Pàgina 23 de 23

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Publicat: Dijous 10/01/2019 18:23
Autor: França451
metring ha escrit:https://totbarcelona.elmon.cat/societat ... 92102.html

Un desmai de la conductora hauria provocat l'accident del Tram

De l'anàlisi de la caixa negra del comboi s'extreu que tots els sistemes del comboi funcionaven

La conductora del tramvia accidentat a Sant Adrià de Besòs podria haver perdut el coneixement, la qual cosa va provocar el xoc amb el topall de la via. L'empresa Tram confirma al TOT Barcelona que "tot indica que l'accident va ser pel factor humà", una informació que ha avançat Betevé.

Aquesta és la conclusió que treu l'empresa després d'analitzar la caixa negra del comboi i comprovar que tots els sistemes del tramvia funcionaven perfectament. Ara la investigació està en mans de la policia local de Sant Adrià.

La conductora va ser donada d'alta diumenge, segons fonts de Tram.
Y el sistema de Hombre Muerto? No se supone que debía funcionar?

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Publicat: Dijous 10/01/2019 18:51
Autor: Miquel
França451 ha escrit:
metring ha escrit:https://totbarcelona.elmon.cat/societat ... 92102.html

Un desmai de la conductora hauria provocat l'accident del Tram

De l'anàlisi de la caixa negra del comboi s'extreu que tots els sistemes del comboi funcionaven

La conductora del tramvia accidentat a Sant Adrià de Besòs podria haver perdut el coneixement, la qual cosa va provocar el xoc amb el topall de la via. L'empresa Tram confirma al TOT Barcelona que "tot indica que l'accident va ser pel factor humà", una informació que ha avançat Betevé.

Aquesta és la conclusió que treu l'empresa després d'analitzar la caixa negra del comboi i comprovar que tots els sistemes del tramvia funcionaven perfectament. Ara la investigació està en mans de la policia local de Sant Adrià.

La conductora va ser donada d'alta diumenge, segons fonts de Tram.
Y el sistema de Hombre Muerto? No se supone que debía funcionar?
Va funcionar. Però com que cal prémer cada 5 segons(?), i hi ha el temps d'avís, en el que si no prems, ja et frena. La conductora pel que sembla va perdre la consciència just als darrers metres, pel que no hi havia un espai de temps suficient com per a poder aturar el tren de forma automàtica amb l'home mort.

Home mort

Publicat: Dijous 10/01/2019 21:02
Autor: Javi M
Miquel ha escrit:cal prémer cada 5 segons(?)
Cada 3!
El sistema se activa en el momento que se selecciona el sentido de la marcha, una vez se ha liberado el freno. Desde entonces, y cada tres segundos, hay que pulsar y soltar un botón. En el instante que el sistema detecta que se ha dejado de actuar sobre este pulsador, se enciende un indicador luminoso advirtiendo de tal circunstancia y, asimismo, se activa otro aviso mediante una señal acústica -un pitido-, indicando que no se está cumpliendo con el ciclo. En el caso de que no se recibiera respuesta en el intervalo de cinco segundos, actuaría automáticamente el freno de emergencia para detener el tranvía.
Font: ELDIA.es

Són els Citadis que corren per Canàries, però imagino que deu ser una característica universal.

Re: Home mort

Publicat: Dijous 10/01/2019 22:56
Autor: Miquel
Javi M ha escrit:
Miquel ha escrit:cal prémer cada 5 segons(?)
Cada 3!
El sistema se activa en el momento que se selecciona el sentido de la marcha, una vez se ha liberado el freno. Desde entonces, y cada tres segundos, hay que pulsar y soltar un botón. En el instante que el sistema detecta que se ha dejado de actuar sobre este pulsador, se enciende un indicador luminoso advirtiendo de tal circunstancia y, asimismo, se activa otro aviso mediante una señal acústica -un pitido-, indicando que no se está cumpliendo con el ciclo. En el caso de que no se recibiera respuesta en el intervalo de cinco segundos, actuaría automáticamente el freno de emergencia para detener el tranvía.
Font: ELDIA.es

Són els Citadis que corren per Canàries, però imagino que deu ser una característica universal.
He llegit ja tantes xifres diferents sobre això aquests dies, que ja no recordo quin era el cert.

Per exemple, aquí (https://beteve.cat/mobilitat/conductora ... ant-adria/) diu que el sistema s'activa cada 12 segons. Cosa que realment dubto.

Penso que hi ha un temps A que és el cicle de temps màxim sense prémer i sense que salti l'alarma de l'home mort. I hi ha un temps B que és el cicle de temps en el que el tren espera resposta després de l'alarma i en cas de no prémer, activa el fre (que hauria de ser inferior al primer, però amb prou marge humà per a donar resposta).
Suposo que la suma dels dos temps és el que fa que doni aquests segons més grans que es veuen per la premsa. (uns cops he vist 8 segons, aquest 12, etc).

Un autocar causa un accident al Trambesòs

Publicat: Dijous 28/02/2019 20:08
Autor: Guigui
Set ferits lleus en l’accident entre un tramvia i un autocar amb turistes a Sant Martí

El SEM i la Guàrdia Urbana s'han desplaçat fins al lloc del sinistre, a prop de la parada de Fluvià

https://beteve.cat/mobilitat/accident-t ... es-ferits/