Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Cada dia 18.000 persones no paguen al metro de Barcelona

Entrada Autor: wefer » Dilluns 20/02/2006 11:13

De l'AVUI:
---------------------------------
El gran germà del cor de la ciutat
· TMB es gastarà aquest any 12 milions d'euros per evitar que la gent pugi als trens sense bitllet Mossos
· Des del desplegament ha augmentat la presència policial, fins i tot d'incògnit, a les andanes


Quim Torrent

S'informa els senyors passatgers que queda interromput el servei de metro de forma temporal". Els altaveus de les andanes de la línia 3 del metro anuncien que una incidència acaba d'interrompre la circulació de trens. Només cinc minuts abans, a l'estació de Diagonal, el conductor del segon metro del dia, que sortia de l'estació de Mundet a les 5 i 40 minuts, ha avisat que algú havia saltat a les vies.

Immediatament, s'ha posat en marxa el protocol de TMB previst per a una incidència com aquesta. Es connecten les càmeres de l'andana de l'estació a les pantalles gegants del centre de control i s'analitzen les imatges. Efectivament, la versió del conductor és bona i s'haurà d'interrompre la circulació. I el primer que ho ha de saber és l'usuari. Des de megafonia s'avisa primer a les estacions de la línia 3 i, immediatament, a la resta de la xarxa.

En un cas com aquest, els dos responsables que habitualment controlen les operacions de la línia 3 deixen el comandament al supervisor, que decideix què s'ha de fer a partir d'aquell moment. Cal avisar els serveis d'emergència, el jutjat si fa falta i, com més aviat millor, restablir tot el servei. El tren parat a Diagonal bloqueja el pas d'altres combois, però això no vol dir que quedi tota la línia inutilitzada. De moment, el que toca és restablir el servei de forma parcial. Dins de les línies hi ha uns punts amb canvi d'agulles on els trens poden fer mitja volta. En aquest cas, el servei es restablirà de Lesseps a Canyelles i de Catalunya a Zona Universitària. I només han passat deu minuts. El protocol de TMB precisa que el temps màxim per restablir el sistema de forma parcial, sempre que es pugui, són quinze minuts. De fet, la incidència no trigarà més de 50 minuts a quedar definitivament solucionada i els trens, just quan s'acosta l'hora punta, circularan amb tota normalitat, un cada 3 minuts.

L'ull que tot ho vigila
Hi ha molt poques coses que s'escapin a aquesta espècie de gran ull que és el centre de control. Més de 2.100 càmeres observen cadascun dels moviments de trens, escales, viatgers i empleats i envien les imatges instantàniament al centre de control. En total hi ha 15 persones que tenen accés a les imatges (dos responsables per cadascuna de les cinc línies, els dos supervisors i els tres membres de seguretat). Metre a metre, pam a pam, no hi ha vestíbul o andana on res es pugui amagar. I aviat, també els trens portaran càmeres dins dels vagons.

Des d'aquí es detecten furts, atracaments, desmais, llançaments d'objectes a les vies o gent que dorm als bancs. En cas que aquests fets siguin denunciables es guarden les imatges -el marge és de 48 hores- , que després passaran a disposició dels Mossos d'Esquadra. A mesura que s'ha anat desplegant a les poblacions de l'àrea metropolitana, el cos policial és l'encarregat de garantir la seguretat als túnels i realitzar les denúncies corresponents. La política policial és de màxima col·laboració i coordinació amb el departament de seguretat de TMB i, quan l'assumpte ho requereix, fins i tot patrullen agents d'incògnit.

De fet, en aquests moments, el metro de la capital catalana està en nivell de prealerta, des dels atemptats de Londres del 7 de juliol passat. Això porta implícit un reforçament de la seguretat. En el record col·lectiu encara hi ha cicatrius dels fets londinencs i, sobretot, de l'11-M a Madrid, que va provocar certes escenes de pànic durant un temps. "Al principi estàvem molt atents a qualsevol paquet o motxilla que es deixava", reconeix un dels membres de l'equip de control. Menys tensió, però, no significa menys perill, i quan es detecten paquets abandonats se segueix sempre el protocol de seguretat. De fet, TMB ha apostat molt fort per la seguretat, ja que considera que és un aspecte clau per augmentar la satisfacció de l'usuari.

A banda de furts i petits delictes, l'altra gran batalla dels responsables del metro de Barcelona és contra els grafiters, que són capaços de pintar de dalt a baix un tren en menys de cinc minuts. Per fer-ho utilitzen diferents estratègies, però la més habitual és activar el fre de seguretat i bloquejar el tren. D'aquesta forma poden pintar tranquil·lament el tren i marxar ràpidament per on han vingut. "Costa lluitar-hi, però cada cop els ho posem més difícil", comenten al centre de control. Vídeovigilància i intervencions dels Mossos a banda, el que fa TMB és retirar immediatament de circulació el comboi pintat. "L'enviem a la cotxera més pròxima i el substituïm per un tren de reserva", explica un dels supervisors.

És una guerra a llarg termini. "Intentem desanimar-los i fer que la seva obra no duri res", assenyalen els responsables de seguretat. Per aquesta raó un tren amb pintades no circula mai, és norma sagrada de la casa. I a les estacions també s'hi fan actuacions perquè les pintades durin poc. De fet, a les noves i a les que s'estan remodelant les parets estan revestides d'un material especial que permet netejar els esprais amb aigua. També l'ordenança de civisme i la llei ferroviària que està redactant el Parlament contribuiran a lluitar contra l'incivisme a les andanes.

Un Ibertren amb 10.000 persones
Tot i aquests problemes el metro ha de seguir funcionant. En aquest centre d'operacions també hi ha moments més o menys còmics que acaben amb alguna interrupció del servei. Com per exemple un cop que es va vessar una garrafa d'oli en una de les andanes de la línia vermella a l'estació de plaça Catalunya. "En casos com aquest, cal evitar que algun client prengui mal. Per això vam haver de tancar l'andana", explica un dels supervisors del centre.

L'obsessió del centre de control és aconseguir l'absoluta regularitat dels combois. No es tracta tant que passin més trens sinó que els que passin tinguin una freqüència de pas semblant, ja que això augmenta la percepció de puntualitat. Des d'aquí, s'indica als maquinistes si han d'accelerar o no el pas. Ho poden fer a través de la ràdio o amb els senyals semafòrics que hi ha al principi de les andanes. "És com jugar a trens, però amb la responsabilitat de tenir-hi 10.000 persones dins", explica el supervisor.

El control no s'acaba tampoc als túnels. Els vestíbuls també estan vigilats i són un bon lloc per detectar el frau. Cada cop hi ha més vigilants a les entrades, però no són suficients. Tot i que el frau observat durant el 2005 va disminuir respecte a l'any anterior, TMB calcula que hi ha 18.000 passatgers cada dia que no paguen. Tot i que amb prou feines representen un 1,5% dels usuaris, aquest any es destinaran 12 milions d'euros a la lluita contra el frau, que inclouran el reforçament del personal de seguretat a les andanes, l'increment de càmeres i major presència de patrulles de revisors en combois i andanes.

Sota el centre de control del metro hi ha l'altre gran germà de la ciutat. Les càmeres de control dels busos urbans, que són propietat de l'Ajuntament de Barcelona, són els ulls que controlen les principals línies que creuen Barcelona del Tibidabo al mar i del Besòs al Llobregat. Els autobusos tenen unes necessitats d'atenció diferents a les del metro, però l'objectiu és el mateix: la regularitat i la puntualitat.

El fet de compartir via amb altres usuaris dificulta molt la tasca dels conductors i controladors. Cada autobús porta un GPS, cosa que permet saber gairebé a temps real la seva situació, però costa molt determinar el temps que trigarà a arribar a la següent parada ja que tot i veure les imatges dels carrers, amb la tecnologia actual no hi ha manera de determinar el comportament del trànsit de manera ràpida i eficient. En el que sí que s'ha millorat molt és en l'assistència ràpida en cas d'accident, avaria o de qualsevol altra incidència. TMB té dividida la ciutat en zones, on hi ha vehicles d'intervenció ràpida que s'acosten al lloc on s'ha avariat el vehicle.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 21/02/2006 9:41

AVUI ha escrit:...El tren parat a Diagonal bloqueja el pas d'altres combois, però això no vol dir que quedi tota la línia inutilitzada. De moment, el que toca és restablir el servei de forma parcial. Dins de les línies hi ha uns punts amb canvi d'agulles on els trens poden fer mitja volta. En aquest cas, el servei es restablirà de Lesseps a Canyelles i de Catalunya a Zona Universitària...
No seria convenient que a l'entrada i sortida de cada estació hi hagués canvi d'agulles en X (o entre estcions molt pròximes un al mig de les 2 estacions) d'aquesta forma si alguna incidència afecta una estació el tram tallat seria menor, inclus si la incidència ho permet es podria donar pas alternatiu als trens en aquella estacio. (mes val un petit retard pel pas alternatiu que una linia tallada) :?:



Avatar de l’usuari
Cahorand
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Can Bonastre (Piera)

Entrada Autor: Cahorand » Dimecres 22/02/2006 2:58

Ho confesso: des de fa anys no pago el metro ni el bus...




Però és que mon pare és empleat de TMB i, com a fill seu, ho tinc gratuit!!! :D :)


Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimecres 22/02/2006 18:44

Cahorand ha escrit:Ho confesso: des de fa anys no pago el metro ni el bus...
Però és que mon pare és empleat de TMB i, com a fill seu, ho tinc gratuit!!! :D :)

A mi en passa el mateix, però el meu pare no és dedicaba a ferrocarrils, .... :o :D


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dijous 23/02/2006 15:40

Nomès 18.000? Yo diria que mes...



Duke
N3
N3
Entrades: 39

Entrada Autor: Duke » Dijous 23/02/2006 17:05

Entre els que es salten la barrera i els "enxufismes" no m'extranya que els transports públics siguin deficitaris, només l'agafen els que per A o per B no paguen :D



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Divendres 24/02/2006 11:39

Duke ha escrit:Entre els que es salten la barrera i els "enxufismes" no m'extranya que els transports públics siguin deficitaris, només l'agafen els que per A o per B no paguen :D
Ni fent pagar als que es colen i als empleats, una xarxa com la del metro no serà MAI rendible economicament.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 24/02/2006 13:08

marcel ha escrit:
Duke ha escrit:Entre els que es salten la barrera i els "enxufismes" no m'extranya que els transports públics siguin deficitaris, només l'agafen els que per A o per B no paguen :D
Ni fent pagar als que es colen i als empleats, una xarxa com la del metro no serà MAI rendible economicament.
Estic d'accort. (i si és logra eliminarlos, ... tampoc)


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Diumenge 16/04/2006 17:35

LLUITA CONTRA EL FRAU FERROVIARI

El frau baixa, però encara es colen 25.000 persones al dia

La lluita activa contra el frau s'ha convertit en un aspecte essencial per garantir la seguretat dels usuaris del metro i els Ferrocarrils FGC instal·la una màquina per evitar que els infractors s'escapin sense pagar

Quim Torrent

La lluita contra el frau està donant els seus fruits, però cada dia es colen més de 25.000 persones entre les instal·lacions del metro de Barcelona (TMB) i dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). D'uns anys cap aquí, aquestes dues empreses han liderat la lluita contra el frau en instal·lacions ferroviàries a Catalunya.

Blindatge d'estacions i increment de la vigilància i les patrulles de control són algunes de les mesures que han permès reduir a nivells gairebé residuals les xifres de frau, que en el cas de TMB no arriben al 2%.

Malgrat tot, això segueix representant que entre 15.000 i 18.000 passatgers continuen entrant cada dia feiner al metro sense pagar ni un cèntim d'euro.

TMB, però, engloba la lluita contra el frau dins d'un concepte més genèric: la seguretat. Com explica el seu conseller delegat, Constantí Serrallonga, "el nostre objectiu és cuidar l'usuari, fer-nos-en responsables en el sentit més global del terme". I això no només passa per evitar que la gent es coli, sinó per garantir-li la seguretat. Per això, en dos anys TMB ha doblat la despesa en aquests aspecte, que el 2006 se situarà en 12 milions.

L'estratègia empresarial de FGC es basa en la millora de la percepció del servei per part dels clients. La del Vallès, que n'és l'exemple més clar, és probablement la línia més ben valorada pels usuaris de ferrocarril a Catalunya. I segons explicava el president de la companyia, Joan Torres, en la presentació del contracte programa, la lluita contra el frau "és un dels aspectes més importants" de cara a satisfer l'usuari que paga religiosament.

El problema de FGC és diferent del metro. El 80% del frau que detecten és el que es coneix com a salt de corona. Això vol dir que l'usuari paga una zona, però fa un recorregut des dues o més zones tarifàries. És una estafa més complicada de detectar, ja que l'usuari entra de forma normal a les instal·lacions i només s'ha d'espavilar per trobar la forma de sortir.

Per evitar-ho FGC està blindant les estacions que tenen més afluència de fora de Barcelona, per evitar que un usuari amb un bitllet incorrecte pugui sortir.

Però això no és suficient de cara al futur. Cal contrarestar l'enginy dels infractors. I aquí és on entra en joc el que s'ha batejat com a màquina del perdó. Es tracta d'una expenedora de bitllets de sortida que s'ha col·locat a Rubí, que funciona com les anul·lacions de multa de les zones blaves. Si només s'ha comès el frau de zona, la màquina permet pagar una multa de 4 euros i d'aquesta forma poder sortir de l'estació, sense que un vigilant et multi amb la sanció per viatjar amb bitllet incorrecte que puja a 40 euros. A Rubí, amb la màquina del perdó, s'ha reduït el frau a la meitat.

Les xifres de frau dels ferrocarrils són una mica superiors. Dels 75 milions de viatgers que l'any passat van utilitzar els serveis, un 4% no van pagar o van pagar menys. Això, traduït a xifres reals, representen unes 10.000 persones cada dia.

Diari AVUI diumenge, 18 d'Abril del 2006


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 22/08/2006 23:49

Hola!

Enceto aquest fil arran del succès que he presenciat aquesta tarda (dimarts 22 d'agost) al vestíbul ex-via d'estacionament de la Plaça Espanya L1.

Resulta que estava esperant la xicota, quan he vist com un immigrant d'orígen africà voliar colar-se darrere d'una noia primeta. La noia, amb un parell de collons, l'ha empès com ha pogut perquè no es colès. Doncs el malparit i filldesamare l'ha empès amb tal força (val a dir que el personatge en qüestió era un negre de 2 metres d'eslora) que una mica més i la llença a terra.

Acte seguit, servidor ha començat a vociferar amb moltíssima mala ai carai! "¡Pero se puede saber que haces, gilipollas!" seguit de crits de molts altres viatgers que també l'escridassaven dient-li de tot menys maco mentre el personatge corria amb por cap a una 4000 que estava estacionada. La noia, afortunadament, es trobava bé.

Ja sé que escridassant aquest desgraciat potser m'emporto una ai carai!, però no ho he pogut evitar. Enteneu la situació. Em va fer sentir ràbia i impotència, perquè m'imaginava la meva xicota en situació similar.

Quelcom semblant em passà fa poques setmanes a l'estació de rodalies de Badalona; en aquest cas, un senyor d'aquella religió que si te'n rius s'enfaden, em va empènyer a contracorrent, vull dir, ell volia entrar per on jo sortia. També el vaig escridassar amb unes paraules que prefereixo no escriure perquè feririen sensibilitats.

Veig que el colar-se amb violència comença a ésser cosa habitual, espero que m'equivoqui.

I sí, jo també sóc dels que es fot enrere quan algú vol colar-se per darrere meu. Feu-ho, és un esport molt sa.

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 23/08/2006 0:19

Quelcom de semblant em va passar. Va haver-hi un dia que em vaig cansar que alguns amb més cara que esquena, es dediquessin a colar-se darrere meu. N'estava fart de fer, dit sense embuts, el gilipolles, pagant jo i els altres passant així perquè sí. Així doncs un dia, a Plaça Catalunya-Renfe, fico la T-10 a la màquina i sento una presència enganxada al meu darrere, però no trec la tarjeta de la màquina perquè les portes no s'obrin, després d'esperar uns segons, em giro i li dic: "Qué? A qué esperas?". Es va enretirar amb una mirada d'odi. Va colar-se amb una altra persona, i va seguir-me escales mecàniques avall, mirant-me a l'andana i fins que no vaig arribar a Terrassa, no em va deixar de mirar-me. Per l'hora que era (més tard de les onze de la nit) reconec que em vaig acollonir una mica. :roll:



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 23/08/2006 0:33

Mare meva,el futur de la societat,que és,això?Ja no es pot agafar el metro per gentuza que és colen,i a més,riure dels passatgers(A cas no tenim dret a ultilixar el tren,,ja em va passar i sabeu que li vaig dir,que quieres q llame al segurata por tno tener billete?,la gent d'acord amb mi i el ni es va callar),es dediquen a tirar sacs de ciment als trens,és dediquen a tirar pedres i ferir als passatgers,toquen la'alarma d'un metro per pintar-ho o d'un tren,es dediquen a dir que han posat una bomba(falsa) a una estació per fastidiar els viatgers i tallar la circulació i llançar un espray a la conductora del metro,peró,que passa que ja no és pot anar a transport públic o qu'e? I tot per culpa de 4 chulos o desgraciats que no sempre són immigrants,sobretot gitnaos,i aqui on visc n'hi ha un munt,per desgràcia,i la seguretat he de dir que em sembla PÈSIMA
Encara quem molts opinen com jo,una vegada a Sant Andreu un noi va entrar colant-se(no el vaig veure),el cap d'estacióm li va trapar i el immigrant li va dir és que soys unos racistas,la resposta del agent va ser"Si todo soys iguales"crec que se'l va endur la policia i tot.Peró els que fan aquestes coses no són immigrants,són aquella gent que úna mala pinta,pinta de gamberro i "nengs"maleducats qué només pensen en divertie-se ells i fastidiar els altres,vivim en una societat vergonyosa!



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dimecres 23/08/2006 0:42

JaMiRo! ha escrit:I sí, jo també sóc dels que es fot enrere quan algú vol colar-se per darrere meu. Feu-ho, és un esport molt sa.
Jo ja ho faig, ja... i m'encanta.

No suporto la gent que es cola. Una vegada, a Collblanc, un nano que no deuria tenir més de 15 anys se'm va enganxar al darrere per passar les validadores. El meu sisè sentit em va adevrtir que alguna cosa hi havia al darrera... em vaig girar i me'l vaig quedar mirant, fixament, sense dir-li res. Ell ni es va moure. Se'm va quedar mirant... Va ser un parell de segons només. Com que veia que no es mouria el vaig empènyer suaument cap enrere i vaig validar el bitllet. Quan vaig passar em vaig girar per assegurar-me que no aprofitava per passar també.

Al cap d'unes setmanes, també a Collblanc, se'm va volguer colar un altre paio. Aquest era més gran que jo i tenia unes pintes que feien por... Aquesta vegada va aconseguir passar, perquè no vaig adonar-me de la seva presència, però no em vaig callar i li vaig dir ben fort alguna cosa que no m'en recordo exactament què era, però era del pal «Avia'm si paguem...» Ho vaig dir fort per tal que la taquillera se n'adonès... i se'n va adonar. El tio es deuria espantar una mica i va baixar cap a l'andana depressa. Jo havia d'agafar el tren a la mateixa andana que ell... Quan vaig baixar a l'andana, al passar pel seu costat, em va dir alguna cosa que no vaig entendre. No em va treure l'ull de sobre fins que no va arribar el comboi. Per sort no va fer res més, suposo perquè l'andana estava petada de gent.

Com dic, m'encanta dar el cante quan es cola algú, especialment si se'm colen a mi. Però tinc tendència a fer sovint coses sense rumiar gaire... i, és clar, a vegades se't cola cada paio que penses que més valdria no haver dit res. Tanmateix, no m'ho callo mai; no em puc estar de fer-ho.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 23/08/2006 0:43

Procurem evitar llençar comentaris intolerants o despectius cap a certes ètnies o pobles. De gent honrada, n'hi ha a tot arreu, musulmans, gitanos, negres... i els malparits, per desgràcia, també n'hi ha. Siguin d'on siguin.



Avatar de l’usuari
Carlos L'H
N6
N6
Entrades: 161
Ubicació: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Entrada Autor: Carlos L'H » Dimecres 23/08/2006 1:04

Yo estoy acostumbrado a ver como salta en las estaciones que normalmente utilizo como: Florida, Pubilla Cases, Torrassa, o Can Serra y la verdad que es muchísima, solo haces te esperas 10 minutos y empiezas a contar gente.
>:(



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 23/08/2006 1:48

Fet que li va succeir a la meva germana farà una setmana:
Surt del metro i agafa les escales mecàniques per pujar al vestíbul. Davant, uns 4 o 5 graons més amunt, portava un rapat però vestit "de bien". Quan l'individu era a mitja escala, es gira i veu que pujava la meva germana (sola). El personatge, es gira, i continua amunt com si res. A l'arribar al final de l'escala, el rapat li dóna al botó d'emergència, para l'escala i sense ni girar-se se'n va xiulant. La meva germana es va quedar parada a mitja escala, amb aquesta cara: :?

La meva conclusió és que hi ha molta molta gent pel món que no hauria d'anar pel món lliurement, sinó que hauria d'estar controlada en recintes adequats per tractar-los.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 23/08/2006 9:21

wefer ha escrit: La meva conclusió és que hi ha molta molta gent pel món que no hauria d'anar pel món lliurement, sinó que hauria d'estar controlada en recintes adequats per tractar-los.
Com per exemple un nínxol :D

Fa uns dies a la L5 el mateix, arribo amb la meva nòvia i una parella baixa darrera nosaltres. Nosaltres vam trigar a trobar les targes, i ells no es movien, cosa que em va fer sospitar. La noia va passar pegada darrera la meva companya i es va quedar al mig de la BT per interferir la cèl.lula i que el noi pogués passar. Com que jo em vaig ficar al mig, ella va apartar-se acabant d'entrar i es va tancar la barrera. Com que tenia el noi darrera meu, em preparo, fico la meva tarja, i ràpidament la trec i arrenco, entro de cop i se li tanca als nassos! La noia se'l va quedar mirant amb una cara de decepció... Em sembla que ell s'ho va fer per saltar la BT, i això que no hi havia gaire espai per sobre.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 23/08/2006 9:57

A mí també em fa molta ràbia que intentin entrar darrera meu per colar-se. Sempre procuro que no ho facin, i un cop una noia va estar-se força estona esperant a que fiqués la targeta, però no es va escapar d'una bronca. I un altre cop, un senyor que semblava també intentar colar-se darrera meu, va resultar ser un empleat de la Renfe que volia entrar, i es clar, jo no sabia que ho era, i em va dir que feia bé de no permetre el pas :D



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimecres 23/08/2006 13:01

Hola!

Jo ja si els veig que es colen ja pasu de dir algu, T.M.B, vol que la gent es coli, aixi que ja paso de cridar l'atenció si algu es cola, i si no que T.M.B, no canbies esl torniquets per portes, i les portes de reixa de sortida, perque amb les portes lunic que han de fer es acostarse al que paga i pasar derrere d'ell, així de facil, e canvi amb el sistema antic, tenien que o be saltar el torniquet o buscar la balada de la reixa de sortida ficant el dits per dins de la ranura, al menys abanç tenien que fer un petit esforç, ara ja ni això, ara colarse es ben senzill, així que comque T.M.B, els i dona fecilitats, posant portes a totes les estacions o cuasibé totes, no seré jo el que sarrisqui a que li clabin una ai carai!.

El que mi em treu de pollegera, es que la gent no respecti el DEIXEU SORTIR/DEJEN SALIR, això si que memprenya, jo cuan sobren les portes del tren, sigi, 1000, 1100, 4000, 2000... etc.... esta ple de gent devant de la porta, doblego els colses, com si em fes mes ample, i sortu a saco, i dels que i a a devant salvese quien pueda....

Salut!

LLarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 23/08/2006 20:43

Me'n recordo d'un altre cas, ja fa alguns mesos, en què entrant a una estació del Llobregat - Anoia (no recordo quina, però sé que era entre Cornellà i Barcelona) una senyora de mitjana edat va passar darrere meu enganxat a mi. Val a dir que en aquest cas vaig permetre que es colés, més que res perquè just passar la barrera tarifària vaig fer un crit a l'agent d'estació advertint-la que la senyora de marres havia passat sense pagar.

No cal dir la cara de joia que va fer la impagadora quan vaig alertar a l'agent d'estació. Ella dient-me el nom del porc i jo amb un somriure malèvol d'orella a orella que dissimulava com podia :D Ah, i la felicitació de l'agent d'estació!

Si hi ha personal a l'estació, no impediu que es colin aprofitant-se de vosaltres. Deixeu-los fer i delateu-los, és 40 euros més efectiu :)



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”