Robatoris i validacions al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Robatoris i validacions al metro

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/06/2006 11:06

Del 20 minutos d'avui, legiu aquesta carta:



Robos y validaciones en el metro
Néstor Serra. Publicada el 07.06.2006
«No te la juguis», «Valida el teu bitllet» estamos hartos de oír en el metro.
Pues bien: de buena mañana, estación Entença, como buen usuario voy a validar mi T-10 de dos zonas, perfectamente nueva, y cuál es mi sorpresa cuando la máquina la detecta como «bitllet defectuós». Ni en atención al cliente ni en los accesos encontré ningún empleado de TMB y, lógicamente, no iba a comprarme otra tarjeta nueva. Tampoco llevaba los casi 14 euros necesarios para ello... ¿Solución? ¡Colarme! Hice el transbordo en Provença y me dirigí a la central de atención al cliente para cambiar la tarjeta y averiguar qué hacer en estas situaciones.

¿Saben cuál fue la respuesta de la encargada? ¡Cuélese!

Y digo yo: ante tanta campaña de civismo: ¿cómo es posible que la propia TMB proponga colarse? ¿Por qué no hay personal en todas las oficinas de atención al cliente? ¿Me pagará TMB la multa si obedezco, me cuelo y me encuentro al revisor?



Avatar de l’usuari
Carlos L'H
N6
N6
Entrades: 161
Ubicació: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Entrada Autor: Carlos L'H » Dimecres 07/06/2006 13:03

Eso mismo fue lo que pensé cuando han empezado ha mecanizar todo que pasa cuando no funciona el billete. Son más idiotas los de TMB que no han pensado la probabilidad de estos casos que por cierto es muy frecuente. Soluciones ya y sobre todo menos personal dando vueltas y si uno en cada estación más que nada por seguridad porque las cámaras solo no hacen la faena. :avall



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 07/06/2006 13:21

La teoria de TMB...

Un metro més modern=Menys personal a les instal·lacions

No ho entenc... :x


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

hugobcn
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: hugobcn » Dimecres 07/06/2006 19:59

aquest senyor va probar de marcar a un altre validador? o moure's fins al del costat ja es caminar massa?
aquest bon senyor va trucar per l'interfon? no sap k la seva trucada va directament al nostre DECT i k si estem a l'estació l'anirem a atendre amablement i a fer-li un bescanvi en el cas que el titol sigui correcte? i que si no estem la trucada va al panell de la nostra línia a CCM? ainss que la gent veu interfon i es pensen que es per trucar al porter o al cinqué i NONO l'interfon als vestíbuls es fa servir per cridar a l'agent d'atenció al client quan aquest ha hagut d'abandonar el vestíbul per 1001 raons. així que a probar validadors, a probar interfons (que no moseguen) i si aquets sistemes no ens donen solució, prenguem altres mesures....



Avatar de l’usuari
Carlos L'H
N6
N6
Entrades: 161
Ubicació: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Entrada Autor: Carlos L'H » Dimecres 07/06/2006 20:42

Jajá jajá supongo que el chaval no es tanto y ha probado en otros validadores y perdona que te diga pero yo he utilizado el interfono (a parte que tardan lo suyo) e incluso me han dicho que para tocar el botón y hacer perder el tiempo no suba al metro. Ha si que nada TMB no tiene ni ops! idea a la hora de automatizar una estación y se dará con un canto en los dientes ya lo veras.



hugobcn
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: hugobcn » Dimecres 07/06/2006 20:47

el ostion se lo daran cuando a alguien le pase algo en una estacion i no haya nadie en ella (el AAC esta conduciendo, en otra estacions...) entonces habra denuncia y ya veremos que pasa...pero TMB quiere esto. dar un "mejor" servicio al cliente y esto solo se consige automatizando la situación pero sin descuidar la atención PERSONAlizada, complemento de las maquinas. en caso que el AAC no pueda atender la llamada del interfono desde su DECT (el inalambrico k lleva) esa llamada pasa al CCM en cuestión de 5 segundos. piensa que en CCM no estan con los brazos cruxados sin hacer nada...sino k tienen preferencias, i si tienen una incidencia no se van a ocupar del señor que no le funciona el billete...lamentablemente es asi!.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimecres 07/06/2006 21:23

Pues yo no salgo de la estación hasta que me oyen en el andén de enfrente pasamdo un METRO y el maq. que no puede frenar, saca la cabeza por la ventanilla y grita directoooooooooooooooo. Hasta este me oye. >:( 8) :oops:


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dimecres 07/06/2006 21:43

Sincerament es vergonyos el model d'atencio al client que estan imposant les empreses operadores. Punts comptats d'Atencio al Client en les estacions mes concorregudes, en els FGC Llobregat a Espanya sols, i dps agents dispersos, q en total estaran en un 50 % de les estacions si arriba.


A TMB la situacio encara es mes greu, ja l'afuencia d'usuaris es mes gran, i a vegades sobretot a certes ores... te les pots desitjar per trobar un agent d'aquests q q ara diuen AAC. Sincerament no se on volen arribar... pero el cami q porten no veig massa clar... La teoria sembla...

+ Maquines, - Personal, + jubilacions, ... a TMB no estem per tu!

Xq aixo es un altre: TMB la reina de l'enganxina,... enganxina x aki ... enganxina x alla! La majoria de terra, almenys les que trepitjo cada dia a Espanya i Zona Univ. estan plenes de caqueta... mig arrencades... Algu te idea de quan a costat la campaña, weno millor dit.... les campanyes...

Senyors de TMB....

+ trens, + frecuencia, + cameres (aixo si q no falta), + + + .... tot aixo s'aconsegueix invertint en infraestructura i no en enganxines de disseny!!

ohhh quines ganes tenia!!

Vagi beps!



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 07/06/2006 21:51

Hola!

Fa cosa d'un any un empleat de TMB em va comentar el gran nombre de trucades a l'intèrfon que no es podien respondre per problemes logístics. Ha millorat això?

:?:

A mi em toca bastant la moral que TMB es gasti tants diners en anuncis d'imatge quan mentrestant a un 4000 se li trenca una roda, a un 1000 se li trenca un enganche, etc.

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 07/06/2006 23:28

Hola:

Qui em garanteix que cuan tingui un problema amb la validacio de la tarjeta hi hagi un agent que pugui atendre'm en aquell moment o dintre d'un marge (sere generos) de 15 minuts?.

Qui em garanteix que les cameres de vigilancia serveixen per alguna cosa i que enxamparan a l'incivic que fa malbe el material o les instal.lacions, al borratxo que vomita o es pixa pels recons, al "artista" del esprai que fa pintades..... etc?.

Molta propaganda, molta parafernalia, pero el servei de metro deixa molt que dessitjar. Hi ha molt a millorar. I treient personal de les estacions no es la sol.lucio.

TMB: Transports Malalts de Barcelona mentre no em demostrin el contrari.

Sal.lutacions:

Serie600



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dimecres 07/06/2006 23:29

i llavors arriba quan uns 30-35 guiris es colen al metro mitjançant el famòs mètode de saltar a una de les estacions més concorregudes de Barcelona (Sants-Estació), a una de les entradas més frequentades (sortida correspondència Renfe) i a l'hora punta (la del migdia en concret) i no hi ha ni tan sols un guarda de seguretat per recriminar la seva actitud. Això si que em sembla una vergonya.

Editat per problemes lingüístics



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 08/06/2006 0:15

TMB constantment convida a no pagar (bé, de RENFE ja millor ni en parlem)
Una de les situacions més o menys habituals amb les que m'he trobat, per desgràcia, és la d'entrar en un vestíbul i que les màquines autovenda no funcionin. Evidentment, en el vestíbul no hi ha cap mena de personal.
Això, a mi, m'ha passat en una estació tant "poc concorreguda" com Sagrada Família, per exemple.
En el meu cas concret, sempre he tingut la sort que les màquines que només accepten tergetes sí funcionaven, i casualment en tots els casos portava la targeta. Però si no l'hagués portat, l'únic que hagués pogut fer era colar-me.

Una altra cosa vergonyosa, és que també s'ha posat de moda últimament que els "manguis", sobretot carteristes, es dediquen a buidar les targetes robades a base de comprar T-Mes a les màquines, com ja els ha passat a diverses persones del meu entorn. el que no enetenc és: hi ha màquines que no demanen el número secret al comprar un bitllet? :? Perquè a mi sempre me'l demana (tampoc és que l'utilitzi gaire, la veritat).

TMB, territorio sin ley :roll:



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 08/06/2006 6:53

Us diré una cosa que potser us afarà obri una mica els ulls. Fins el passat contracte programa (que és d'on de veritat li vènen els quartos al Metro i no dels bitllets), el metro cobrava una quantitat (en principi + o - unes 5 pessetes) per cada val.lidació. En el present contracte programa, l'element subvencionat és el kilometre de tren recorregut, aixó és que al metro tant li fa que el que va dins hagi pagat o nó, només s'ha de preocupar que els tren corrin per poder cobrar.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 08/06/2006 14:18

Heu provat a comprar una T-50/30 de dues zones a Encants? Jo ho he intentat i no me'n vaig sortir. Clar que quan ho vaig fer no hi havia màquina que acceptés targetes de crèdit i els lectors de bitllets avariats de feia dies. Després d'aconseguir canvi de 50 EUR en monedes d'euro en un banc, l'autovenda no es va dignar a acceptar més de vint-i-dues monedes d'euro. Ni la meitat de l'import. Patètic.

Des d'aleshores que encarrego els abonaments integrats a l'estanc de confiança.

Per cert, al vestíbul d'Encants no hi ha intèrfon d'informació. Només n'hi ha un d'auxili, ubicat a l'autovenda petita de targetes de crèdit. Hauré de generar una alerta per un abonament que no funciona?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 08/06/2006 15:12

Jo em vaig trobar, per comprar una T10, que no m'arribaven els diners en metàlic (és a dir, monedes i bitllets) i que la MAE que acceptava targes de crèdit estava espatllada. "Fantàstic". Vaig haver de comprar-me un bitllet senzill.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 08/06/2006 15:22

wefer ha escrit:TMB constantment convida a no pagar (bé, de RENFE ja millor ni en parlem)
Una de les situacions més o menys habituals amb les que m'he trobat, per desgràcia, és la d'entrar en un vestíbul i que les màquines autovenda no funcionin. Evidentment, en el vestíbul no hi ha cap mena de personal.
Això, a mi, m'ha passat en una estació tant "poc concorreguda" com Sagrada Família, per exemple.
En el meu cas concret, sempre he tingut la sort que les màquines que només accepten tergetes sí funcionaven, i casualment en tots els casos portava la targeta. Però si no l'hagués portat, l'únic que hagués pogut fer era colar-me.

Una altra cosa vergonyosa, és que també s'ha posat de moda últimament que els "manguis", sobretot carteristes, es dediquen a buidar les targetes robades a base de comprar T-Mes a les màquines, com ja els ha passat a diverses persones del meu entorn. el que no enetenc és: hi ha màquines que no demanen el número secret al comprar un bitllet? :? Perquè a mi sempre me'l demana (tampoc és que l'utilitzi gaire, la veritat).

TMB, territorio sin ley :roll:
Això que t'assenyalo en negreta no és nou company, a mi m'ho van fer farà uns quatre anys...


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 09/06/2006 9:13

L'autovenda antiga de metro no demana el número secret.

De tota manera abans de començar a criticar el metro, tampoc es demana als peatges, cosa que mai he entès.

En els primers temps de les MAE's de FGC, i això em penso que ho sap molt poca gent, es demanava el PIN al fer l'operació però no el comprovava, és a dir te'l podies inventar i la màquina l'acceptava, com ho sé? per un amic que ho va descobrir posant el PIN d'una altra targeta per casualitat, actualment no és així.

Desconec la normativa que exigeix comprovar la targeta mitjançant documentació o PIN, i les excepcions que hi ha, em sona fins a 30€, una T-Mes val més d'això.

A la majoria d'estacions amb autovenda antiga se les ha dotat d'autovenda exclusiva per targetes de crèdit.

D'altra banda almenys a FGC i a Renfe un bitllet comprat amb targeta de crèdit només es pot reintegrar a la targeta de crèdit i és necessari per això el rebut del pagament amb targeta de crèdit i la targeta de crèdit, en el bitllet apareix una indicació sobre la forma de pagament que s'ha emprat.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 09/06/2006 22:41

Hola:

Pel que jo porto provat, les uniques MAE's que demanan PIN son les exclusives que admeten tarjeta. Les altres nomes la llegeixen i para de contar.

Peatges. Pel que tinc entes, els carrecs -tant de debit com de credit- no es carreguen automaticament cuan les passan, sino que quedan "acumulats" en una memoria i al final de la jornada, al tancar la barraca -o al relleu- es fa la transmissio de les dades. Almenys aixi m'ho han explicat.

Jo el que trobo bastant "arriscat" (aixo es totalment off topic del Forum, pero com estem parlant de tarjetas i de pagament electronic) es el que fem alguns de pagar amb la tarjeta per exemple un sopar, donant-li la tarjeta al cambrer i que aquest no ens demani cap identificacio. Crec que el correcte seria que el cambrer vingues a la taula -o nosaltres ens despaçessim a la caixa- per cobrar amb una maquineta remota. Que d'existir, existeixen....

Sal.lutacions:

Serie600



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 09/06/2006 23:09

Desconec quines són les màquines autovenda que tens a les estacions que utlitzes, però les antigues, que són per entendre'ns amb la carcassa plana no demanen número secret, desconec si a l'igual de les que has descrit dels peatges també treballen off-line.

L'autovenda nova, tant si admet només targeta com si admet monedes i targetes demana el PIN.

Les antigues MAEXBIC de FGC no demanaven el PIN tot i que els imports del que venien (bitllets senzills i targetes de 10 viatges era reduït i possiblement això suposés alguna exempció), recordo que a l'estació de Magòria, durant algun temps es venia a la MAEXBIC la T-Mes, per si algú no ho sap, l'estació de Magòria (actual) mai ha tingut taquilla.

Pel que fa als restaurants i resta de comerços fa uns anys es va extendre a molts comerços enganxines dient una cosa així com "En aquest estabiliment pots comprar amb tranquil·litat, demanem identificació al pagar amb targeta". A França cada cop és més habitual quan es paga amb targeta de crèdit que el client marqui el número secret en un teclat, i si no es fa així la lectura per la transmissió de dades es fa amb un aparell portàtil de manera que el client mai perd de vista la seva targeta.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 10/06/2006 0:26

Hola:
josep_serre ha escrit:Desconec quines són les màquines autovenda que tens a les estacions que utlitzes, però les antigues, que són per entendre'ns amb la carcassa plana no demanen número secret, desconec si a l'igual de les que has descrit dels peatges també treballen off-line.

L'autovenda nova, tant si admet només targeta com si admet monedes i targetes demana el PIN.

Les antigues MAEXBIC de FGC no demanaven el PIN tot i que els imports del que venien (bitllets senzills i targetes de 10 viatges era reduït i possiblement això suposés alguna exempció), recordo que a l'estació de Magòria, durant algun temps es venia a la MAEXBIC la T-Mes, per si algú no ho sap, l'estació de Magòria (actual) mai ha tingut taquilla.

Pel que fa als restaurants i resta de comerços fa uns anys es va extendre a molts comerços enganxines dient una cosa així com "En aquest estabiliment pots comprar amb tranquil·litat, demanem identificació al pagar amb targeta". A França cada cop és més habitual quan es paga amb targeta de crèdit que el client marqui el número secret en un teclat, i si no es fa així la lectura per la transmissió de dades es fa amb un aparell portàtil de manera que el client mai perd de vista la seva targeta.
A certa ciutat (Hola Jamiro!.... :festa ) cuan pagues als "supers" la caixera ni tan sols t'agafa la tarjeta, t'indica el lector de tarjetas, la passat tu mateix, teclejas el PIN i llestos. Als restaurants et diuen que passis per la caixa a pagar, i en les mateixes condicions que als "supers". No estic segur que hi hagin MAE's, els titols "multiviatge" els compres al taquiller i/o als "PressByron" (quioscos de prensa) que hi ha a les estacions. Mes que res perque sempre que he anat he fet servir la "Stockholm Kortet" (La tarjeta Estocolm) que et permet viatges il.limitats en metro, bus i tramvia de Djurgarden durant el periode de validessa de la mateixa (1, 3 o 6 dies), la ensenyas al agent corresponent i llestos.

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Si us plau, com derivem els temes!..... Wefer, no t'enfadis.... "porfa!"



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”