Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Ahir (14/03/2019)

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 15/03/2019 0:49

A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]

-Desmuntats els teleindicadors vells a les andanes de vies 1/2 i 3/4.

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Hem circulat per via 2 a més de 30km/h, tot i que no sabria dir si han eliminat la limitació de velocitat o no (anavem darrera d'un altre tren).

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Miquel de Gonteres (R4):

-Pas inferior obert, però inacabat: li falta part significativa del revestiment de parets i sostre, i les baranes.
-Ascensors encara no oberts, i parcialment inacabats.
-Les dues andanes quasi totalment obertes.
-Han instal.lat tots els tancaments.
-Han obert els nous accessos a l'estació, han quedat bastant bé, però els falten les baranes.
-Marquesines finalitzades.
-Enllumenat definitiu encara fora de servei, funciona el provisional.
-Pas a nivell Strail entre andanes eliminat.
-A l'andana direcció Barcelona, a sota de la marquesina hi han instal.lat una caixa on sembla que hi hauria d'anar una MAE.

A Vacarisses (R4):

-Estan perllongant les dues andanes pel costat Vacarisses-Torreblanca, l'andana direcció Manresa va més avançada.
-Estan cimentant la zona de l'andana direcció Barcelona on aniran el pas superior i l'ascensor.
-A l'andana direcció Manresa és visible el forat del futur ascensor.

A Castellbell i el Vilar (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Vicenç de Castellet (R4):

-Res de nou.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 15/03/2019 1:06

En curs d'instal.lació

R2: La Llagosta, Sant Celoni.

R3: Barcelona-Sant Andreu Arenal, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda.

R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat), Sant Vicenç de Castellet, Manresa.

R7: Barcelona-Sant Andreu Arenal.


Estacions sense teleindicadors

R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar.

R2: Viladecans, Bellvitge, Palautordera.

R3: Barcelona-Torre Baró, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès, La Garriga, Figaró,
Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.

R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses.

R7: Barcelona-Torre Baró.

R8: totes les estacions tenen teleindicadors. :D



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 15/03/2019 1:09

Estacions recentment reformades:

-El Vendrell (R4, 2018)
-Els Monjos (R4) -FINALITZADA-

Estacions en obres:

-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3) -finalitzant-se-
-Sant Miquel de Gonteres (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Estació de França (R2) -finalitzant-se-
-Manresa (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Bellvitge (R2) -finalitzant-se-
-Vacarisses (R4)
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Vilafranca del Penedès (R4, reconstrucció per semi-soterrament)
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
-Castellbisbal (R4/R8)

Obres en licitació:

-Palautordera (R2)
-Molins de Rei (R1/R4)

Licitacions desertes o desistides:

[...]



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 18/03/2019 1:51

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Cornellà (R1/R4):

-Res de nou.
-L'estació realment necessita unes marquesines amb cara i ulls.
-L'idea d'obrir un segon accés costat Collserola no està malament, tot i que la veritat és que quasi que no hi ha espai (vull dir, no hi ha espai per fer-ho sense menjar-se un tros de carrer).

A Bellvitge (R2):

-Res de nou.
-Els trens sí que ja passen per via 2 a més de 30, però tampoc és que passin gaire de pressa...

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Vilanova i la Geltrú (R2):

-Retirats tots els teleindicadors antics, excepte els suports dels teleindicadors antics de vies 10, 11, 12 i 13, ja que no només són suports de teleindicador, sinó que son també part de la cartelleria.
-Els teleindicadors nous funcionen correctament, excepte el de l'extrem costat Sitges de via 4, que estava apagat.



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 18/03/2019 11:13

437.001 ha escrit:
A Cornellà (R1/R4):

-Res de nou.
-L'estació realment necessita unes marquesines amb cara i ulls.
-L'idea d'obrir un segon accés costat Collserola no està malament, tot i que la veritat és que quasi que no hi ha espai (vull dir, no hi ha espai per fer-ho sense menjar-se un tros de carrer).
Por favor.... Ni que hubiera que hacer el palacio de Buchinham (o como se diga). Esa hermosa vallita que han puesto, le cortas 15 o 20 barras en el lado más cercano a la salida de metro/Tram, y en el hueco que has dejado pones un par de tornos o tres, dos para salir y uno para entrar o viceberzas, al estilo de los que hay en Sant Adrià costado Tram, o de Sitges en la salida del subterráneo (Vilanova tiene una salida similar con dos tornos, y van que se matan), cristalera lateral y ya tienes un acceso rápiudo, sencillo y sin gastarte un dineral en obra. Si mal no recuerdo esta parte de la estación con respecto a la calle está un poco elevada: dos o tres escaloncitos pasados los tornos, una rampita lateral larga para sillas PMR y ya tienes el apaño hecho.

Creo que no hace falta liarse la manta a la cabeza para hacer una obra tan sencilla en una estación como Cornellá en el costado Collserola. Y lo único que quitas de calle son los dos o tres escalones de acceso a los tornos y si acaso si hacen la rampa PMR en forma de L el brazo corto de la L. Vamos, que vas a quitar mucho por dos escalones o tres de una amplada como mucho de dos metros o tres.

Hay estaciones con accesos aún más pequeños, y míralas: Ocata. Montgat a pesar de tener edificio tiene dos o tres tornos sólo. Y Cornellá tiene otra salida, por lo que tampoco hace falta que se hagan siete tornos en el costado Collserola. Con una salida/entrada de acceso directo al mismo andén van que se matan. Total, si pasan cuatro tenes al día porque a cierta compañía no le sale de los eggs de mandar todos los R1 a Molins de Rei y vosotros mismos justificáis que más allá de Hospi no hacen falta más trenes. Con lo cual, si me apuras, incluso te diría: dos tornos solo, uno grande para PMR y uno petito, de los estándard. Los tres escalones de acceso y la rampita lateral paralela a la valla. Y las colas... También se forman en el acceso principal que si mal no recuerdo tiene cuatro tornos: tres estándard y el PMR (quizás tenía uno más, cinco), pero vamos, que si hasta el momento con eso se han apañado, en el otro lado con que pongas los dos que te he dicho, tienen suficiente. Cornellá tampoco necesita algo megafashion. Tiene un edificio grande, bar, lavabos, venta de billetes y accesos y escaleras suficientes. Con ponerle los dos tornos al estilo de Sant Adrià tiras millas. Que hay mucho cueling? agente de seguridad a ciertas horas del día en el acceso y punto.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 19/03/2019 12:09

Viu Molins de Rei (01/03/2019)
Renfe adaptarà l’estació de tren després de gairebé una dècada de reivindicacions

Les obres per fer accessibles els accessos, pressupostades en més de 7 milions d’euros, està previst que s’inicien el mes de setembre i duraran aproximadament un any.

El regidor i portaveu del PSC, Xavi Paz, anuncia que els treballs preveuen millores en il·luminació, portes d’accés a les andanes, ampliar les andanes, instal·lar ascensors i nous equips d’electrificació i climatització.


[...]

Millores d’accessibilitat

Els treballs preveuen millores en il·luminació, portes d’accés a les andanes, ampliar les andanes, la instal·lació d’ascensors i de nous equips d’electrificació i climatització. Les millores reivindicades, entre les quals destaca facilitar la mobilitat per accedir a l’estació de Renfe o allargar i eixamplar les andanes per adaptar-se a l’increment del tràfic ferroviari de la línia de Rodalies R-4, “es faran sense perdre l’essència d’un edifici històric”, ha explicat Paz.

Per la seva banda, la portaveu i regidora d’ERC a l’Ajuntament de Molins de Rei, Sílvia Guillén, ha assegurat que “es tracta d’una bona notícia, tot i que la inversió ja estava compromesa”. En declaracions a Ràdio Molins, demana que les obres ajudin a millorar els accessos a l’estació, ja que fins ara, “l’única forma de moure’s per les persones amb mobilitat reduïda és un muntacàrregues que resulta poc operatiu”.

Reivindicació històrica

La millora de l’estació de Renfe és una de les reivindicacions històriques realitzades des de Molins de Rei. Facilitar l’accessibilitat, instal·lar ascensors, escales mecàniques o andanes més llargues són les propostes que s’han sol·licitat els darrers anys. A més, també es reclama un segon accés a l’estació des del carrer Sant Antoni Maria Claret, el que permetria la connexió dels barris de Les Conserves, l’Àngel i la Riera Bonet.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 20/03/2019 3:45

Adif (Catálogo de las restricciones de capacidad en la RFIG)
Línea: 210 Tarragona Miraflores
Tramo: Reus - Mora La Nova - Faió (Ascó y Flix)
Año de inicio: 2018
Año de finalización: 2019
Fecha de inicio: abr-18
Fecha de finalización: mar-19
Duración total: 9 meses
Motivo de restricción: Sustitución de desvíos en la línea de Reus - Mora La Nova - Faió (Ascó y Flix) y en las estaciones de Cercanías de Barcelona (Mollet Sant Fost, Malgrat y Calella)
Afectación al tráfico:
Restricción de disponibilidad de vía
Restricciones de velocidad
Descripción:
○ Promotor: Adif
○ Empresa contratista: TECSA
○ Afectación prevista:
Intervalos extraordinarios nocturnos y fines de semana.
Limitaciones de velocidad según avance de los trabajos.
○ Fecha prevista de fin: Marzo 2019 (posible retraso por dificultades en suministro de desvíos).
Línea: 200 Madrid Chamartín Barcelona-Estació de França
Tramo: Sant Vicenç de Calders - E. França (Barcelona Sants)
Año de inicio: 2019
Año de finalización: 2020
Fecha de inicio: 1º sem. 2019
Fecha de finalización: 1 º trim. 2020
Duración total: 12 meses
Motivo de restricción: Nueva configuración 4+4 de la estación de Barcelona Sants
Afectación al tráfico:
Restricción de disponibilidad de vía
Restricciones de velocidad
Descripción:
○ Promotor: Adif
○ Empresa contratista: ACCIONA.
○ Afectación prevista: Intervalos extraordinarios nocturnos y fines de semana
Línea: 270 Cerbere Bif. Sagrera
Tramo: Maçanet – Bif. Sagrera (Mollet Sant Fost)
Año de inicio: 2019
Año de finalización: 2020
Fecha de inicio: 4º trim. 2019
Fecha de finalización: 4º trim. 2020
Duración total: 12 meses
Motivo de restricción: Recrecido de andenes, ripado de vía y catenaria en vía 4 y construcción de paso inferior en Mollet Sant Fost
Afectación al tráfico:
Restricciones de velocidad
Descripción:
o Promotor: RENFE
o Empresa Contratista: Rescindido el contrato, actualmente en fase de nueva licitación.
o Afectación prevista: Limitaciones de velocidad y corte de las dos vías generales un fin de semana.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 20/03/2019 23:32

Si a tot això d'aquí a sobre hi afegim les obres del Corredor Mediterrani de mercaderies (3er rail) entre Rubí/El Papiol i Vila-seca, crec que ja comença a ser raonable pensar que les properes estacions a ser licitades seran les següents:

-Vacarisses-Torreblanca (encara no licitada però ja anunciada via nota de premsa)
-Sant Sadurní d'Anoia
-La Granada
-L'Arboç
-El Vendrell
-Sant Vicenç de Calders
-Gelida? (dubto)
-Martorell? (dubto)
-Vilafranca del Penedès? (dubto)

Totes aquestes segurament tindran una adjudicació ràpida.

Possiblement també es licitin o adjudiquin les reformes de:

-Parets del Vallès
-Granollers-Canovelles
-Les Franqueses del Vallès
-La Garriga

Però aquestes quatre darreres tindran una evolució més lenta, ja que, tret que hi hagi algun canvi de plans radical, aquest any les obres principals seran a la R4 sud i a Sants.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 21/03/2019 22:19

Rodalies de Catalunya (21/03/2019)
Renfe licita las obras de mejora de la estación de Molins de Rei con un presupuesto superior a los 8 millones de euros

En el marco del Plan de Estaciones de las cercanías de Barcelona

Es la inversión más importante de la primera fase del plan de estaciones de cercanías de Barcelona.

La instalación de tres ascensores, entro otras actuaciones, permitirá que la estación sea totalmente accesible


Imatge

Imatge

Imatge



Renfe ha licitado las obras de mejora de la estación de Molins de Rei que permitirá que la estación sea totalmente accesible. Estas actuaciones disponen de un término de ejecución de 15 meses y contarán con un presupuesto de 8.629.066,81 de euros (IVA incluido).

Las principales actuaciones consistirán en la adecuación de la estación para que sea totalmente accesible:

- Instalación de nuevos ascensores para acceder a los andenes

- Adecuación y renovación de escaleras

- Recrecido y prolongación de andenes hasta los 200 metros

- Nueva pavimentación y configuración del bordillo según la normativa de accesibilidad en todos los andenes

- Adecuación y mejora de la iluminación del vestíbulo y andenes

- Nuevas marquesinas de 75 metros de largo

- Caminos nuevos al vestíbulo y andenes

- Zona nueva de Atención y información al viajero

La estación de Molins de Rei cuenta con los servicios de las líneas R1 y R4. Diariamente la utilizan 7.635 viajeros de mediana en días laborables que pueden desplazarse hasta el centro de Barcelona en menos de 20 minutos.

Plan de estaciones de Renfe para cercanías de Barcelona

Estas mejoras se enmarcan en el Plan de Estaciones de Renfe que se está llevando a cabo en el término de las cercanías de Barcelona. En total, Renfe está invirtiendo cerca de 100 millones de euros en actuaciones centradas principalmente en la mejora de la accesibilidad, así como otras tareas de modernización de 39 estaciones de las cercanías de Barcelona.
La segona imatge deixa ben clara la raó per la qual la reforma és tant cara: es reconfigurarà la platja de vies.



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 22/03/2019 11:57

Lo que viene a significar: dos vías centrales para paso general, dos laterales para estacionamiento. Se elimina la quinta vía (y no sé si había una sexta al costado). Lo que viene a significar básicamente:

R1 destino Arenys en una de las vías de apartado.
Con que metamos un segundo tren en la otra vía de apartado, ya tenemos ocupación completa.

O dicho en Cristiano: que no esperéis que metan más trenes en la línea ni que hagan llegar más trenes en la estación. Con esta reconfiguración, olvidaros de meter más trenes, incluso puede que saquen unos cuantos.

Mu gonita la reforma y todo eso, pero esto en mi pueblo va a significar llevar más trenes a l'Hospitalet y unas frecuencias más deficientes en el tramo Cornellà-Martorell.

Espero que estén contentos con la broma. :emprenyat :emprenyat :emprenyat


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 22/03/2019 12:13

França451 ha escrit:Lo que viene a significar: dos vías centrales para paso general, dos laterales para estacionamiento.


No está nada claro que esto vaya a ser así.
França451 ha escrit:Se elimina la quinta vía (y no sé si había una sexta al costado).
En Molins actualmente hay cuatro vías.
França451 ha escrit:Lo que viene a significar básicamente: R1 destino Arenys en una de las vías de apartado.
Con que metamos un segundo tren en la otra vía de apartado, ya tenemos ocupación completa.
Como ahora.
França451 ha escrit:O dicho en Cristiano: que no esperéis que metan más trenes en la línea ni que hagan llegar más trenes en la estación. Con esta reconfiguración, olvidaros de meter más trenes, incluso puede que saquen unos cuantos.
No sacarán ni uno.
França451 ha escrit:Mu gonita la reforma y todo eso, pero esto en mi pueblo va a significar llevar más trenes a l'Hospitalet y unas frecuencias más deficientes en el tramo Cornellà-Martorell.
Yo diría que eso dependerá de cómo reformen la configuración de la playa de vías.

La configuración actual es la siguiente: andén del edificio de viajeros, vía 2(principal dirección Barcelona), vía 1 (principal dirección El Papiol), andén central, vía 3 (desviada), tercer andén, vía 5 (desviada).

Tal y como está ahora, no es posible prolongar el tercer andén ni adaptarlo a PMR.
Con lo que hay que reconfigurar la playa de vías sí o sí.

Si no modifican las vías principales, se queda la cosa casi como ahora, pero con todos los andenes aptos para dobles de 465 y adaptados.

Es decir: andén del edificio de viajeros-vía 2 (principal dirección Barcelona), vía 1 (principal dirección El Papiol), andén central, vía 3 (desviada), vía 5 (desviada), tercer andén.
Se habría modificado la configuración de la playa de vías, pero sin eliminar los cizallamientos.

Si sí reformaran la configuración de la playa de vías eliminando los cizallamientos de los R1, la cosa quedaría así:
Andén del edificio de viajeros, vía 2 (principal dirección Barcelona), vía 1 (desviada), andén central, vía 3 (desviada), vía 5 (principal dirección El Papiol), tercer andén.
Con ello la vía principal dirección El Papiol pasaría a ser la 5, mientras que las vías 1 y 3 serían las de apartado, y se eliminarían los cizallamientos.

Pero repito, no está claro que la reforma incluya también la eliminación de los cizallamientos.
Aun sin eliminar los cizallamientos, ya será una mejora, al adaptar todos los andenes a PMR y dobles de 465.
França451 ha escrit:Espero que estén contentos con la broma. :emprenyat :emprenyat :emprenyat
Yo espero que sí.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 25/03/2019 2:23

A Manresa (R4):

-Teleindicadors encesos però fora de servei, tret del de via 3, que estava apagat.
-Megafonia nova sense servei...
-Han instal.lat cartelleria a la zona sota marquesines (andanes de vies 1 i 2/4).
-També han instal.lat polsadors d'emergència, bancs i papereres noves a la mateixa zona.
-Fora de les marquesines no hi ha ni cartelleria, ni megafonia, ni bancs, ni papereres, ni polsadors d'emergència encara (si és que n'hi ha d'haver, que no ho sé).
-Ascensors encara fora de servei.
-Vestíbul encara tancat, tot i que aparentment està acabat. Se segueix utilitzant l'accés provisional a l'estació, on per cierto hi estan fent obres al carrer, a un sector de la vorera que no sé si és d'Adif o de l'ajuntament de Manresa.
-Van a pas de caragol.
-A Manresa-Mercaderies es veu una de las unitats accidentades a Castellgalí, completament grafitejada.

A Sant Vicenç de Castellet (R4):

-Res de nou pel què fa als teleindicadors.
-A la platja de vies s'hi observen... unes quantes 447 accidentades, tant les de Vacarisses, com part de les de Castellgalí. Completament grafitejades. :(

A Castellbell i el Vilar (R4):
[des del tren]

-El teleindicador de l'andana direcció Barcelona segueix encès, però fora de servei.

A Vacarisses (R4):
[des del tren]

-Petit progrés a l'andana direcció Barcelona: han tret l'encofrat a un tram del nou mur de l'ampliació de l'andana al punt on anirà el pas superior, així com a part del perllongament de l'andana per l'extrem Vacarisses-Torreblanca.
-A l'andana direcció Manresa no he pogut veure res.

A Sant Miquel de Gonteres (R4):
[des del tren]

-Enllumenat definitiu encara apagat, es fa servir el provisional.
-Ja han instal.lat les baranes a l'escala del pas inferior de l'andana direcció Barcelona.
-A l'escala de l'andana direcció Manresa encara no les han instal.lat.
-El tall de les andanes continua tal i com estava el darrer cop que hi vaig passar.

A Montcada i Reixac-Manresa (R4/R7):
[des del tren]

-Hem tingut un petit problema, que ja havia passat una altra vegada que havia passat per aquí: el meu tren era una 447 en doble, i ha tingut problemes amb els estreps PMR, que no es tancaven, ha hagut de sortir el maquinista. Hem pogut arrencar a la setena, haurem acumulat uns 5 minuts de retard. Cal dir que com que aquesta estació es troba situada en una corba tant tancada, els estreps PMR toquen l'andana. Això només passa a l'andana direcció Barcelona, és clar.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):

-Andana direcció Sants ja completament en obres, de punta a punta.
-La zona del perllongament va avançant poc a poc, però encara li queda bastant per a poder obrir.
-A la mateixa andana, estan començant a instal.lar l'enllumenat definitiu.
-Al pas inferior, estan començant a reformar les escales de l'andana direcció Sants.
-A l'andana direcció Montcada encara no han fet res... tot i que he observat cables penjant de la marquesina. Nova megafonia? Ho hauré d'investigar més...

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):

-Res de nou, obres encara no iniciades.

A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A Rubí (R8):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A Castellbisbal (R4/R8):

-Res de nou.

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.

A Gelida:
[des del tren]

-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.

A Sant Sadurní d'Anoia:
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A La Granada:
[des del tren]

-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.

A Vilafranca del Penedès:
[des del tren]

-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.
-A la sortida del túnel costat La Granada ho han fet d'una manera que s'hi intueix... una futura via en cul de sac?
-Avistada maquinària d'obres a la via... 5, crec.

A L'Arboç:
[des del tren]

-Res de nou.

Al Vendrell:
[des del tren]

-No entenc gaire bé la posició dels nous pals d'electrificació.
-Com vaig dir l'altre dia, sembla com si hagin d'alterar la platja de vies, però no sé si això anirà lligat a una reforma en profunditat de l'estació a nivell d'andanes i pas inferior, o no.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 30/03/2019 23:27

Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Han canviat les pantalles de les andanes que indiquen els propers trens per unes de noves.

Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Me'he adormit una estoneta... :sant

Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Res de nou a l'andana direcció Montcada.

Montcada-Ripollet (R3):
[des del tren]

-Res de nou. Teleindicadors encara apagats.

Santa Perpètua de Mogoda (R3):
[des del tren]

-Res de nou. Teleindicadors encara apagats.

Mollet-Santa Rosa (R3):

-Reobert el pàrquing.
-Ascensors encara fora de servei.
-Resta de l'obra acabada tret de cartelleria nova, megafonia nova, i teleindicadors.

Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-Teleindicadors funcionant tret del del costat Montmeló de l'andana de l'edifici de viatgers.

La Llagosta (R2):
[des del tren]

-Res de nou. Teleindicadors encara apagats.

Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):

-Res de nou. Escales mecàniques de l'accés Pau Claris encara fora de servei.

Barcelona-Estació de França (R2):

-L'obra de mai acabar...
-Ja han tret les tanques de reixa de l'andana de via 14, les han substituït per tanques grogues d'obra, el paviment s'està acabant d'assecar. Instal.lades les reixetes de desaigüe.
-A la zona dels topalls de via 15, hi emmagatzemen coses, però no sabria dir ben bé què.
-Ara han tret el paviment de la zona dels topalls de vies 3/4 perquè han de fer no sé quà més, o potser s'ha de refer perquè estava malament, o vés a saber...
-Queda pendent de reinstal.lar la quasi totalitat dels sòcols dels suports de la coberta a les andanes de via 3, i vies 14/15.
-Van més lents que l'anar a peu.

Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Res de nou. Encara no han aixecat ni alleugerit la limitació a la via 1 costat El Prat.

Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

Sitges (R2):

-Estaven fent algun tipus de petita obra a l'extrem costat Garraf de l'andana de l'edifici de viatgers, hi havia tanques.

Vilanova i la Geltrú (R2):

-Les andanes (totes) i els sòcols de les marquesines de les andanes de vies 1/2, i 3/4, es troben en mal estat, els hi convindria una repassada.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 31/03/2019 14:43

437.001 ha escrit:Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Han canviat les pantalles de les andanes que indiquen els propers trens per unes de noves.
No sé si todas pero hay soportes sin pantallas, al menos en las vías 13 y 14.

Eso sí, las pantallas son muy buenas! :D



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 01/04/2019 14:54

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Molins de Rei (R1/R4):
[des del tren]

-Vist des de l'andana, l'obra de reforma sembla complicada, vist per Google Maps igual, però vist des del tren ho sembla una mica menys.

Al Papiol (R4):
[des del tren]

-El pas a nivell entre andanes segueix sent de travesses de fusta, que jo recordi és dels pocs que segueix així a Catalunya, la gran majoria ara són Strail. Però al Papiol encara no...

A Castellbisbal (R4/R8):

-Els teleindicadors no anuncien els trens R8 destinació Martorell, ni els trens sense parada. Megafonia sí que anuncia els trens sense parada, però no els R8 Martorell. Sí que anuncien els trens R4 destinació Martorell i la resta de trens.
-Em pregunto si quan toqui reformar l'estació de Castellbisbal milloraran les andanes, concretament l'andana direcció Barcelona/Granollers (vies 2/4, crec), que és molt estreta i té una marquesina molt curta.

A Rubí (R8):

-Els ascensors segueixen fora de servei.
-Han ampliat la zona de lloguer de camions, que ara ocupa gran part del pàrquing dissuassori, que ha quedat reduït a una zona per a uns 20 cotxes. Per ara, no hi ha problema, però si algun dua augmenten passatgers, caldrà recuperar part de l'espai perdut.
-Molts passatgers, paguin bitllet o no, accedeixen a l'estació il.legalment per l'extrem Castellbisbal de les andanes, alguns per un trencat de la valla que dóna a les escales de l'accés oficial, d'altres per un altre trencat de la valla que dóna al pont sobre el Passeig de les Torres, on s'ha creat un caminet molt costerut.
-Barreres tarifàries tancades, tret de la de PMR.

A Sant Cugat del Vallès (R8):

-Els ascensors segueixen sense funcionar.
-El pas inferior sembla tenir humitats.

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):
[des del tren]

-Res de nou. Obres encara no iniciades.

A Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (estació inacabada, R8):
[des del tren]

-Res de nou. Obres encara no iniciades.

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-Res de nou.

A La Llagosta (R2):
[des del tren]

-Res de nou. Teleindicadors apagats.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors apagats.
-Escales mecàniques de l'accés Pau Claris encara fora de servei.

A Bellvitge (R2):

-Obres d'accessibilitat sense cap avenç.
-A via 2, limitació de velocitat eliminada o alleujada.
-A via 1, limitació de velocitat en vigor des de la sortida de l'estació fins... el pont del Llobregat?

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

Entre Sitges i Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]

-Hem circulat per la via de l'esquerra, costat mar.

A Vilanova i la Geltrú (R2):

-Els trens circulaven per les vies habituals.
-Els monitors per a maquinistes estaven apagats, i la sortida la donava un responsable de circulació.

Entre Vilanova i la Geltrú i Cunit (R2):
[des del tren]

-Hem circulat per la via de l'esquerra, costat mar.

A Cubelles:
[des del tren]

-Tot i circular per la via de l'esquerra, els teleindicadors funcionaven correctament.

A Cunit (R2):
[des del tren]

-Els trens circulaven per les vies habituals.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 08/04/2019 2:53, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 02/04/2019 0:30

Licitaciones de Renfe
Número del Expediente: 2018-01672
OBRAS DE REFORMA INTEGRAL DE LA ESTACIÓN DE OCATA. NUCLEO DE CERCANIAS DE BARCELONA

Última Modificación: 01/04/2019
Fecha Publicación: 01/04/2019

Pliego
Uns 5 milions, la broma... :mmm



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 02/04/2019 1:04

Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente : 2.19/30410.0008
SERVICIO DE MANTENIMIENTO INTEGRAL DE LOS EQUIPAMIENTOS CONSTITUTIVOS DEL SISTEMA DE INFORMACIÓN AL VIAJERO MY OTROS EQUIPAMIENTOS DE ELEMENTOS AUDIOVISUALES EN LAS ESTACIONES DE BARCELONA SANTS, BARCELONA PASSEIG DE GRACIA Y BARCELONA ESTACIÓ DE FRANÇA
Régimen Jurídico: Ley de Contratos del Sector Público 9/2017
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Varios criterios
Tipo de Contrato: Servicios
Presupuesto de Licitación: 381.503,52 Euros
Valor Estimado del Contrato: 635.839,2 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 36 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Fecha Publicación: 29/03/2019

Pliego



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 04/04/2019 0:20

Betevé (02/04/2018) -INCLOU VÍDEO-
L’allargament d’andanes a l’estació d’Arc de Triomf començarà les properes setmanes

És la primera actuació prevista al Pla de Rodalies, que afectarà dues estacions més a la ciutat els propers cinc anys


[...] A banda de les millores a l’estació d’Arc de Triomf, la ferroviària estatal també preveu actuacions en altres dues estacions: la de la Plaça de Catalunya i la de Sants. Així, Macias ha concretat que:

•A Plaça de Catalunya “s’allargaran les andanes i es crearan nous accessos a l’exterior, des de la ronda de la Universitat”

•A l’estació de Sants “hi ha converses avançades amb l’Ajuntament i Adif per ampliar-ne els vestíbuls“

Tot plegat hauria d’estar enllestit, segons el coordinador del Pla de Rodalies, “en un període de quatre a cinc anys”. [...]
Ni una sola menció de les obres, iniciades ja fa mesos, de l'estació de Torre Baró. Aaaai, la premsaaaa... :roll:
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 08/04/2019 2:54, en total s’ha editat 2 vegades.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 08/04/2019 1:44

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Tots els teleindicadors funcionant.
-Instal.lats molt a prop de l'accés Universitat quatre semàfors nous. Poden tenir res a veure amb una recantonalització per l'ERTMS, per la propera reforma de l'estació, o per totes dues coses?
-A bigcoaster: confirmo que no hi ha cap dificultat tècnica que impedeixi instal.lar un ascensor a l'accés Universitat de l'andana, que és prou ampla, sempre i quan la part d'andana al voltant de l'ascensor quedés protegida amb baranes per tal d'evitar caígudes a la via. Si hi hagués dificultat, que no ho sé, seria al vestíbul de l'estació de metro d'Universitat, que està just a sobre.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Montgat (R1):
[des del tren]

-Al viatge de tornada de Vilassar a Barcelona, el maquinista ha sortit de cabina al passadís per a indicar als vigilants del tren que un grup de joves havia saltat la tanca per accedir a l'estació sense bitllet. Els vigilants els han impedit de pujar al tren, amb la qual cosa els joves s'han enfadat, però la cosa no ha passat d'aquí. Ho comento perquè l'estació de Montgat té tancaments anti-frau vells, de color vermell, fàcilment escalables, i sortint de l'estació cap a Badalona hi ha el que m'ha semblat que era una discoteca.

A Montgat-Nord (R1):
[des del tren]

-Els dos teleindicadors de l'andana direcció Barcelona encesos, però fora de servei.

A Ocata (R1):
[des del tren]

-Sempre em confonc amb aquesta estació: té andanes de 200 metres i andanes altes, però no està adaptada a PMR als accessos a l'estació.
-Els dos teleindicadors de l'andana direcció Barcelona encesos, però fora de servei.

A Vilassar de Mar (R1):

-Teleindicador costat Cabrera de l'andana direcció Barcelona apagat, els altres en servei.
-Obres del pas inferior encara no finalitzades. Han acabat les escales de l'andana direcció Barcelona, i quasi que han acabat les escales de l'andana direcció Mataró/Maçanet, però encara els queda un terç del pas inferior per acabar.
-Els ascensors estan fora de servei, espero que sigui només per les obres.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-El teleindicador costat Sant Sadurní de l'andana direcció Vilafranca estava encès però fora de servei, l'altre funcionava correctament.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Me he adormit un momentet. :oops: Perdó.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou. Teleindicadors encara apagats i fora de servei.

A Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-Em sembla que hi ha goteres a la zona dels topalls de les vies 3 i 5, tot i que no ho he pogut veure bé del tot.



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dilluns 08/04/2019 20:09

437.001 ha escrit:

A Montgat (R1):
[des del tren]

i sortint de l'estació cap a Badalona hi ha el que m'ha semblat que era una discoteca.
La Discoteca Titus, al barri de Manresà de Badalona (queda més a prop l'estació de Montgat). En hores properes a la matinada, pots veure nois dels 16 als 20 anys borratxos o amb el "espíritu de la fiesta" cridant i saltant dins el tren com si el vagó fos la mateixa discoteca :martell1



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”