Pàgina 1 de 95

Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Publicat: Divendres 13/10/2006 12:40
Autor: Danzig
* Sants i Sant Andreu Comtal van lligades a les obres del TAV, Arc de Triomf s'acabarà el 2009 i la resta no tenen data

VIRTUDES PÉREZ. Barcelona
El desolador aspecte que presenten encara bona part de les estacions de Renfe de Barcelona canviarà en els pròxims anys. Tot i que en la major part dels casos no hi ha data concreta, el Ministeri de Foment i la Generalitat estan fent passos per garantir la remodelació d'almenys cinc de les vuit estacions existents. Alguns d'aquests projectes, com passa amb Sants i Sant Andreu Comtal, ja estan aprovats perquè van lligats a les obres del tren d'alta velocitat (TAV). Altres com ara Passeig de Gràcia s'estan redactant i encara hi ha un tercer nivell més embrionari com és el cas d'El Clot-Aragó, en què Renfe està ultimant el pla de millora que ha de presentar a Adif. Foment també s'ha compromès amb una partida de 60 milions a fer una estació nova a Sagrera-Meridiana.

Imatge

Més info:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2091038


* Un laberint d'escales fosques i túnels inacabables

Si un dia algú decideix fer un recorregut per les estacions de Renfe de Barcelona, millor que no comenci per la de Passeig de Gràcia. Es deprimirà. I més encara si accedeix a l'interior des de la línia lila del metro. Un passadís etern de més de 300 metres el portarà fins a un espai desconegut i mal senyalitzat. Sentirà que li falta l'aire, que s'ofega, i quan arribi al final estarà perdut i desorientat perquè no trobarà cap nou senyal que li indiqui on és l'estació de Renfe. Això és el que li va passar fa pocs dies a Satur Gordillo, una dona que viatjava cap a Vilanova i va haver de recórrer el túnel tres cops perquè no trobava l'entrada a l'estació de Renfe. «M'he equivocat, hauria d'haver anat fins a Barcelona-Sants perquè això, a part d'estar mal senyalitzat, no té ventilació i pots arribar a marejar-te», es queixava.

Imatge Imatge

Més info:

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2090973

Publicat: Divendres 13/10/2006 12:42
Autor: metring
Certament, hi han transbordaments no aptes per depresius, com Arc de Triomf, pujant i baixant escales si t'equivoques.
En el cas concret de S. Andreu Arenal, recordo pels 70 que havia ascensor, crec jo que no seria gaire complexe tornar-lo a instal·lar.

Renfe arranjarà accessibilitat estació del Vendrell

Publicat: Dijous 01/11/2007 18:23
Autor: trainman
Renfe arranjarà l’accessibilitat de l’estació del Vendrell en els propers mesos
23 d'octubre de 2007


L’Ajuntament assegura que aquestes mesures serviran per arranjar la problemàtica més urgent de l’estació però reitera que l’estat actual requereix una actuació molt més a fons. Per això el Consistori ja ha avançat que continuarà negociant amb Renfe un nou conveni.

L’alcaldessa en funcions, Marta Tutusaus, i el regidor d’Urbanisme i Obres Públiques, Jaume Escarré, han explicat que la setmana passada els tècnics de l’obra van ser al Vendrell per fer l’acte de replanteig. Aquest acte arribava uns dies després que l’alcalde del Vendrell, Benet Jané, i el mateix regidor d’Urbanisme, s’entrevistessin el passat 11 d’octubre amb el Director de Rodalies i diversos tècnics i enginyers de Renfe. Una entrevista que feia mesos que s’havia sol·licitat per part de l’Ajuntament del Vendrell.
El compromís de Renfe és el d’iniciar les obres de remodelació de l’estació del Vendrell aquesta tardor. Els treballs que es realitzaran serviran per solucionar els greus problemes que pateix l’estació pel què fa a l’accessibilitat dels usuaris i que han estat un dels motius de queixa “històrics” per part de molts ciutadans.
En concret, una de les mesures que s’implementaran serà l’allargament de les andanes, ja que les actuals són molt més curtes que els combois que paren a l’estació. Segons ha explicat el regidor d’Urbanisme i Obres Públiques, “les noves andanes multiplicaran per tres la llargada de les actuals, i a més, s’elevaran de nivell, ja que ara baixar o pujar dels trens és molt dificultós”.
Una altra de les millores previstes en el projecte és la instal·lació de dos ascensors, per tal de facilitar l’accessibilitat de persones amb minusvalidesa o mobilitat reduïda. Un d’ells es situarà a la banda de l’edifici de l’estació, i l’altre, al mig de les andanes. A més, per tal de millorar les condicions dels viatgers, Renfe instal·larà més marquesines a les andanes. Els treballs tenen un cost aproximat de 447.000 euros, que aniran a càrrec d’ADIF.

Tot i valorar positivament aquestes millores, l’Ajuntament del Vendrell considera que el problema de fons de l’estació del Vendrell encara no quedarà resolt, ja que la situació que presenta és, segons el regidor, “autènticament lamentable per un municipi de les nostres dimensions i amb la nostra projecció turística”.

Per això el govern vendrellenc ja ha anunciat que iniciarà la negociació d’un nou conveni amb Renfe el més aviat possible, ja que el què es va signar fa uns sis anys, ja ha finalitzat. Aquest nou conveni hauria de contemplar mesures importants com la finalització del vallat de la línia fèrria al Vendrell o la millora del pas soterrat.
A més, l’Ajuntament ha explicat que té altres temes pendents amb Renfe, i que ja es van tornar a posar sobre la taula en la reunió mantinguda amb el Director de Rodalies. Es tracta del Pla Especial de millora urbana de l’estació de Sant Vicenç de Calders i del projecte de la nova estació del Vendrell. Segons el regidor d’Urbanisme, “hem de continuar negociant per aconseguir unes estacions dignes per al Vendrell”.

http://www.elvendrell.net/Web_Noticia.a ... WS_Tip=Obj

Re

Publicat: Dijous 01/11/2007 19:44
Autor: Santfeliuenc
Hola,

Verdaderamente la situación actual de la estación del Vendrell, así como la de Comarruga (Sant Vicenç de Calders) es desastrosa.

Para esta última estación bien sería necesaria una inversión y una estación similar o por lo menos de características parecidas a la recientemente construida en el Camp de Tarragona ya que por espacio y dimensiones del corredor, es perfectamente viable el dejar una serie de vías pasantes en el centro y colocar andenes a los extremos, o bien continuar manteniendo andenes en las vías centrales como hasta ahora.

Lo que es increible a estas alturas y entrando ya en 2008 es que no haya una pasarela superior que conecte ambos lados y que permita a la gente acceder a la estación desde cualquier sector de la población.

Un nudo ferroviario tan importante como este de Comarruga (Sant Vicenç de Calders) y que la estación esté como está es otro atraso que no nos debería de pasar desapercibido ahora que los socavones del AVE parece que lo eclipsan todo. Lo de Comarruga es tercermundista. Como digo un edificio a cada lado y una pasarela-vestíbulo que los uniese sería lo ideal.

En cuanto a la estación del Vendrell, es espectacular el espacio y la cantidad de metros cuadrados disponibles y el estado lamentable en el que se encuentra el edificio, los aledaños, los andenes, el paso inferior, etc.

Todo por no invertir ni gastarse un duro donde realmente hace falta.

Saludos,
Sergio

Publicat: Dilluns 05/11/2007 13:18
Autor: 437.001
Molta entrevista i molta cagarela, però aquí ningú ha donat cap data ni s´ha vist cap quantitat d´inversió.
Periodisme barat?
Realment cal una reforma de les dues estacions (Sant Vicenç i El Vendrell), tot i que siguin dues estacions importants en nombre de viatgers, fa molt temps que no es modernitzen.
Cal augmentar l´alçada de les andanes i adaptar-les a les PMR. I dotar-les d´alguna marquesina per si plou (compareu El Vendrell o Sant Vicenç amb Vilanova, Granollers Centre o Mataró).
Com a mínim.
Pot ser que el fet que es trobin a la província de Tarragona sigui un hàndicap administratiu-monetari? Fa molt temps que cal modernitzar-les, sobretot l´estació del Vendrell, on l´alçada de les andanes -especialment direcció Barcelona- és lamentable (vull dir encara més lamentable que Sant Vicenç, les andanes del Vendrell són comparables a les de Sant Miquel de Gonteres, Gualba o Vacarisses-Torreblanca...o pitjors).

Re

Publicat: Dilluns 05/11/2007 18:18
Autor: Santfeliuenc
Hola,

Exacto.

Para mi es peor el cómo tienen la estación de Comarruga (Sant Vicenç) puesto que es un nudo ferroviario esencial e importantísimo. El Vendrell está tan desastrosa o más, pero al menos no es nudo ferroviario de donde salen cuatro dobles vías en cada sentido. Comarruga sí que es nudo de comunicaciones y destino de muchísimos regionales...

Lamentable estado de ambas estaciones y será que no hay espacio para hacer allí algo decentito.

:(

Saludos,
Sergio

Terreny massa estable

Publicat: Dilluns 05/11/2007 18:29
Autor: Guigui
L'única explicació plausible a tanta inactivitat tant al Vendrell com a Coma-ruga és que allí no s'hi poden perpetrar esvorAVEs. En tot cas, potser quedarà per una fase posterior de la guerra nuclear que Renfomentadif està duent a terme contra Catalunya.

Publicat: Dimecres 07/11/2007 21:04
Autor: 437.001
Almenys, a la mateixa C4, sí que s´han fet millores a l´estació de Martorell, on s´han elevat (la majoria de) les andanes i s´han construit un pas inferior i un ascensor.
Només falta acabar l´andana direcció Sant Vicenç i instalar-hi unes marquesines decents (vull dir com a Vilanova o Granollers Centre, que per alguna cosa Martorell és terminal i estació de transbord...).
Ja tocava! Enhorabona per als martorellecs (i pels que hi fan transbord).

Re: Terreny massa estable

Publicat: Dimecres 07/11/2007 22:35
Autor: Santfeliuenc
Hola,
Guigui ha escrit:L'única explicació plausible a tanta inactivitat tant al Vendrell com a Coma-ruga és que allí no s'hi poden perpetrar esvorAVEs. En tot cas, potser quedarà per una fase posterior de la guerra nuclear que Renfomentadif està duent a terme contra Catalunya.
Nueva chapuza por no gastarse tres perras más en el lugar, ¿a ver por qué el AVE lo han hecho pasar por detrás del Vendrell y no lo hacen llegar al nudo ferroviario de Comarruga (Sant Vicenç de Calders) donde tendríamos conexión con infinidad de líneas y donde realmente está el punto importante del lugar? pues por ahorrarse ahí una nueva estación del estilo de la que hace falta allí y que vendría a ser como algo similar a lo que hay ahora mismo en el Camp de Tarragona.

Como eso vale tres duros y medio más... pues no lo hacen ¿solución? chapucilla por detrás del Vendrell y alejamiento del verdadero nodo ferroviario de comunicaciones actual.

Bien. Seguimos para Bingo.

Saludos,
Sergio

Publicat: Divendres 09/11/2007 9:40
Autor: Ecomobisostrans
Me huele a mi que con el tiempo se va a tener que construir otra linea de AV entre Madrid y Barcelona y esa dejarla para mercancias y de reserva, por que con lo mal que le han hecho el trazado servira de bien poco.

Re

Publicat: Divendres 09/11/2007 17:48
Autor: Santfeliuenc
Hola,
Ecomobisostrans ha escrit:Me huele a mi que con el tiempo se va a tener que construir otra linea de AV entre Madrid y Barcelona y esa dejarla para mercancias y de reserva, por que con lo mal que le han hecho el trazado servira de bien poco.
Pues yo sí que haría algo así...

Por cierto, envié una colsulta al Ayuntamiento del Vendrell acerca del tema estaciones y me han contestado esto:
Benvolgut senyor,

En relació a la vostra consulta feta per e-mail el dia 1 de novembre, sobre la situació en què es troben les dues estacions de RENFE del municipi del Vendrell, us podem informar que el nou equip de govern va reunir-se el passat 11 d’octubre amb els senyors Miguel Ángel Remacha, director de Rodalies de RENFE, i Armando Brigos, gerent de l’estació de viatgers d’ADIF, per tractar la situació de les andanes existents a l'estació del Vendrell, ja que no permeten als usuaris del servei ferroviari, accedir als vagons i sortir-ne en condicions mínimes de seguretat, els quals van comunicar que el proper 16 d’octubre s’efectuaria el replantejament de les obres, les quals consisteixen a allargar les andanes, ampliar les marquesines i millorar l'accessibilitat per a minusvàlids amb la instal·lació d’un ascensor per accedir al pas soterrat i a les andanes. La durada de les obres seria entre quatre i cinc mesos.

Podem confirmar que el 16 d’octubre es va dur a terme, a l’estació del Vendrell, l’acte de replantejament de RENFE, ja que l’Ajuntament va assistir-hi.

Així mateix, el 12 de novembre està concertada una reunió amb el senyor Antonio Cabado, director general de Patrimoni d’ADIF a Madrid, per parlar de la millora i la rehabilitació de les estacions de RENFE de Sant Vicenç de Calders i del Vendrell.

Restant a la seva disposició per a qualsevol aclariment, aprofito l’avinentesa per saludar-vos atentament.

Jaume Escarré Juncosa
Regidor d'Urbanisme i Obres Públiques
Ajuntament del Vendrell
Tel. 977 16 64 47
jescarre@elvendrell.net

Així mateix, des del Departament de Participació Ciutadana, us vull presentar aquesta nova adreça electrònica pciutadana@elvendrell.net , mitjançant la qual estem a la seva disposició. La nostra voluntat és que aquest servei de Participació Ciutadana sigui una eina per canalitzar i derivar les aportacions, suggeriments, reclamacions i propostes dels veïns i veïnes als corresponents departaments de l’Ajuntament, amb l’objectiu final d’obtenir i facilitar una resposta ràpida i eficaç als ciutadans.

Totes les aportacions contribueixen a millorar el nostre municipi i a fer un Vendrell de tots.

Atentament,

Marta Tutusaus Mañé
Regidora de Participació Ciutadana


El Vendrell, 9 de novembre de 2007
Saludos,
Sergio

Re: Estat i Generalitat remodelaran 5 de les 8 estacions de BCN

Publicat: Dimarts 22/04/2008 20:15
Autor: Santfeliuenc
Hola,

Si de estaciones nauseabundas, claustrofóbicas y mareantes hablamos, realmente han acertado con Barcelona. Y hablan de 5 ó de 8 puntos conflictivos... tampoco deberían irse tan lejos.

Las 3 estaciones principales o de más tráfico son: Sants, Passeig de Gràcia y Pl. Catalunya.

Dan pena, penita, pena todas y cada una de ellas.

La de Sants la han hecho para la llegada del AVE, que sí, ya está aquí pero que la estación está de pena, no está terminada, se van a dejar cosas a medio hacer de esas de las que luego nadie se acuerda y se tapan en plan chapucero y "arreando". La configuración de vías es errónea, no deja opción en el futuro a nada lógico y no es moldeable para nada pues solamente deja encarada la solución final a inutilizar la EDF para alta velocidad y a tener que aceptar por narices un túnel de Provenza que no era en absoluto obligatorio ni necesario. Y ojo, esto no tiene nada que ver con que se vaya a caer templo alguno, que no se caerá.

La estación de Passeig de Gràcia ya ha sido descrita en el mensaje anterior suficientemente.

La estación de RENFE-ADIF de Pl. de Catalunya es penosa, lamentable, te asfixias en verano, el sistema de ventilación parece de un campo de concentración, en invierno no funciona tampoco y no hay climatización óptima, las escaleras mecánicas de salida se averían cada dos por tres, el acceso desde la boca del centro comercial adyacente, uno de los más visitados de la ciudad a todas horas es micro-enano y las escaleras mecánicas que lo sirven están siempre estropeadas. Los andenes están sucios y dan pena, las vías están llenas de basura y de porquería, el andén central se está quedando estrecho por el erróneo aprovechamiento del espacio existente... en fin, un desastre total y absoluto.

Y ojo, que eso no nos haga olvidar estaciones lejanas y no barcelonesas como las de Sant Vicenç de Calders, El Vendrell, L'Arboç, etc. (os hablo de las que conozco por proximidad de la línea C4 pero hay muchas más). Pero es que es penoso cómo tienen Pl. Catalunya y Pg. de Gràcia. Y uno piensa: "si así tienen las que han de dar buena imagen y las que primero ven nuestros visitantes y que son las más céntricas e importantes, si ya en estas no hacen nada y no se gastan un duro, ¿cómo no van a dar náuseas las del extrarradio y más lejanas?".

Saludos,
Sergio

Quina imatge?

Publicat: Dimarts 22/04/2008 21:12
Autor: Guigui
Santfeliuenc ha escrit:Y uno piensa: "si así tienen las que han de dar buena imagen y las que primero ven nuestros visitantes y que son las más céntricas e importantes, si ya en estas no hacen nada y no se gastan un duro, ¿cómo no van a dar náuseas las del extrarradio y más lejanas?".
La imatge que Renfomentadif vol projectar es limita a l'AVE i, si m'apures molt, als TrenHotels. La resta, com si no existís.

Re: Estat i Generalitat remodelaran 5 de les 8 estacions de BCN

Publicat: Dimarts 22/04/2008 21:16
Autor: UT440_132M
I als que estem fora de BCN tampoc els hi importem gaire...

Re: Estat i Generalitat remodelaran 5 de les 8 estacions de BCN

Publicat: Dissabte 26/04/2008 0:31
Autor: EUKibo
UT440_132M ha escrit:I als que estem fora de BCN tampoc els hi importem gaire...
Exacte i no cal ni sortir del mateix Barcelonès per a comprovar-ho. Només cal veure Bellvitge o Badalona.

Re: Estat i Generalitat remodelaran 5 de les 8 estacions de BCN

Publicat: Dissabte 26/04/2008 0:36
Autor: EUKibo
Per cert! Les tres que no remodelen són les tres estacions inservibles oi?
Fabra i Puig (nomenclatura antinormativa renfe: Sant Andreu Arenal)
Sant Andreu (nomenclatura antinormativa renfe: Sant Andreu Comtal)
Clot (nomenclatura antinormativa renfe: Clot - Aragó)

Perquè es contruiran estacions més eficients i lògiques a:
Glòries
Sagrera Meridiana
Sagrera Estació

Llàstima que amb les presses del PSC per a guanyar les eleccions no es contrueixin:
Provença - Diagonal
Sagrada Familia
(així no caldria remodelar Passeig de Gràcia)

Re: Estat i Generalitat remodelaran 5 de les 8 estacions de BCN

Publicat: Dissabte 26/04/2008 20:25
Autor: Vox
EUKibo ha escrit:Perquè es contruiran estacions més eficients i lògiques a:
Glòries
Sagrera Meridiana
Sagrera Estació
Les dues Sagreres es faran, igual que la Torrassa, però Glòries, per ara i que jo sàpiga, no es més que una proposta.

Vox

Re: Estat i Generalitat remodelaran 5 de les 8 estacions de BCN

Publicat: Dissabte 26/04/2008 21:14
Autor: EUKibo
Vox ha escrit:
EUKibo ha escrit:Perquè es contruiran estacions més eficients i lògiques a:
Glòries
Sagrera Meridiana
Sagrera Estació
Les dues Sagreres es faran, igual que la Torrassa, però Glòries, per ara i que jo sàpiga, no es més que una proposta.

Vox
Ja, i Sant Andreu i Clot no està tant clar que les tanquin de moment.

A alguns plans de la Generalitat (sobretot als de les extensions dels FGC per Barcelona surt l'estació RENFE a Glòries).
els problema de Glòries és la proximitat a Arc de Triomf, que de no ser per l'estació d'autobusos podria tancar-se també. Però veient que s'estan deixant la pasta no les tancaran pas.

Re: Estat i Generalitat remodelaran 5 de les 8 estacions de BCN

Publicat: Dissabte 26/04/2008 21:23
Autor: victorcasta
EUKibo ha escrit:Per cert! Les tres que no remodelen són les tres estacions inservibles oi?
Sant Andreu (nomenclatura antinormativa renfe: Sant Andreu Comtal)
El projecte -ja adjudicat- de la LAV per aquesta zona contempla la renovació de Sant Andreu Comtal.

Glòries

Publicat: Dissabte 26/04/2008 22:13
Autor: Guigui
Vox ha escrit:Les dues Sagreres es faran, igual que la Torrassa, però Glòries, per ara i que jo sàpiga, no es més que una proposta.
L'estació de rodalia està prevista en el pla de remodelació de la plaça.