Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Ahir (17/04/2017)

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 18/04/2017 0:18

A Granollers-Centre (R2/R8):
[des del tren]

-andana de vies 2/4:

a) obres del perllongament de l'andana finalitzades.
b) nou paviment podotàctil finalitzat.

-ascensors:

a) pas inferior tallat, hi han instal.lat un nou pas superior, ja en servei.
b) el forat de l'ascensor de l'andana de vies 2/4 comença lentament a prendre forma.

A Bifurcació Aeroport (R2):
[des del tren]

-la trinxera del nou ramal va prenent forma. Amb prou feines he pogut veure res més, perquè just ens hem creuat amb un Civia que anava cap a Barcelona...

A Viladecans (R2):

-he estrenat les noves barreres tarifàries: ara s'ha de validar tant per entrar com per sortir. :twisted:
-han canviat la cartelleria per la nova (tipus "Clot"). Tot i que feia poquet que havien restaurat l'antiga...
-amb tot això, a aquesta estació només li falta una cosa: teleindicadors.

A Gavà (R2):

-han tret el paviment podotàctil de l'andana de via 4 (la via desviada costat mar), entre l'extrem costat Viladecans i més o menys la meitat de l'andana. Hi ha unes tuberies apilades. L'andana està tancada, no s'hi pot accedir.
-ha desaparegut un cartell que indicava "via 1", a l'andana de les vies 1/2. Vandalisme?
-un tros de la barana del pas inferior ha desaparegut i està protegida amb una tanca provisional. Vandalisme?
-aquesta estació no té teleindicadors.
-les barreres tarifàries permeten sortir sense validar.
-el tancament de l'estació és ineficaç a l'extrem de l'andana per la banda de Viladecans, costat muntanya: hi ha una tàpia, però la gent la salta.

A Castelldefels (R2):

-estan fent una rasa a la zona de l'edifici del bar.
-el tancament de l'estació és ineficaç a l'extrem de l'andana per la banda de Gavà, costat muntanya: hi ha una tàpia, però la gent la salta.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

En licitació:

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 18/04/2017 1:12

Licitaciones de Renfe

Número del Expediente: 2017-ING-00038
ARRENDAMIENTO DE LOCALES PARA EL SERVICIO DE BAR-CAFETERÍA EN LA ESTACIÓN DE BLANES.

Última Modificación: 10/04/2017
Fecha Publicación: 10/04/2017

Ver documentos adjuntos
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Estacions de Rodalies Barcelona en obres

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 18/04/2017 1:13

Estacions recentment reformades:

-Premià de Mar (R1)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
-Viladecans (R2) -FINALITZADA-

Estacions en obres:

-Barcelona-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Rubí (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
-Granollers-Centre (R2/R8)
-Sant Pol de Mar (R1) -finalitzant-se-

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Sabadell-Centre (R4, adjudicada el 2016) -pendent de confirmació d'inici d'obres-

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Mollet-Santa Rosa (R3)

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2)
-Blanes (R1)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)
-Granollers-Canovelles (R3)
-Parets del Vallès (R3)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-El Papiol (R4)
-Martorell (R4/R8)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Manresa (R4)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)

Licitacions desertes o desistides:

-Cerdanyola-Universitat (R7/R8, licitació deserta el 2016)
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

EntradaAutor: David.F.C.M.B.1000 » Dimecres 19/04/2017 22:31

En mongat hoy estan empezando a poner los nuevos carteles de rodalies, en la via 1 (lado montaña) ya esta puesto el cartel de via 1 y estaban montando el primer nuevo cartel de Mongat.
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
 
Entrades: 182
Membre des de: Diumenge 11/10/2015 19:57
Ubicació: barcelona

En licitació:

EntradaAutor: 437.001 » Divendres 21/04/2017 6:39

Licitaciones de Renfe

Número del Expediente: 2017-00405
SERVICIO DE TRANSPORTE EN AUTOBÚS PARA VIAJEROS ENTRE LAS ESTACIONES DE SABADELL CENTRE Y SABADELL SUD

Última Modificación: 20/04/2017
Fecha Publicación: 20/04/2017

Ver documentos adjuntos
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

EntradaAutor: albert28 » Divendres 21/04/2017 12:17

Granolleri ha escrit:
ferroparc ha escrit:Segons fonts meves, durant l'estiu s'haurà de tancar la estació per ampliar el vestíbul, així doncs la empresa TUS operara un servei de bus alternatiu entre SBD-Centre i Sud


Només entre Sabadell Centre i Sud? I qui vulgui anar cap a Terrassa o Manresa, directament que es foti? Perquè si pretenen que s'apanyin amb l'11...

Espero que a Can Moventis sapiguen reaccionar i aquest estiu deixin el C5 cada mitja hora enlloc de cada hora.



Aquí tens la resposta
437.001 ha escrit:Licitaciones de Renfe

Número del Expediente: 2017-00405
SERVICIO DE TRANSPORTE EN AUTOBÚS PARA VIAJEROS ENTRE LAS ESTACIONES DE SABADELL CENTRE Y SABADELL SUD

Última Modificación: 20/04/2017
Fecha Publicación: 20/04/2017

Ver documentos adjuntos
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
 
Entrades: 1320
Membre des de: Dimecres 10/11/2010 20:29

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

EntradaAutor: Granolleri » Divendres 21/04/2017 22:24

Sí...

He estat mirant les condicions de la licitació. Entre d'altres:

-No admetran ofertes on circulin autobusos amb més de deu anys d'antiguitat. Per tant, a priori gairebé descarta a la TUS, ja que l'edat mitjana de la seva flota d'autobusos és bastant alta, i això que la cotxera la tenen al costat de Sabadell Sud!
-I l'altra empresa que té la cotxera al costat de Sabadell Sud, i amb una flota bastant més moderna és Sarbus...

Les dates que posa per prestar el servei són del 24 de juny fins a la Diada.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 705
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

EntradaAutor: França451 » Dimarts 25/04/2017 17:04

Os habéis dejado Montcada i Reixac Manresa. Han puesto desde hace tiempo los nuevos teleindicadores de esa marca que habéis comentado en algunas estaciones, y el pasado sábado 22, funcionaban ya en ambos sentidos. Hacia las 12:00 indicaron primero la llegada por vía 2 de un SVC y luego por la 1, de un Manresa con parada en todas las estaciones. En este último caso me fijé en el listado y estaba todo correcto.

Un saludo

Mikel
Aeropó èh er grá ar cú de l' Htasiò de Fransa. I Chagrera TÁ èh aqueh fantahma senh coyón, que no ha pogú deborái-la.
França451
N8
N8
 
Entrades: 962
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 20:23
Ubicació: Enc L2 y Bcneta L4, 33,34,50,51,H10,B24 y 45,59,D20,V15,39 TMB,Clot Aragò y Estaciò de França

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

EntradaAutor: Sagrerenc » Dimarts 25/04/2017 17:24

437.001 ha escrit:
França451 ha escrit:Hola.
Gavá????? Qué tiene que reformar esa estación? Se hizo nueva hace relativamente poco. Tiene accesos PMR y está en perfectas condiciones. ¿Qué necesita?


Parece que tienen en mente remodelar la playa de vías para que las dos vías extremas sean las generales y las dos centrales las de apartado.

Personalmente no lo veo como una urgencia para nada.

L'andana central actual és massa estreta: quan passa un tren sense parada, i sobretot en hora punta, pot arribar a ser perillós.

A més a més, això permetria d'evitar un accés directe sense escales als passatgers en direcció Vilanova i facilitar l'evacuació dels passatgers provinents de Barcelona.

L'únic que espero, és que el canvi de traçat no perjudiqui la velocitat dels trens parada, com passa actualment a Bellvitge direcció Sants.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
 
Entrades: 1486
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 17:17
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Últimes adjudicacions:

EntradaAutor: 437.001 » Dijous 04/05/2017 0:44

Adjudicaciones de Renfe

Número de Expediente: 2016-01401
ADECUACIÓN DE MARQUESINAS Y ACCESOS EN ESTACIONES SANT MARTI DE CENTELLES, CENTELLES, MONTCADA RIPOLLET, SANT CELONI Y BLANES
Adjudicatario: SERANCO S.A.
CIF: A79189940
Contrato: 4500026191
Importe (sin Iva): 333.269,85
Plazo Ejecución (Meses): 5
Fecha Adjudicación: 23/04/2017
Fecha Publicación en Web: 03/05/2017
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

En licitació:

EntradaAutor: 437.001 » Divendres 05/05/2017 2:31

Licitaciones de Renfe

Número del Expediente: 2017-00629
SERVICIO DE TRANSPORTE EN AUTOBÚS PARA VIAJEROS ENTRE LAS ESTACIONES DE SABADELL CENTRE Y SABADELL SUD.

Última Modificación: 04/05/2017
Fecha Publicación: 04/05/2017

Ver documentos adjuntos


És una licitació diferent d'aquesta altra (el nº d'expedient no és el mateix):

437.001 ha escrit:Licitaciones de Renfe

Número del Expediente: 2017-00405
SERVICIO DE TRANSPORTE EN AUTOBÚS PARA VIAJEROS ENTRE LAS ESTACIONES DE SABADELL CENTRE Y SABADELL SUD

Última Modificación: 20/04/2017
Fecha Publicación: 20/04/2017

Ver documentos adjuntos
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Ahir (07/05/2017)

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 08/05/2017 5:53

A Montcada i Reixac-Manresa (R4/R7):
[des del tren]

-instal.lats nous teleindicadors a ambdues andanes, mateixa marca que a Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola-Universitat, Montcada-Santa Maria. Funcionen, i la pantalla és en color.

A Montcada i Reixac-Santa Maria (R4/R7):
[des del tren]

-instal.lats nous teleindicadors a ambdues andanes, mateixa marca que a Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola-Universitat, Montcada-Manresa. Funcionen, i la pantalla és en color.

A Sabadell-Centre (R4):
[des del tren]

-estan portant material, hi ha un palet amb vores d'andana a un dels extrems de l'andana direcció Barcelona, i a l'altre hi ha una tanca amb un paquet d'alguna cosa (ciment?). Obres iniciades, suposo...

A Sant Miquel de Gonteres (R4):
[des del tren]

-estan intentant arreglar l'esvoranc del carrer paral.lel a les vies a l'entrada de l'estació costat Terrassa que es va empassar un cotxe i que va obligar a tallar el tràfic ferroviari. El forat és bastant enorme. Desconec si hauran pogut treure el cotxe.

-obres de l'estació encara no iniciades.

A Viladecavalls (R4):

-hi ha una limitació a 30 per ambdues vies al pas per l'estació.
-els trens paren a la part nova de totes dues andanes, i a l'andana provisional de ciment de l'extrem costat Sant Miquel de Gonteres. Crec que ja hi cap una doble de 447 (justeta).
-tallada la part antiga de de les andanes altes, les estan renovant per a uniformitzar-les amb la part nova.
-a més, estan empenyent el calaix del futur pas inferior, l'accés a ambdues andanes es realitza per un camí provisional.
-han traslladat el pas a nivell entre andanes a l'extrem costat Sant Miquel de Gonteres.
-la part nova de les andanes, ja elevada i acabada, ha quedat genial, ja té el nou enllumenat de LEDs funcionant, i les noves tanques anti-frau (que no sé de què serviran si no hi posen barreres tarifàries, pero això ja és una altra història, ja s'anirà veient...), fins i tot hi han instal.lat ja part de la nova cartelleria.
-tret de per la falta de pas a desnivell entre andanes (qüestió de temps), Viladecavalls ja no és una estació perillosa pel passatger. :)

A Castellbell i el Vilar (R4):
[des del tren]

-instal.lada nova cartelleria de Rodalies.

A Sant Vicenç de Castellet (R4):

-el pas il.legal que continua el pas a nivell entre andanes i dóna al tros de tanca trencada costat Llobregat es fa servir tant (més que l'entrada oficial de l'estació!), que hi han instal.lat una travessa de fusta, per a que la gent no s'entrebanqui al pujar i baixar de l'andana direcció Barcelona. Demana a crits un pas inferior des del carrer costat muntanya fins al carrer costat Llobregat, estalvia molt de temps i és el camí més ràpid per anar des de l'estació de Renfe a la de FGC.

A Martorell (R4/R8):

-han instal.lat una nova pantalla al vestíbul, ja funciona. És semblant a les noves que hi ha a les andanes de Sants.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-el tren ha parat a l'extrem costat La Granada de l'andana, ja acabat.
-no he pogut veure si ja han desmuntat les andanes provisionals de bastides.
-gran part d'ambdues andanes ja acabades, i amb el nou enllumenat de LEDs en servei, i les noves tanques anti-frau (que no sé de què serviran si no hi posen barreres tarifàries...), el canvi és espectacular.
-el pas a nivell entre andanes s'ha traslladat a l'extrem costat La Granada.
-la zona propera a l'edifici de viatgers d'ambdues andanes està tallada, ja l'estan elevant.
-el pas inferior va progressant, està més avançat que el de Viladecavalls, pero encara li queda temps per acabar-lo.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-ens han colocat a contravia entre Vilafranca i L'Arboç per les obres del pas inferior.
-es veia als operaris treballant a la zona del pas inferior de l'andana direcció Sant Vicenç.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

NOTA DE PREMSA | Integració urbana a Montmeló

EntradaAutor: 437.001 » Dijous 11/05/2017 3:51

Adif Alta Velocidad (09/05/2017)

Actuaciones de integración de la infraestructura ferroviaria en núcleos urbanos

Adif Alta Velocidad invertirá 2,3 M€ en la urbanización de la losa de cobertura del ferrocarril en Montmeló (Barcelona)

• La actuación se llevará a cabo en un espacio de casi 13.000 m2 comprendido entre las calles de Lluís Companys y de Pompeu Fabra


09/05/2017. Adif Alta Velocidad invertirá más de 2,3 millones de euros (IVA incluido) en las obras de urbanización de la losa de cobertura de la infraestructura ferroviaria de alta velocidad y ancho convencional a su paso por Montmeló (Barcelona).

La próxima licitación de estas obras, que ha sido anunciada hoy por Adif Alta Velocidad a los responsables municipales, responde al compromiso de esta entidad pública de acometer la integración de la infraestructura ferroviaria en el municipio, con el fin de ofrecer a los vecinos un nuevo espacio de convivencia y de conexión entre los dos sectores situados a ambos lados del soterramiento.

Esta actuación, que ha sido definida y consensuada en todo momento con el Ayuntamiento y de acuerdo con la planificación urbanística vigente, se llevará a cabo en una superficie de 12.982 m2, en el espacio comprendido entre las calles de Lluís Companys y de Pompeu Fabra (incluida), en el centro del núcleo urbano de este municipio.

El proyecto prevé un conjunto integrado en el entorno, con la creación de una zona de juegos infantiles, espacios con graderíos y tierras, dos pérgolas de acero galvanizado (que se cruzarán entre sí y con el graderío), y una zona de calzada pavimentada en la calle de Pompeu Fabra.

Para ello, previamente, se ejecutará sobre la losa una capa de impermeabilización adicional a la ya existente para aumentar la estanqueidad del cajón ferroviario, trabajos de pavimentación, jardinería, instalaciones de iluminación y drenaje, colocación de bolardos de separación entre las calzadas y las zonas peatonales y la cubrición del hueco de ventilación de las vías con una rejilla tipo tramex. También se ha tenido en cuenta la disposición de las salidas de emergencia y pozos de ventilación para su integración en la urbanización del entorno.

Además, sobre el borde de la losa y frente a la antigua estación ferroviaria se realizará una pequeña rampa y una escalera para el futuro acceso a la segunda planta segunda de este edificio.

Finalmente, también se llevarán a cabo actuaciones fuera de la losa, en la parte inicial de la calle de Miquel Biada y en el entorno de la calle del Primer de Maig.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Últimes adjudicacions:

EntradaAutor: 437.001 » Dijous 11/05/2017 4:38

Adjudicaciones de Renfe

Número de Expediente: 2015-00885
SUMINISTRO E INSTALACIÓN DE CCTV EN 10 ESTACIONES Y SISTEMA DE ILUMINACIÓN SORPRESIVA EN ARENYS DE MAR. RODALIES CATALUÑA
Adjudicatario: TECHCO SEGURIDAD S.L.
CIF: B82929951
Contrato: 4500024708
Importe(sin Iva): 439.040,58
Plazo Ejecución(Meses): 6
Fecha Adjudicación: 25/02/2017
Fecha Publicación en Web: 10/05/2017
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

En licitació:

EntradaAutor: 437.001 » Dijous 11/05/2017 23:44

Licitaciones de Renfe

Número del Expediente: 2017-00274
OBRA DE MEJORA DE LA ACCESIBILIDAD EN LA ESTACIÓN DE TORRE DEL BARO. NÚCLEO DE CERCANÍAS DE BARCELONA.

Última Modificación: 11/05/2017
Fecha Publicación: 11/05/2017

Ver documentos adjuntos


Número del Expediente: 2017-00344
OBRA DE ADECUACIÓN DE LA ESTACIÓN DE CERDANYOLA UNIVERSITAT A LA NORMATIVA DE ACCESIBILIDAD.

Última Modificación: 11/05/2017
Fecha Publicación: 11/05/2017

Ver documentos adjuntos
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

EntradaAutor: Granolleri » Diumenge 14/05/2017 22:53

Del fil "Com millorar la R8":

437.001 ha escrit:A més, sembla que les obres de Mollet-Sant Fost estan a punt de començar. Ja s'hi ha fet algun tipus d'obra preliminar.


A Mollet Sant Fost de moment el que han fet és desbrossar els voltants, pintar l'estació i marcar a les andanes la posició de les escales, ascensors i eix del nou pas subterrani de l'estació. L'actual ha de quedar només per passar d'un costat a l'altre de la via i serà traspassat a l'ajuntament.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 705
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Fa cinc dies (10/05/2017)

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 15/05/2017 0:00

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[informació apareguda al fórum Skyscrapercity]

-han aparegut marques d'esprai al terra de l'andana direcció Barcelona. Aparentment indiquen la futura posició de l'ascensor (i per tant, del nou pas inferior que haurà de substituïr l'actual), que es trobaria a l'altre extrem de l'edifici de viatgers.

-més informació tant aviat com em sigui possible.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 15/05/2017 0:01

Granolleri ha escrit:Del fil "Com millorar la R8":

437.001 ha escrit:A més, sembla que les obres de Mollet-Sant Fost estan a punt de començar. Ja s'hi ha fet algun tipus d'obra preliminar.


A Mollet Sant Fost de moment el que han fet és desbrossar els voltants, pintar l'estació i marcar a les andanes la posició de les escales, ascensors i eix del nou pas subterrani de l'estació. L'actual ha de quedar només per passar d'un costat a l'altre de la via i serà traspassat a l'ajuntament.


:oops: Perdona, no havia vist el teu post fins ara.

L'únic dubte que tinc és com pensen resoldre el tema de l'andana direcció Granollers/Maçanet, que no és prou ampla.
Se sap si retallaran el parking dissuassori, o faran una busisolution com amb el pas inferior actual?
Perquè a l'andana direcció Granollers hi paren els R2 a un costat i els R8 a l'altre, i si a sobre del nou pas hi afegim l'ascensor... no sobrarà espai.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4215
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

EntradaAutor: UT440_132M » Dijous 18/05/2017 16:31

A la R3, Balenyà - Tona - Seva: S'ha instal·lat una nova marquesina a l'andana principal de les vies 1/3, a més del repetitiu missatge per megafonia de no creuar les vies. A la resta de la línia en sentit no s'ha fet cap actuació pel moment.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3453
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

EntradaAutor: albert28 » Dijous 18/05/2017 21:24

Adif licita las obras para implantar un nuevo esquema de vías en la estación de Barcelona Santshttp://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prensa.nsf/Vo000A/10793BF07EF1B80AC125812400670F56?Opendocument

Resum de modificacions:

Con la nueva configuración, las vías 7, 8, 9 y 10 de Barcelona Sants servirán para el estacionamiento de los trenes que circulan por el túnel de Plaça de Catalunya, mientras que las vías 11, 12, 13 y 14 se utilizarán para las circulaciones del túnel de Passeig de Gràcia. Con esta reorganización, cada túnel dispondrá de dos vías por sentido y estacionamiento indistinto por sentido.

La solución adoptada plantea una mínima afección sobre el actual trazado del haz de vías de la terminal barcelonesa, ya que la ubicación de los nuevos aparatos de vía respetará la actual posición de los pilares existentes y la situación de los andenes.

También se mantendrá la tipología de vía existente en ambas cabeceras, con vía en placa en la sur y vía sobre balasto en la norte. Asimismo, se mejorarán las condiciones actuales de circulación con una modificación de los diferentes trazados de las vías en los accesos a la estación, lo que además permitirá eliminar una limitación temporal de velocidad existente en el inicio de los túneles hacia Plaça de Catalunya y Passeig de Gràcia. (Eliminar les S que hi ha al costat Pl. Cat/Passeig, que diria actualment són canvis de vies reutilitzats com a desviaments, diria)

Las operaciones técnicas en la infraestructura y la superestructura se realizarán tanto en la cabecera sur (lado L’Hospitalet) como en la norte (lado Barcelona). En el lado sur consistirán en el levantamiento de los desvíos existentes y su reubicación según la nueva configuración, mientras que en el lado norte, además de actuar sobre los desvíos, se renovará completamente la vía con carril de 54 kg/m y traviesas de hormigón. Además, se realizarán trabajos en la losa como saneamientos, rellenos, demoliciones o recrecidos, entre otras.

Por lo que respecta al sistema de electrificación, se adaptará la catenaria existente a la nueva configuración del haz de vías.

Asimismo, se realizarán actuaciones en vestíbulos y andenes para reordenar los accesos y los flujos de viajeros, así como los encaminamientos.

Dada la complejidad técnica de esta actuación, Adif ha diseñado un plan para la ejecución de las obras con la premisa de mantener en todo momento un mínimo de dos vías en servicio (una por sentido de circulación) para cada uno de los dos túneles. Este plan contempla que los trabajos se realicen en la banda nocturna de mantenimiento, en fines de semana y en épocas de menor demanda con el fin de reducir las afectaciones al tráfico.
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
 
Entrades: 1320
Membre des de: Dimecres 10/11/2010 20:29

AnteriorSegüent

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: RogerHernan95, Yahoo [Bot] i 5 visitants