Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
ferroparc
N4
N4
Entrades: 66

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: ferroparc » Divendres 24/02/2017 16:14

Analía Plaza (Coordinadora de l'app de CityMapper a Barcelona) i jo hem escrit un article sobre la L9-10 i el MWC ja que s'acosten aquestes dates tan especials. Esperem que us agradi.
https://medium.com/@lalalalia/lo-que-he ... .yxmd1kjs0
Qualsevol comentari (queixa, suggeriment, cacauets...) feu-nos-ho saber.


The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dissabte 25/02/2017 12:03

L9 i L10: El metro que mai acaba d'arribar
Albert Acín | Barcelona. Dissabte, 25 de febrer de 2017
http://www.elnacional.cat/ca/bcn-hub/li ... 0_102.html



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 06/03/2017 14:07

Fitxers adjunts
L10.jpg
L10.jpg (52.72 KiB) Visualitzat 9915 cops



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 06/03/2017 14:13

De veritat no preveuen l'obertura de cap estació del viaducte, quan ja están 100% enllestides?

Diuen que, com a molt i si aconsegueixen finançament, obririen Zona Franca | Litoral. Però finançament exactament per a fer què?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 06/03/2017 14:49

Javi M ha escrit:De veritat no preveuen l'obertura de cap estació del viaducte, quan ja están 100% enllestides?

Diuen que, com a molt i si aconsegueixen finançament, obririen Zona Franca | Litoral. Però finançament exactament per a fer què?
No ho estan. Falten portes d'andana, falten línies de peatge, venda de bitllets, cal acondicionar l'estació amb serveis i comunicacions. Per a tot això, cal el finançament.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 25/03/2017 13:42

Renfe445 ha escrit: I si us sembla anomenar al tram de Sagrera - Bon Pastor - Can Zam/Gorg L9/L10 nord i al tram que properament inauguraran Gornal - Aeroport/Zona Franca L9/L10 sud, i ja quan s'enganxi amb el tram central ja es digui L9/L10?
Anda! Estaba buscando fotografías de Aeroport Terminal de Càrrega y me he encontrado con una predicción acertada. :x
Sandro Rey, has visto eh? :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 03/05/2017 18:30




Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 03/05/2017 21:19

Ací teniu el video del TN de TV3 penjat al Youtube :



https://youtu.be/Sblxhz1FC40



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 17/05/2017 12:21

Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:

D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).

La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 17/05/2017 12:59

Guigui ha escrit:Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:

D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).

La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.
El que jo em pregunto es per què no han ficat nou ascensors com a Zona Universitària.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/05/2017 13:09




437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 18/05/2017 0:25

Renfe445 ha escrit:
Guigui ha escrit:Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:

D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).

La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.
El que jo em pregunto es per què no han ficat nou ascensors com a Zona Universitària.
Doncs jo el que em pregunto és per què a Zona Universitària no han posat escales mecàniques com a Sagrera, Torrassa i Collblanc.

Ara veiem una L9/L10 (nord o sud, tant és) que va funcionant a mig gas, però em consta que ja hi ha saturació als ascensors de Zona Universitària L9 a les hores punta.
En estacions d'enllaç amb alta afluència de passatgers, les escales mecàniques són molt més efectives que els ascensors, ja que el flux de passatgers és continu.

Ara com ara la L9/L10 és lluny del flux de passatgers definitiu. Però les estacions haurien de ser definitives, encara que funcionin a mig gas una temporada llarga.

Per culpa de voler obrir la L9 fins a Zona Universitària de pressa i corrents, quan hagués estat més assenyat obrir només fins a Collblanc, a la llarga hauran de refer l'estació de Zona Universitària. I no serà gratis... :martell2 :nono



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 18/05/2017 14:50

metring ha escrit:
Seria molt estrany que el BEI rebutgi aquesta sol·licitud, jo crec que l'acceptaran tenint en compte que és una infraestructura estratègica per a Barcelona. De totes maneres, m'alegro que la Generalitat hagi començat a moure fitxa (per fi!) en el tram central de l'L9/L10, un dels més importants i que més demanda tindrà.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 18/05/2017 18:23

Part dels 740 milions haurien de ser utililitzats per comprar cotxes, la infraestructura està preparada per ficar un sisè cotxe als trens.



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Dijous 18/05/2017 18:50

Renfe445 ha escrit:Part dels 740 milions haurien de ser utililitzats per comprar cotxes, la infraestructura està preparada per ficar un sisè cotxe als trens.
Tenint en compte la demanda que té actualment, i el traçat que farà quan es decideixin a acabar-lo, no crec que el nivell d'utilització sigui prou alt. La gent de Sarrià i Lesseps li podrien treure profit, però no tant com per afegir un vagó més als trens. El que haurien de fer és comprar trens nous, ja que no donarien abast amb els que tenen ara, i si treuen més trens a la L2 i la L4, acabaran tenint una freqüència de pas molt baixa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/05/2017 17:45




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/05/2017 17:50




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/05/2017 18:15




davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 05/06/2017 13:34

wefer ha escrit:
davroca5 ha escrit:Mas Blau. Extreta del Google Street View,
Sí, veient la foto es veu que la zona té una enorme necessitat de tenir una línia de metro :osti
Potser ara tiro massa enrere, però fa un parell de setmanes vaig passar per Mas Blau direcció a l'aeroport, i em vaig trobar amb això:

Imatge

És l'andana direcció Barcelona, plena de gent (a la part esquerra estava igual). Això és una mostra de que, els pocs que defensàvem en el seu moment la rendibilitat d'una línia que unís l'aeroport amb Barcelona passant pel Prat, per polígons industrials i per la Fira, estem tenint raó. I, quan aquesta tardor obri Amazon al mateix polígon, encara hi haurà més gent. La Línia 9 Sud està tenint èxit, tot i què és evident que no tot l'esperat per la falta de tram central i per la freqüència de 7:30 minuts (que en un futur serà de 6). Cal, però, acabar de potenciar El Prat Estació i integrar bitllet Aeroport per acabar d'exprimir-la al màxim.

Ah, i l'estació de Mas Blau no és l'excepció. És suficient amb passar-se per Mercabarna o Fira, ambdues en polígons industrials, per veure una situació similar. Parc Logístic, però, sí que encara necessita més consolidació urbanística.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 05/06/2017 21:52

davroca5 ha escrit:És l'andana direcció Barcelona, plena de gent (a la part esquerra estava igual). Això és una mostra de que, els pocs que defensàvem en el seu moment la rendibilitat d'una línia que unís l'aeroport amb Barcelona passant pel Prat, per polígons industrials i per la Fira, estem tenint raó. I, quan aquesta tardor obri Amazon al mateix polígon, encara hi haurà més gent. La Línia 9 Sud està tenint èxit, tot i què és evident que no tot l'esperat per la falta de tram central i per la freqüència de 7:30 minuts (que en un futur serà de 6). Cal, però, acabar de potenciar El Prat Estació i integrar bitllet Aeroport per acabar d'exprimir-la al màxim.

Ah, i l'estació de Mas Blau no és l'excepció. És suficient amb passar-se per Mercabarna o Fira, ambdues en polígons industrials, per veure una situació similar. Parc Logístic, però, sí que encara necessita més consolidació urbanística.
Y en la estación de Terminal de Càrrega podría estar pasando lo mismo, pero no la abren.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”