Nou alcalde, nous projectes?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Xarxa BCN
N3
N3
Entrades: 34
Ubicació: 20 metros bajo tierra

Nou alcalde, nous projectes?

Entrada Autor: Xarxa BCN » Divendres 22/09/2006 18:26

Hola

En primer lloc saludar a tothom, i felicitar-vos per aquest fòrum tan xulo. ;)

Es el meu primer missatge el vull referir a una intervencio de Jordi Hereu, al programa de RAC 1 presentat pel meu admirat Xavi Bosc.

Davant la pregunta de com enllestiria el consistori la conexio de Francesc Macià, s'ha decantat per la unio subterrania (suposo que amb la linea 8) en detriment del TRAM. :D :D :D

Aprofito a part de per demanar-vos la vostra opinio, per donar la meva.
Que es clarament a favor del transport subterrani. Francesc Macià lloc insigne i centric de Barcelona sense parada de metro em sembla digne dels 40's del segle passat.

Dit això espero la vostra participació. Gracies.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 22/09/2006 21:14

Benvingut al fòrum.

La meva opinió, però, és que el tramvia ha d'anar per la superfície i fer la funció de complementar l'oferta de metro i incrementar l'oferta de transport per superfície, donat que l'autobús està limitat al tràfic del carrer.

Tot i això, comprenc la por que puguin tenir els polítics per a fer obres per tota la Diagonal. Si bé la millor manera per unir les dues xarxes tramviàries és la línia recta de la Diagonal, també es podrien buscar alternatives per carrers de l'Eixample, fent baixar el tramvia fins algun carrer i després agafar un altre carrer perpendicular fins tornar a prendre la Diagonal, i d'aquesta manera, també, es podria acostar els viatgers del Tram una mica més al centre de la ciutat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/09/2006 21:49

Welcome to the FTC!! ;)
A Transports en general ja hi ha un fil sobre el tema Hereu , i realment el tema fort és el tramvia.



Avatar de l’usuari
Xarxa BCN
N3
N3
Entrades: 34
Ubicació: 20 metros bajo tierra

Entrada Autor: Xarxa BCN » Divendres 22/09/2006 22:04

Merci per la senya cap a el fil de l'hereu, i gracies per contestar.

Animeu-vos a participar, m'agradaria plantejar una qüestió i es quant es trigaria a anar desde walden fins a forum en un hipotètic tramvia unificat? Seria realment factible confiar a un sistema de transport de nomes mitja capacitat el fer d'eix vertebrador d'una ciutat com BCN?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/09/2006 22:12

Realment, crec de és de sentit comú que el tramvia acabi atravessant tota la Diagonal, el que hi ha actualment ho concebeixo com una sol·lució provisional, no conec persona que no digui que "estaria molt millor si el tramvia fos directe, i no a trossos". Imagineu que alguna de les línies de metro tingués dos trossos separats, i que no s'unissin perquè "hi han molts sistemes de transports en un sol lloc" (com en el cas de Catalunya). Eh que seria inexcusable? Doncs això, el tramvia, tot seguit per la Diagonal, que el que hi ha ara només és un "apanyo"!



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 22/09/2006 22:13

Si es util, pero ningú agafará el tranvia en aquesta ruta, el tram es per trams d'aproperamenr, algú que vol anar desde Walden al forum, agafaría T3 walden - Sant Feliu Centre, R4 Sant Feliu Centre - Sants Estació, L5 Sants Estació - Diagonal, L4 Diagonal - Fòrum

Tres transbords, més rapidesa, ara, diguim que passa amb les persones que volen anar de Glories a Francesc Macià, perque han de transbordar?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 22/09/2006 22:17

És que per a un trajecte entre Walden i el Fòrum, el transport ideal a utilitzar seria el metro, ja que el tramvia més aviat és per a trajectes relativament curts. El problema és que no hi hagi una connexió directa o amb només 1 transbord per anar de punta a punta de Barcelona.



Avatar de l’usuari
Xarxa BCN
N3
N3
Entrades: 34
Ubicació: 20 metros bajo tierra

Entrada Autor: Xarxa BCN » Divendres 22/09/2006 22:21

Home davant aquesta carrera d'obstacles jo si que faria el recorregut en tram. :x



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/09/2006 23:03

Entre el Walden i el Fòrum ja tenim un il·lustre foraire que està fent via amb pic i pala i en línia recta. :)



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dissabte 23/09/2006 1:05

Va, em toca dir l'opció radical...

Doncs que ni un quilòmetre de túnel més sota Barcelona. Tot el transport hauria de ser de superfície, ferroviari en els grans eixos i amb autobusos als barris. I el trànsit privat, evidentment, ni ensumar-lo.



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dimarts 26/09/2006 2:35

Benvingut al FTC, Xarxa BCN!!!

Si es volen unir el Trambesós i el Trambaix a través de la Diagonal, per mi perfecte; però jo, el que defenso, és una línia de metro per sota de la Diagonal, des de Sant Feliu de Llobregat fins a Badalona.

Si es fes aquesta línia, l'alternativa d'unir el tramvia per l'Eixample enlloc de per la DIagonal em sembla força interessant. Algú té una idea més clara al respecte? Al·legacions? Propostes amb mapes (si es fes per l'Eixample per quins carrers el faríeu passar)?


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
davids_from_liepaja
N4
N4
Entrades: 40
Ubicació: Bellvitge, Catalunya

Entrada Autor: davids_from_liepaja » Diumenge 01/10/2006 10:43

jo poso encara una opció més radical. I si agafem la diagonal i la gran via i li possem 4 vies (per deixar content el santfeliuenc) i un carril bus per direcció... :D

Això surt barato, ràpid pels usuaris del TP! i el del cotxe.. que no l'agafi! xD


Això és un vell letó que va pel carrer i veu a un mort per culpa d'un totxo caigut al cap. Diu, pobre, havent tants pocs letons i n'ha de morir un. Un altre diu, però si aquest era rus! Llavors el vell crida: Maleït! N'hi han tants rusos aquí que no n'hi han suficients totxos per matar-los a tots!
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Diumenge 01/10/2006 11:13

Benvingut ¡¡¡¡ i gaudeix del foro.

la meva opció és clara....

Tranvia en superficie.



Avatar de l’usuari
Carlos L'H
N6
N6
Entrades: 161
Ubicació: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Entrada Autor: Carlos L'H » Diumenge 01/10/2006 20:52

Está claro.
Algún día la plaza Francesc Macià y la plaza de las Glòries estarán unidas, cueste lo que cueste.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimarts 03/10/2006 5:16

Carlos L´H ha escrit:Está claro.
Algún día la plaza Francesc Macià y la plaza de las Glòries estarán unidas, cueste lo que cueste.
Dios te oiga...
;)
¡Y que sea con tranvía!
:)
Y metro también, para complementar.
:D


Visca el metro!!

anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Dimarts 03/10/2006 9:00

Sembla decidit que la L8 passi per Francesc Macià. Això només seria incompatible amb la connexió de les dues xarxes de tram si, a partir d'aquesta plaça, la L8 baixés per Diagonal fins a Glòries.

A mi és una solució que no m'agrada. De fet fa uns mesos es va presentar un preprojecte que proposava un traçat alternatiu a la L8 a partir de F.Macià: Gràcia-Fontana, Joanic, Glòries. A mi em sembleria lògic mantenir aquesta previsió, perfectament compatible amb el tram de la Diagonal en superfície.

Mal rotllo si l'Hereu es posa a revisar decisions ja preses que resultaven compatibles amb avanços tramviaris.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/10/2006 9:35

Això mateix, peti qui peti!!! :D
Potser haurem d'acabar manifestant-nos, per reivindicar una cosa de sentit comú com aquesta.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 03/10/2006 21:53

bitxofo ha escrit:
Carlos L´H ha escrit:Está claro.
Algún día la plaza Francesc Macià y la plaza de las Glòries estarán unidas, cueste lo que cueste.
Dios te oiga...
;)
¡Y que sea con tranvía!
:)
Y metro también, para complementar.
:D
Pero antes de metro...

CERCANÍAS BAJO DIAGONAL [Y GRAN VÍA] YA!

Dedicado al ilustre forero que defiende esta causa... :D



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”