Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Últimes adjudicacions:

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 22/09/2017 13:59

Adjudicaciones de Adif
Número de Expediente: 3.17/24610.0042
OBRAS DE EJECUCIÓN DEL PROYECTO CONSTRUCTIVO DE LAS OBRAS DE RECRECIDO DE CUATRO ANDENES Y ADECUACIÓN DEL PAVIMENTO DE LA CABECERA DE LA ESTACIÓN DE FRANÇA, BARCELONA.
Adjudicatario: PROFORMA EJEC DE OBRAS RESTAURA SL
NIF Adjudicatario: B13434246
Nº Licitadores: 23
Plazo ejecución: 9 meses
Importe: €1,527,880.00
Tipo Contrato: OBRAS
Procedimiento: ABIERTO

Fecha Adjudicación: 15/09/2017
Fecha Publicación en Web: 21/09/2017

Ver documentos adjuntos
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 22/09/2017 14:45, en total s’ha editat 3 vegades.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 22/09/2017 14:43

Estacions recentment reformades:

-Premià de Mar (R1)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
-Viladecans (R2)
-Rubí (R8)
-Sant Pol de Mar (R1)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)

Estacions en obres:

-Barcelona-Passeig de Gràcia (R2) -finalitzant-se-
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Viladecavalls (R4) -finalitzant-se-
-Granollers-Centre (R2/R8) -finalitzant-se-
-Sabadell-Centre (R4)
-Mollet-Santa Rosa (R3)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8) -pendent de confirmació d'inici d'obres-

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Blanes (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Manresa (R4)
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -segona reforma-
-Granollers-Canovelles (R3)
-Parets del Vallès (R3)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-El Papiol (R4)
-Martorell (R4/R8)
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Barcelona-Estació de França (R2)

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Cornellà (R1/R4)
-Vacarisses (R4)

Licitacions desertes o desistides:

[...]



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 23/09/2017 15:50

437.001 ha escrit:
-Han tornat a instal.lar bancs i papereres (pel què es veu, ja fa dies), es veu que les havien tret per l'11-M.
11-M?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 23/09/2017 16:26

Javi M ha escrit:
437.001 ha escrit:
-Han tornat a instal.lar bancs i papereres (pel què es veu, ja fa dies), es veu que les havien tret per l'11-M.
11-M?
11-S Suposo que per l'augment de passatge previst per la Diada.


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 23/09/2017 23:13

Javi M ha escrit:
437.001 ha escrit:
-Han tornat a instal.lar bancs i papereres (pel què es veu, ja fa dies), es veu que les havien tret per l'11-M.
11-M?
11-S, clar. :cop :)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 24/09/2017 0:49

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Sense novetats visibles.

A L'Hospitalet de Llobregat (R1/R3/R4):

-Els teleindicadors (model antic) continuen sense funcionar.

A Cornellà (R1/R4):

-He observat l'estació amb deteniment, i l'únic lloc on trobo que hi falten tanques és al pas superior (que no és de l'estació, però vaja), que no està protegit amb tanques contra caigudes a la via.
-Els nous teleindicadors (quatre, dos per andana) funcionen.
-Hi han instal.lat també polsadors d'emergències (un per andana, crec).

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Sense novetats visibles.

A Vilafranca del Penedès (R4):

-Sense novetats als nous teleindicadors de les vies 1, 3 i 5 (actualment n'hi ha tres dels antics a la via 1, un a la via 3 i un a la via 5, de nous en posen de moment un a la via 3, un a la via 5, i dos a la via 1).
-A l'andana de la via 1, hi han instal.lat un polsador d'emergències.
-A l'andana de la via 2, hi han instal.lat suports per a dos nous teleindicadors (actualment n'hi ha tres dels antics).

Als Monjos (R4):

-A l'andana de la via 2 (direcció Barcelona), hi ha en curs d'instal.lació les noves tanques a la zona del perllongament d'andana (extrem costat L'Arboç).
-A l'andana de la via 1 (direcció Sant Vicenç de Calders), estan encofrant les escales del pas inferior. També han pavimentat un trosset més d'andana (extrem costat L'Arboç).
-La resta, sense novetats respecte a la darrera visita.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 25/09/2017 11:02

A Rubí (R8):
[des del tren]

-Se m'havia oblidat. Han llogat part del pàrquing dissuassori (que era immens), i s'hi ha instal.lat el què sembla ser un dipòsit de camions o alguna cosa per l'estil). Segueix havent-hi una enormitat d'espai per aparcar i accedir al tren.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 01/10/2017 16:35

437.001 ha escrit:A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Sense novetats visibles.

A L'Hospitalet de Llobregat (R1/R3/R4):

-Els teleindicadors (model antic) continuen sense funcionar.
A Hospitalet han col·locat 4 pantalles en gran agrupades al vestíbul i apareix els següents trens de forma més gran i clarificadora.
A Sants a les vies 7/8 a part de les pantalles que informen de pròximes circulacions a cada vía, ara als monitors on sortien incidencies surten tots els proxims trens de cada línia (R1, R3 i R4), com als monitors del vestíbul.
A Pl. Catalunya han posat les validadores de la banda de l'andana 1 d'entrada i les de l'andana 2 de sortida. La cartelleria està tapada i estan acabant de modificar les validadores.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 04/10/2017 20:51

Ja han estrenat la nova cartelleria al vestíbul de Pl Catalunya indicant totes les sortides i on agafar metro i FGC, etc



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dissabte 07/10/2017 19:02

Un dubte que s'em passa pel cap es que perquè coll no reformen les estacions de Rodalies de Barcelona Ciutat (menys el Clot-Aragó i La Sagrera - Meridiana)
O almenys que posin els nous rètols d'estació blancs, que avui he agafat la R1 a Pl. Catalunya i a diversos cartells posava "R1 Aeroport/Molins de Rei"



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/10/2017 17:46

Els missatges que tractaven d'obres a les diferents línies de rodalia, sense afectar les estacions, han sigut traslladats a un nou fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=14543


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 18/10/2017 12:48




oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 18/10/2017 18:57

metring ha escrit:
No es podia instal·lar una rampa, enlloc d'ascensors? Ho dic perquè si han de ser provicionals...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 18/10/2017 19:17

Tal i com està (de desastrosa) l'estació, complicat posar rampes, i si posen ascensors, per molt provisionals que siguin, és que les obres no les acabaran en dècades...



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dijous 19/10/2017 21:02

oriolp13 ha escrit:
metring ha escrit:
No es podia instal·lar una rampa, enlloc d'ascensors? Ho dic perquè si han de ser provicionals...
Ja era hora, per fi! Després de tant de temps i veure que les obres de la remodelació no arribaven, finalment han optat per instal·lar ascensor que realment, feia molta falta.



UmmTerrassa
N1
N1
Entrades: 4
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: UmmTerrassa » Divendres 20/10/2017 17:16

L'estació de Viladecavalls està sent renovada i remodelada, les andanes, accessos, etc des de fa uns mesos, i encara ara hi ha molta feina per fer, Adif està treballant per deixar-hi una estació amb total condicions i accesible a totes les persones. Abans havies de fer un salt de gairebé un metre per baixar del tren, tant a Viladecavalls, com Vacarisses, Sant Miquel de Gonteres i Vacarisses-Torreblanca.
Per altra banda, em van dir que hi posarien un bar a baix a l'estació, que em sembla que ja n'hi havia hagut un, i lavabos; molt bona idea aquestes dues apostes també. I totes les immediacions a l'estació quedaran remodelades i adequades. L'únic que espero que no facin és que destrossin l'estació, ja que és un edifici històric que s'ha de mantenir i tenir cura; i no derrumbar-lo com van fer amb Montcada i Reixac-Santa Maria, Montgat Nord (Montsolis) o Sant Andreu de Llavaneres, entre d'altres, que les van demoldre per posar-nos edificis d'arquitectura grisa i moderna, que des del meu punt de vista no és tan agradable a la vista com les originals.
Per tant, trobo una bona inversió per part d'Adif a l'estació vallesana de Viladecavalls, aixó farà que sigui més útil per a tothom.


U.M.M.TERRASSA

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 24/10/2017 11:51

http://www.naciodigital.cat/sabadell/no ... mb/17/meur

Rodalies es compromet a remodelar tres estacions de Montcada amb 17'7 MEUR

De les altres dues parades de la ciutat una està adaptada i l’altra la soterrarà Adif

Els projectes funcionals es presentaran a la primavera de 2018

Albert Segura, Montcada i Reixac | 23/10/2017 a les 13:05h

Rodalies de Catalunya s’ha compromès a posar al dia les estacions de Montcada i Reixac, una ciutat que sembla un laberint si no es coneix prou bé. Amb cinc estacions, el projecte passa per invertir 17’7 milions d’euros en tres d’elles, donat que de les altres dues una ja està adaptada (Santa Maria) i l’altra la soterrarà l’Adif (Montcada i Reixac). Així, a la primavera de 2018 es preveu que es presentin els projectes funcionals per a les parades de Montcada Bifurcació, Montcada i Reixac Manresa i Montcada - Ripollet.

Amb 500 trens creuant el municipi, unes 17.000 persones pugen o baixen dels combois a diari en unes estacions on la parada es troba a l’altre cantó d’on hi ha el barri (Bifurcació) o han de fer veritables esforços per enfilar-se al tren (Manresa, al cor de la ciutat). Per tot plegat, Rodalies s’ha compromès a la inversió de 17’7 MEUR en el marc del pla de renovació d’unes 40 estacions a tot Catalunya, i on han destacat el cas extraordinari de Montcada.

“Hem posat fil a l’agulla per millora les estacions de l’àmbit de Montcada, es tracta d’una població important, a les portes de Barcelona, i cal que determinades estacions siguin millorades des d’un punt de vista de la seva accessibilitat”, apunta el director de Rodalies de Catalunya, Félix Martín. Aquest matí s’ha desplaçat, en tren, a Montcada per reunir-se amb l’alcaldessa, Laura Campos, i abordar de quina manera cal atacar un problema de vital importància per un municipi que està dividit per vies de tren, carreteres i autopistes.

Martín ha anunciat que l’empresa ferroviària i el consistori ja han començat a treballar en aquesta direcció i ha anunciat que la primavera del 2018 es presentaran els projectes funcionals que permetran posar fil a l’agulla per poder licitar les obres properament. Entre d’altres mesures, s’adequaran les tres estacions per fer-les accessibles, s’allargaran les andanes fins els 200 metres, s’adaptaran a l’alçada europea, i s’implantaran millores tecnològiques per proporcionar una informació més acurada als usuaris.

“Montcada té un problema endèmic per la sobreimplantació de decisions pensades des de fora del municipi, i que ara hi hagi un canvi de tarannà per asseure’s i trobar solucions urbanístiques per municipi és d’agrair”, ha assenyalat Campos. La previsió és que els plans funcionals, on s’estructurarà quines accions concretes es faran i com es procediran a cada estació, es presentin a la primavera de 2018.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 25/10/2017 0:37

El que no entenc es que tornin a reformar Montcada Ripollet, quan té unes andanes acord a l'altura del tren. De què van servir doncs, aquelles obres l'any 2012?


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 02/11/2017 3:35

UT440_132M ha escrit:El que no entenc es que tornin a reformar Montcada Ripollet, quan té unes andanes acord a l'altura del tren. De què van servir doncs, aquelles obres l'any 2012?
No hi ha pas inferior.

De tota manera, això és un article de Nació Digital, no és cap nota de premsa oficial.

Donades les circumstàncies actuals, millor prendre's aquestes notícies amb una certa distància.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 02/11/2017 3:44, en total s’ha editat 2 vegades.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 02/11/2017 3:42

Als Monjos (R4):

-Andanes: finalitzades, tot i que queden dos petits sectors costat L'Arboç encara amb tanques d'obra grogues, pendents d'assecar-se. Han desplaçat uns metres costat L'Arboç les dues senyals de "marche el tren" (o como es diguinl ara, aquelles que són una ratlla blanca vertical).
-Enllumenat: queda un fanal per acabar a l'andana de via 1 (direcció Sant Vicenç). La resta en servei.
-Pas inferior: ja finalitzánt-se, encara que li falta una miqueta. Encara sense enllumenat ni baranes (sí que ja hi ha baranes a les andanes).
-Pas a nivell entre vies: el de tota la vida encara en servei. El nou, ja finalitzat, però encara fora de servei.
-Tanques anti-frau: l'estació quedarà totalment tancada. Falten algunes tanque anti-frau por instal.lar costat L'Arboç, i també a la zona del pas inferior.
-Vestíbul: molt, molt brut (pipes, llaunes, bosses de patates...) i polsegós, i algú hi havia orinat. Sembla que està obert permanentement.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”