FGC Sant Gervasi/Plaça Molina, tant costa fer un passadís?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 30/05/2005 14:18

És més, si FGC es planteja segregar la línia del Tibidabo de la xarxa general per solventar els seus problemes crònics de saturació en hora punta, crec que seria més prudent realitzar el transbord entre Sant Gervasi i Plaça Molina que no pas a Gràcia, l'estretor de les andanes podria resultar més perillosa que a Provença en hora punta.

P.S: El passadís existeix.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 30/05/2005 14:43

I per què no eliminem directament Sant Gervasi? Tanta demanda té la zona com per necessitar dues estacions una al costat de l'altre? És que no podria assumir-se la "marea humana" :x que utilitza aquestes estacions deixant només Pl. Molina, amb l'actual servei d'un tren cada 6 minuts?
Per què? Està clar, això donaria moltes més facilitats per disminuir el col·lapse de la sortida cap al Vallès de FGC. Podria plantejar-se més facilment que tots els trens paressin a totes les estacions, i eliminar la L6. Tindríem un tren cada 3 minuts a Sant Cugat, i cada 6 a Terrassa i Sabadell, només allargant el temps de trajecte un parell de minuts. Si, a més, s'ajuntessin les parades de Les Planes i Baixador deVallvidrera en una sola (que tampoc és que tinguin molta "marea humana", no? ) , els temps de viatge serien pràcticament els mateixos que ara, però amb el doble de serveis diaris i un cost d'infraestructura zero.
També podria plantejar-se perfectament fer trens semidirectes entre St. Cugat i Terrassa (parant a Rubí) i St. Cugat i Sabadell (parant a l'Autònoma els feiners), i encara reduïriem més temps
Vale, ja paro... 8)



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 30/05/2005 15:12

I ja de pas, recuperar el vell traçat entre Bellaterra i Sant Quirze del Vallès, per evitar la volta inútil per la UAB, i posats a demanar la prolongació a Castellar...



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 30/05/2005 15:20

Pel mateix raonament, per què posar en marxa el tram Cerdanyola Universitat - Mollet Sant Fost, si entremig no hi ha res (a menys que es reobri el mític baixador de Baricentro)? Total, ja hi ha comunicació ferroviària entre la UAB i Girona, tot i que amb aquesta via que no dóna servei a ningú m'estalviaria prop d'una hora de viatge...

Compte amb aquests raonaments.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 30/05/2005 15:26

Jo per la meva part demanava el by-pass de la UAB (si se li pot dir així) per tal de retallar temps de viatge, però evidentment, per exemple, els laborables només el farien servir els trens semidirectes i els caps de setmana tots. La UAB seguria en servei, faltaria més, però amb els trens "tramvia" els laborables i els caps de setmana mijtançant un servei de trens comarcals Sant Cugat-UAB-Sabadell-(Castellar).



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 30/05/2005 15:54

Ja et dic jo que en feiners això que proposes és directament inviable. L'estació amb més trànsit de viatgers en el ramal de Sabadell és, precisament, Universitat Autònoma. Fixa't que quan FGC instal·là els monitors de TvTrans (entreten tv als seus inicis) ho va fer a les estacions amb més afluència de viatgers tant de via mètrica com de via europea. Més amunt de Sant Cugat només hi són a l'Autònoma.

Actualment, amb el servei actual d'un tren cada sis minuts a la UAB (serveis S55 específics i S2 fins a Sabadell), el col·lapse és constant i fan falta encara més trens. Els S2 surten a tres quarts de nou del matí pràcticament buits cap a Sabadell després de restar aturats llarga estona per desallotjar a tots els viatgers. I en moltes ocasions, l'estació encara està buidant els passatgers de l'anterior tren que el següent ja és a l'andana.

Ja m'agradaria que FGC tardés menys entre Barcelona i l'Autònoma, però no crec que els semidirectes siguin una bona solució, ans el contrari, un problema més a la complexa explotació de la xarxa.

A més, FGC es va carregar el by-pass de la UAB quan es va adonar que portaven més gent al ramal mort de la UAB que a Sant Quirze i Sabadell. En cas contrari, ens trobaríem amb l'ironia que hi haurien més trens morint a l'estació del campus universitari que seguint fins a Sabadell i, en un futur, Castellar.
__________

Pel que fa a caps de setmana, ara Renfe fa arribar trens a l'Autònoma els caps de setmana, però fins ara l'únic servei ferroviari era el de FGC. Cert que els caps de setmana l'afluència de públic és més aviat baixa, però encara és més reduïda a Sant Joan o a Valldoreix.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 30/05/2005 20:27

entfe001 ha escrit:Ja et dic jo que en feiners això que proposes és directament inviable. L'estació amb més trànsit de viatgers en el ramal de Sabadell és, precisament, Universitat Autònoma. Fixa't que quan FGC instal·là els monitors de TvTrans (entreten tv als seus inicis) ho va fer a les estacions amb més afluència de viatgers tant de via mètrica com de via europea. Més amunt de Sant Cugat només hi són a l'Autònoma.
Cert, però si els trens arribessin a Castellar no anirien precisament buits...
Actualment, amb el servei actual d'un tren cada sis minuts a la UAB (serveis S55 específics i S2 fins a Sabadell), el col·lapse és constant i fan falta encara més trens. Els S2 surten a tres quarts de nou del matí pràcticament buits cap a Sabadell després de restar aturats llarga estona per desallotjar a tots els viatgers. I en moltes ocasions, l'estació encara està buidant els passatgers de l'anterior tren que el següent ja és a l'andana.
És clar, direcció Sabadell que vagin buits és normal, però en direcció contrària (és a dir, els que surten de Sabadell) no surten precisament buits. Cert que tampoc és que vagin excessivament plens, degut al excessiu temps de viatge (42' amb FGC vers els 33' de RENFE) però potser amb aquest by-pass podríem esgarrapar de 3 a 5 minuts.
Ja m'agradaria que FGC tardés menys entre Barcelona i l'Autònoma, però no crec que els semidirectes siguin una bona solució, ans el contrari, un problema més a la complexa explotació de la xarxa.
Tal i com està montat ara, és evident. Però caldria anar cap una evolució de la xarxa que permetés millorar la situació. Per la meva part, la meva proposta per la xarxa seria la següent:
*Nou túnel Sarrià-Plaça Catalunya per a trens semidirectes, amb estacions a Muntaner, Gràcia, i Provença
*Establiment de 3ª via en els màxims trams possibles entre Sarrià i Sant Cugat. Reducció de frequències als baixadors (és a dir, en comptes d'un tren cada 6, hi hauria un cada 12', sent la resta directes). El mateix al tram Sant Cugat-Terrassa.
*Nou túnel Gràcia-UAB (en part en estudi al PDI, només des de Av.Tibidabo) amb parada a El Putxet (futura correspondència amb L9/L10).
*Recuperació del By-Pass de la UAB (en doble via, no com el traçat original que només en tenia 1).

I evidentment, prolongació Sabadell-Castellar, i estudiar les prolongacions Castellar-Caldes de Montbui-Granollers (hi ha un projecte semblant del 1926) i Terrassa-Matadepera.

L'explotació seria, més o menys:
*Per els túnels "vells", servei de metro (L6+L7) amb un tren cada 3 minuts a cada ramal.
*Barcelona-Terrassa, per túnel nou, directe de Sarrià a Sant Cugat, i d'allà a Rubí i les urbanes de Terrassa. Un tren cada 6' en hora punta.
*Barcelona-Sabadell (Castellar), per túnel nou de Av.Tibidabo. Directe a la UAB, i d'allà parant a totes les estacions. Cada 3' a la UAB, i cada 9' a Castellar.
*Servei "tramvia" Barcelona-Sant Cugat, per túnel nou fins Sarrià i d'allà parant a totes les estacions. Un tren cada 12'.
*Servei comarcal Sant Cugat-Terrassa, parant a totes les estacions. Un tren cada 12'
*Servei comarcal Sant Cugat-Sabadell-Castellar, per by-pass i parant a totes. Cada 12'.
*Servei "especial-comarcal" Sant Cugat-UAB. Cada 6', parant a totes. Els festius es limitaria a una llançadora Bellaterra-UAB.

Ara bé, sé que amb això somio massa :(
A més, FGC es va carregar el by-pass de la UAB quan es va adonar que portaven més gent al ramal mort de la UAB que a Sant Quirze i Sabadell. En cas contrari, ens trobaríem amb l'ironia que hi haurien més trens morint a l'estació del campus universitari que seguint fins a Sabadell i, en un futur, Castellar.
Sí, però això era l'any 1996, és a dir, fa 9 anys. Tingues en compte que pràcticament fins aquell any de Bellaterra a Sabadell hi havia via única. Ara, per exemple, he agafat diversos cops el tren sobre les 7 de la tarda de Sant Cugat a Sabadell i m'ha tocat anar de peu tot el trajecte de lo ple que anava. El dia que arribi a Castellar, aniran MOLT més plens, ja que ara la carretera soporta ella soleta cada dia 40.000 vehicles diaris (sí, tot això s'ho ha d'empassar 1 sol carril) i les Vallesanes van a rebentar. Per tant, no crec que hi hagin més trens a la UAB que cap a Castellar.
Pel que fa a caps de setmana, ara Renfe fa arribar trens a l'Autònoma els caps de setmana, però fins ara l'únic servei ferroviari era el de FGC. Cert que els caps de setmana l'afluència de públic és més aviat baixa, però encara és més reduïda a Sant Joan o a Valldoreix.
Cert. Ahir vaig anar amb la R7 a Martorell i l'estació de la UAB estava desèrtica. La veritat, la RENFE es podria estalviar aquella parada els caps de setmana.
P.S: Robert, tens un missatge privat d'aquest fòrum que et vaig enviar uns dies enrere. No sé si és que no el reps o és que no m'ha arribat la resposta (o és que l'admin ja ha fet de les seves :D )
Ja l'he vist, i sort que m'ho has dit perquè si no no en sabia res :x

Salutacions.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 30/05/2005 21:19

UT596001 ha escrit:
entfe001 ha escrit:L'estació amb més trànsit de viatgers en el ramal de Sabadell és Universitat Autònoma.
Cert, però si els trens arribessin a Castellar no anirien precisament buits...
En la mobilitat amb origen Castellar, quines són les destinacions més usuals?
UT596001 ha escrit:
entfe001 ha escrit:Actualment, amb el servei actual d'un tren cada sis minuts a la UAB (serveis S55 específics i S2 fins a Sabadell), el col·lapse és constant i fan falta encara més trens. Els S2 surten a tres quarts de nou del matí pràcticament buits cap a Sabadell després de restar aturats llarga estona per desallotjar a tots els viatgers. I en moltes ocasions, l'estació encara està buidant els passatgers de l'anterior tren que el següent ja és a l'andana.
És clar, direcció Sabadell que vagin buits és normal, però en direcció contrària (és a dir, els que surten de Sabadell) no surten precisament buits. Cert que tampoc és que vagin excessivament plens, degut al excessiu temps de viatge (42' amb FGC vers els 33' de RENFE) però potser amb aquest by-pass podríem esgarrapar de 3 a 5 minuts.
La gent que pren el tren sol córrer per agafar seient a Universitat Autònoma, però molts cops no hi ha cap necessitat d'anar a empentes per poder prendre seient. Més endavant la cosa queda bastant peluda. El problema que veig jo amb el by-pass és que la mera existència implicaria la gran temptació de crear serveis que no passin per la UAB, i excepte a hores molt extremes l'andana direcció Barcelona sol estar bastant plena. Només consideraria acceptables els trens passants mantenint, com a mínim, l'actual oferta de trens. I amb la saturació actual de la línia tindríem semidirectes entaforats amb calçador, una mica com els serveis C3 o C7 de Renfe al seu pas per Barcelona.
UT596001 ha escrit:
entfe001 ha escrit:Ja m'agradaria que FGC tardés menys entre Barcelona i l'Autònoma, però no crec que els semidirectes siguin una bona solució, ans el contrari, un problema més a la complexa explotació de la xarxa.
Tal i com està montat ara, és evident. Però caldria anar cap una evolució de la xarxa que permetés millorar la situació. Per la meva part, la meva proposta per la xarxa seria la següent: [...]
Tot això em sembla perfecte, però no ens enganyem, no ens ho podem plantejar a curt termini. Tot això ja hauria d'estar en construcció, però no actualment no està ni projectat. Com a molt hi ha uns estudis i prou. Primer cal solucionar la circulació de trens a Barcelona per després pensar en com aprofitar la major capacitat en la inclusió de semidirectes i amb la construcció de les variants corresponents. Tot i que segueixo pensant que, com a gran pol de viatgers que és Universitat Autònoma, tot servei (en dia feiner) que no passi per l'universitat és capacitat de transport perduda. I la demanda és elevadíssima.
UT596001 ha escrit:I evidentment, prolongació Sabadell-Castellar, i estudiar les prolongacions Castellar-Caldes de Montbui-Granollers (hi ha un projecte semblant del 1926) i Terrassa-Matadepera.
Em veig abans anant a Girona via Granollers amb FGC que amb Renfe amb el ja existent enllaç de Mollet.
UT596001 ha escrit:L'explotació seria, més o menys:
*Per els túnels "vells", servei de metro (L6+L7) amb un tren cada 3 minuts a cada ramal.
*Barcelona-Terrassa, per túnel nou, directe de Sarrià a Sant Cugat, i d'allà a Rubí i les urbanes de Terrassa. Un tren cada 6' en hora punta.
*Barcelona-Sabadell (Castellar), per túnel nou de Av.Tibidabo. Directe a la UAB, i d'allà parant a totes les estacions. Cada 3' a la UAB, i cada 9' a Castellar.
*Servei "tramvia" Barcelona-Sant Cugat, per túnel nou fins Sarrià i d'allà parant a totes les estacions. Un tren cada 12'.
*Servei comarcal Sant Cugat-Terrassa, parant a totes les estacions. Un tren cada 12'
*Servei comarcal Sant Cugat-Sabadell-Castellar, per by-pass i parant a totes. Cada 12'.
*Servei "especial-comarcal" Sant Cugat-UAB. Cada 6', parant a totes. Els festius es limitaria a una llançadora Bellaterra-UAB.

Ara bé, sé que amb això somio massa :(
Tot això seria perfecte, però necessita massa infraestructura (túnel nou Sarrià - Sant Cugat i Av. Tibidabo - U. Autònoma) i, desenganyem-nos, tocarà optar per un túnel o per l'altre. A més que l'embolic de línies seria difícil de digerir pel gran públic, ja ara la gent s'enreda amb les trenta-mil línies del carrilet de Plaça Espanya (que si aquest em va bé, que si aquest no para...)
UT596001 ha escrit:
entfe001 ha escrit:A més, FGC es va carregar el by-pass de la UAB quan es va adonar que portaven més gent al ramal mort de la UAB que a Sant Quirze i Sabadell. En cas contrari, ens trobaríem amb l'ironia que hi haurien més trens morint a l'estació del campus universitari que seguint fins a Sabadell i, en un futur, Castellar.
Sí, però això era l'any 1996, és a dir, fa 9 anys. Tingues en compte que pràcticament fins aquell any de Bellaterra a Sabadell hi havia via única. Ara, per exemple, he agafat diversos cops el tren sobre les 7 de la tarda de Sant Cugat a Sabadell i m'ha tocat anar de peu tot el trajecte de lo ple que anava. El dia que arribi a Castellar, aniran MOLT més plens, ja que ara la carretera soporta ella soleta cada dia 40.000 vehicles diaris (sí, tot això s'ho ha d'empassar 1 sol carril) i les Vallesanes van a rebentar. Per tant, no crec que hi hagin més trens a la UAB que cap a Castellar.
A les set de la tarda, pots anar de l'Autònoma fins a Provença dret: mitja hora. I no pas poca gent. Tornem-hi: el problema és la saturació a Barcelona, que limita en cascada la capacitat de tots els seus ramals.
UT596001 ha escrit:
entfe001 ha escrit: Pel que fa a caps de setmana, ara Renfe fa arribar trens a l'Autònoma els caps de setmana, però fins ara l'únic servei ferroviari era el de FGC. Cert que els caps de setmana l'afluència de públic és més aviat baixa, però encara és més reduïda a Sant Joan o a Valldoreix.
Cert. Ahir vaig anar amb la R7 a Martorell i l'estació de la UAB estava desèrtica. La veritat, la RENFE es podria estalviar aquella parada els caps de setmana.
El problema que té l'estació de Renfe en comparació a la de FGC a l'Autònoma és que la de via ampla està a la quinta forca, i els autobusos interns no circulen els caps de setmana. La poca gent que va al campus en cap de setmana (ara més, que s'acosten els exàmens) o bé tirarà de Sarbus o bé anirà amb els catalans, doncs ho ha fet així durant anys. Recorda que fins ara l'estació tancava els caps de setmana i es quedava totalment sense servei. En aquests dies hi haurà més gent de Serrapaprera que universitaris prenent-hi el tren. De fet, la única raó per la qual els trens hi parin és perquè ara van més enllà, i perquè sortint d'operacions d'agulles passen per l'estació limitats 50 km/h. Com que ja van lents, no els hi ve d'aquí parar un momentet. Diferent seria una estació a plena via com Sant Cugat, on podrien córrer a 120...
Jo mateix ha escrit:Quin rollo això de fer quadrar bé els quadres de citacions, m'hi he tirat un quart d'hora perquè el missatge quedés bé!



mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Dilluns 30/05/2005 21:53

jo crec que la de st gervasi es podria suprimir perfectament, ja que hi és la de Pl. Molina i la de gràcia no està pas tan lluny (crec que menys distancia que entre moli nou i colonia güell)



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 30/05/2005 23:30

Moltes vegades he pensat que l'estació de Sant Gervari era suprimible, i molt possiblement ho sigui.

L'estació de Sant Gervasi estava previst que fos suprimida en el pla director d'infrastructures aprovat durant la legislatura anterior, tot i això els veïns de l'entorn de l'estació pel que tinc entès es van mobilitzar i recolzats per algun partit polític i encapçalats per una persona del barri molt influent, probablement la federació de Convergència i Unió van aconseguir que no es dugués a terme. Sobre aquest tema en sí, jo simplement valoro positiu que la gent vulgui mantenir el transport públic i que es mobilitzi per aconseguir-ho i que se la tingui en compte sempre que no per això es deixin de tenir en compte els altres factors.

Tot i amb això és una mesura bastant seriosa com per prendre-la així com així i s'han de tenir en compte totes les variables i totes les possibilitats de l'estació, tal com s'ha dit un transbordament amb els trens d'Avinguda Tibidabo evitaria aglomerar l'estació de Gràcia amb andanes estretes com Sant Gervasi però amb molts més viatgers i amb via als dos costats de l'andana.

Aquesta estació ajunta tots els problemes que pot tenir un ferrocarril a la seva explotació.

L'andana és curta fins i tot pels trens de 3 cotxes, i molt dificil de perllongar està situada en una declivitat bastant forta, en corba i en el sentit ascendent el maquinista només veu l'andana a través d'uns monitors, en cas d'avaria d'aquests no en té prou treient el cap per la porta, perquè a més l'andana és estreta; l'andana és molt profunda una de les andanes està comunicada directament amb el carrer i l'altra està comunicada mitjançant una escala d'obra que té un ascensor de minusvàlids cap a una entreplanta on es poden agafar els ascensors, el que té de bo és un vestíbul a peu de carrer que a mi personalment m'agrada.

Connectar les dues estacions físicament seria possible tot i que l'enllaç tampoc hauria de ser cap inconvenient si es fes carrer tal i com es fa ara a Sagrera i la comunicació entre les vies de Plaça Molina pel pas inferior que poca gent coneix i actualment tancat al públic en general.

Pel que fa a l'andana dels trens descendents apareix en algun pla la seva adaptació a PMR, que s'estalviaria si es tanqués l'estació, probablement seria una actuació complicada probablement consistent en un ascensor des de l'andana a l'entreplanta, massa complicat sembla directe al carrer.

En qualsevol cas jo sóc partidari de que si es fan acabar els trens d'Avinguda Tibidabo a Gràcia aquesta línia ha de poder atravessar la ciutat d'alguna manera per connectar amb la resta de la xarxa ferroviària de transport públic.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 31/05/2005 16:41

entfe001 ha escrit: En la mobilitat amb origen Castellar, quines són les destinacions més usuals?
Per la gent que va en Transport Públic, Sabadell casi tothom i després, en menor mesura, la UAB, altres punts del Vallès i Barcelona. Bé, i casos a part com jo que vaig a destinacions més extranyes :x
Per la gent que va en cotxe, Sabadell, Terrassa, el Vallès en menor mesura, la UAB, Barcelona i també Sentmenat, Caldes de Montbui, Polinyà, Palau-Solità i Plegamans Santa Perpètua de Mogoda o inclús Granollers.
La gent que pren el tren sol córrer per agafar seient a Universitat Autònoma, però molts cops no hi ha cap necessitat d'anar a empentes per poder prendre seient. Més endavant la cosa queda bastant peluda. El problema que veig jo amb el by-pass és que la mera existència implicaria la gran temptació de crear serveis que no passin per la UAB, i excepte a hores molt extremes l'andana direcció Barcelona sol estar bastant plena. Només consideraria acceptables els trens passants mantenint, com a mínim, l'actual oferta de trens. I amb la saturació actual de la línia tindríem semidirectes entaforats amb calçador, una mica com els serveis C3 o C7 de Renfe al seu pas per Barcelona.
Per això mateix demano el by-pass, perquè existeixin serveis que no passin per la UAB. Però primer s'hauria de desenvolupar la resta (és a dir, resoldre el coll d'ampolla que és l'eix Sant Cugat-Sarrià-Barcelona i després fer-lo. O bé fer-lo ara i deixar-lo per les hores vall i caps de setmana de manera provisional.
Tot això em sembla perfecte, però no ens enganyem, no ens ho podem plantejar a curt termini. Tot això ja hauria d'estar en construcció, però no actualment no està ni projectat. Com a molt hi ha uns estudis i prou. Primer cal solucionar la circulació de trens a Barcelona per després pensar en com aprofitar la major capacitat en la inclusió de semidirectes i amb la construcció de les variants corresponents. Tot i que segueixo pensant que, com a gran pol de viatgers que és Universitat Autònoma, tot servei (en dia feiner) que no passi per l'universitat és capacitat de transport perduda. I la demanda és elevadíssima.
Bé, no tinc cap objecció
Em veig abans anant a Girona via Granollers amb FGC que amb Renfe amb el ja existent enllaç de Mollet.
Vols dir? Si lo de RENFE ja està fet! Certament la Generalitat està donant moltes excuses barates per no portar el tren a Castellar... doncs perquè arribi a Granollers és somiar, directament! Segons la Generalitat, no hi ha demanda per portar el tren a Castellar... i diuen que abans del 2025 no hi haurà tren. Així que a Granollers... doncs cap al 4982, any més o menys...
Tot això seria perfecte, però necessita massa infraestructura (túnel nou Sarrià - Sant Cugat i Av. Tibidabo - U. Autònoma) i, desenganyem-nos, tocarà optar per un túnel o per l'altre. A més que l'embolic de línies seria difícil de digerir pel gran públic, ja ara la gent s'enreda amb les trenta-mil línies del carrilet de Plaça Espanya (que si aquest em va bé, que si aquest no para...)
Cert, però si vols, aplica el criteri "Santfeliuenc": anar fent poc a poquet i això seria el resultat final. Doncs si toca triar entre túnels crec que és prioritari el Gràcia-UAB per tal de retallar temps de viatge de manera dràstica des de la UAB i Sabadell. Perquè si no, si el tren arriba a Castellar en hora vall es trigarà més que fent ara Vallesana+RENFE! La cosa és greu, ja que ara anar de Castellar a Sabadell amb Vallesana és una odissea...
El problema que té l'estació de Renfe en comparació a la de FGC a l'Autònoma és que la de via ampla està a la quinta forca, i els autobusos interns no circulen els caps de setmana. La poca gent que va al campus en cap de setmana (ara més, que s'acosten els exàmens) o bé tirarà de Sarbus o bé anirà amb els catalans, doncs ho ha fet així durant anys. Recorda que fins ara l'estació tancava els caps de setmana i es quedava totalment sense servei. En aquests dies hi haurà més gent de Serrapaprera que universitaris prenent-hi el tren. De fet, la única raó per la qual els trens hi parin és perquè ara van més enllà, i perquè sortint d'operacions d'agulles passen per l'estació limitats 50 km/h. Com que ja van lents, no els hi ve d'aquí parar un momentet. Diferent seria una estació a plena via com Sant Cugat, on podrien córrer a 120...
Sí, ja sé que fins ara no hi havia res i dels busos llançadora (millor dit, carraques) ni rastre, però no sé si té gaire utilitat aquesta estació en caps de setmana. Bé, pensant-ho bé, per als de Castellbisbal i Martorell sí els és útil.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 31/05/2005 23:37

-He viatjat poc per les L6 i L7 i quant ho he fet he agrait molt que tinguessin totes aquestes estacions però els experts sous vosaltres, potser si seria mes llògic eliminar algunes estacions a zones on hi ha duplicitat de servei, i així augmentar les frequencies.

Per cert, no us sembla que anar per les L6/L7 es, tot just despres de estar sempre per les L1-L5 (com jo habitualment), es com si anessiu al metro d'unaltre ciutat?


-Tema UAB: vaig ser usuari de la S2/S55 fins l'UAB i corroboro que anava plena plena plena tots els matins fins l'Autonoma i un cop allà es buidava del tot. Això si, es la linea que millor servei m'ha donat mai: bons trens, puntualitat, calefacció/aire acondicionat, neteja, informaciò, fins-hi tot el trajecte era maco.

-Però.. un dubte. Hi ha alguna conexiò pensada en un futur (2067 o aixi :D) per unir Badalona amb Sabadell/Terrassa/UAB? Es a dir, per anar fins l'UAB feia una volta considerable (Bdn-Bcn-UAB) i no he vist cap conexio ferroviaria entre aquestes localitats tant importants sense necesitat de fer tota la volta i/o passar per Bcn.

Bdn-Sbd/Terrassa/UAB seria força ràpid, no?

Vox



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dimecres 01/06/2005 0:02

entfe001 ha escrit: En la mobilitat amb origen Castellar, quines són les destinacions més usuals?
Per a això estan les dades de mobilitat de l'Idescat ;)

El corresponsal del foro a Castellar ja ho ha apuntat força bé, la majoria de desplaçaments són a Sabadell (45%)... a molta més distància la resta del Vallès Occidental (28%), el Barcelonès (13%), el Vallès Oriental (2%) i el Baix Llobregat (1%).
Fitxers adjunts
castellar.gif
Mobilitat obligada Castellar
castellar.gif (10.4 KiB) Visualitzat 11161 cops



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dimecres 01/06/2005 0:16

Vox ha escrit:Però.. un dubte. Hi ha alguna conexiò pensada en un futur (2067 o aixi) per unir Badalona amb Sabadell/Terrassa/UAB? Es a dir, per anar fins l'UAB feia una volta considerable (Bdn-Bcn-UAB) i no he vist cap conexio ferroviaria entre aquestes localitats tant importants sense necesitat de fer tota la volta i/o passar per Bcn.
Quan es va parlar de la utilització del túnel de la Merdiana per part de FGC aquest seria per a on aniria una nova línia fins al Vallès, però no seria ben bé això q dius, pq tb hauries de desplaçar-te fins a BCN.

La única possibilitat seria q en la prolongació de la L8 dels FGC des de la Pl. Espanya fins F. Macià-Gràcia-Glòries-Besòs pensessin en continuar després fins a Santa Coloma i d'allà a Montcada... Amb l'arribada de la L1 fins a Badalona, es podria arribar al Vallès en Renfe (o amb la mateixa FGC si aquesta hipotètica línia continués després més ellà de Montcada) fent un parell de transbordaments i més ràpid sense fer volta per BCN.



PWR
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: PWR » Divendres 03/06/2005 19:31

Desviació flagrant del tema!!!!! :)



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 03/06/2005 21:33

El pasadis existeix, ara deu estar tancat, pero jo l'he seguit d'una banda a l'altre.

Des de Sant Gervasi (*) fins a Pl Molina. (*) Any 1979, i l'entrada hi era la andana descendent de Tibidabo, sortin cap el carrer a uns 15 metres a l'esquerra, escales i passabes sota les vies i sorties a l'andana ascendent.

Aleshores era un passatge de treball, però qui sap si .... :o



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 03/06/2005 21:41

Benvingut abegot :D :D Cada cop això s'anima més i amb gent cada cop més interessant :)

Efectivament, el passadís existeix, és una mica estret, s'utilitza per a ventiladors i eines informàtiques si bé és perfectament practicable i amb estil antic... jo crec que molts empleats de ferrocarril que no ferroviaris ni ho coneixen.

Podríem fer entre tots plegats un llistat de passadissos secrets....



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 03/06/2005 21:52

Hi ha un passadís a l'estació de Sarrià que "permet fer fotos" xD a la platja de vies nord, ja al túnel.
Aquest passadís té un "foradet" a una paret on es poden veure el trenets que passen.

L'estació de Gràcia té pinta de ser interessant i la de Plaça Catalunya ho és.

L'estació del Tibidabo també té "accessos" peculiars...



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dissabte 04/06/2005 8:17

liniadelRipollés ha escrit:Hi ha un passadís a l'estació de Sarrià que "permet fer fotos" xD a la platja de vies nord, ja al túnel.
Aquest passadís té un "foradet" a una paret on es poden veure el trenets que passen.

L'estació de Gràcia té pinta de ser interessant i la de Plaça Catalunya ho és.

L'estació del Tibidabo també té "accessos" peculiars...
L'estació de Gràcia, té uns esgrafiats del anagrama de la Linia Sarriá Barcelona, que molt poca gent coneix, (crec que ningú, actualment).

L'estació del Tibidabo, no debía ser final de Linia. Segons el projecte original, debia continuar fins al Vall d'Hebrón fins a Horta :o però la manca de "calés" i la poca entesa amb l'Ajuntament ....

Linia de Reina Elisenda, debía continuar fins al Parc de l'Oreneta .....
Pedralbes i ..... però suposso que aixó ja ho sabiau.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”