ICV pide traspaso trenes cercanías y 500 millones antes fin

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
p_p_b22
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: C1 i C4 Molins City

ICV pide traspaso trenes cercanías y 500 millones antes fin

Entrada Autor: p_p_b22 » Dilluns 25/09/2006 19:53

ICV pide traspaso trenes cercanías y 500 millones antes fin año

El diputado de ICV en el Congreso Joan Herrera ha pedido hoy el traspaso a la Generalitat de la gestión de los trenes de cercanías y regionales de Cataluña antes de fin de año acompañada de una trasferencia de 500 millones de euros para comprar material ferroviario.

Además, ha pedido al Gobierno que invierta en infraestructuras ferroviarias, cuya titularidad es del Estado, para mejorar el mal estado de las vías.

Herrera ha señalado que 'no es el momento de hacer promesas, sino de cumplir el Estatut' y ha recordado al presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, que el incremento de inversiones en Cataluña no es una medalla electoral sino que está recogido en el Estatut.

Herrera presentará esta semana una interpelación parlamentaria para preguntar sobre los trenes de cercanías y regionales de Cataluña y exigir su traspaso a la Generalitat, después de que la semana pasada y durante varios día consecutivos se registraran retrasos importantes en los trenes de Renfe.

Además, estos incidentes ocurrieron una semana después de que el temporal de lluvia que afectó a Cataluña provocará muchos de problemas ferroviarios y el corte durante 60 horas de la conexión Barcelona-Valencia.

Para Herrera después del 'desastre' de los últimos 15 días se ha puesto de manifiesto que en Cataluña se invierte poco y mal y ha dicho que los trenes de cercanías y regionales son una 'gran estafa'.

En este sentido, ha puesto como ejemplo que el año pasado se invirtieron 24 millones de euros en los trenes de cercanías de Barcelona, mientras que en Cadiz se invirtieron 60 millones.

También ha asegurado que desde el año 1992, los pasajeros en los trenes de cercanías de Barcelona han aumentado en un 80%, mientras que la inversión solo ha crecido un 2%.

Para ICV, mejorar el servicio de cercanías es una 'prioridad' y ha dicho que no tiene sentido que el 98% de los usuarios que viajan en tren en Cataluña lo hagan en trenes convencionales, mientras que el 98% de la inversión va a parar a obras del AVE.

Herrera ha denunciado que los trenes de Renfe funcionan hoy como los días festivos, aunque, en realidad, solo es festivo en Barcelona.



Terra Actualidad - EFE

http://actualidad.terra.es/nacional/art ... 105799.htm



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dilluns 25/09/2006 21:15

les apoyo totalmente.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 26/09/2006 6:28

Amb el títol de la notícia, a qui tenen segrestat? :D
Fora conya, jo també estic d'acord



Avatar de l’usuari
tophat
N3
N3
Entrades: 26
Ubicació: República Independent de la Barceloneta

Entrada Autor: tophat » Dimecres 04/10/2006 11:32

Jo també estic totalment d'acord, i m'he quedat flipat amb el que diu de Cadis... vaia passada!! :o



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 04/10/2006 11:38

tophat ha escrit:Jo també estic totalment d'acord, i m'he quedat flipat amb el que diu de Cadis... vaia passada!! :o
Que paza chiquilloh, akí en cadi tenemoh unnarea metropolitanah ma grandeh que la de Barcelonauh...Nezezitamo zercania po la gran via gaditana ya, ozu... :)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimecres 04/10/2006 12:52

1er: els de Cadis no tenen la culpa de que no s'invirteixi aqui
2on: a Cadis també viuen persones
3er: podrieu demostrar una mica de respecte
4rt: no, no tinc cap mena de relació amb Cadis



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 04/10/2006 12:57

1er: els de Cadis no tenen la culpa de que no s'invirteixi aqui

Ningú ha dit això... :?

2on: a Cadis també viuen persones

En tinc constància. :x

3er: podrieu demostrar una mica de respecte

Algú ha faltat el respecte? :|

4rt: no, no tinc cap mena de relació amb Cadis

Vaaaal... :P

A això afegiria...

5è: no tenim sentit de l'humor ni acceptem una broma (mon pare és andalús)... :roll:
JaMiRo! l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 04/10/2006 13:02, en total s’ha editat 2 vegades.


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 04/10/2006 13:29

Danzig ha escrit:1er: els de Cadis no tenen la culpa de que no s'invirteixi aqui
L'únic que diu la notícia és que no és lògic que s'inverteixi més a Cadis que a Barcelona, ja que la dimensió, població i necessitats de les dues poblacions no són les mateixes de cap manera.
Per tant, si us plau, no malinterpretem les paraules ;)

Dit això, crec que:
1- El problema no és el que s'inverteix a Cadis
2- Segons tonc entès, a Cadis ara s'inverteixen aquests diners de forma puntual perquè s'està remodelant tot el sistema feroviari després d'anys de baixa inversió.
3- El problema de falta d'inversió a Barcelona és evident: pèssim servei, ple de retards, avaries, aglomeracions, falta de noves línies en zones densament poblades, etc. Però d'això la culpa no la té Cadis, sinó un altre lloc una mica més al nord i a l'interior.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 04/10/2006 13:30

Hola,

abans de posicionar-me, algú em sabria dir si aquestes inversions beneficiaran els habitants de Xerès de la Frontera? Es que hi tinc família... :D



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 04/10/2006 14:35

wefer ha escrit:Per tant, si us plau, no malinterpretem les paraules ;)
Gràcies per la puntualització moderadora, wefer. :D

Espero que els companys Danzig i sequera no tornin a interpretar una broma meva d'aquesta manera. Les coses no s'han de prendre seriosament, o acabarem malament tots plegats, chiquilloh. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 04/10/2006 19:40

Em sembla que quasi tothom té un parent a Andalusia... coses de la immigració (o altres causes).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 04/10/2006 19:44

Me too :D

A tot arreu cal invertir calers per coses útils, i aquó concretament, per sol·lucionar el desaguisado que és el transport públic.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 04/10/2006 20:08

Extracte d'un article que acabo de llegir a Andalucia 24 horas. Per llegir-lo sencer, aquí:



A24H.- El portavoz del PA en el Ayuntamiento de Sevilla y candidato a la Alcaldía, Agustín Villar, calificó hoy de "raquíticas y ridículas" las inversiones contempladas para la ciudad en el proyecto de Presupuestos Generales del Estado (PGE) para 2007, advirtiendo además de que los andalucistas sólo confirman la inversión de 600 millones de euros en la provincial del total de 717,66 millones proclamados por el PSOE. [...]

[...]Igualmente, criticó que la red de metro de Barcelona reciba una inversión de cerca de 40 millones de euros pese a ser una infraestructura "consolidada", mientras la primera línea del metro de Sevilla, actualmente en construcción y con un retraso de aproximadamente dos años, recibe una consignación de algo más de 17 millones de euros.

Consolidat el metro de Barcelona???????????????????????? Jo diria que li queden unes quantes coses que "consolidar".



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimecres 04/10/2006 21:37

pido perdón por mi exagerada interpretación
;)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 04/10/2006 21:42

sequera ha escrit:pido perdón por mi exagerada interpretación
;)
No hace falta, muchas veces al leer uno va más rapido de la cuenta. Este pecado yo lo he cometido más de una vez por aquí; de hecho, bastantes... ;)

Por cierto, ¿el Metro de Barcelona está consolidado? Al Agustín Villar este le daba un paseíllo por la línea cinco del Metro por la mañanita en plan apretujao en los vagones por culpa de unas frecuencias indecentes. Acto seguido, le haria un tour por los Cercanías y acabariamos con una visitilla a Sant Feliu (tristemente inaccesible en transporte público como sabemos todos por boca de ese ilustre forero :P ), con posibilidad de realizar un café-coloquio con Sergio Juárez sobre la necesidad de los commuter trains bajo la Diagonal y la Gran Via. Ya no volverá a poner Barcelona como ejemplo de transporte público consolidado... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 04/10/2006 21:46

Vaig fer servir el nucli de Rodalies Cadis al Desembre de 2004.

Diverses coses a considerar:
-Les estacions en general estan fetes pols. Només les noves estan en estat decent (tram urbà de Cadis, estació de les Aletas i Jerez de la Frontera). Això sí, ja per llavors a totes les estacions (excepte el baixador de El Portal, el que està en pitjor estat de tot el nucli) tenien panells d'informació però que encara no funcionaven
-Tota la flota és de 440R, menys 1 Civia de 2 cotxes que tenen per el ramal de la universitat, un ramal curtíssim sense estacions intermèdies.
-Tota la línia menys el tram urbà de Cadis és en via única, que és la única sortida ferroviària de la ciutat envers la resta d'Espanya. Si peta Cadis queda aïllada de la resta d'Espanya ferroviàriament. I si el tram urbà és en via doble és perquè es va soterrar al seu pas per la ciutat. A més que per allà passen trens Regionals i de Llarg Recorregut que comparteixen amb els rodalies.
-Les frequències són en general molt dolentes, únicament fins a San Fernando de Cádiz són mig decents perquè hi ha trens parcials de reforç a les hores punta que acaben allà.

Quan hi vaig passar s'estaven fent obres de duplicació de via, i s'estaven fent les obres de soterrament a Puerto Real, a part que el ramal de la universitat no estava inaugurat. S'havien instal·lat de forma molt recent màquines cancel·ladores (que ningú feia servir, em miraven raro quan cancel·lava el meu bitllet :D ) i màquines autovenda del model nou que ningú sabia fer servir (bé, aquí passa més o menys igual...).



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 04/10/2006 22:18

Menció especial a la línia Madrid-Soria si us plau...Allò sí que és horroròs i patètic...I a sobre s'ho ha de pagar Castilla y León... >:(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 04/10/2006 22:35

JaMiRo! ha escrit:Acto seguido, le haria un tour por los Cercanías y acabariamos con una visitilla a Sant Feliu (tristemente inaccesible en transporte público como sabemos todos por boca de ese ilustre forero :P ), con posibilidad de realizar un café-coloquio con Sergio Juárez sobre la necesidad de los commuter trains bajo la Diagonal y la Gran Via. Ya no volverá a poner Barcelona como ejemplo de transporte público consolidado... :D
Passaria de dir això que diu a demanar CERCANÍAS A SANCTI PETRI YA!

Ara m'he quedat amb vosaltres, al menys fins que visiteu google. :D



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 04/10/2006 22:43

Beneït google... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/10/2006 9:29

Si el metro de Barcelona està consolidat, com estarà el de Madrid? Com és que aquest senyor no ha fet cap referència a aquest? El sobrepassa??



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”