Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

EntradaAutor: 437.001 » Divendres 29/06/2018 10:57

robertotlh ha escrit:No crec que facin el soterrament a curt termini, doncs. Em sembla que a la Marín se l han ficat doblegada


Pensa que tenen pendent:

-Sagrera.
-Sant Andreu Comtal.

Aquestes dues, retard o no retard, ja són una carretada de diners enorme.

I a més, hi ha:

-Sant Feliu de Llobregat.
-Montcada (R2).
-L'Hospitalet (entre Florida i Riera Blanca, i entre Gran Via i Riera Blanca).

Són molts diners, especialment L'Hospitalet. A afegir a la factura de Sagrera i Sant Andreu Comtal.

A més, si el soterrament a Hospi no es fés bé, podria comprometre la reforma de Sants (salts de moltó).

En part, això és per culpa del Calaix dels trons.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Ahir (05/07/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Divendres 06/07/2018 8:42

A Calafell (R2):

-Teleindicadors en servei. Model Deimos/Aesys, en color. Dos per andana.

A Viladecans (R2):

-Res de nou.

Al Prat de Llobregat (R2):

-Res de nou.

A Bellvitge (R2):

-Res de nou. La veritat, no m'imagino com pensen instal.lar l'ascensor a l'andana direcció Vilanova sense ripar.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Ahir (07/07/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Diumenge 08/07/2018 9:50

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-La Sagrera-Meridiana (R3/R4):

-Han canviat els teleindicadors.
-Han instal.lat sis nous teleindicadors, tres per via, model Deimos/Aesys en color. Com a totes les estacions subterrànies, són de LCD, no de LEDs.
-Tot i que la cartelleria d'aqusta estació és del tipus Rodalies de Catalunya, va ser de les primeres (o la primera?) en rebre-la, i té un defecte: és poc visible des del tren, perquè està colocada molt amunt. No em semblaria malament que la canviéssin i poséssin cartells como a Clot, que són molt més visibles.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Han tancat l'extrem costat Sant Andreu Arenal de l'andana direcció Sants, crec que hi havia maquinària (un segon dumper?).
-Res més de nou a la zona d'andanes.

A Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Fa un cert temps que han instal.lat nous monitors per a maquinistes a l'andana direcció Manresa/Vic, a la zona d'andana baixa i de terra. Si el tren és un Civia, problemes.

A Sant Miquel de Gonteres (R4):

-PER FI! Els trens ja paren a la part recrescuda de totes dues andanes. L'estació ha deixat de ser un perill per qui puja o baixa del tren.
-Estan a punt d'iniciar l'empenta del calaix del pas inferior cap a sota de les vies, que ja estan amb l'estructura metàlica habitual per a aquests casos, i una limitació a 30 km/h.
-Estan fent els ciments de l'escala del pas inferior a l'andana direcció Manresa. Per ara, només pilots.
-El pas a nivell entre andanes segueix en ús, però està separat de la parte oberta de les andanes per l'obra del pas inferior, així que cal fer una mica de volta a totes dues andanes, sortint al carrer. Desgraciadament, degut a aquesta volta i a que queda la cosa una mica confusa, la gent creua les vies directament per la zona de l'antic pas entre vies, que potser seria bona idea tornar a instal.lar, tal i com estan les obres ara mateix.
-Quant a les andanes, han recrescut ambdues andanes entre la part ja anteriorment recrescuda fa anys i l'extrem costat Viladecavalls. A l'andana direcció Barcelona li han fet un afegit provisional de ciment (com a Viladecavalls) per aquell cantó, a l'altra no, així que quedaran les andanes desaparellades. A totes dues ja hi han instal.lat bona part dels tancaments anti-frau, així com enllumenat provisional.

A Viladecavalls (R4):

-Avui el què no funcionava era l'ascensor de l'andana direcció Manresa.
-Trobo a faltar més bancs, como a mínim dos més, a l'andana direcció Barcelona sobretot.
-Definitivament, aquesta estació està guanyant passatgers d'ençà de la reforma.

A Manresa (R4):

-Xafarranxo de combat absolut.
-L'edifici de viatgers està tancat, tret de dependències de personal (em sembla que d'Adif). Ni idea de què hi fa, a dins, perè al carrer hi havia marcs de finestres velles apilats. Pel què semmbla, estan fent-hi una bona repassada, a l'interior.
-A més, estan iniciant les obres de reforma de l'accés per a vianants entre el pont del riu Cardener i el pàrquing dissuassori de l'estació: hi haurà voreres, estan preparant l'asfalt per fer els ciments d'un voral. Ja era hora, la veritat.
-L'accés a andanes es fa per la zona adjacent a l'edifici de viatgers i el pàrquing dissuassori, que està tancat per les obres. Allí hi han instal.lat casetes per al personal i les taquilles i màquines autovenda de bitllets, així com validadores provisionals.
-A totes dues andanes (vies 1/3 i vies 2/4), només un cotxe cap a sota de la marquesina pel costat Barcelona, la resta de la zona sota marquesina i l'extrem costat Rajadell estan tallats.
-A la part oberta de totes dues andanes ja gairebé han acabat les obres, excepte cartelleria i megafonia.
-Es tendeix a utilitzar només les vies 1 i 3, les vies 2 i 4, accessibles només pel pas superior provisional, s'utilitzen més que res per apartar-hi trenes, ja que no hi hauria manera de fer aquella andana accessible tret de per les escales.
-Quant al paso inferior, està sent reconstruït, sembla que al mateix lloc. La caixa de l'ascensor de l'andana de vies 2/4 ja és visible, no així a l'andana de vies 1/3.
-Encara en tenen per bastanta estona, per acabar.

A Barcelona-Estació de França (R2):

-No he tingut temps de veure gran cosa perquè per un mal càlcul he hagut de córrer cap a dins del tren de tornada a casa. Sí que he entrevist progrés a les obres (andana de vies 12/13, crec), així que hauré de dedicar-hi més temps un altre dia.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 08/07/2018 23:38, en total s’ha editat 1 vegada.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Avui (08/07/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Diumenge 08/07/2018 23:28

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):

-Han tret les barreres tarifàries, les han substituït per una validadora.
-Han avançat bastant amb el nou revestiment del pas inferior, també hi estan instal.lant nou paviment, parte del mateix podotàctil.
-A les escales no hi han fet res encara.
-A nivell d'andanes, igual que ahir.

A Mollet-Santa Rosa (R3):

-Ja han acabat d'empènyer el calaix del pas inferior, que ja es troba a sota de les vies.
-Han eliminat la marquesina de l'andana de vies 1/3.
-Han tancat la sortida al carrer del costat nord de l'edifici, on hi estan construïnt un mur de rajola, i sembla que hi instal.laran tancaments anti-frau.
-Han començat la construcció d'una rampa per accedir cap a la part de sota la marquesina de l'andan de via 2 (edifici de viatgers), pel cantó Parets de l'andana.
-Han tret totes les vores d'andana de la part de via 2 que encara no té el paviment nou.
-Les obres ja han passat l'equador.

A Parets del Vallès (R3):

-Obres finalitzades. :D
-Han acabat la instal.lació dels nous tancaments anti-frau. En aquest cas realment han tancat l'estació: per entrar a la mateixa per alguna banda diferent de la porta ara s'ha de fer una volta de prop d'un quilòmetre, i en condicions dolentes.
-Ni rastre de la subestació encara, però alguna cosa em diu que sé on anirà: intueixo que serà fora d'andana, i a l'espai ocupat per la via en cul de sac.
-Només falten tres coses més: una, barreres tarifàries; dos, la reforma d'accessibilitat de l'estació (que vindrà amb el desdoblament), i tres, teleindicadors.

A Balenyà-Tona-Seva (R3):

-Obres encara no finalitzades.
-Falten per instal.lar uns metres de tancament anti-frau (del de color verd), costat Taradell, més enllà del moll de mercaderies (que per certo està en mal estat).
-El del bar està de vacances, i es nota molt, l'estació està feta una porqueria, plena de fullaraca. Això sí, no s'ha oblidat de posar el cartell dient que està de vacances amb el seu habitual estil humorístic. :D

A Cornellà (R1/R4):

-He descobert com a mínim dues zones susceptibles d'instal.lació de nous tancaments anti-frau: la porta de servei, que té unes tanques antigues que, tot i ser punxegudes, són poc ferotges perquè són molt baixetes, i les escales del pas superior, on he estat testimoni de passatgers saltant per les mateixes i cometent frau.
-Un dels teleindicadors de l'andana direcció Martorell no funciona (el que està costat Hospitalet).

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou. :(

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Tancada la via 2 (principal direcció Barcelona), s'entén que per obres, tot i que no hi havia ni rastre de les mateixes. Entenc que els trens direcció Barcelona circulen per la via 4 (la desviada de l'edifici de viatgers), tot i que no ho he pogut comprovar.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Què bèsties!, han tornat a posar en servei la via 1, amb el gàlib dinàmic sense corregir, pero l'andana sí. Resultat: el forat que hi ha entre tren i andana és tan gran, que una persona despistada fàcilment pot caure a la via. :boig2

A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):

-Noves pantalles del vestíbul ja en servei.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2018

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 09/07/2018 0:13

Estacions recentment reformades:

-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-El Papiol (R4) -FINALITZADA-
-Mataró (R1) -FINALITZADA-
-Vilassar de Mar (R1) -FINALITZADA-
-Blanes (R1) -FINALITZADA-
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -FINALITZADA-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma- -FINALITZADA-
-Parets del Vallès (R3) -FINALITZADA-

Estacions en obres:

-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Manresa (R4)
-Gelida (R4)
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -finalitzant-se-
-Martorell (R4/R8)
-El Vendrell (R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015, pendent de confirmació d'inici d'obres)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8, pendent de confirmació d'inici d'obres) -segona reforma-

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Cornellà (R1/R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Licitacions desertes o desistides:

[...]
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

AHir (10/07/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Dimecres 11/07/2018 15:33

A Barcelona-Estació de França (R2):

-Andana de via 3 encara amb tanques, però oberta. Les obres d'aquesta andana han acabat.
-Andana de vies 10/11 acabada i completament oberta.
-Andana de vies 12/13 en curs de renovació, però aparentment oberta del tot, la part que dóna a via 12 ja ha estat recrescuda, falta la part de la via 13.
-Andana de vies 14/15 en curs de renovació, no sé si la via 14 està oberta, la via 15 sí que ho està, s'està recreixent des de l'extrem.
-La zona de transició entre andanes i vestíbul està en curs de repavimentació, han iniciat per les zones més properes als topalls i primer per les parts més properes a la via 14, actualment treballen a la zona entre les vies 3 i 6. WC tancat.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):

-Res de nou. Si hi ha obres a les escales mecàniques, no es veuen.

A Barcelona-Sants (R2):

-Res de nou.

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Prat de Llobregat (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou. Única estació sense teleindicadors de tota la R2 sud, tret de Bellvitge.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Últimes adjudicacions:

EntradaAutor: 437.001 » Dijous 12/07/2018 17:05

Adjudicaciones de Renfe

Número de Expediente: 2017-01176
OBRAS DE MEJORA DE LA ACCESIBILIDAD DE LA ESTACIÓN DE VACARISSES NUCLEO DE CERCANIAS DE BARCELONA
Adjudicatario: EXTRACO CONSTRUCCIONS PROXE S.A.
CIF: A32002644
Contrato: 4500029436
Importe (sin Iva): 1.367.402,10
Plazo Ejecución (Meses): 10

Fecha Adjudicación: 21/06/2018
Fecha Publicación en Web: 10/07/2018


)))
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Ahir (12/07/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Divendres 13/07/2018 5:13

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Montcada i Reixac (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors en curs d'instal.lació. Dos per andana.
-Per ara només hi ha els suports a l'andana direcció Granollers. A l'altra andana no ho he pogut veure, el tren anava molt ple...

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Palautordera (R2):
[des del tren]

-Han baixat del tren (una 465 en doble) unes 80 persones com a mínim. :o El que fa una simple reforma d'andanes, un enllumenat mínimament decent, un paso inferior, i un bus llançadora. I això que la resta de l'estació fa pena, amb l'edifici de viatgers que està que cau (encara que ja s'ha anunciat la seva restauració).

A Gualba (R2):

-Teleindicadors instal.lats. Dos per andana. Model antic (lletres vermelles). Encesos, però encara sense servei.
-Megafonia nova en curs d'instal.lació, encara no funciona (funciona la megafonia vella).

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Castellbisbal (R4/R8):

-Res de nou.

A Martorell (R4/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Avui (14/07/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 14/07/2018 23:59

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Montcada i Reixac (R2):
[des del tren]

-Avui el tren anava força més buit que fa dos dies, i he pogut veure bé les dues andanes.
-Han instal.lat els suports per a quatre teleindicadors, dos per andana. Van una mica més avançats a l'andana direcció Barcelona.

A Sant Celoni (R2):

-Rectificació:
a) l'andana de vies 6/8 efectivament no té teleindicadors.
b) l'andana de vies 2/4 només té un teleindicador per via.
c) l'andana de via 1 (principal direcció Barcelona) té dos teleindicadors.
d) l'andana de via 3 (via en cul de sac), té un teleindicador als topalls.
-Tots els teleindicadors són model antic (lletres vermelles).

A Gualba (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Riells i Viabrea-Breda (R2):
[des del tren]

-Res de nou.
-Aquesta estació té teleindicadors des que es va reformar ha fa anys (per les obres de la LAV), i té un teleindicador per andana i via, model antic (lletres vermelles).

A Hostalric (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors instal.lats aquí també! :D Dos per andana, model antic (lletres vermelles). Encesos, però sense servei.

A Maçanet-Massanes (R1/R2):

-Nova cartelleria de Rodalies de Catalunya instal.lada! :o JA ERA HORA! Ha quedat realment bé, ara ja no et perds. N'han instal.lat a totes les andanes, i al pas inferior l'han posat serigrafiada directament a la paret, com a Granollers-Centre o Sabadell-Centre.
-Via desviada sense andana del feix de vies costat Granollers en curs de renovació amb travesses monobloc polivalents. :D

A Tordera (R1):
[des del tren]

-Res de nou.
-Dos teleindicadors model antic (lletres vermelles). Encensos però sense servei.

A Blanes (R1):
[des del tren]

-Aquesta estació està sense cartelleria. Ja aniria tocant.

A Malgrat de Mar (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors iniciant proves.
-Són dos per andana, model Deimos/Aesys (en color).

A Pineda de Mar (R1):
[des del tren]

-Aquesta estació està sense cartelleria. Ja aniria tocant.

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Res de nou. Ni rastre d'obres ni de personal d'Adif.

Al Prat de Llobregat (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):

-Han canviat el fals sostre del vestíbul, l'han deixat amb panells del mateix tipus que els que hi ha a sota les escales del Prat de Llobregat.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 15/07/2018 15:57, en total s’ha editat 3 vegades.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Teleindicadors a les andanes

EntradaAutor: 437.001 » Diumenge 15/07/2018 0:25

En curs d'instal.lació

R1: Tordera, Malgrat de Mar.

R2: Montcada i Reixac, Gualba, Hostalric.

R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat).


Estacions sense teleindicadors

R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac.

R2: Viladecans, Bellvitge, La Llagosta, Mollet-Sant Fost, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu, Llinars del Vallès, Palautordera.

R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.

R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.

R7: Barcelona-Torre Baró.

R8: Mollet-Sant Fost.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 4 visitants