Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Els qui l'heu visitat, què us sembla la nova estació?

Si, feia molta falta, per l'intercanviador, i molt moderna!
17
55%
Si, encara que no fes gaire falta, com a esdeveniment
3
10%
Ni fu ni fa
5
16%
No, és innecessària, i l'andana massa estreta.
3
10%
Altres
3
10%
 
Vots totals: 31
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 15/04/2006 12:35

Nova estació a Meridiana

Diari Avui, dissabte 15 d'abril de 2006

// El govern planeja una nova parada de rodalia a l'intercanviador de Sagrera-Meridiana // En aquest nou nus hi confluiran quatre línies de metro i dues de Renfe // Complementarà els serveis de l'estació del TGV

QUIM TORRENT

Els projectes per multiplicar la xarxa de metro i rodalia a Barcelona no tenen aturador. Els anys perduts amb tot allò que fa referència a infraestructures i la necessitat de posar al dia la connexió amb transport públic de la ciutat amb la primera i la segona corona metropolitana fan que no parin de sortir nous projectes. L'últim és una nova estació per a les línies C1 i C3 de Renfe a l'intercanviador Sagrera-Meridiana. Aprofitant les obres que s'estan fent per enllaçar la línia 1 i la 5 del metro, ja s'ha fet un calaix pensant en la construcció d'aquesta estació.

El govern té en cartera la construcció d'aquest nou baixador de rodalia, que seria el complement perfecte a la gran estació de Sagrera Alta Velocitat (TAV). De tota manera, de moment tot és un projecte sense data, pendent dels estudis previs del departament d'Obres Públiques i del ministeri de Foment, però que es podria desencallar en els pròxims mesos. Les dues administracions i l'Ajuntament estan preparant un estudi per remodelar tot el sistema de rodalia de Barcelona aprofitant l'arribada de l'alta velocitat.

La descongestió dels túnels de plaça Catalunya i el passeig de Gràcia permetrà augmentar un 70% la capacitat dels trens de rodalia. De fet, es tracta de convertir les línies de Renfe en una mena de metro, amb més parades i més freqüència de pas de trens.

En aquesta nova organització de la mobilitat té molta importància la connexió entre els diferents mètodes de transport. En aquest sentit, el nus ferroviari de Sagrera és molt important. L'intercanviador de Sagrera-Meridiana disposarà de dues línies de Renfe (C1 i C3) i quatre línies de metro (L1, L4, L5 i L9), que sumades a les línies que tindran parada a Sagrera TAV (C2, C4, L4, L9, regionals i grans línies) convertiran aquesta zona en el principal nus de mobilitat de la ciutat. Entre aquestes dues estacions s'està estudiant la construcció d'un túnel subterrani amb cintes transportadores per evitar que s'hagi d'agafar el metro.

Triplicar els usuaris

A banda de la construcció d'aquest calaix per a la nova estació, en aquesta primera fase les obres s'han centrat en la millora de l'intercanviador entre les línies 1 i 5 del metro, per on abans de començar les obres passaven 36.000 persones cada dia. Es calcula que l'arribada de les altres línies acabarà triplicant aquesta xifra.

Ara mateix aquestes obres, que van començar a l'agost de 2004, són a l'equador. Durant aquesta Setmana Santa, s'han executat els treballs més complexos, pels quals s'ha hagut de tallar la circulació de trens a la línia 1. Es tractava de reconvertir les tres andanes existents en una única de central de 8,5 metres, que permetrà major comoditat a l'hora d'entrar o sortir dels trens.

Aquesta mateixa operació es repetirà aquest estiu a les andanes de la línia 5, per la qual cosa també s'haurà d'interrompre el trànsit de trens. De moment, per canviar de línia els passatgers hauran de seguir sortint al carrer, ja que l'intercomunicador no estarà enllestit fins a finals d'any.

Acabament de les obres

Per als que no siguin usuaris del metro, però, el patiment s'acabarà abans. És molt probable que a finals d'estiu es reprengui el trànsit en els dos sentits a l'avinguda Meridiana un cop hagi acabat la construcció del calaix de rodalies. Però no serà fins a l'estiu de l'any que ve que finalitzaran completament les obres. A partir d'ara, els treballs se centraran sobre tot en el vestíbul del carrer Hondures de la L1 i en el de Felip II de la L5, l'últim que s'acabarà i es posarà en servei.
------------------------------------------------------------------------------------

Línia C1 per la Meridiana..... :osti
victorcasta l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 11/02/2011 18:07, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6865
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 15/04/2006 22:03

victorcasta ha escrit:Línia C1 per la Meridiana..... :osti
:D
Evidentment, dificilment la línia de Mataró (C1) pot anar per la Meridiana. Per Sagrera-Meridiana actualment hi passen les C3 (Vic) i C4 (Manresa), mentre que per on, en el futur, estarà Sagrera-TAV hi passen les C1 (Mataró) i C2 (Granollers).
És de suposar que en el futur això no canviarà, si bé s'ha especulat que o bé la línia de Vic o bé la de Manresa passessin per Sagrera-TAV.
El que penso que pot passar és que es deuen haver liat amb el fet que, amb aquesta reordenació, també s'intercanviaran els extrems de línia, és a dir, hi haurà dues línies St. Vicenç de Calders <> Maçanet: una exclusivament per l'interior, i l'altra exclusivament per la costa, cosa que també farà canviar la nomenclatura... però no sé exactament com.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 15/04/2006 22:42

...i la C7 (St.Cugat/Martorell) també passa per sota la Meridiana...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22724
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/04/2006 12:21

A es hores, es tancaria l'estació de Sant Andreu Comtal? Perquè tenir dues estacions tan properes seria una mica absurd, no?



Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dilluns 17/04/2006 15:41

"Entre aquestes dues estacions s'està estudiant la construcció d'un túnel subterrani amb cintes transportadores per evitar que s'hagi d'agafar el metro"


Això no ho havia sentit mai, que volguessin fer un túnel exclusiu amb cintes transportadores. Precissament ara, amb la síndrome Carmel, com per a fer un túnel exclusiu per a això i tornar a foradar sota edificis...

:?



Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dimecres 26/04/2006 8:20

Què no comenteu res d'això que dic...?
:)



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimecres 26/04/2006 16:20

A Clot Aragó SI que seria factible unir totes els línies de Rodalies.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2343
Ubicació: Isàrnia

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 26/04/2006 18:09

Mr. Baricentro ha escrit:A Clot Aragó SI que seria factible unir totes els línies de Rodalies.
Però llavors tindriem tres estacions massa seguides (Catalunya, Arc de Triomf i Clot). Potser lo millor seria anul.lar Arc de Triomf, però amb l'estació d'autobusos al costat és impensable.

D'això, com és que l'Avui ha trigat uns quants mesos més que nosaltres a saber que a la Sagrera es construirà una nova estació de Rodalies? Fins i tot els usuaris del metro ho saben gràcies a la informació que hi ha a les portes dels 4000 des de fa prop d'un any!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dimecres 26/04/2006 22:23

Platanito ha escrit:
Mr. Baricentro ha escrit:A Clot Aragó SI que seria factible unir totes els línies de Rodalies.
Però llavors tindriem tres estacions massa seguides (Catalunya, Arc de Triomf i Clot). Potser lo millor seria anul.lar Arc de Triomf, però amb l'estació d'autobusos al costat és impensable.

D'això, com és que l'Avui ha trigat uns quants mesos més que nosaltres a saber que a la Sagrera es construirà una nova estació de Rodalies? Fins i tot els usuaris del metro ho saben gràcies a la informació que hi ha a les portes dels 4000 des de fa prop d'un any!
Puc estar equivocat, però crec que això no és així. El que s'ha publicitat moltíssim és que s'està fent un nou intercanviador per a les diferents línies de metro, però no ha estat fins recentment que es comença a parlar de deixar espai per a una estació de trens...
:?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22724
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 27/04/2006 8:42

D'això, com és que l'Avui ha trigat uns quants mesos més que nosaltres a saber que a la Sagrera es construirà una nova estació de Rodalies? Fins i tot els usuaris del metro ho saben gràcies a la informació que hi ha a les portes dels 4000 des de fa prop d'un any!
Doncs, no s'enten, perquè a la pàgina del Gencat, fa messos i messos que ho expliquen.



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dijous 27/04/2006 9:57

jove, totsigui dit. Era d'esperar que s'obris un baixador per a RENFE, aprofitant el nou super fashion megaguay ozea que fort intercanviador de la Sagrera, obra monumental i/o faraónica que ya vorem cuant es posa, integrament, en funcionament.

RENFE(o ADIF, com es vulgui dir) comença a pensar amb el cap...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2343
Ubicació: Isàrnia

Entrada Autor: Platanito » Dijous 27/04/2006 11:03

Aureli ha escrit:
Platanito ha escrit: D'això, com és que l'Avui ha trigat uns quants mesos més que nosaltres a saber que a la Sagrera es construirà una nova estació de Rodalies? Fins i tot els usuaris del metro ho saben gràcies a la informació que hi ha a les portes dels 4000 des de fa prop d'un any!
Puc estar equivocat, però crec que això no és així. El que s'ha publicitat moltíssim és que s'està fent un nou intercanviador per a les diferents línies de metro, però no ha estat fins recentment que es comença a parlar de deixar espai per a una estació de trens...
:?
Quan es va fer el projecte ja es tenia en compte l'estació de Renfe. No la possibilitat, sinò la certesa de que se'n faria una. Quan van començar les obres la premsa es va fer ressó, però passa com amb totes les notícies sobre el traçat del TGV i de la L9, que es publiquen tres vegades:

* quan es projecten
* quan es liciten
* quan comencen les obres

Fins i tot hi ha vegades, com aquesta, que algun redactor se'n assebenta a destemps i en fa un reportatge quan no toca. La prova és que si això fos notícia ara, hagués sortit a tota la premsa.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 25/10/2008 15:14

El Ministeri de Foment ha escrit:
La SEITT autoriza la licitación de las obras del Proyecto de la Nueva Estación de Cercanías de Sagrera-Meridiana en las líneas R3 y R4 de Barcelona.

• La nueva estación conecta la red de cercanías (R3, R4 y R7) con cuatro líneas de metro (L1, L5, L4 y L9), que la convertirá en uno de los principales intercambiadores de Barcelona.
• La actuación se lleva a cabo en el marco del Acuerdo firmado el 17 de mayo de 2007 entre el Ministerio de Fomento y la Generalitat de Cataluña para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de Cercanías de Cataluña.
• El presupuesto base de licitación de las obras es de 51,1 M € (IVA excluido).
• El plazo previsto para la ejecución de las obras es de 19 meses.


Madrid, 24 de octubre de 2008 (Ministerio de Fomento)

El Consejo de Administración de la Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre (SEITT), en su reunión celebrada ayer, ha autorizado la licitación de las obras correspondientes al Proyecto “Nueva Estación de Cercanías en la Sagrera. Líneas R3 y R4”. El presupuesto base de licitación de las obras es de 51.119.551,64 € (IVA excluido) siendo de 19 meses el plazo previsto para la ejecución de las obras.

La nueva estación de Cercanías se ubica dentro del actual túnel ferroviario que discurre por la Avenida de la Meridiana, entre los túneles de Metro correspondientes a las líneas L1 y L5, junto a la estación existente en ambas denominada “La Sagrera”. Aprovechando la coincidencia en dicha zona de las líneas que discurren por la Avenida de la Meridiana, el objeto del Proyecto es la construcción de una nueva estación de Cercanías que permita el intercambio de viajeros de las líneas R3, R4 y R7 con las líneas de Metro L1 y L5 existentes (estación de La Sagrera) y con las futuras L4 y L9 mejorando así la conexión entre la red de Metro y la red de Cercanías.

Esta actuación, que supondrá la creación de uno de los polos estratégicos de la red de transporte público en el Área Metropolitana de Barcelona, se lleva a cabo en el marco del Acuerdo firmado el 17 de mayo de 2007 entre el Ministerio de Fomento y el Departamento de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat de Cataluña para la realización de actuaciones para la mejora de la red ferroviaria de Cercanías en Cataluña.

Características técnicas

Las obras de la nueva estación se ejecutarán aprovechando en parte la reforma realizada recientemente por la Generalitat de Cataluña, en la que se ha mejorado el vestíbulo de intercambio entre ambas líneas de metro y en la que, en previsión de la construcción de la estación de Cercanías, se ha ejecutado una estructura en cajón, de unos 370 m de longitud, formada por pantallas y losa superior, que rodea parte del tramo de túnel donde se ubicará la nueva estación.

Las principales actuaciones definidas en el Proyecto son las siguientes:
• Prolongación de la estructura en cajón ya construida, de manera que cubra todo el tramo de túnel sobre el que se ha de actuar.
• Excavación de tierras y demolición del túnel actual en el tramo bajo el “cajón”.
• Rebaje de la rasante ferroviaria del túnel actual, que presenta en esta zona una pendiente inadecuada para la futura explotación una vez entre en servicio la nueva estación.
• Construcción de dos nuevos vestíbulos: el primero de ellos integrado en el intercambiador ya construido por la Generalitat de Cataluña y que servirá de acceso a las líneas de Metro, tanto a las ya existentes L1 y L5 como a las futuras L4 y L9, y el segundo de acceso exclusivo para Cercanías, situado al norte del anterior a la altura de la calle Martí Molins.
• Resto de actuaciones: reposición de instalaciones ferroviarias, acabados en vestíbulos, salidas de emergencia, ventilación, etc.

En paralelo a estas actuaciones, deberá reponerse un colector en la calle Garcilaso, afectado por la construcción de la nueva estación.

El indispensable rebaje de la rasante del túnel hará inevitable la suspensión del servicio ferroviario, por lo que las obras se han planificado de manera que este corte sea lo más breve posible y en el periodo de menor tráfico. Durante el tiempo que dure este corte se establecerán sistemas de transporte alternativos que den servicio a los viajeros de las diferentes líneas afectadas (R3, R4 y R7) minimizando las afecciones a los usuarios.



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dissabte 25/10/2008 20:49

Per què construir una estació a dos kilometres de Sant Andreu Arenal? Que vindría despres d'Arc de triomf o SAA?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23369
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 26/10/2008 0:51

Alex_C4 ha escrit:Per què construir una estació a dos kilometres de Sant Andreu Arenal?
Molt fàcil: perquè St. Andreu Arenal no ofereix connexió amb quatre línies de metro, una de les quals és la mateixa que ja hi passa. La qüestió, més aviat, és si SAA acabarà desapareixent, atès que es troba a 600 metres (no 2 km) de Sagrera-Meridiana.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Diumenge 26/10/2008 10:31

Efectivamente,esta futura estación de Sagrera-Meridiana y Sant Andreu Arenal están muy juntas.

Lo que pasa,es que en Sant Andreu Arenal se encuentra la estación de autobuses,con lo cual dudo mucho que vaya a desaparecer.
Lo idóneo desde luego,sería poner también la estación de autobuses en Sagrera-Meridiana,pero allí no hay sitio.( a no ser que la hicieran subterranea,como la estación de autobuses de Moncloa en Madrid,que sirve de intercambiador con el metro),pero claro,esto valdría un pasote de pelas.

Saludos.



alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Diumenge 26/10/2008 11:11

Yo pensaba que era así como lo iban a hacer, igual que en Sants.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 26/10/2008 11:57

sergi ha escrit:Efectivamente,esta futura estación de Sagrera-Meridiana y Sant Andreu Arenal están muy juntas.

Lo que pasa,es que en Sant Andreu Arenal se encuentra la estación de autobuses,con lo cual dudo mucho que vaya a desaparecer.
Lo idóneo desde luego,sería poner también la estación de autobuses en Sagrera-Meridiana,pero allí no hay sitio.( a no ser que la hicieran subterranea,como la estación de autobuses de Moncloa en Madrid,que sirve de intercambiador con el metro),pero claro,esto valdría un pasote de pelas.

Saludos.
Haciendo como van a hacer una estación de autobuses en la estación del AVE de Sagrera, dudo mucho que mantengan la de Sant Andreu Arenal.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23369
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 26/10/2008 12:34

victorcasta ha escrit:Haciendo como van a hacer una estación de autobuses en la estación del AVE de Sagrera, dudo mucho que mantengan la de Sant Andreu Arenal.
De fet, en aquest mateix Fòrum s'ha comentat més d'un cop que l'estació d'autobusos de Fabra i Puig acabarà desapareixent en favor de la de la Sagrera (AVE Europa Hereu te salutat), com també ho faran, sembla, l'Estació del Nord i Sants.

Per cert, el batibull d'explicacions que requereix la diferència entre Sagrera-Meridiana i Sagrera AV em fa decantar cada cop més per l'opció que en Santfeliuenc proposa: Meridiana per l'actual Sagrera (L1, L4, L5, L9, R3, R4, R7) i Sagrera per la futura estació d'AV (L4, L9, R1, R2, MD, AV). Dos noms ben diferenciats, indicatius de l'indret on es troben i que no es presten a confusió semàntica. Exemples com Poble Sec i Roquetes demostren que un canvi d'ubicació de seguida s'oblida i que les equivocacions seran limitades.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Diumenge 26/10/2008 15:10

Guigui ha escrit:

Per cert, el batibull d'explicacions que requereix la diferència entre Sagrera-Meridiana i Sagrera AV em fa decantar cada cop més per l'opció que en Santfeliuenc proposa: Meridiana per l'actual Sagrera (L1, L4, L5, L9, R3, R4, R7) i Sagrera per la futura estació d'AV (L4, L9, R1, R2, MD, AV). Dos noms ben diferenciats, indicatius de l'indret on es troben i que no es presten a confusió semàntica. Exemples com Poble Sec i Roquetes demostren que un canvi d'ubicació de seguida s'oblida i que les equivocacions seran limitades.
Por mi parte creo que cambiar nombre genera confusión, Sagrera se debe al barrio y además generará más gasto (termomentros, mapas, indicadores), personalmente mantendria el nombre de Sagrera.
Para la nueva estación AVE sigamos pensando un nombre, relacionando el entorno y precisamente por ahí no pasa la Meridiana. El barrio donde estará ubicada es Sant Andreu y la estación más próxima Sant Andreu Comtal.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”