Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Civia i adaptació PMR

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 18:30

BB9200 ha escrit:En el cas de la C1 i la C2 ho entenc a mitjes, els CIVIA estan adaptats a PMR. Però a les altres línies de què serveix ficar ascensors sense estar els trens adaptats?
Perquè si no fessin res, seria el peix que es mossega la cua: Civia que no circulen per línies sense estacions adaptades a PMR, que al seu torn no ho estan perquè no hi circulen Civies... Tot plegat suposant que l'adaptació ho inclogui tot, instal·lació d'ascensors, supressió de barreres arquitectòniques, senyalització per a invidents i aixecament de les andanes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 18:35

És que referent a aquest comentari que he fet, i comparant-ho amb França, Alemanya, Suïssa i Àustria ens trobarem que cada tren està d'acord amb la necessitat de les línies (home, a excepció d'alguns ATER que no toca, algun que altre Desiro...).
Té el mateix sentit ficar ascensors i demés a línies on no passen Civies, que anar a comprar al Caprabo i no tinguin comestibles.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 19:11

Ja que esmentes Àustria, torno a treure l'exemple de quan vaig viure a Viena: allí, en qüestió d'un any (o encara no), van adaptar a PMR totes les estacions del nucli de rodalia (que no és petit, precisament). Aleshores, la pregunta de sempre: si aquí tenen pensat fer-ho igualment, què els costa de posar-ho en solfa de cop, i no a miquetes?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 19:17

Jo puc dir l'exemple sobretot de França: Moltíssimes estacions de la xarxa francesa (encara que vagi per sistema regional), han estat d'una forma o altre adaptades a PMR, i ficant trens a les seves característiques: No veuràs un Corail TER per la línia de Latour de Carol, però sí veuràs un ZGC adaptat a la línia. No veuràs massa Z72500 al Franc Comptat, però sí veuràs una bona colla de ATER adaptats a les necessitats.
El mateix passa per les estacions: El cas de Latour de Carol no és aillat: Moltes estacions de França estan essent profundament remodelades i també millora en el manteniment, una cosa que aquí no saben el que és: Que mirin Sant Quirze de Besora, i ja em diran. Una estació remodelada relativament recent (5 anys), i sembla que tingués 20 de l'última remodelació.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 17/08/2009 20:24

BB9200 ha escrit:És que referent a aquest comentari que he fet, i comparant-ho amb França, Alemanya, Suïssa i Àustria ens trobarem que cada tren està d'acord amb la necessitat de les línies (home, a excepció d'alguns ATER que no toca, algun que altre Desiro...).
Té el mateix sentit ficar ascensors i demés a línies on no passen Civies, que anar a comprar al Caprabo i no tinguin comestibles.
Fem la pregunta al revés: quin sentit té comprar trens adaptats com els Civia si el 90% de la xarxa espanyola no està adaptada?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 20:53

victorcasta ha escrit:Fem la pregunta al revés: quin sentit té comprar trens adaptats com els Civia si el 90% de la xarxa espanyola no està adaptada?
Poder anar fardant pel món de tenir la flotamamodennaduropa...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/08/2009 21:56

Per no res, perquè han de ser els trens els qui s'adaptin a les estacions, i no a l'inversa (deixant de banda que les estacions han d'estar adaptades per a PMR)



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 17/08/2009 22:04

Aviam, si ara hi ha una llei d'accessibilitat a nivell estatal, s'haurà de fer complir en el termini fixat i ja és bo anar començant mica en mica. El que no s'entén es com, havent-hi unes alçades estàndard d'andana ja fixades, perquè no coincideix mai al 100% amb el pis del tren. Com tampoc s'entén que havent-hi aquestes alçades fixades, Renfe encarregui un tren que només el cotxe remolc estigui al mateix nivell que l'andana.

Potser resultarà que l'alçada estàndard de les andanes fixada no serveix per a res, ja que actualment els equips dels trens ocupen tant que cal fer com amb els Civia.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/08/2009 12:11

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... i=vilassar

(18/08/09). Adif millora l'accessibilitat de nou estacions de rodalies

Els treballs no interrompran la circulació de trens

Adif ha posat a licitació els projectes per millorar l'accessibilitat de nou estacions de rodalies, amb un pressupost total de 6,5 milions d'euros. Les actuacions consistiran a elevar el nivell de les andanes fins que arribin als 68 centímetres respecte a la cota del carril al llarg de 200 metres

Amb aquesta actuació se supera el desnivell que hi ha entre el tren i l'andana, de manera que els usuaris de rodalies tindran un accés més segur i còmode als combois.

Els treballs, que no interrompran la circulació de trens, es faran a les estacions de Viladecans, Sitges ))) , Calafell, Segur de Calafell, Cubelles i Cunit, de la línia Barcelona-Sant Vicenç de Calders; Caldes d'Estrac i Vilassar de Mar, de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet, i Palautordera, de la línia Barcelona-Sant Celoni-Maçanet. (font: El Punt)



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimarts 18/08/2009 14:47

metring ha escrit:... Segur de Calafell ...
:anim Ja era hora! :ok
Ja us informaré quan comencin les obres. ;)



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 18/08/2009 18:00

Ja era hora que comencessin pensant en la R2!
Ara, poc canvia la cosa: Ni R4 ni R3 citen res... (ja ho sé, tampoc R7, però no és massa necessari).


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimarts 18/08/2009 22:00

Les obres de cobertura de les vies tallen el carrer de les Escales de Martorell

Els usuaris de Renfe tindran accés a l'estació pels carrers Gomis i Sant Joan a partir de demà

REDACCIÓMARTORELL A partir de demà, els usuaris de rodalia de Renfe a l'estació de Can Carreras a Martorell no podran accedir a peu pel carrer de les Escales a causa de les obres de cobertura de les vies d'Adif adjacents a l'estació de FGC de Martorell Central.

L'accés alternatiu per accedir a l'estació de Renfe a Martorell mentre s'executin les obres és per als carrers Gomis i Sant Joan. Els treballs, a càrrec del departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya (DTOP), permetran millorar els intercanvis modals entre les estacions de FGC i de Rodalies, situades a prop, amb la construcció de noves rampes i accessos adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.

Aquesta cobertura permetrà a Adif construir la futura nova estació de Rodalies al costat de la de FGC, que funcionarà com un gran intercanviador que permetrà els enllaços directes.

L'actuació que ara comença servirà, a més, per recuperar aquesta àrea per a l'ús ciutadà, amb l'ampliació de la nova plaça. Així, a partir del túnel actual que cobreix les vies a l'altura del carrer de Montserrat, s'ampliarà la superfície coberta prop de 40 metres, i així es generarà un nou espai que permetrà donar continuïtat a la plaça construïda davant de l'estació de FGC en la primera fase d'urbanització d'aquest projecte.

Finalment, la segona fase d'urbanització que el DPTOP ha iniciat també inclou el desplaçament d'una de les vies d'Adif i l'ampliació i el perllongament d'una de les andanes d'aquesta estació, per millorar l'accessibilitat i els moviments dels viatgers a la zona de vies, un cop acabada la cobertura. Es preveu enllestir les obres a final d'any, amb una inversió de 5,1 milions d'euros.

Imatge

Font: http://www.regio7.cat/baix-llobregat/20 ... 41548.html



joarló88
N4
N4
Entrades: 71

Entrada Autor: joarló88 » Dimecres 19/08/2009 2:04

Que tenen soterratitis a Martorell?

Nooooooooooooooooooooooooooooooooo :'(



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 20/08/2009 23:40

Pel què fa a Sant Vicenç de Calders i Palautordera, una excel.lent notícia.
JA ERA HORA!!!
Les altres també, és clar, però els casos d´aquestes dues eren per cridar de ràbia.

p.s: de tota manera encara en queden força més, d´estacions per renovar (Viladecavalls o L´Arboç, per dir-ne dues...).



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 20/08/2009 23:42

437.001 ha escrit:p.s: de tota manera encara en queden força més, d´estacions per renovar (Viladecavalls o L´Arboç, per dir-ne dues...).
O Castellbell i el Vilar, l'estació més feta caldo de la C4 :cop



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimarts 25/08/2009 19:07

Foment millorarà les estacions de Renfe de Manresa i Monistrol

Marquesines i entorns són alguns dels elements sobre els quals s'actuarà. En total, es destinaran 550.000 euros a repartir entre 52 estacions

ACN El Ministeri de Foment, a través de l'Adif, invertirà 550.000 euros en l'execució d'obres de modernització en onze estacions de les comarques del Vallès Occidental i el Bages, situades en la línia d'ample convencional Barcelona-Manresa i en el tram Castellbisbal-Mollet del Vallès. Aquestes actuacions s'insciuen en la realització de 70 projectes en 52 estacions de Catalunya amb una inversió de 2,7 milions d'euros amb l'objectiu de millorar la qualitat dels serveis als clients del ferrocarril.

Al Vallès Occidental, en la línia Barcelona-Manresa, es reposaran les escales de l'entrada de l'estació Sabadell centre,m es rehabilitarà l'edifici i el vestíbul de viatges a Sabadell Sud i s'asfaltarà la zona d'andanes i l'aparcament de l'estació de Sant Miquel de Gonteres-Viladecavalls.

Per la seva banda, a l'estació de Vacarisses, es rehabilitarà un mur de contenció a l'estació Vacarisses-Torreblanca, es repararà la façana de l'edifici i a l'estació de Terrassa es millorarà la zona de les escales.

També en aquesta línia, al Bages, s'urbanitzaran els entorns de l'estació de Monistrol de Montserrat i es millorarà l'estat de les marquesines de l'estació de Manresa.

D'altra banda, en el tram Castellbisbal-Mollet, es rehabilitaran les marquesines de Sant Cugat del Vallès i Rubí.

Finalment, en l'estació Moncada -Bifurcació, que presta serveis de Rodalies a les línies 3, 4 i 7, es realitzaran reparacions a la façana de l'edifici de viatgers.

FONT: Regio7



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 25/08/2009 19:18

Visca el periodisme! m'equivoco? ample convencional a Renfe? Estació a Monistrol de la Renfe? no es diu aixi! ni està al poble propiament dit.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 25/08/2009 19:41

Lluita1714 ha escrit:Visca el periodisme! m'equivoco? ample convencional a Renfe? Estació a Monistrol de la Renfe? no es diu aixi! ni està al poble propiament dit.
El nom de l'estació és Castellbell i el Vilar - Monistrol de Montserrat, i més d'una vegada he sentit anomenar-la Monistrol en boca d'alguns empleats de Renfe i d'Adif.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 25/08/2009 19:50

victorcasta ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Visca el periodisme! m'equivoco? ample convencional a Renfe? Estació a Monistrol de la Renfe? no es diu aixi! ni està al poble propiament dit.
El nom de l'estació és Castellbell i el Vilar - Monistrol de Montserrat, i més d'una vegada he sentit anomenar-la Monistrol en boca d'alguns empleats de Renfe i d'Adif.
Doncs jo no ho trobo bé, a pocs cartells trobaràs els dos topònims a la mateixa estació, als plànols només surt Castellvell i el Vilar. Si el periodista vol comentar sobre la estació, que ho digui amb el nom sencer o amb el que és més popular entre la població.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 25/08/2009 20:33

Lluita1714 ha escrit:
victorcasta ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Visca el periodisme! m'equivoco? ample convencional a Renfe? Estació a Monistrol de la Renfe? no es diu aixi! ni està al poble propiament dit.
El nom de l'estació és Castellbell i el Vilar - Monistrol de Montserrat, i més d'una vegada he sentit anomenar-la Monistrol en boca d'alguns empleats de Renfe i d'Adif.
Doncs jo no ho trobo bé, a pocs cartells trobaràs els dos topònims a la mateixa estació, als plànols només surt Castellvell i el Vilar. Si el periodista vol comentar sobre la estació, que ho digui amb el nom sencer o amb el que és més popular entre la població.
A tots els plànols, tant d'ATM com de Renfe, tant als propis de l'estació (si es que encara en queda algun en peu) i a la megafonia se l'anomena pels dos topònims.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”