Pàgina 1 de 1

Obres a Santa Eulàlia línia 1, finalitzades

Publicat: Dimecres 11/10/2006 9:44
Autor: metring
De TMB:

Finalitza la rehabilitació integral de l’estació de Santa Eulàlia de la Línia 1 de metro

● Les obres d’arranjament han permès renovar andanes, vestíbuls, passadissos, il·luminació, senyalització i instal·lacions

● Al mateix temps s’han posat en marxa els ascensors per facilitar l’accés a les persones amb mobilitat reduïda

● Entre TMB i la Generalitat hi han invertit més de 2,5 milions d’euros

Aquesta setmana han finalitzat les obres de rehabilitació integral de l’estació de metro de Santa Eulàlia (a l’Hospitalet de Llobregat), de la Línia 1, una de les actuacions de millora de la xarxa dutes a terme per TMB dins del Pla d’Actuació 2006 en el transport públic de Barcelona i els municipis metropolitans.

La rehabilitació ha consistit a reconfigurar els dos vestíbuls i els corredors, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, elevar el nivell de les andanes, renovar la senyalització al públic i el mobiliari, i instal·lar barreres de control (cancel·ladores) de portes lliscants, més efectives. Aquests treballs han costat 1,35 milions d’euros.

Paral·lelament, i a càrrec del departament de Política Territorial i Obres Públiques, s’han fet les obres per adaptar l’estació a persones amb mobilitat reduïda. Les solucions d’accessibilitat en aquesta estació han consistit en donar accés mitjançant una rampa de carrer a vestíbul i des del nivell vestíbul a les andanes mitjançant dos ascensors. Aquesta actuació es complementa amb la implantació d’encaminaments normalitzats per a invidents en els recorreguts adaptats i l’adaptació dels aparells de validació de tiquets. El que es tracta en definitiva es d’aconseguir que una persona amb mobilitat reduïda pugui, a través d’un camí adaptat, accedir o baixar d’aquest en l’estació corresponent. L’obra d’adaptació ha comportat una inversió d’1,2 milions d’euros.

Amb l’estrena de Santa Eulàlia, ja són 53 les estacions de la xarxa de metro equipades amb ascensors. N’hi ha 49 que estan en obres o a punt d’iniciar-s’hi les obres, mentre que 19 estan en fase de redacció del projecte. A més hi ha 7 estacions en prolongacions de línies que s’estan construint adaptades.

Millora apreciable en la il·luminació de les andanes

La rehabilitació integral de Santa Eulàlia s’emmarca dins del programa d’inversions de TMB, dotat amb 42 milions d’euros, dels quals 12,5 milions van destinats a rehabilitacions integrals i renovació d’escales mecàniques. Dins del mateix programa s’ha completat recentment la rehabilitació integral de Joanic (L4), està en la fase final d’execució la de Sants Estació (L3) i estan a punt els projectes per fer els treballs a Liceu (L3), Drassanes (L3), Santa Coloma (L1), Llucmajor (L4), Alfons X (L4) i Pubilla Cases (L5).

Publicat: Dimecres 11/10/2006 9:48
Autor: Danzig
vestíbul Pont de la Torrassa, abans i ara

Fotografia 1

no m'agrada com han deixat el sostre de les andanes, sembla una malla d'aquestes que es posen als edificis per a què no caigui runa a terra... :|
es veu a la foto de la dreta

Fotografia 2

per contra, ha millorat molt la llum disponible a les andanes, la gran quantitat de bancs per seure i el recreixement de la mateixa andana

Publicat: Dimecres 11/10/2006 17:33
Autor: sequera
Me ha gustado mucho como ha quedado...

Por fin accesible para personas con dificultad...

Aunque tambien me ha sorprendido la rejilla retractil (como las persianas)a modo de techo en los andenes, que permite acceder a las canalizaciones electricas y de servicios del techo. Eso no me gustaba cuando estaba en obras,,,,una vez acabado he de reconocer que no queda mal, aunque sorprende.

Re: Obres a Santa Eulàlia línia 1, finalitzades

Publicat: Dijous 12/10/2006 17:54
Autor: Carlos L'H
metring ha escrit: Dins del mateix programa s’ha completat recentment la rehabilitació integral de Joanic (L4), està en la fase final d’execució la de Sants Estació (L3) i estan a punt els projectes per fer els treballs a Liceu (L3), Drassanes (L3), Santa Coloma (L1), Llucmajor (L4), Alfons X (L4) i Pubilla Cases (L5).
Recalco que la estación de Pubilla Cases hace escasamente mes y medio finalizaron las obras de PMR. Y de nuevo se tendrá que liar otra vez? vaya tela, podrían haber aprovechado que habían actuado en la estación para rehabilitarla.
>:(

Publicat: Divendres 13/10/2006 23:44
Autor: Carlos L'H
Hoy pasé por ahí toma foto:

Imatge

Publicat: Dissabte 14/10/2006 10:22
Autor: metring
Ai va, quin canvi!!!!!!!!

Publicat: Dissabte 14/10/2006 12:17
Autor: George85
Jo crec que els de TMB es pensen que els ciutadans som una mica tontets... :x Xq ens han d'anar posant cartellets de que és nou?¿ Ja ho notem, ja, que es nou!!!!

Publicat: Dissabte 14/10/2006 13:31
Autor: aarongilp
George85 ha escrit:Jo crec que els de TMB es pensen que els ciutadans som una mica tontets... :x Xq ens han d'anar posant cartellets de que és nou?¿ Ja ho notem, ja, que es nou!!!!
Per a que veiem que fan algo a la vida...

Publicat: Dissabte 14/10/2006 19:19
Autor: Izo
George85 ha escrit:Jo crec que els de TMB es pensen que els ciutadans som una mica tontets... :x Xq ens han d'anar posant cartellets de que és nou?¿ Ja ho notem, ja, que es nou!!!!
És com allò de «Més llum, més trens, bla-bla-bla...». D'això, ells en diuen publicitat... jo en dic autobombo.

Publicat: Dilluns 16/10/2006 11:32
Autor: Danzig
Yo también hice unas fotos, movidas porque no queria que me viera nadie. Me centré en el "techo":

Fijaos como se bombea la red esa que han puesto, dejando entrever el techo original

Imatge

Imatge