Procés de Selecció, Formació i treballar al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Alacreu
N4
N4
Entrades: 64
Ubicació: L'Hospitalet del Llobregat // BCN

Entrada Autor: Alacreu » Dissabte 24/03/2007 16:08

El examinador argentino? :) :) Un crack!



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 08/02/2008 20:15

Faig 4º ESO i a l'institut m'estan presionan per decidir el que faré al curs següent, Batxillerat, FP, etc.
Jo vull treballar si puc de motorista al metro, FGC o al Tram, però no sé quins títols(sense contar el de la ESO) haig de tenir i el que haig de fer al curs següent.
Sabeu el que és nesessita i s'ha de fer?
Vaig enviar un e-mail a TMB, però encara no m'han respost :( .


El metro de Barcelona amb motoristes!

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 08/02/2008 20:43

Independentment del que vulguis fer jo et recomano que facis el batxillerat, com a mínim. Ara, qui ha de prendre la decisió ets tu i només tu.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 09/02/2008 18:11

Per treballar de motorista has de tenir com a mínim 18 anys. Cada any es convoquen unes proves per a seleccionar gent, es fan uns tests psicotècnics i després no ho sé.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dilluns 18/02/2008 10:31

Amb el nou model organitzatiu del FMB la categoria de Motorista i Cap d'estació s'unifiquen a la d'Agent d'Atenció al Client, per tant ja és impossible ser motorista, és més, als actuals motoristes els paguen una compensació si decideixen passar-se a AAC. Un AAC un mateix dia condueix trens i atèn estacions. L'única línia que encara funciona "a la antigua usanza" és la L1, i a finals d'any aplicarà tb el nou model. Cada principis de març es publica a la web de TMB (http://www.tmb.es, dins de "vacants laborals") el formulari per presentar-se a AAC i fer les proves per treballar a l'estiu.

Aquesta es la convocatòria de 2007:
Responsabilitats: Els/les nous/ves col·laboradors/es desenvoluparan un conjunt de tasques de les quals se'n destaquen...
Atendre la circulació dels trens (inclou la conducció i maniobrabilitat, embarcament i desembarcament dels clients/es, ... ) d'acord amb els estàndards de confortabilitat.
Atenció al client (oferir informació personalitzada, col·laborar en la resolució eficaç i qualitativa de possibles problemes, canalitzar-ne les queixes i suggeriments,...)
Verificació de la correcta funcionalitat dels equipaments i instal·lacions de la xarxa, identificació precoç de possibles anomalies i actuacions de restitució...
Venda - bescanvis de títols de transport, assessorar els clients/es dels més adients a les seves necessitats de mobilitat, oferir informació d'interconnexió de xarxes...
Interesen candidats/es amb:
Edat preferentment entre 25 i 45 anys.Correcta comprensió i expressió en castellà i català.Valorable formació en F.P. o similar.

Perfil sol·licitat: Els/Les aspirants hauran d'aportar...
Orientació i experiència en tasques d'atenció a clients/es.
Sensibilitat cap a la identificació i resolució de demandes dels clients/es.
Capacitat d'assimilació de nous conceptes, especialment aspectes tècnics.
Habilitat d'interrelació i comunicació social a diferents situacions.
Adaptabilitat, versatilitat i facilitat per treballar autònomament. Orientació cap a la millora constant. Control i estabilitat emocional.
Aptituds psicològiques (perceptives, raonament...) que garanteixin la correcta maniobrabilitat en conducció de trens i en ús d’equips–instal·lacions.Àmplia disponibilitat i flexibilitat horària.

Sou: Atractiva retribució fixa més complements derivats de la prestació del servei segons Conveni Col·lectiu.
Incorporació pels mesos de juliol, agost i setembre. Posteriorment formaran part de la borsa de reclutament.
Important inversió formativa.



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dissabte 23/02/2008 14:30

Bones,
Ja ha sortit la nova convocatoria per a ser Agent d'Atenció al Client durant l'estiu d'aquest any 2008, podeu apuntar-vos en el link de més avall i els que s'hi apuntin, doncs que tingueu sort, i els que es van apuntar l'any passat i no els van dir res que ho tornin a provar que no es perd red i si vau rebre una carta dient que fins d'aqui a 3 anys no us podieu presentar, doncs ni cas, torneu a provar-ho i sobretot, molta sort :)

http://www.tmb.net/ca_ES/tmb/tmbprofesi ... ?vl_pk=307


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dissabte 23/02/2008 14:42

Miquel, fa un temps (2 anys) que vaig obrir un fil sobre aquest tema: http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=3352
I bueno, seria aconsellable que, com diu tothom, tinguessis els 18 anys per poder entrar i si tens batxillerat millor encara, i si tens una petita experiencia de cara al públic són punts que poden anar millor per a tu, a més, pensa que cada any es fan les proves així que les podràs fer segur, si no es aquest any, serà l'any vinent.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 23/02/2008 15:58

Ara és quan apareixo i pregunto: tenen un sou digne els AAC? Sempre m'ho he preguntat.


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 23/02/2008 19:24

Al full que ens van donar quan el psicotècnic hi figurava el sou, i, la veritat, és que no estava gens malament. No sé si era digne però si algú no l'hi considerava, malament anem :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 23/02/2008 19:35

Era superior als 22000 euros bruts anuals?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 23/02/2008 19:39

Anuals? No, eren menys de 20000, però per a mi és una molt bona xifra...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dissabte 23/02/2008 20:44

23.614,98 € aquest 2008, sense comptar plusos, festius, festius especials, festes treballades (que estan MOOOLT ben pagades)... i amb un sistema de festes amb el qual tens entre 10 i 12 dies de festa al mes, amb una àmplia flexibilitat per fer canvis.

P.D.: Ja ha sortit la convocatòria per aquest estiu (si us interesa, http://www.tmb.net)

Jolin, amb la publicitat que he fet sembla que l'empresa sigui meva... (tant de bò...!)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 24/02/2008 0:23

No està malament si tenim en compte com està la vida avui dia (això del sou mínim interprofessional és una presa de pèl). Caldrà veure quant paguen a un enginyer al FMB... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Diumenge 24/02/2008 15:48

traveller ha escrit:Jolin, amb la publicitat que he fet sembla que l'empresa sigui meva... (tant de bò...!)
No vulguis tenir enemics


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Diumenge 24/02/2008 16:10

Denisuko ha escrit:
traveller ha escrit:Jolin, amb la publicitat que he fet sembla que l'empresa sigui meva... (tant de bò...!)
No vulguis tenir enemics
Vols dir? ho deia per la pasta k mou TMB, res mes; i si fos meva moltes coses canviarien, no crec k en tingués tants d'enemics, només un parell o tres de plantes d'oficines a zona franca, que haurien de desapareixer...



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Diumenge 24/02/2008 16:29

Molta molta sort a la gent que es presenti, ja que se sent que aquest any agafaran aproximadament a 80, ara som prop de 300 de l'estiu passat que estem amb contractes estranys i canviant de linia... no se no se, fins que obrin la L9 no veig el panorama molt favorable...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 24/02/2008 18:11

traveller ha escrit:Vols dir? ho deia per la pasta k mou TMB, res mes; i si fos meva moltes coses canviarien, no crec k en tingués tants d'enemics, només un parell o tres de plantes d'oficines a zona franca, que haurien de desapareixer...
Doncs per tractar amb els afectats i els seus mentors, Déu n'hi do en quin fangar et ficaries...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 24/02/2008 21:24

El sou em sembla bo (sense que sigui meravellós)... a veure què em diuen del sou d'aquest any a l'empresa i m'ho plantejo :P



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Diumenge 24/02/2008 23:03

orique ha escrit:El sou em sembla bo (sense que sigui meravellós)... a veure què em diuen del sou d'aquest any a l'empresa i m'ho plantejo :P
La putada és que fins que et fan fixe fan amb tu el que volen... i per ser fixe, has d'esperar un cop de sort... normalment passen 2 o 3 anys fins que ho ets, 2 o 3 anys que passes amb contractes d'un mes, tres mesos, et fan fora un altre mes (perds l'antiguitat); la sort bestial la han tingut els que van agafar el 2006, que gràcies a un acord especial de contractació que s'ha fet al desembre, quasi tots o son fixes o casi fixes (alguns tenen contractes d'1 any, uns pocs de 4 mesos) i sort també hem tingut els de 2007, que amb 3 o 4 contractes consecutius, molts hem seguit treballant casi tot l'any... Que hi farem, "quien algo quiere, algo le cuesta"!



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 25/02/2008 0:45

Hi ha una cosa que m'ha cridat l'atenció: En cap cas posa que sigui per juliol agost i setembre, com especificava els altres anys, si no que ara posa lo de 23000€ anuals bruts. Qué significa això?

Per altra banda un altre problema que he tingut es que a la casella de l'adreça, el num de vivenda esta pensat per un sol número, no per dos números diferents, el cas es que he hagut de posar 1119 en contes d'11-19.

Salut,



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”