Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 11/06/2018 20:19

Aeduh ha escrit:Aprofito per preguntar què és aixo del tercer rail que ho he vist varies vegades però no ho conec.
Mersi!
Buenas, en lo que se refiere a tracción electrica es el carril que generalmente se coloca a nivl del suelo y que esta electrificado, los trenes mediante un patin reciben la corriente y de ese modo se mueven, el metro de barcelona lo usaba en la L1 hoy en dia esta substituido por catenaria rigida (Area).

En elcaso que nos ocupa el Tercer Carril es el que va dentro de los dos carriles de la via de ancho convencional española o iberica y de esa forma pueden circular trenes de ancho iberico y de ancho Internacional, compartiendo siempre uno de los carriles.
No dispongo de fotografia pero busca en Google por tercer carril en imagenes y te debe salir, si pones tercer carril de contacto electrico seguro que te sale el otro.
Saludos.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 11/06/2018 20:35

Tercer carril per a permetre dos amples de via (La via per la que circula aquesta 253!):
Imatge

Tercer carril electrificat (el més proper, des de que el FMB va canviar-lo per catenària és al Tren Groc (exceptuant funiculars!)
Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dilluns 11/06/2018 22:40

Ah ya. Pues algunes de les línies de metro de París ho tenen així. Quan vivia allà sempre em feia una mica de gràcia macabra adonar-me del fet de lo fàcil que pot ser simplement caminar fins a aquest carril elèctric i ser fulminat. En el cas de lo del Penedès, la idea és suposo fer un tercer carril en UIC des de Tarragona fins a França entonces...


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/06/2018 0:38

La parte ja reformada (encara no ha entrat en servei):

Twitter de Rodalies de Catalunya (07/06/2018)
Imatge


I la part encara sense reformar (on encara paren els trens):

Twitter de Rodalies de Catalunya (11/08/2018)
Imatge



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/06/2018 0:40

Aeduh ha escrit:Ah ya. Pues algunes de les línies de metro de París ho tenen així. Quan vivia allà sempre em feia una mica de gràcia macabra adonar-me del fet de lo fàcil que pot ser simplement caminar fins a aquest carril elèctric i ser fulminat. En el cas de lo del Penedès, la idea és suposo fer un tercer carril en UIC des de Tarragona fins a França entonces...
Des d'"una mica" més avall que Tarragona... :D



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/06/2018 0:48

Estacions recentment reformades:

-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Lavern-Subirats (R4) -FINALITZADA-
-Granollers-Canovelles (R3) -FINALITZADA-
-Montcada-Ripollet (R3) -FINALITZADA-

Estacions en obres:

-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Manresa (R4)
-El Papiol (R4) -finalitzant-se-
-Gelida (R4)
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -finalitzant-se-
-Parets del Vallès (R3) -finalitzant-se-
-Mataró (R1) -finalitzant-se-
-Vilassar de Mar (R1) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma- -finalitzant-se-
-Blanes (R1) -finalitzant-se-
-Martorell (R4/R8)
-El Vendrell (R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -finalitzant-se-

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015, pendent de confirmació d'inici d'obres)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8, pendent de confirmació d'inici d'obres) -segona reforma-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7, pendent de confirmació d'inici d'obres)

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Cornellà (R1/R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Licitacions desertes o desistides:

[...]



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 12/06/2018 21:18

Algú sap que fan a El Prat de Llobregat? Hi he passat avui, i les andanes de les vies desviades estan tancades amb planxes d'acer o el que sigui.


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/06/2018 22:50

Miquel ha escrit:Algú sap que fan a El Prat de Llobregat? Hi he passat avui, i les andanes de les vies desviades estan tancades amb planxes d'acer o el que sigui.
Sí, sembla ser.

Jo encara no ho he vist.

Crec que el més probable és que es tracti d'obres per instal.lació de paviment podotàctil.

O també es pot tractar d'obres del ramal de l'aeroport (que comporten el canvi de la configuració de la platja de vies de l'estació del Prat, com a mínim costat Bellvitge).

També fa poc que s'ha adjudicat la construcció d'una nova subestació al Prat. Però no crec que la posin en plena estació... vull pensar. :nose

I si no és això, alguna millora d'estanqueitat: l'estació té alguns problemes de filtracions i no estàa en gaire bon estat (que ja seria gros si gós això, tenint en compte que la van obrir el 2007).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 17/06/2018 4:41

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Prat de Llobregat (R2):
[des del tren]

-Efectivament, les dues andanes estan parcialment tancades amb tancaments metàlics opacs, i a la via direcció Aeroport hi havia una 447 estacionada com de costum.
-Tot i que els dos extrems de les andanes costat Bellvitge encara no estan tancats.
-Ni idea de què pot tractar-se.

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sitges (R2):

-Sortida costat muntanya oberta, però amb les barreres trencades i semi-obertes (una persona prima pot passar a través de les barreres).
-Sobreviu un dels cartells de la cartelleria anterior (que de tota manera era original de Rodalies de Catalunya), la resta són nous.

A Cubelles (R2):
[des del tren]

-La nova cartelleria té aspecte provisional: està lligada amb brides de plàstic, i no hi ha cartells grans.
-A l'andana direcció Barcelona hi ha més cartells que a l'altra andana.

A Calafell (R2):

-Estan instal.lant nous teleindicadors i nova megafonia.
-Via 2 (andana direcció Barcelona): han instal.lat els suports dels dos teleindicadors (que encara no han aparegut), i estan començant a instal.lar la megafonia nova. Costat Sant Vicenç va un teleindicador a la intempèrie, costat Segur va un teleindicador a sota la marquesina de més al nord.
-Via 1 (andana direcció Sant Vicenç de Calders): estan instal.lant el cablejat per a dos teleindicadors. Costat Sant Vicenç va un a la intempèrie, al sud de l'edifici de viatgers, just al costat de les escales de l'antic pas inferior. Costat Segur va a sota de la marquesina nova, prop de l'ascensor.

A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):

-Estan instal.lant dues pantalles noves al vestíbul, just entrant des del carrer a la dreta, damunt de les màquines autoexpenedores de bitllets.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 18/06/2018 4:29

Twitter de Rodalies de Catalunya (15/06/2018)
#Atenció a tots els usuaris de l'estació de Manresa. El vestíbul romandrà tancat per obres a partir de dilluns 18 de juny.
Accés al vestíbul provisional.
@rod4cat @rod12cat



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 19/06/2018 0:08

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):

-Obres iniciades. :D
-Han tallat part de l'andana direcció Sants, i a dins de l'àrea tallada hi ha un dumper. No hi ha més moviment a les andanes.
-Han iniciat les obres pel pas inferior, on han desmuntat tot el revestiment del mateix (tret de la zona de les escales d'ambdues andanes).

A Cerdanyola-Universitat (R8):

-Obres d'instal.lació de tancaments anti-frau finalitzades.
-Tot i que haviem rebut una informació avisant de que havien tallat com a mínim una rampa del pas inferior, no es així. :nono Les rampes estan intactes, les obres d'accesibilitat encara no han començat.

A Sant Cugat del Vallès (R8):

-Les obres de les baranes les dono per finalitzades, tot i que alguns acabats són discutibles.
-L'ascensor de l'andana direcció Martorell segueix sense funcionar. :nono L'altre sí que funciona.

A Rubí (R8):
[des del tren]

-Sembla que almenys un dels ascensors no funciona.

Al Papiol (R4):

-Dono per finalitzades les obres de tancaments anti-frau: a l'andana direcció Martorell han acabat, i no sembla que hagin de començar a l'andana direcció Barcelona.

A Castellbisbal (R4/R8):

-Els teleindicadors segueixen sense anunciar els R8 Martorell. :nono

A Martorell (R4/R8):

-Han canviat els tancaments anti-frau entre l'edifici de viatgers i els topalls de les vies 4/6/8.
-Al punt per on més es cola la gent, entre l'edifici de viatgers i les escales d'accés a FGC, encara no hi han actuat, i la gent s'hi segueix colant.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou.
-Teleindicadors i megafonia nova encara sense reparar.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.
-Un dels teleindicadors de l'andana direcció Barcelona està espatllat i apagat.

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Per fi!!! Avui estava encès tot l'enllumenat de l'estació.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):

-Encara no han acabat d'instal.lar les pantalles noves.
-Observades marques d'esprai indicant alguna cosa a l'andana de vies 5/7. Misteri.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 21/06/2018 0:04

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Sant Celoni (R2):

-A l'andana direcció Maçanet/Portbou ja hi ha parts del paviment podotàctil que estan formant clots, i els punts són tirant a perillosos. :nono
Possible risc de caigudes a la via per ensopegades. És en front del gabinet de circulació.
-El bar de l'estació té una terrassa d'allò més agradable, tot i que accesible només des del carrer.

A Gualba (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors instal.lats, tot i que encara apagats. Dos per andana. Model antic (lletres vermelles).

A Maçanet-Massanes (R1/R2):

-Res de nou.
-Els ascensors s'estan rovellant.

A Tordera (R1):
[des del tren]

-Dos teleindicadors instal.lats, encesos però encara no funcionen. Model antic (lletres vermelles).

A Blanes (R1):

-Efectivament, aquí les obres han consistit en pavimentar el tram d'andana entre via 2 i via 4. Obres finalitzades.
-Segueix sense haver-hi cartelleria: una vergonya.

A Malgrat de Mar (R1):

-Teleindicadors en curs d'instal.lació, dos per andana, tots sota marquesina. Model Deimos/Aesys (i sospito que en color).

A Mataró (R1):

-Obra de tancaments anti-frau finalitzada.

A Vilassar de Mar (R1):

-Obra de tancaments anti-frau finalitzada.
-El pas inferior segueix en un estat lamentable.
-Els ascensors s'estan rovellant.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Prat de Llobregat (R2):

-Les dues andanes estan només parcialment tancades. Els dos extrems estan oberts i s'hi pot passar sense problema, i a la zona de les escales mecàniques de l'andana direcció Aeroport/Vilanova encara no les han instal.lat del tot i es veu tot. Misteri.

A Vilanova i la Geltrú (R2):

-Accés costat mar obert i en bones condicions.

A Calafell (R2):
[des del tren]

-Ja han instal.lat els quatre teleindicadors (dos per andana). Model Deimos/Aesys, sospito que en color.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 21/06/2018 0:38

En curs d'instal.lació

R1: Tordera, Malgrat de Mar.

R2: Calafell, Gualba.

R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat).


Estacions sense teleindicadors

R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac.

R2: Viladecans, Bellvitge, Montcada i Reixac, La Llagosta, Mollet-Sant Fost, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu,
Llinars del Vallès, Palautordera, Hostalric.

R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.

R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.

R7: Barcelona-Torre Baró.

R8: Mollet-Sant Fost.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/06/2018 17:21




437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 21/06/2018 17:32

metring ha escrit:projecte de l'estació de Palautordera
JA ERA HORA!!!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 23/06/2018 23:54




437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 28/06/2018 7:38

Rodalies de Catalunya (26/06/2018)
En el marco del Plan de de Estaciones de Renfe para cercanías de Barcelona

Renfe licita las obras de mejora de accesibilidad de la estación de Bellvitge

Las obras disponen de un presupuesto de 4,4 millones de euros


Imatge



Renfe ha licitado las obras de mejora a la estación de Bellvitge lo que permitirá mejorar la accesibilidad de esta terminal. Las actuaciones disponen de un presupuesto de 4.417.067 euros y un plazo de finalización de 12 meses.

Los principales trabajos contemplan:

•Instalación de 4 ascensores

•Recrecido de andenes y prolongación hasta 200 metros, lo que posibilitará el acceso al tren desde el andén

•Sustitución de la iluminación existente en los andenes

•Redistribución de vestíbulo

•Urbanización de accesos

•Nuevas instalaciones para dotar de luz natural al vestíbulo

Diariamente unos 6.000 viajeros utilizan los servicios de la línea R2 norte que permite enlazar con el centro de Barcelona en sólo 13 minutos.

Plan de estaciones de Renfe para cercanías de Barcelona

Estas mejoras a las estaciones de alrededores se enmarcan en el Plan de estaciones de Renfe para alrededores de Barcelona. En total, Renfe invertirá cerca de 100 millones de euros en actuaciones centradas principalmente en la mejora de la accesibilidad, así como otras tareas de modernización de 39 estaciones de los alrededores de Barcelona.



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dijous 28/06/2018 11:23

437.001 ha escrit:Rodalies de Catalunya (26/06/2018)
En el marco del Plan de de Estaciones de Renfe para cercanías de Barcelona

Renfe licita las obras de mejora de accesibilidad de la estación de Bellvitge

Las obras disponen de un presupuesto de 4,4 millones de euros


Imatge



Renfe ha licitado las obras de mejora a la estación de Bellvitge lo que permitirá mejorar la accesibilidad de esta terminal. Las actuaciones disponen de un presupuesto de 4.417.067 euros y un plazo de finalización de 12 meses.

Los principales trabajos contemplan:

•Instalación de 4 ascensores

•Recrecido de andenes y prolongación hasta 200 metros, lo que posibilitará el acceso al tren desde el andén

•Sustitución de la iluminación existente en los andenes

•Redistribución de vestíbulo

•Urbanización de accesos

•Nuevas instalaciones para dotar de luz natural al vestíbulo

Diariamente unos 6.000 viajeros utilizan los servicios de la línea R2 norte que permite enlazar con el centro de Barcelona en sólo 13 minutos.

Plan de estaciones de Renfe para cercanías de Barcelona

Estas mejoras a las estaciones de alrededores se enmarcan en el Plan de estaciones de Renfe para alrededores de Barcelona. En total, Renfe invertirá cerca de 100 millones de euros en actuaciones centradas principalmente en la mejora de la accesibilidad, así como otras tareas de modernización de 39 estaciones de los alrededores de Barcelona.



PER FIIIIIIII :plas :plas :plas :plas :plas :plas



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 28/06/2018 17:12

Adrià Grande ha escrit: PER FIIIIIIII :plas :plas :plas :plas :plas :plas
Jo encara no entenc com pensen encabir l'ascensor de l'andana direcció Aeroport/Vilanova.
Físicament és impossible, tret que facin un ripat de la via costat Llobregat.

I per cert, la reforma són 4 milions i mig, no és qualsevol cosa.
Tot això, a afegir a l'obra de reforma de la platja de vies, que la fa Adif, inclosa dins del paquet de la renovació del tram El Prat-Sants, i que tampoc són dos duros.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 28/06/2018 19:06

No crec que facin el soterrament a curt termini, doncs. Em sembla que a la Marín se l han ficat doblegada



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”