Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 11/06/2017 18:56

Com he vist a la pàgina de Trenscat, quina evolució de l'estació de Viladecavalls, de com estava abans a ara mare meva.
Abans http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 613002.jpg
Acabant obres https://www.flickr.com/photos/trenscat/34326846044/



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 11/06/2017 21:22

Guigui ha escrit:De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 20:46 - Vic 22:18 aturat a Plaça de Catalunya per atropellament d'una persona
Guigui, t'has confós de fil. Aquest és el de les remodelacions d'estacions. ;)


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/06/2017 21:33

Tens tota la raó, l'he passat al lloc correcte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 11/06/2017 23:04

albert28 ha escrit:Com he vist a la pàgina de Trenscat, quina evolució de l'estació de Viladecavalls, de com estava abans a ara mare meva.
Abans http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 613002.jpg
Acabant obres https://www.flickr.com/photos/trenscat/34326846044/
Oh, i espera't, que quan estigui acabada no la reconeixerà ni sa mare.

Viladecavalls és potser el canvi més notable de totes les reformes.

L'estació estava en un estat absolutament deplorable, i era molt perillosa, tant per creuar les vies, com per baixar del tren per segons quines portes (sobretot els passatgers no habituals).

Encara els queda temps per acabar les obres, però el canvi ja és molt important a simple vista.

On potser més es noti el canvi és en la quantitat de persones esperant el tren.

Jo mai hi havia vist gaire gent esperant un rodalies allà, no m'estranyaria que quan acabin les obres el nombre de passatgers (tot i els mals horaris que té) augmenti de manera significativa.

Ídem Sant Miquel de Gonteres, que tot i ser menys perillosa, està en encara pitjor estat, i la refoma la té ja adjudicada, no crec que triguin gaires mesos a començar les obres.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 11/06/2017 23:49

El punto malo que veo a la estación (y a muchas, muchas otras reformadas) es que da la sensación que estás en una prisión! Muchas vallas.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 11/06/2017 23:59

Renfe445 ha escrit:El punto malo que veo a la estación (y a muchas, muchas otras reformadas) es que da la sensación que estás en una prisión! Muchas vallas.
Ni más ni menos que en otras estaciones. Si algún día se le instalasen tornos, deberá ser así. No está mal que ya la dejen preparada para ello.

Lo que no puede ser es que haya tanto fraude.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 12/06/2017 6:59

albert28 ha escrit:Com he vist a la pàgina de Trenscat, quina evolució de l'estació de Viladecavalls, de com estava abans a ara mare meva.
Abans http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 613002.jpg
Acabant obres https://www.flickr.com/photos/trenscat/34326846044/
Espectacular canvi, sí senyor!

I el pas entre vies com queda resolt?


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dilluns 12/06/2017 12:21

albert28 ha escrit:Com he vist a la pàgina de Trenscat, quina evolució de l'estació de Viladecavalls, de com estava abans a ara mare meva.
Abans http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 613002.jpg
Acabant obres https://www.flickr.com/photos/trenscat/34326846044/
Ja veus, quina diferència! :o
Quan era més petit i em pujava a Viladecavalls, a la torre d'un cosí de ma mare, l'estació donava pena, com moltes de la R4 d'aquella època (parlo del '97 fins al 2006). Si agafaves lo tren per anar a Barcelona, al loro amb els escalons i amb la separació entre cotxes i andana. Per no dir que el 6è cotxe sempre quedava fora d'andana.

Allò era una odissea!



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 12/06/2017 23:55

fgc113 ha escrit:
albert28 ha escrit:Com he vist a la pàgina de Trenscat, quina evolució de l'estació de Viladecavalls, de com estava abans a ara mare meva.
Abans http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 613002.jpg
Acabant obres https://www.flickr.com/photos/trenscat/34326846044/
Espectacular canvi, sí senyor!

I el pas entre vies com queda resolt?
Se supone que debe haber un subterráneo con ascensores, al menos, no?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 12/06/2017 23:59

A Sabadell-Centre (R4):

-andanes tallades des de més o menys les escales fins a l'extrem costat Sabadell-Sud, han tret les rajoles del terra, també estan recreixent la part baixa de les andanes costat Sabadell-Sud.
-han instal.lat andanes altes de bastides a la part baixa de les andanes costat Sabadell-Nord.
-a fora de la boca d'entrada costat C/Tres Creus hi han posat tanques, i han picat el terra al costat de l'estació d'autobusos.
-la megafonia i els teleindicadors no funcionen.

A Montcada i Reixac-Manresa (R4/R7):

-els teleindicadors no funcionaven gaire bé avui, anunciaven el tren només amb la destinació (sense les parades), i just quan entrava a andanes. Tampoc anuncien els trens sense parada, cosa que estaria bé que féssin.
-a l'andana direcció Manresa, certes portes queden bastant lluny de la vora d'andana.
-aquesta estació, tot i que l'adaptin a PMR, direcció Manresa mai serà accessible per a cadires de rodes, és impossible.

A Cerdanyola del Vallès (R4/R7):

-instal.lats nous teleindicadors del Grupo Elecnor, ja funcionen i són en color.

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):

-les andanes queden uns 10 cm per sota de la porta per a PMR dels Civia.

A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]

-ascensor de l'andana direcció Martorell encara fora de servei, però em sembla que estava en una posició diferent que la de l'altre dia. En proves?

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-obres molt avançades ja, excepte les marquesines, que no es veuen per enlloc.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-marquesina en curs d'instal.lació a l'andana direcció Vilafranca/Barcelona.
-també s'hi veu la barana de les escales, i l'estructura de l'ascensor.
-costat andana direcció Sant Vicenç no ho he pogut veure, però la marquesina també està en procés d'instal.lació.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 13/06/2017 0:06

fgc113 ha escrit:
albert28 ha escrit:Com he vist a la pàgina de Trenscat, quina evolució de l'estació de Viladecavalls, de com estava abans a ara mare meva.
Abans http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 613002.jpg
Acabant obres https://www.flickr.com/photos/trenscat/34326846044/
Espectacular canvi, sí senyor!

I el pas entre vies com queda resolt?
No està resolt. Falten mesos per acabar.

Encara no hi ha ni rastre de les marquesines, tot i que segons la nota de premsa, n'hi ha d'haver.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 14/06/2017 3:22

Rodalies de Catalunya (13/06/2017)
Martes, 13 de junio de 2017

En el marco del Plan de Estaciones de rodalia de Barcelona

Renfe está invirtiendo cerca de 1 millón de euros en mejorar la accesibilidad en la estación de Granollers Centre

· Desde el 27 de marzo se ha tenido que habilitar un paso superior que se retirará durante el mes de julio

· No se puede utilizar el paso a nivel de carácter técnico ya que no se puede garantizar su seguridad


Imatge

Desde el pasado mes de febrero, Renfe está invirtiendo 960.000 euros en las obras de mejora de la accesibilidad en la estación de Granollers Centre que contemplan la instalación de ascensores y el recrecimiento de la altura de los andenes hasta la cuota de carril, así como otras actuaciones de mejora como alumbrado, prolongación de marquesinas, etc.

• El pasado 27 de marzo se habilitó un paso superior que será retirado el próximo mes de julio. Las actuaciones que se están llevando a cabo han obligado a tomar esta medida.

• Los viajeros con problemas de movilidad se pueden encaminar a la estación de Les Franqueses – Granollers Nord, estación accesible.

• Este paso se retirará durante el mes de julio, los ascensores estarán operativos a en agosto y el conjunto de las actuaciones finalizarán antes de que acabe el verano.

• Se ha reforzado el personal de información y atención al cliente.

• Actualmente la estación de Granollers Centre no es accesible y no es seguro utilizar el paso a nivel de carácter técnico. Este paso, es un paso de servicio y en ningún caso una zona habilitada por los clientes. Tampoco es viable asegurar este paso para los clientes con la ayuda de personal de vigilancia ya que eso supondría derivar la seguridad de los clientes al control humano, y desde Renfe queremos ofrecer seguridad plenamente garantizada a los clientes del servicio.

• Estas actuaciones de mejora de la accesibilidad beneficiarán a 10.701 clientes diariamente. Entendemos las molestias que siempre generan estos tipos de obras, pero consideramos que es la mejor opción por el grueso de clientes de esta estación.

• En todo momento se ha comunicado la evolución de las obras al Ayuntamiento de Granollers y siempre se han justificado los requerimientos hechos por la corporación municipal.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 14/06/2017 10:29

437.001 ha escrit:Rodalies de Catalunya (13/06/2017)
Martes, 13 de junio de 2017

En el marco del Plan de Estaciones de rodalia de Barcelona

Renfe está invirtiendo cerca de 1 millón de euros en mejorar la accesibilidad en la estación de Granollers Centre

· Desde el 27 de marzo se ha tenido que habilitar un paso superior que se retirará durante el mes de julio

· No se puede utilizar el paso a nivel de carácter técnico ya que no se puede garantizar su seguridad


Imatge

Desde el pasado mes de febrero, Renfe está invirtiendo 960.000 euros en las obras de mejora de la accesibilidad en la estación de Granollers Centre que contemplan la instalación de ascensores y el recrecimiento de la altura de los andenes hasta la cuota de carril, así como otras actuaciones de mejora como alumbrado, prolongación de marquesinas, etc.

• El pasado 27 de marzo se habilitó un paso superior que será retirado el próximo mes de julio. Las actuaciones que se están llevando a cabo han obligado a tomar esta medida.

• Los viajeros con problemas de movilidad se pueden encaminar a la estación de Les Franqueses – Granollers Nord, estación accesible.

• Este paso se retirará durante el mes de julio, los ascensores estarán operativos a en agosto y el conjunto de las actuaciones finalizarán antes de que acabe el verano.

• Se ha reforzado el personal de información y atención al cliente.

• Actualmente la estación de Granollers Centre no es accesible y no es seguro utilizar el paso a nivel de carácter técnico. Este paso, es un paso de servicio y en ningún caso una zona habilitada por los clientes. Tampoco es viable asegurar este paso para los clientes con la ayuda de personal de vigilancia ya que eso supondría derivar la seguridad de los clientes al control humano, y desde Renfe queremos ofrecer seguridad plenamente garantizada a los clientes del servicio.

• Estas actuaciones de mejora de la accesibilidad beneficiarán a 10.701 clientes diariamente. Entendemos las molestias que siempre generan estos tipos de obras, pero consideramos que es la mejor opción por el grueso de clientes de esta estación.

• En todo momento se ha comunicado la evolución de las obras al Ayuntamiento de Granollers y siempre se han justificado los requerimientos hechos por la corporación municipal.
A St Joan Despí va passar igual i ningú va dir res per la passarela temporal que van colocar. Quina solució proposaven ajuntament?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 15/06/2017 0:04

Adjudicaciones de Adif
Número de Expediente: 2.16/30410.0057
SUMINISTRO E INSTALACIÓN DE NUEVAS LÁMPARAS LED EN ANDENES DE BARCELONA SANTS
Adjudicatario: BERNARDO GIL SANCHEZ SL
NIF Adjudicatario: B30489959
Nº Licitadores: 19
Plazo ejecución: 2 meses
Importe: 138.958,00 €
Tipo Contrato: SUMINISTROS
Procedimiento: ABIERTO
Fecha Adjudicacion: 12/06/2017
Fecha Publicación en Web: 14/06/2017

Ver documentos adjuntos

Pliego de prescripciones técnicas



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 15/06/2017 1:48

Rodalies de Catalunya (14/06/2017)
Miércoles, 14 de junio de 2017

En el marco del Plan de mejora de estaciones de Rodalies de Barcelona

Renfe invierte medio millón de euros en trabajos de mantenimiento en una veintena de estaciones de Rodalies en Barcelona

. Estos trabajos se realizan a lo largo de este 2017 en una veintena de estaciones del servicio de cercanías

. Se están realizando trabajos en Sant Celoni, Maçanet-Massanes, Granollers Canovelles, L'Arboç, Castellbisbal, Mollet Sant Fost, Sabadell Sud y Viladecans


Renfe invierte un total de 563.000 euros en trabajos de mejora de una veintena de estaciones del servicio de cercanías de Barcelona a lo largo de este 2017. Estas actuaciones básicamente han consistido en tareas de reparación y mantenimiento.

Del total, en Les Franqueses, Manresa, La Garriga, Cabrera, Mollet Sant Rosa, Llinars, La Granada, Blanes, Santa Perpètua, Hostalric, Vilassar, ya se han finalizado estas actuaciones.

ImatgeImatge
Estación de La Granada antes y después de las actuaciones


Estos trabajos todavía se están desarrollando en ocho estaciones de Rodalies de Barcelona, Sant Celoni, Maçanet-Massanes, Granollers Canovelles, L'Arboç, Castellbisbal, Mollet Sant Fost, Sabadell Sud y Viladecans, y está previsto que estén finalizadas durante el verano.

Las principales actuaciones llevadas a cabo han permitido adecuar las paredes exteriores de los edificios principales mediante el pintado y tratamiento de superficies exteriores.

El desarrollo de estos trabajos no ha afectado al servicio habitual, y se ha prestado con normalidad durante la ejecución de las obras.

ImatgeImatge
Estación de Blanes antes y después de las tareas de mejora



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 15/06/2017 1:53

Estacions recentment reformades:

-Premià de Mar (R1)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
-Viladecans (R2)
-Rubí (R8)
-Sant Pol de Mar (R1)

Estacions en obres:

-Barcelona-Passeig de Gràcia (R2) -finalitzant-se-
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
-Granollers-Centre (R2/R8)
-Sabadell-Centre (R4)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Blanes (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Parets del Vallès (R3)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-El Papiol (R4)
-Martorell (R4/R8)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Manresa (R4)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Barcelona-Estació de França (R2)

Licitacions desertes o desistides:

[...]



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 21/06/2017 13:26

genissimon ha escrit:No és pròpiament una remodelació de l'estació de Manresa, però sí que afectarà (positivament) als usuaris:
Regió-7, 24 d'octubre de 2016 ha escrit: 364.000 euros milloraran la connexió a peu del pont de Sant Francesc a la Renfe
La Diputació pagarà l'obra, que adequarà un pas per a vianants del viaducte a l'accés a l'estació
[...]
Han iniciat els treballs:
Regió-7, 20 de juny de 2017 ha escrit: Arrenquen les obres entre el pont de Sant Francesc i l'estació de Renfe
Durant 4 mesos hi haurà diverses afectacions al trànsit en aquest entorn
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 27/06/2017 2:14

A Sitges (R2):
[des d'un tren directe sense parada]

-estaven fent algun tipus d'obra a l'andana de l'edifici de viatgers, hi havia tanques.

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-una de las noves pantalles que anuncien els propers trens a l'andana de les vies 13/14 ja estava espatllada... :nono

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]

-no he pogut veure res, perquè el tren anava petat com el metro de Tòquio en hora punta. :o
MAI DE LA VIDA havia pujat a un tren tant ple. Un R2 Castelldefels-Granollers fet amb una 465 en simple, a les 18:30 aproximadament.
Només hem pogut començar a moure'ns una mica a partir de Mollet-Sant Fost, i només hem pogut moure'ns ja lliurement a partir de Montmeló.
Les cares dels passatgers que esperaven a l'andana a les estacions entre Barcelona i Mollet-Sant Fost eren un poema quan el tren obria portes.
Horripilant. Mai havia viatjat esclafat, m'he hagut d'agafar fort per no caure a l'andana.

A Granollers-Centre (R2/R8):

-l'andana de les vies 3/5 està ja quasi acabada (han tapat la rasa que havien fet per instal.lar els pals de suport de la marquesina), tret de la zona del pas inferior, que poc a poc va avançant. La nova marquesina de la mateixa andana de no ha avançat gaire, per ara només hi ha els pals que la sostindran.

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[des del tren]

-sense novetats, de moment només hi ha les pintades d'esprai marcant la posició futura del pas inferior i els ascensors.

A Sant Cugat del Vallès (R8):

-avui estaven els dos ascensors fora de servei (a Rubí funcionen). I una de les dues MAEs, espatllada. :evil:

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-les obres van avançant poc a poc, ja queda cada cop menys. Als ascensors hi han posat unes micro-marquesines, així que intueixo que no hi haurà marquesines. Espero equivocar-me.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-els esquelets de les marquesines de totes dues andanes van prenent forma.
-les escales del pas inferior i les caixes dels ascensors també.
-la zona al voltant de l'edifici de viatgers de l'andana direcció Sant Vicenç de Calders segueix potes amunt.
-a l'extrem costat Vilafranca de l'andana direcció Barcelona hi estan instal.lant els primers nous fanals i part de les noves vores d'andana i paviment podotàctil.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 11/07/2017 1:59

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-No he pogut veure si havien començat les obres d'instal.lació del nou enllumenat de LEDs a les andanes, no m'hi he fixat, sempre que hi passo acostumo a anar amb presses.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-No recordo si algú ja ho havia avisat, però han instal.lat teleindicadors nous a l'estació, marca Grupo Elecnor, model Deimos/Aesys, són en color i funcionen, tot i que dónen una imatge lleugerament diferent de les altres pantalles en color.

A Montcada-Ripollet (R3):
[des del tren]

-No sabria dir si les obres ja han començat, cas que fós així, es tracta d'obra menor. L'únic que he vist han estat unes baranes aparentment a mig instal.lar (o a mig desinstal.lar, no ho sé).

A Mollet-Santa Rosa (R3):

-Obres molt recentment iniciades (potser avui mateix?)! :D
-Instal.lat cartell d'obra a la porta de l'estació.
-Han tancat el pàrquing dissuassori, on hi havia una excavadora picant els vorals, que aparentment desapareixeran.
-Hi ha un parell d'arquetes a l'andana de vies 1/3 marcades amb esprai.
-També he vist a un obrer marcar amb esprai la posició del pas inferior. Anirà al sud de l'edifici del bar, és a dir costat Santa Perpètua. I s'haurà d'ampliar l'andana de les vies 1/3, cosa que vol dir que l'obra serà important, semblant a la de Caldes de Malavella, i que no la poden fer de qualsevol manera: la trinxera és propensa als despreniments, i alguna roca caiguda quasi que va arribar a l'andana.

A Sant Martí de Centelles (R3):
[des del tren]

-No he sabut detectar cap tipus d'obra.

A Centelles (R3):
[des del tren]

-No he sabut detectar cap tipus d'obra.

A Balenyà-Tona-Seva (R3):

-Hi han instal.lat fa molt poc una marquesina a l'andana de les vies 1/3. No sé si serveix de gran cosa, perquè l'andana és tan estreta que amb prou feines protegeix del sol o de la pluja. Pero en fi, és més que no res...
-Estació amb taquilla/bar tancada per vacances: el taquiller/barman ha deixat una nota a la porta recordant als passatgers que es portin bé i no embrutin massa l'estació... :)

A Sabadell-Centre (R4):
[des del tren]

-Estan perllongant les andanes pel costat Sabadell-Sud, tot i que s'ho prenen amb calma, només hi havia un obrer amb una formigonera a l'andana direcció Barcelona.
-Se suposa que aquesta estació ja hauria d'haver tancat per les obres del vestíbul, o són idees meves?

A Sant Miquel de Gonteres (R4):
[des del tren]

-Han tapat l'esvoranc que es va empassar un cotxe, i el tràfic s'ha restablert recentment, però la limitació a 30 es manté a les vies del tren.
-No sé si és degut a l'esvoranc, però les obres encara no han començat.

A Viladecavalls (R4):

-Pas inferior: estan encofrant les escales. Dels ascensors, només es distingeix el pou de l'ascensor de l'andana direcció Manresa (tapat amb unes fustes), el de l'altra andana encara no és visible.
-Andanes: només queda per pavimentar el tram del pas inferior. L'andana direcció Manresa va una mica més avançada. A l'extrem costat Vacarisses-Torreblanca de totes dues andanes ja hi han instal.lat els nous fanals de LEDs (encara estan parcialment embolicades en plàstic).
-Marquesina: crec que han renovat la marquesina de l'edifici de viatgers, però no hi ha restes de res més, per ara.
-Els accesos a l'estació segueixen semblant zona de guerra: encara queda bastant, tot i que l'essencial (les andanes i el pas inferior), va a bon ritme i estarà llest abans de que acabi l'any.

A Sant Cugat del Vallès (R8):

-Els dos ascensors segueixen sense funcionar. :(

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):

-Des que van aparèixer a les andanes les marques d'esprai indicant la posició del pas inferior, i es va desbrossar la via morta, no hi ha hagut cap evolució. De fet, ni tan sols hi ha cartell d'obra. La deixo de considerar en obres per ara.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]

-A nivell d'andana, només s'hi distingeixen obres a les escales mecàniques de l'accés Pau Claris. La resta sembla acabat.

A L'Hospitalet de Llobregat (R1/R3/R4):

-Els teleindicadors (model antic) segueixen sense funcionar.

A Cornellà (R1/R4):

-Els nous teleindicadors (marca Grupo Elecnor, model Deimos/Aesys) ja funcionen, són en color. Dos per andana.

A Sant Feliu de Llobregat (R1/R4):

-Els nous teleindicadors (marca Grupo Elecnor, model Deimos/Aesys) ja funcionen, són en color. Dos per andana.

Al Papiol (R4):
[des del tren]

-Els nous teleindicadors (marca Grupo Elecnor, model Deimos/Aesys) ja funcionen, són en color taronja. Dos per andana.

A Lavern-Subirats (R4):

-Obres en fase final! Ja queda molt, molt poquet. :D
-Andanes: obertes en la seva totalitat, amb rampes per a PMR, paviment podotàctil, tot.
-Pas inferior: PER FI OBERT! Es manté el pas a nivell Strail entre andanes a l'extrem costat La Granada.
-Ascensors: encara no funcionen.
-Tanques anti-frau: acabades, tot i que queda oberta la porta provisional d'accés a l'antic pàrquing provisional (tot i que hi han desaparegut les escales, i hom es pot clavar una bona plantofada si no s'hi fixa i intenta sortir per allí), encara que crec que està oberta perquè em sembla que per allà hi deuen treure material vell de l'estació (fanals, etc).
-Han instal.lat polsadors d'emergències, un per andana (crec que encara no funcionen).
-Han instal.lat dos teleindicadors (marca Grupo Elecnor, model Deimos/Aesys), un per andana, encara no funcionen.
-Megafonia: la nova encara no funciona, la vella torna a funcionar.
-Pendent: cartelleria, papereres i bancs (i si en tornéssin a posar, que no ho sé, màquina autovenda -l'antiga la van robar-).
-Defectes: han tret tots els arbres menys el més antic (el de l'entrada principal), i totes les torretes amb plantes que hi havia, ara queda una mica tristona. No sembla que hi hagi d'haver marquesines, cosa que la gent trobarà a faltar, ja que hi n'havia una de petita a l'andana direcció Vilafranca, i d'això els passatgers se'n recordaran.

Als Monjos (R4):

-Andanes: la part tallada de totes dues andanes ja està quasi totalment pavimentada, i amb els nous fanals de LEDs (encara no es troben en servei).
-Pas inferior: va prenent forma, tot i que encara no han iniciat les escales, però les caixes dels ascensors són visibles.
-Marquesines: en curs d'instal.lació, a les dues andanes, i no falta gaire, només col.locar els panells del sostre. Això i el pas inferior seran el què més agrairan els passatgers.
-La resta està sense novetat.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 11/07/2017 2:24

Estacions recentment reformades:

-Premià de Mar (R1)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
-Viladecans (R2)
-Rubí (R8)
-Sant Pol de Mar (R1)
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -FINALITZADA-

Estacions en obres:

-Barcelona-Passeig de Gràcia (R2) -finalitzant-se-
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
-Granollers-Centre (R2/R8)
-Sabadell-Centre (R4)
-Mollet-Santa Rosa (R3)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2016 -treballs preliminars iniciats, però per ara no han passat d'aquí-)

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3) -pendent de confirmació d'inici d'obres-
-Sant Celoni (R2)
-Blanes (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -segona reforma-
-Granollers-Canovelles (R3)
-Parets del Vallès (R3)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-El Papiol (R4)
-Martorell (R4/R8)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Manresa (R4)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Barcelona-Estació de França (R2)

Licitacions desertes o desistides:

[...]
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 14/07/2017 5:03, en total s’ha editat 3 vegades.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”