Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 11/07/2016 16:51

Totes les estacions no són d'Adif? :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 11/07/2016 17:19

Miquel ha escrit:Totes les estacions no són d'Adif? :?
ADIF opera les parts que no son Rodalies Barcelona, crec :|


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 11/07/2016 17:38

Les estacions del nucli de Rodalia, son gestionades per Renfe. Però les obres les executa Adif, independentment de qui gestioni l'estació.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 11/07/2016 23:18

Carlos González ha escrit:
Miquel ha escrit:Totes les estacions no són d'Adif? :?
ADIF opera les parts que no son Rodalies Barcelona, crec :|
El tema de les estacions és ben senzill: les estacions que es troben dins dels nuclis de rodalies, són propietat d'Adif, però cedeix la gestió d'aquestes a Renfe Operadora. Fora dels nuclis de rodalia, la propietat i la gestió són d'Adif al 100%.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 12/07/2016 1:57

Con alguna excepción como Sants, que también la opera ADIF. Creo que también Pg. de Gràcia y EdF. Corregidme si me equivoco.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 12/07/2016 11:17

Don Ramón ha escrit:Con alguna excepción como Sants, que también la opera ADIF. Creo que también Pg. de Gràcia y EdF. Corregidme si me equivoco.
Les que tenen cedida la gestió a Renfe Op. com a nucli de rodalia són fàcils de distingir: són aquelles on hi ha aplicada tota la cartelleria tipus rodalia (cartell vermell i lletra blanca)
Les altres, segueixen l'estil d'ADIF, cartell gris fosc amb una part verda i lletra blanca.
Com bé diu l'Alf, a Barcelona hi ha l'excepció que EDF, Pg. de Gràcia i Sants són gestionades directament per ADIF tot i tenir servei de rodalia.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 12/07/2016 15:35

oriolp13 ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Con alguna excepción como Sants, que también la opera ADIF. Creo que también Pg. de Gràcia y EdF. Corregidme si me equivoco.
Les que tenen cedida la gestió a Renfe Op. com a nucli de rodalia són fàcils de distingir: són aquelles on hi ha aplicada tota la cartelleria tipus rodalia (cartell vermell i lletra blanca)
Les altres, segueixen l'estil d'ADIF, cartell gris fosc amb una part verda i lletra blanca.
Com bé diu l'Alf, a Barcelona hi ha l'excepció que EDF, Pg. de Gràcia i Sants són gestionades directament per ADIF tot i tenir servei de rodalia.
Exacte, se'm havia oblidat completament aquests casos. Gràcies per posar-ho!



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 12/07/2016 17:24

Legalment, què passaria amb les estacions si la Generalitat decideix prescindir de Renfe i contractar un altre operador? El nou operador s' hauria de fer càrrec també de la gestió d'estacions? Seguiria corresponent a Renfe?



Advocat del diable
N4
N4
Entrades: 58

Entrada Autor: Advocat del diable » Dimecres 13/07/2016 22:46

robertotlh ha escrit:Legalment, què passaria amb les estacions si la Generalitat decideix prescindir de Renfe i contractar un altre operador? El nou operador s' hauria de fer càrrec també de la gestió d'estacions? Seguiria corresponent a Renfe?
En la meva opinió, no ens hem de preocupar que la Generalitat no pot prescindir de cap manera de RENFE, quan ho diu enganya a la gent. Imagines quant valdria comprar no sé quants trens?, quina operadora voldria gastar aquesta milionada per un contracte de pocs anys amb la Generalitat per perdre diners?, quant temps trigaria el nou operador en tenir trens i maquinistres nous a ple rendiment?. Simplement no té cap sentit, quan diuen això ho fan amb l´únic objectiu de contentar al seu públic però la probabilitat de que això passi és zero. El que sí volen fer és demanar el traspàs dels trens i els maquinistes que avui son de RENFE, si en algun moment tenen l´oportunitat de negociar alguna cosa. Per tant, els trens i els maquinistes no canviaran en cap cas (els mateixos trens ara son de la RENFE i son nefastos i després seran de FGC i seran fantàstics).

Suposant que el que avui opera RENFE es traspasés a la Generalitat, caldria veure si es podria mantenir l´acord mitjançant el qual avui ADIF cedeix la gestió d´algunes estacions a RENFE. De totes formes, la pregunta crec que una altra: ja que la legislació europea obliga a liberalitzar el servei de viatgers en pocs anys, què passarà quan vingui un altre operador i vulgui tenir parada a una estació que gestiona RENFE (o FGC en el cas de que es traspasés)?. Evidentment, aquesta situació no tindria cap mena de sentit. Imagineu que Air France hagués d´operar a un aeroport que estigués tot rotulat de British Airways?. Seria absurd. En la meva opinió, el que caldrà fer és que les estacions les gestioni el gestor de la infraestructura i que en elles hi hagi oficines per cada operador que vulgui operar, igual que a un aeroport amb les diferents companyies que operen. Dificilment la Generalitat gestionarà cap estació si no se li traspassa també l´infraestructura. La Generalitat encara no ha vist que no podrà reproduir una historieta com la de FGC a la xarxa que avui és d´ADIF, en cap cas podria encara que se li traspasés tot (trens i vies) fer un servei tant estandaritzat com el de FGC ja que no controlaria la meitat de les variables, ni la normativa (que hauria de ser la europea i no la que ells diguin) ni els operadors (que seran qualsevol que tingui llicència i no només FGC)... Això seria una miqueta més complex que el metro del Vallès... però d´això no parlen.



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dijous 14/07/2016 13:13

yo primeramente no quiero que la generalitat haga que renfe deje de operar en cataluña, segundo como dices tu Advocat del diables si por ejemplo la generalitat escojiese a FGC como nuevo operador el nuevo operador dudo mucho que se vaya a gastar millones en mas de 2000 trenes nuevos y en infrastructuras, ademas si renfe falla la otra compañia tambien fallara i e incluso puede ir peor... yo en mi opinion dejaria a renfe, porque yo veo que estas incidencias averias en las infractructuras ocurren desde que en 2010 se izo el traspaso a la generalitat, si miramos años atras antes del traspaso avian incidencias pero no tan grabes como ahora, por eso digo que si la generalitat tubiese el 100% de trenes e infratructuras irian mucho peor aunque dudo que lo vayan hacer



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 14/07/2016 13:22

2000 trens? :x Em sembla que Renfe a Catalunya amb prou feines arriba a 500 trens, i tiro llarg.
I això de que les avaries més greus se succeeixen des del traspàs de la gestió a la Generalitat el 2010 :roll: Ja no recordem el caos de les obres de la LAV a Bellvitge? O els greus descarrilaments a la R3 a principis de la dècada passada, on en un dia van descarrilar dos trens, a molt poca distància l'un de l'altre (un Delta a Ribes i el Tren Taller de Gran Intervenció a Ripoll).
D'incidències greus a casa nostra, n'hi ha hagut sempre, tant era qui fos l'operador o gestor.
Em sembla a mi que estem pixant fora de test, i desviant-nos del tema.

Dit això :topic


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Lluísbcn
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: Lluísbcn » Dijous 14/07/2016 14:30

Advocat del diable ha escrit:
robertotlh ha escrit:Legalment, què passaria amb les estacions si la Generalitat decideix prescindir de Renfe i contractar un altre operador? El nou operador s' hauria de fer càrrec també de la gestió d'estacions? Seguiria corresponent a Renfe?
En la meva opinió, no ens hem de preocupar que la Generalitat no pot prescindir de cap manera de RENFE, quan ho diu enganya a la gent. Imagines quant valdria comprar no sé quants trens?, quina operadora voldria gastar aquesta milionada per un contracte de pocs anys amb la Generalitat per perdre diners?, quant temps trigaria el nou operador en tenir trens i maquinistres nous a ple rendiment?. Simplement no té cap sentit, quan diuen això ho fan amb l´únic objectiu de contentar al seu públic però la probabilitat de que això passi és zero. El que sí volen fer és demanar el traspàs dels trens i els maquinistes que avui son de RENFE, si en algun moment tenen l´oportunitat de negociar alguna cosa. Per tant, els trens i els maquinistes no canviaran en cap cas (els mateixos trens ara son de la RENFE i son nefastos i després seran de FGC i seran fantàstics).

Suposant que el que avui opera RENFE es traspasés a la Generalitat, caldria veure si es podria mantenir l´acord mitjançant el qual avui ADIF cedeix la gestió d´algunes estacions a RENFE. De totes formes, la pregunta crec que una altra: ja que la legislació europea obliga a liberalitzar el servei de viatgers en pocs anys, què passarà quan vingui un altre operador i vulgui tenir parada a una estació que gestiona RENFE (o FGC en el cas de que es traspasés)?. Evidentment, aquesta situació no tindria cap mena de sentit. Imagineu que Air France hagués d´operar a un aeroport que estigués tot rotulat de British Airways?. Seria absurd. En la meva opinió, el que caldrà fer és que les estacions les gestioni el gestor de la infraestructura i que en elles hi hagi oficines per cada operador que vulgui operar, igual que a un aeroport amb les diferents companyies que operen. Dificilment la Generalitat gestionarà cap estació si no se li traspassa també l´infraestructura. La Generalitat encara no ha vist que no podrà reproduir una historieta com la de FGC a la xarxa que avui és d´ADIF, en cap cas podria encara que se li traspasés tot (trens i vies) fer un servei tant estandaritzat com el de FGC ja que no controlaria la meitat de les variables, ni la normativa (que hauria de ser la europea i no la que ells diguin) ni els operadors (que seran qualsevol que tingui llicència i no només FGC)... Això seria una miqueta més complex que el metro del Vallès... però d´això no parlen.
A Alemanya no s'han separat infraestructura i operadora, tanmateix força serveis estàn cedits a empreses privades (i parlo de serveis regionals, no de llarg recorregut). Així que a Berlin, hom pot veure regionals operats per ODEG parant en estacions propietat de DB.

Tot i això, donat que entenc que és una concessió que les diferents autoritats regionals donen, aquestes empreses privades aporten els seus propis trens -diferents als de DB- (desconec si el personal és el mateix o no).

Així doncs, seguint aquest model, seria com si la Generalitat treies a concurs l'any 2016 l'explotació de la R3, i se la concedís a una altra empresa a partir del 2022, que aportaria els seus trens, però la infraestructura no canviaria de mans.



Advocat del diable
N4
N4
Entrades: 58

Entrada Autor: Advocat del diable » Diumenge 17/07/2016 3:37

Lluísbcn ha escrit:
Advocat del diable ha escrit:
robertotlh ha escrit:Legalment, què passaria amb les estacions si la Generalitat decideix prescindir de Renfe i contractar un altre operador? El nou operador s' hauria de fer càrrec també de la gestió d'estacions? Seguiria corresponent a Renfe?
En la meva opinió, no ens hem de preocupar que la Generalitat no pot prescindir de cap manera de RENFE, quan ho diu enganya a la gent. Imagines quant valdria comprar no sé quants trens?, quina operadora voldria gastar aquesta milionada per un contracte de pocs anys amb la Generalitat per perdre diners?, quant temps trigaria el nou operador en tenir trens i maquinistres nous a ple rendiment?. Simplement no té cap sentit, quan diuen això ho fan amb l´únic objectiu de contentar al seu públic però la probabilitat de que això passi és zero. El que sí volen fer és demanar el traspàs dels trens i els maquinistes que avui son de RENFE, si en algun moment tenen l´oportunitat de negociar alguna cosa. Per tant, els trens i els maquinistes no canviaran en cap cas (els mateixos trens ara son de la RENFE i son nefastos i després seran de FGC i seran fantàstics).

Suposant que el que avui opera RENFE es traspasés a la Generalitat, caldria veure si es podria mantenir l´acord mitjançant el qual avui ADIF cedeix la gestió d´algunes estacions a RENFE. De totes formes, la pregunta crec que una altra: ja que la legislació europea obliga a liberalitzar el servei de viatgers en pocs anys, què passarà quan vingui un altre operador i vulgui tenir parada a una estació que gestiona RENFE (o FGC en el cas de que es traspasés)?. Evidentment, aquesta situació no tindria cap mena de sentit. Imagineu que Air France hagués d´operar a un aeroport que estigués tot rotulat de British Airways?. Seria absurd. En la meva opinió, el que caldrà fer és que les estacions les gestioni el gestor de la infraestructura i que en elles hi hagi oficines per cada operador que vulgui operar, igual que a un aeroport amb les diferents companyies que operen. Dificilment la Generalitat gestionarà cap estació si no se li traspassa també l´infraestructura. La Generalitat encara no ha vist que no podrà reproduir una historieta com la de FGC a la xarxa que avui és d´ADIF, en cap cas podria encara que se li traspasés tot (trens i vies) fer un servei tant estandaritzat com el de FGC ja que no controlaria la meitat de les variables, ni la normativa (que hauria de ser la europea i no la que ells diguin) ni els operadors (que seran qualsevol que tingui llicència i no només FGC)... Això seria una miqueta més complex que el metro del Vallès... però d´això no parlen.
A Alemanya no s'han separat infraestructura i operadora, tanmateix força serveis estàn cedits a empreses privades (i parlo de serveis regionals, no de llarg recorregut). Així que a Berlin, hom pot veure regionals operats per ODEG parant en estacions propietat de DB.

Tot i això, donat que entenc que és una concessió que les diferents autoritats regionals donen, aquestes empreses privades aporten els seus propis trens -diferents als de DB- (desconec si el personal és el mateix o no).

Així doncs, seguint aquest model, seria com si la Generalitat treies a concurs l'any 2016 l'explotació de la R3, i se la concedís a una altra empresa a partir del 2022, que aportaria els seus trens, però la infraestructura no canviaria de mans.
No estic gaire d´acord. El nostre no és el model alemany. Seguint el teu exemple, si a Alemanya un operador privat s´atura a una estació de la DB seria el mateix que si un tren de FGC s´aturés a una estació de l´ADIF, en aquest cas la DB actua com a gestor de la infraestructura. Si parlem de França, els trens seran de qui siguin, però l´estació és de la SNCF com a gestor de infraestructura.

El que vol la Generalitat és un model del que no sabria donar un exemple... mira si és extrany (l´únic que vol la Generalitat és una competència més sense haver fet més anàlisi com quasi sempre). El que estem parlant és que un privat sigui autoritzat a circular per l´ADIF i hagi d´aturar-se a una estació que gestionaria FGC si fos l´operador de la Generalitat. Seria com si Vueling gestionés l´aeroport del Prat i li diguessim a la resta de companyies aèries que han d´operar allà... no té gaire sentit. El model és un gestor de l´infraestructura que gestiona l´infraestructura, incloent les estacions, i uns operadors que donen servei (tants com estiguin autoritzats). I aquests operadors poden ser Rodalies de Catalunya (amb RENFE o FGC) o els altres que hi hagi en el futur.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 26/07/2016 18:34

A St Joan Despí, des del dilluns passat al migdia ja es pot usar el nou pas inferior quedant sense utilitzar el pas superior temporal. Els ascensors encara no funcionen tot i estar col·locats i ja els trens s'aturen més endavant del punt andana direcció St Feliu.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 08/08/2016 19:59

Ahir vaig veure que ADIF està refent les andanes de l'estació de Monistrol de Montserrat - Castellvell a la R4, també han desmuntat la marquesina, que suposo que la deuen neteja i faran la teulada nova.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 09/08/2016 0:36

gatvell ha escrit:Ahir vaig veure que ADIF està refent les andanes de l'estació de Monistrol de Montserrat - Castellvell a la R4, també han desmuntat la marquesina, que suposo que la deuen neteja i faran la teulada nova.
Ah, gràcies. ;) Fa segles que hi vull passar, però fa tanta calor que se'm passen les ganes de sortir de casa...

ps: l'estació es diu Castellbell i el Vilar-Monistrol de Montserrat (o Castellbell i el Vilar a seques -i amb b, que Castellvell amb v està al Baix Camp-).



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 10/08/2016 20:43

A St Joan ja estan quasi acabades les obres, nomès queda que els ascensors entrin en funcionament i l'exterior s'acabin els últims retocs finals. Trobo a faltar que no s'hagi instal·lat pantalla dels pròxims trens dins de l'estació i/o panells a les andanes.

Edito: sembla s'estan col·locant uns suports metàlics que pinta seran teleindicadors.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dijous 25/08/2016 20:31

albert28 ha escrit:A St Joan ja estan quasi acabades les obres, nomès queda que els ascensors entrin en funcionament i l'exterior s'acabin els últims retocs finals. Trobo a faltar que no s'hagi instal·lat pantalla dels pròxims trens dins de l'estació i/o panells a les andanes.

Edito: sembla s'estan col·locant uns suports metàlics que pinta seran teleindicadors.
Doncs estan ja instalat teleindicadors a les andanes, una espècie de pal metalic on hi ha botó de Rodalies d'ajuda i pantalla a l'edifici de viatgers



Bauvilla
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Calafell
Contacta:

Entrada Autor: Bauvilla » Diumenge 28/08/2016 1:20

No sé si s'ha dit, però l'andana de les víes 1 i 3 de Sant Vicenç de Calders és estreta i perillosa. Crec que s'hauría de donar de baixa la via 3 i eixemplar la'andana.


Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 28/08/2016 15:55

albert28 ha escrit:
albert28 ha escrit:A St Joan ja estan quasi acabades les obres, nomès queda que els ascensors entrin en funcionament i l'exterior s'acabin els últims retocs finals. Trobo a faltar que no s'hagi instal·lat pantalla dels pròxims trens dins de l'estació i/o panells a les andanes.

Edito: sembla s'estan col·locant uns suports metàlics que pinta seran teleindicadors.
Doncs estan ja instalat teleindicadors a les andanes, una espècie de pal metalic on hi ha botó de Rodalies d'ajuda i pantalla a l'edifici de viatgers
És probable que sigui la propera a tenir els nous cartells d'RdC.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”