Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Re: Avui (13/02/2017):

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 14/02/2017 23:24

albert28 ha escrit:
437.001 ha escrit: A Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-Avui he estrenat les dobles de 465 a la R2 Nord. Resultat esperat: a l'andana direcció Barcelona, queden un cotxe i mig fora d'andana alta (tres portes, els dos darrers cotxes, extrem costat Montmeló), amb la qual cosa s'ha de fer alpinisme per pujar/baixar per allà. :'( Espero que es donin pressa en adjudicar la reforma de l'estació, o hi pot haver alguna bona patacada (avui a una dona d'uns 45 li ha anat de poc de no caure)... L'efecte que fan els Civia a la part d'andana baixa de Mollet-Sant Fost és semblant al de baixar de les 447 a Viladecavalls o Vacarisses: alpinisme de primer nivell, fregant la trucada al 112 per lesions... I tothom sap que Mollet genera molts més passatgers que no Viladecavalls o Vacarisses, amb la qual cosa les situacions de risc es multipliquen. :nono
Deu haver passat lo mateix a St. Andreu Comtal...


N'estàs segur, que a Sant Andreu Comtal no hi caben les dobles de 465? Perquè si tinguéssis raó seria encara més fort...
albert28 ha escrit:Un cotxe i mig és molt eh...


Depèn de com t'ho miris: un passatger de Sant Miquel de Gonteres, de Vacarisses-Torreblanca, o de Vacarisses, això ho deu trobar "una exageració": a aquestes tres estacions de la R4, només hi ha un cotxe (de sis!!) on els trens obrin portes en andana alta, els altres cinc cotxes obren portes en andana baixa o ultra-baixa, i la perillositat és encara més gran (i a sobre, Sant Miquel de Gonteres està en corba).

Però clar, Mollet-Sant Fost genera una quantitat de passatgers molt superior que les estacions de Vacarisses o de Viladecavalls...
albert28 ha escrit:No sé jo però que el sistema de trens tinguessin "memoritzada" la llargada de les estacions i/o poder inutilitzar algunes portes abans d'obrir per la seguretat dels viatgers (al estil de FGC)...


Desconec si els trens de Renfe tenen aquesta funció, però sospito que no... Sobretot les 447, les 450 i les 451, que ja tenen uns anyets...

De tota manera, amb una mica de sort, serà una incomoditat de curta durada, toco fusta perquè adjudiquin i inicïin obres quan abans millor.
albert28 ha escrit:Una cosa, si algu pren mal, de qui és culpa Renfe, Rodalies o Adif?
Em fa l'efecte que del llibre de reclamacions: es tiraran els trastos pel cap, i aquí no ha passat res (tret que no hi hagi un cas greu que es judicialitzi).

La cosa ve arran de que la Generalitat va fer una auditoria a la R2 Nord, i es va descobrir que a les puntes, els R2 Nord van excessivament carregats de passatgers.
Llavors va demanar a Renfe que posés dobles composicions de 465 a la R2 Nord (465+465, deu cotxes), per fer que els passatgers viatgin amb més confort.

Per fer això, Renfe va portar unes quantes 465 de Sevilla i Cádiz, i a canvi es van traslladar algunes 464 i 463 cap a Andalusia (cosa que per cert ha creat una mica de polèmica per allà baix, perquè allà també tenen hores punta i a Sevilla i Cádiz no hi ha dobles composicions...).
I així, juntament amb la reubicació d'algunes altres 465 que ja hi havia per Barcelona (R7 i R8, sobretot), s'han pogut formar algunes composicions més de deu cotxes.

El problema, és que a la R2 Nord, Renfe hi tenia vetats els trens de deu cotxes, la longitud màxima eren vuit cotxes (465+463), i això era precisament per la longitud d'andanes altes de Mollet-Sant Fost...
Però sembla que això li és igual a la Generalitat.

Tot s'ha de dir, la reforma de Mollet-Sant Fost està en licitació des de fa mesos, i si tot va bé, ben aviat s'adjudicarà i començaran les obres (esperem-ho...). Però és clar, mentrestant, hi ha el risc de caigudes de passatgers per les andanes baixes...

Crec que seria interessant de posar-hi una andana alta provisional de bastides mentre no comencin les obres.
Una mica com la que hi havia a Martorell abans de la reforma. Però ja sabem com són les coses... :(



Granolleri
N8
N8
Entrades: 844
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 15/02/2017 13:14

A Sant Andreu Comtal sí hi cap una doble de 465, justeta, però hi cap.

I d'altra banda, a Mollet Sant Fost no hi cap a l'andana de la via 1 (sentit Aeroport). A l'andana de via 2 (sentit Maçanet) hi entra de sobres.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 15/02/2017 22:03

Granolleri ha escrit:A Sant Andreu Comtal sí hi cap una doble de 465, justeta, però hi cap.
Gràcies per l'aclariment.
Granolleri ha escrit:I d'altra banda, a Mollet Sant Fost no hi cap a l'andana de la via 1 (sentit Aeroport). A l'andana de via 2 (sentit Maçanet) hi entra de sobres.
Cert.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 15/02/2017 22:08

Licitaciones de Renfe
Número del Expediente: 2017-ING-00012
ARRENDAMIENTO LOCAL Nº4, PARA ACTIVIDADES DIVERSAS, EN LA ESTACIÓN DE PLAZA DE CATALUÑA
Última Modificación: 15/02/2017
Fecha Publicación: 15/02/2017

Ver documentos adjuntos



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 17/02/2017 12:47

Ahir vaig estar a Castellbell i el Vilar. Les andanes han quedat bé però com que hi ha el pas a nivell en sentit Manresa no caben els 6 cotxes d'una 447 al tram d'andana alt sentit Manresa, queda 1 cotxe fora aprox. També vaig trobar a faltar algun banc i papereres a les andanes principals (sí que n'hi ha a la marquesina històrica de l'edifici de viatgers). A més, només hi ha un trist rètol amb el nom de l'estació a l'andana de les vies 1-3 i no a un punt "principal". També és curiós que han pintat de manera excel·lent 2 places d'aparcament per a PMR sobre l'andana en un punt al qual per arribar-hi cal passar per un camí de terra estret, que no està en bones condicions (és la traça de l'antic cremallera) i que no està gens senyalitzat per arribar-hi.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/02/2017 21:47

Trenscat ha escrit:Ahir vaig estar a Castellbell i el Vilar. Les andanes han quedat bé però com que hi ha el pas a nivell en sentit Manresa no caben els 6 cotxes d'una 447 al tram d'andana alt sentit Manresa, queda 1 cotxe fora aprox. També vaig trobar a faltar algun banc i papereres a les andanes principals (sí que n'hi ha a la marquesina històrica de l'edifici de viatgers). A més, només hi ha un trist rètol amb el nom de l'estació a l'andana de les vies 1-3 i no a un punt "principal". També és curiós que han pintat de manera excel·lent 2 places d'aparcament per a PMR sobre l'andana en un punt al qual per arribar-hi cal passar per un camí de terra estret, que no està en bones condicions (és la traça de l'antic cremallera) i que no està gens senyalitzat per arribar-hi.
Tenint en compte com estava, ara és glòria, Bernat.
De tota manera, el canvi més espectacular és quan es fa fosc. El nou enllumenat ha estat un canvi total. Si pots, intenta passar-hi de nit.

Personalment, crec que no convé que hi hagi bancs a les andanes principals, no són gaire amples.

La cartelleria... bé, no entenc quins criteris fan servir: la de Castellbell estava feta caldo (i ho continua estant), mentre que han canviat la del Clot, que tot i ser de les antigues, estava en perfecte estat. :nose

Sobre les places de PMR del "pàrquing"... desconec qui és el titular dels accessos a l'estació.
Si no són d'Adif (que no ho sé), l'ajuntament de Castellbell ja es podria espavilar una miqueta.
Si sí que són d'Adif (que repeteixo, no ho sé)... no serà la darrera.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 18/02/2017 22:43

Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 2.17/24610.0007
SERVICIO DE INFORMACIÓN, ATENCIÓN AL CLIENTE Y VENTA DE BILLETES EN LAS ESTACIONES DE LLANÇÀ Y TORELLÓ
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: UN SOLO CRITERIO: PRECIO
Presupuesto de Licitación: 115.546,00 Euros
Valor Estimado del Contrato: 231.092,00 Euros
Plazo de Ejecución / F.Entrega: 12 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Sin asignar

Última modificación: 18/02/2017
Fecha Publicación: 18/02/2017

Ver documentos adjuntos


Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 2.16/30410.0057
SUMINISTRO E INSTALACIÓN DE NUEVAS LÁMPARAS LED EN ANDENES DE BARCELONA SANTS
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: UN SOLO CRITERIO: PRECIO
Presupuesto de Licitación: 225.690,78 Euros
Valor Estimado del Contrato: 225.690,78 Euros
Plazo de Ejecución / F.Entrega: 2 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Última modificación: 18/02/2017
Fecha Publicación: 18/02/2017

Ver documentos adjuntos
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 18/02/2017 23:47, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 18/02/2017 22:59

Estacions recentment reformades:

-Premià de Mar (R1)

Estacions en obres:

-Barcelona-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Rubí (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
-Granollers-Centre (R2/R8)
-Sant Pol de Mar (R1)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Sabadell-Centre (R4, adjudicada el 2016)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7, adjudicada el 2016) -pendent de confirmació d'inici d'obres-

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

[...]

Obres en licitació:

-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Blanes (R1)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Parets del Vallès (R3)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-El Papiol (R4)
-Martorell (R4/R8)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)

Licitacions desertes o desistides:

-Cerdanyola-Universitat (R7/R8, licitació deserta el 2016)



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3721
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 18/02/2017 23:54

Altre cop Balenyà? Es va reformar fa 4 anys, i estan les andanes en perfecte estat. Com no sigui renovar megafonia i cartelleria, que sí convé. O potser te a veure amb el futur desdoblament?


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 19/02/2017 17:31

UT440_132M ha escrit:Altre cop Balenyà? Es va reformar fa 4 anys, i estan les andanes en perfecte estat. Com no sigui renovar megafonia i cartelleria, que sí convé. O potser te a veure amb el futur desdoblament?
Segons la licitació, tancaments, juntament amb Granollers-Canovelles i Parets, Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat, El Papiol, Martorell, Vilassar i Mataró.

Balenyà no ho sé, però sospito que Granollers i Parets sí que deu tenir a veure amb el desdoblament... o potser no, ja ho veurem.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 23/02/2017 22:52

Cerdanyola del Vallès (R4/R7):

Obres iniciades!!! )))
Imatge

Imatge
Fotos de komatek a Skyscrapercity.

PER FI!!!

En aquest cas, són obres relativament menors, però significatives: canvien les tanques.

Les noves són de les anti-frau, no les poden saltar si no és amb una grua! :twisted:

També la megafonia informa de "tren accessible/tren curt".

A més del Prat de Llobregat (on ho deia de fa temps), i Cerdanyola del Vallès, sembla ser que això de "tren accessible/tren curt" també s'anuncia a Sant Joan Despí i a Castellbisbal.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 24/02/2017 3:29, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 24/02/2017 3:20

Estacions recentment reformades:

-Premià de Mar (R1)

Estacions en obres:

-Barcelona-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Rubí (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
-Granollers-Centre (R2/R8)
-Sant Pol de Mar (R1)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7) -finalitzant-se-

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Sabadell-Centre (R4, adjudicada el 2016)

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

[...]

Obres en licitació:

-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Blanes (R1)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Parets del Vallès (R3)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-El Papiol (R4)
-Martorell (R4/R8)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)

Licitacions desertes o desistides:

-Cerdanyola-Universitat (R7/R8, licitació deserta el 2016)



Miquel  
Administrador
Entrades: 4111
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 24/02/2017 13:59

Ostres, doncs si la cosa a Cerdanyola anava de tanques, juraria que setmanes enrere feien/reparaven un tancat entre l'estació i el pont.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 24/02/2017 14:15

437.001 ha escrit:A més del Prat de Llobregat (on ho deia de fa temps), i Cerdanyola del Vallès, sembla ser que això de "tren accessible/tren curt" també s'anuncia a Sant Joan Despí i a Castellbisbal.
Ahir mateix vaig sentir-ho també a L'Hospitalet.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Divendres 24/02/2017 14:53

Javi M ha escrit:
437.001 ha escrit:A més del Prat de Llobregat (on ho deia de fa temps), i Cerdanyola del Vallès, sembla ser que això de "tren accessible/tren curt" també s'anuncia a Sant Joan Despí i a Castellbisbal.
Ahir mateix vaig sentir-ho també a L'Hospitalet.
Mira que agafo el tren cada dia a St Joan i no ho he sentit, ja m'hi fixaré a veure si ho torno a escoltar



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 966
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Divendres 24/02/2017 16:47

albert28 ha escrit:
Javi M ha escrit:
437.001 ha escrit:A més del Prat de Llobregat (on ho deia de fa temps), i Cerdanyola del Vallès, sembla ser que això de "tren accessible/tren curt" també s'anuncia a Sant Joan Despí i a Castellbisbal.
Ahir mateix vaig sentir-ho també a L'Hospitalet.
Mira que agafo el tren cada dia a St Joan i no ho he sentit, ja m'hi fixaré a veure si ho torno a escoltar
Per megafonia no ho sé, però a les pantalles sí que s'informa. Sembla que ja s'està generalitzant, perquè a Twitter molta gent diu que ho veu a diferents estacions.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Divendres 24/02/2017 17:14

A plaça Catalunya alguns també, ho he vist ara i a la megafonia també.

Al teleindicador de St Joan és fàcil incloure el logo de accesible però a Pl. Catalunya posa TREN ACCES. TREN (ja que tren curt no cap ni és va movent com el PARA A TOTES LES ESTACIONS) i queda retallat.
albert28 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 24/02/2017 17:54, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Divendres 24/02/2017 17:51

A Martorell, Mollet i Vilanova també ho diu, encara que a Vilanova ho ha dit malament, ja que jo anava en un 451 cap a SVC (que també té tela que hagi anat amb això!) i com ja sabeu un mini buque no és per res accessible.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 25/02/2017 1:27

Miquel ha escrit:Ostres, doncs si la cosa a Cerdanyola anava de tanques, juraria que setmanes enrere feien/reparaven un tancat entre l'estació i el pont.
També formava part del pla anti-frau. A Cerdanyola s'hi colava gent per tres o quatre llocs diferents.



Lluis
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 27/02/2017 21:24

Per fi, les barreres que mai funcionen @viladecans seran substituïdes.
IMG_20170227_212131.jpg
IMG_20170227_212131.jpg (94.35 KiB) Visualitzat 2311 cops


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”