Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: vilafranca » Divendres 18/05/2012 16:44

Una cosa que em crida l'atenció es que segons la Generalitat l'estacio de Torrassa (l'Hospitalet) enllaçarà amb la L1 i Rodalies, la L1 val, pero rodalies? si finalment es fa la nova estació de torrassa no se com s'ho faran d'aqui al 2014 amb la lentitut que va tot encara no hi ha res de res. Algu sap alguna cosa d'aquest tema? l'estacio convencional de l'Hospitalet de Llobregat se suprimira?



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Divendres 18/05/2012 18:03

De moment TORRASSA serà L1-L9 i si m'apures Enllaç amb bus L12 / L16.

De l'estació de rodalies no se'n sap res, no s'ha mogut res i al pas que anem trigaran en moure res. I no, l'estació de L'HOSPITALET no es suprimirà ni de bon troç, és capçalera de 3 línies de Rodalies i una de Regionals.



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 117
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Divendres 18/05/2012 18:09

vilafranca ha escrit:Una cosa que em crida l'atenció es que segons la Generalitat l'estacio de Torrassa (l'Hospitalet) enllaçarà amb la L1 i Rodalies, la L1 val, pero rodalies? si finalment es fa la nova estació de torrassa no se com s'ho faran d'aqui al 2014 amb la lentitut que va tot encara no hi ha res de res. Algu sap alguna cosa d'aquest tema? l'estacio convencional de l'Hospitalet de Llobregat se suprimira?
En teoria havien de fer l'intercanviador L1/L9 amb Rodalies a la Torrassa i soterrament de les estacions de Bellvitge i l'Hospitalet. Però aquest projecte data d'abans de la crísi, així que amb totes les retallades que s'estan fent lo més probable és que ho hagin aparcat fins que la situació econòmica millori. Jo només donaria prioritat a la L9; els soterraments poden esperar (o perfectament no fer-se).



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimarts 22/05/2012 19:03

Hablando de dar prioridad a la L-9...

¿ Alguien sabe si la tuneladora de la Zona Franca da señales de "vida" ?.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 22/05/2012 19:15

sergi ha escrit:Hablando de dar prioridad a la L-9...

¿ Alguien sabe si la tuneladora de la Zona Franca da señales de "vida" ?.
Cap ni una. Y se rumorea que los bancos que financian las Concesionarias huyen "cames ajudeu-me"

Las plantillas de obra están al mínimo y sólo se hace el mantenimiento de la máquina



dvdhrd
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: dvdhrd » Dimecres 23/05/2012 0:04

El otro día pasé por la Zona Franca y las obras en el viaducto han finalizado (a nivel estación), sólamente falta colocar Distribuidoras, validadoras, escaleras mecánicas, ascensores y puertas de andén, cosa que no haran hasta que se aproxime la fecha de apertura, ya que instalarlo ahora sería ridículo.

El cuanto a la tuneladora, no se mueve, ya que la cinta que extrae la tierra está parada...

Simplemente a esperar... Fecha horizonte 2014...

Imatge

Salutacions!



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 24/05/2012 21:41

dvdhrd ha escrit:El otro día pasé por la Zona Franca y las obras en el viaducto han finalizado (a nivel estación), sólamente falta colocar Distribuidoras, validadoras, escaleras mecánicas, ascensores y puertas de andén, cosa que no haran hasta que se aproxime la fecha de apertura, ya que instalarlo ahora sería ridículo.

El cuanto a la tuneladora, no se mueve, ya que la cinta que extrae la tierra está parada...

Simplemente a esperar... Fecha horizonte 2014...

Imatge

Salutacions!
Quina estació serà, aquesta? Perquè a la Zona Franca n'hi haurà unes quantes...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 24/05/2012 22:21

Cal aquest sostre?

No podrem tenir mai una estació a l'aire lliure com deu mana?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 25/05/2012 0:47

Miquel ha escrit:Cal aquest sostre?

No podrem tenir mai una estació a l'aire lliure com deu mana?
Sumant les mampares de vidre... no, mai tindrem això, serà d'allò més semblant a Mercat Nou.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

dvdhrd
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: dvdhrd » Divendres 25/05/2012 0:51

Aquesta estació es la última de totes del viaducte, la que està al costat de les cotxeres.

Nom oficial no el se, però l'últim que vaig llegir es que es diria "Zona Franca Ports d'Europa"

Salutacions!



dvdhrd
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: dvdhrd » Dijous 31/05/2012 10:52

Bon dia companys,

us porto unes fotos que vaig fer l'altre dia de l'estació intermodal del Prat de la L9, o com la volen anomenar ara "El Prat Estació".

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Salutacions!



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 09/06/2012 10:02

dvdhrd ha escrit:Bon dia companys,

us porto unes fotos que vaig fer l'altre dia de l'estació intermodal del Prat de la L9, o com la volen anomenar ara "El Prat Estació".

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Salutacions!
Carai, si la tenen quasi acabada! D'aquí a ben poc podríem veure metro per aquests indrets!
Com diria un nen petit: "quina il·lu!"

Jo sabeu què faria? Com estan "mig parades", paralitzar el tram La Sagrera-Gornal i acabar totalment el tram Gornal-Aeroport T1 de la L9, que es fa amb excavació tradicional entre pantalles a cel obert i és més barat de construir. Llavors aquest tram s'inaugura, si fa falta com a L9-Sud o L9 igual a seques. Estalviaríem diners i esperaríem a que passi la crisi per fer el tronc comú central de la L9-L10. Si poguéssim, també es podria acabar el viaducte de la L10 i tenir metro a Zona Franca (es podria denominar temporalment L10-Sud), arribant també fins a Gornal. La resta, entre Gornal i La Sagrera, ja vindrà!

Què us semblaria aquest plantejament, fer primer el barat i d'aquí a uns anys fer el tros que quedi, seria millor?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dissabte 09/06/2012 11:53

Adolescent barceloní ha escrit: Jo sabeu què faria? Com estan "mig parades", paralitzar el tram La Sagrera-Gornal i acabar totalment el tram Gornal-Aeroport T1 de la L9, que es fa amb excavació tradicional entre pantalles a cel obert i és més barat de construir. Llavors aquest tram s'inaugura, si fa falta com a L9-Sud o L9 igual a seques. Estalviaríem diners i esperaríem a que passi la crisi per fer el tronc comú central de la L9-L10. Si poguéssim, també es podria acabar el viaducte de la L10 i tenir metro a Zona Franca (es podria denominar temporalment L10-Sud), arribant també fins a Gornal. La resta, entre Gornal i La Sagrera, ja vindrà!

Què us semblaria aquest plantejament, fer primer el barat i d'aquí a uns anys fer el tros que quedi, seria millor?
Ese tramo (GORNAL-AEROPORT) ya está ejecutado hace tiempo y está a la espera de su entrada en servicio. El problema viene en el tramo Bifurcació Gornal - Ildefons Cerdà en el que falta por ejecutar un pequeño tramo de túnel (800m) con tuneladora EPB. Este tramo es IMPRESCINDIBLE para dar servicio a este segmento de línea ya que comunica con cocheras y con la subestación eléctrica de Zona Franca. Es un ramal independiente del Ramal Aeroport pero imprescindible de cara a la explotación.

En cuanto a que es un tramo ejecutado con excavación entre pantallas, no es del todo cierto. Desde Gornal a Fira sí que se realizó mediante este proceso constructivo pero desde FIRA hasta Aeroport se hizo con dos tuneladoras y túneles de 9m (aprox) que hizo UTE TUNEL AEROPORT (SACYR/SCRINSER/FCC/OHL/FERROVIAL/COPISA). Con la salvedad de el Pantalón - Salto de Carnero y conexión L2 en Parc Logísitc que se hizo con excavación tradicional entre pantallas.

Saludos



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 09/06/2012 12:57

mikado ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit: Jo sabeu què faria? Com estan "mig parades", paralitzar el tram La Sagrera-Gornal i acabar totalment el tram Gornal-Aeroport T1 de la L9, que es fa amb excavació tradicional entre pantalles a cel obert i és més barat de construir. Llavors aquest tram s'inaugura, si fa falta com a L9-Sud o L9 igual a seques. Estalviaríem diners i esperaríem a que passi la crisi per fer el tronc comú central de la L9-L10. Si poguéssim, també es podria acabar el viaducte de la L10 i tenir metro a Zona Franca (es podria denominar temporalment L10-Sud), arribant també fins a Gornal. La resta, entre Gornal i La Sagrera, ja vindrà!

Què us semblaria aquest plantejament, fer primer el barat i d'aquí a uns anys fer el tros que quedi, seria millor?
Ese tramo (GORNAL-AEROPORT) ya está ejecutado hace tiempo y está a la espera de su entrada en servicio. El problema viene en el tramo Bifurcació Gornal - Ildefons Cerdà en el que falta por ejecutar un pequeño tramo de túnel (800m) con tuneladora EPB. Este tramo es IMPRESCINDIBLE para dar servicio a este segmento de línea ya que comunica con cocheras y con la subestación eléctrica de Zona Franca. Es un ramal independiente del Ramal Aeroport pero imprescindible de cara a la explotación.

En cuanto a que es un tramo ejecutado con excavación entre pantallas, no es del todo cierto. Desde Gornal a Fira sí que se realizó mediante este proceso constructivo pero desde FIRA hasta Aeroport se hizo con dos tuneladoras y túneles de 9m (aprox) que hizo UTE TUNEL AEROPORT (SACYR/SCRINSER/FCC/OHL/FERROVIAL/COPISA). Con la salvedad de el Pantalón - Salto de Carnero y conexión L2 en Parc Logísitc que se hizo con excavación tradicional entre pantallas.

Saludos
¿Entonces el Ramal Aeroport es con tuneladora? ¡Ah, claro, la tuneladora de 9m de diámetro! Vale, pensaba que como en este tramo irán al mismo nivel las dos vías igual era "a cel obert".

O sea, que está todo casi finalizado. Según dices, ¿qué falta, 800 metros con la tuneladora de 12m/diámetro?

Fotracaters i fotracateres, penseu que podríem veure la llum en els "ramals sud (ZF i Aeroport)" d'aquí a no res! Tinc entès que, si és veritat, el tram estarà operatiu el 2013 (quan? a saber...)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 09/06/2012 13:42

Jo sempre he llegit que el ramal d'Aeroport havia d'arribar a Zona Universitària, però a lo millor ho deixen a Gornal per tema de calés.
I també es deia que el tram de L-10 a Zona Franca, sense servei comercial, només per arribar a les cotxeres.

Veurem com ho acaben quadrant tot aquests politiquets de pa sucat amb oli...



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 09/06/2012 14:00

albe6 ha escrit:Jo sempre he llegit que el ramal d'Aeroport havia d'arribar a Zona Universitària, però a lo millor ho deixen a Gornal per tema de calés.
I també es deia que el tram de L-10 a Zona Franca, sense servei comercial, només per arribar a les cotxeres.

Veurem com ho acaben quadrant tot aquests politiquets de pa sucat amb oli...
Jo dic Gornal per dir "algu", que consti.

Això del ramal Zona Franca només per arribar a cotxeres... No sé, si està quasi acabat... només falta una mica per tunelar i ja, igual sí que entra en servei...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 09/06/2012 15:24

El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 09/06/2012 16:17

victorcasta ha escrit:El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.
Opino que el ramal ZF podria obrir-se també el 2014, ja que les estacions estan quasi acabades... :nose :nose Potser és qüestió de material mòbil o...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 09/06/2012 16:37

Adolescent barceloní ha escrit:
victorcasta ha escrit:El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.
Opino que el ramal ZF podria obrir-se també el 2014, ja que les estacions estan quasi acabades... :nose :nose Potser és qüestió de material mòbil o...
Les estacions subterrànies d'aquest ramal només tenen fet el pou, excepte Motors que ni això.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 09/06/2012 17:00

victorcasta ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:
victorcasta ha escrit:El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.
Opino que el ramal ZF podria obrir-se també el 2014, ja que les estacions estan quasi acabades... :nose :nose Potser és qüestió de material mòbil o...
Les estacions subterrànies d'aquest ramal només tenen fet el pou, excepte Motors que ni això.
Perdó, lapsus meu, que se m'ha anat l'olla i no he comptat les subterrànies... :cop :cop :cop :cop


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”