Estació de Sagrera-TAV

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Què farieu amb la troballa del jaciment romà?

Conservar-lo totalment, encara que l'estació es vegi afectada
18
25%
Conservar-ho, integrant-ho a l'estació, només perilla una sortida
43
60%
No ho sé
1
1%
Res, per quatre pedrots, no val la pena mantenir-ho
6
8%
Altres
4
6%
 
Vots totals : 72

Estació de Sagrera-TAV

EntradaAutor: wefer » Dilluns 02/05/2005 1:05

Us passo aquesta notícia publicada a La Vanguardia:
---------------
Las obras de la estación de Sagrera comenzarán a principios de 2006

ÓSCAR MUÑOZ - 28/04/2005
BARCELONA

La construcción de la estación de Sagrera se iniciará los primeros meses del 2006. Como paso previo, a finales de este año comenzarán los trabajos para modificar la configuración de las vías en el corredor ferroviario que va desde Bac de Roda hasta el nudo de la Trinitat para que, de manera provisional, puedan instalarse las nuevas infraestructuras de que precisa la línea de alta velocidad. Este calendario, anunciado ayer por Xavier Casas, primer teniente de alcalde de Barcelona, debe permitir que el AVE llegue a esta estación como muy tarde a finales del año 2008.



Casas hizo un repaso del estado de las obras de la alta velocidad en la ciudad de Barcelona en el marco de una jornada sobre infraestructuras de transporte organizadas por el grupo Recoletos. El primer teniente de alcalde reiteró que el proyecto para enlazar las estaciones de Sants y Sagrera mediante un túnel bajo el Eixample es el que se llevará a cabo. Con todo, aseguró que se pactarán con los vecinos sus detalles, sobre todo los que tienen que ver con la seguridad. La previsión es que las obras de este enlace también comiencen a principios del 2006 y duren unos dos años.

A su vez, el secretario de Movilidad de la Generalitat, Manel Nadal, instó a la ciudadanía, instituciones y políticos a recuperar el consenso sobre las grandes infraestructuras que necesita Catalunya.

Por otra parte, la Agencia de Desarrollo Urbano de l´Hospitalet propuso ayer cambios en el actual proyecto de prolongación de la línea 2 del metro, informa Raúl Montilla. Entre estos, plantea que la ejecución del tramo de la calle de la Botànica se haga mediante una tuneladora para evitar que queden afectados los accesos al aparcamiento de los recintos feriales. También señaló la necesidad de que la estación prevista en Fira-2 cuente con dos accesos, y no con uno, y que sea la L9 -y no la L2 como se está estudiando- la que llegue al aeropuerto
-----------------------
Alguns renders de com pot quedar:

Imatge
Imatge

I uns plànols de com serà:
Fitxers adjunts
sagrera-03.jpg
sagrera-03.jpg (54.25 KiB) S’ha visualitzat 6552 vegades
sagrera-02.jpg
sagrera-02.jpg (59.45 KiB) S’ha visualitzat 6506 vegades
sagrera-01.jpg
sagrera-01.jpg (47.72 KiB) S’ha visualitzat 6903 vegades
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7518
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Otros lugares

EntradaAutor: Santfeliuenc » Dissabte 17/09/2005 13:01

Hola,

¿En qué otros lugares habríais colocado vosotros una estación como la de Sagrera? ¿os parece que Sagrera es el mejor lugar para ello? dejáos por un momento el si hay dinero o si no lo hay, si ya no se puede hacer nada, etc. e imaginad que estais en el pasado, en la fecha donde hay que decidir el lugar para colocar y ubicar una estación del AVE...

En el eje ferroviario que querais o en uno nuevo por Gran Vía o por el litoral o por donde os dé la gana. ¿Dónde la colocaríais vosotros esta estación y por qué?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
Administrador
 
Entrades: 3934
Membre des de: Diumenge 24/04/2005 23:41
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

EntradaAutor: Denekcalb » Dissabte 17/09/2005 13:18

Yo lo que haría sería meter el Ave en la Diagonal y poner la estación central en Pedralbes, puesto que, ya que se comenta que es un metodo de transporte elitista, sólo lo usarian ellos, no???

:P :P :P :D :D :D
Avatar de l’usuari
Denekcalb
N2
N2
 
Entrades: 17
Membre des de: Dilluns 23/05/2005 21:33
Ubicació: Cambrils y Les Corts

L'estació del TAV a França!

EntradaAutor: JaMiRo! » Dissabte 17/09/2005 13:54

Per al company Sergio Juárez,

Jo fotria l'estació del TAV a l'Estació de França...Si sona estrany però ho faria...Es donaria valor d'ús a una estació infrautilitzada...Imagineu-vos els TAV entrant al bell cor de Barcelona, això crec que aniria bé en cas de visites turístiques, i també de visites per treball, al costat del cor financer...

Respecte a per on fotem el TAV pel mig de Barcelona...Digueu-me raro però jo li faria donar la volta pel Vallès i fotre'l d'entrada i sortida pel Besòs (res de Sants-Estació), llavors fer-lo fotre pel litoral fins a l'Estació de França...Des d'allà fer una llançadora Estació de França-Passeig de Gràcia-Sants-Aeroport...Però una com deu mana eh?

Què en penseu companys?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
 
Entrades: 4156
Membre des de: Dissabte 17/09/2005 0:38
Ubicació: Olesa de Montserrat

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 17/09/2005 16:06

Probablemente, si yo hubiera tenido dinero y fuese amo del mundo, habría puesto la estación del AVE bajo Provença, entre Balmes y Paseo de Gràcia, habría hecho entrar el tren bajo Diagonal para desviarlo por Avinguda de Sarrià hasta Provença, siguiendo bajo esa calle hasta salir por Diagonal...

Pero no soy el amo del mundo, y estará donde estará.

Y a mí tampoco me gustaría que cerrasen la Estación de Francia, es muy céntrica, y tiene un caché que ninguna otra estación del país (ni Atocha ni Canfranc) iguala.
Entrar en la Estación de Francia da un toque elegante.
Entrar en Sants da sensación de ascensor, de sitio anónimo, clautrofóbico, de no-me-toques.
La Estación de Francia, en fondo de saco (como una matriz) es acogedora y hermosa.

Además, un aumento del uso de la Estación de Francia, una vez remodelada Sants e inaugurada Sagrera, significaría liberar un poco el espacio destinado a ciertos trenes, haciendo de Sants y Sagrera estaciones pasantes en más casos.
Si, por ejemplo, la Estación de Francia se destinase a cabecera de algunos de los Grandes Líneas y todos los Regionales, se liberaría espacio -y malla horaria- tanto en Sants como en Plaza Cataluña/Arc de Triomf como en Paseo de Gràcia.

Haciéndola terminal de regionales implicaría que ya no fuese obligatorio ir a Paseo de Gràcia o Plaza Cataluña a cogerlos.
Ejemplos:

a)regionales a Latour-de-Carol/Puigcerdà/Ribes/Ripoll vía Clot-St.Andreu Comtal-Montcada Bifurcació. Idem para regionales destino Lleida por Calaf.

b)regionales destino Portbou/Figueres/Girona vía Clot-St.Andreu Comtal-Montcada i Reixac.

c)regionales destino Tarragona/Reus/Valls/Lleida por Montblanc/Zaragoza/Tortosa/Valencia por la vía actual desde Estación de Francia.

Haciéndola terminal de algunos Grandes Líneas desaturaría tanto Sants como Sagrera, que no sé si os dáis cuenta, pero yo la veo pequeña, pocas vías.
Tened en cuenta el impacto que representará para la ciudad la llegada del AVE de Madrid (y Zaragoza, y Lleida, y Sevilla y Málaga...) y muy, muy, muy especialmente el TGV de París (y Lyon, y Montpellier, y Marsella, y Lille, y Bruselas, y Zürich , y Ginebra, y Londres...).
Creo que no se ha calculado bien ese impacto, creo que se ha hecho muy a la baja...
Por cierto, BCN va a necesitar taller de reparación y depósito para estos trenes, ¿se sabe dónde se ubicará?

Pega que tiene: no tranvía, no metro, no cercanías. OK. Es cierto. Pero...
===============================================

Pregunta off-topic:
¿alguien sabe cómo se va a limpiar la fachada de la torre Agbar? :|
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4298
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

EntradaAutor: abegot » Dissabte 17/09/2005 17:06

Pregunta off-topic:
¿alguien sabe cómo se va a limpiar la fachada de la torre Agbar?

Esta pregunta merece un punto y aparte, que propongo se coloque en .......

PRUEBAS. :o 8) ;) :idea:
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
 
Entrades: 1032
Membre des de: Dijous 02/06/2005 11:39
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

EntradaAutor: Albert » Dissabte 17/09/2005 22:36

Que se liberaría espacio en Sants si se hiciese que la Estació de França fuese cabecera de varias líneas de regionales y grandes línia es verdad. Pero no creo que la malla horaria mejorase mucho, ya que esos trenes deberían pasar por Passeig de Gràcia i Sants de todos modos (al menos los que no vayan en dirección Girona).

Pero hacer que, por ejemplo, los Euromed partiesen de la Estació de França dejaría libre una vía en Sants durante un buen rato, en lugar de tener ese tren allí estacionado: para eso están las vías "muertas" de la Estació de França! Lo mismo serviría para algun Estrella (como el Galicia), Talgos (esos con nombres "potentes" como Covadonga o Miguel de Unamuno).

El gran inconveniente es que no tiene cercanías....
Albert
N7
N7
 
Entrades: 549
Membre des de: Dijous 05/05/2005 11:32
Ubicació: Martorell

EntradaAutor: sequera » Dissabte 17/09/2005 23:12

Albert ha escrit:Que se liberaría espacio en Sants si se hiciese que la Estació de França fuese cabecera de varias líneas de regionales y grandes línia es verdad. Pero no creo que la malla horaria mejorase mucho, ya que esos trenes deberían pasar por Passeig de Gràcia i Sants de todos modos (al menos los que no vayan en dirección Girona).

Pero hacer que, por ejemplo, los Euromed partiesen de la Estació de França dejaría libre una vía en Sants durante un buen rato, en lugar de tener ese tren allí estacionado: para eso están las vías "muertas" de la Estació de França! Lo mismo serviría para algun Estrella (como el Galicia), Talgos (esos con nombres "potentes" como Covadonga o Miguel de Unamuno).

El gran inconveniente es que no tiene cercanías....


Esto que comentas será realidad a partir del 17 de octubre que los trenes internacionales tendran su salida desde EDF, y probablemente los alaris desde el dia 1 de noviembre y progresivamente apartir del cambio de horarios de diciembre, hasta ser cabecera de todos los grandes lineas y la mayoria de regionales.....
Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
 
Entrades: 830
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 11:46
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

EntradaAutor: victorcasta » Diumenge 18/09/2005 15:20

Per cert, ara que m'hi fixo.... només hi haurà 4 vies per a rodalies????
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4529
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

EntradaAutor: UT596001 » Diumenge 18/09/2005 17:19

Sí, 2 per la línia del Maresme i 2 per al Vallès/Osona. Resumint, Sagrera per a rodalies no passarà de ser un simple baixador.
UT596001
N10
N10
 
Entrades: 4094
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:44

EntradaAutor: 437.001 » Diumenge 18/09/2005 18:31

Pregunta: si 4 vies per a rodalies, llavors 2 vies per a regionals i 2 per a grans línies??

Suposo que amb això us n´adoneu que l´Estació de França seguirà essent necessària...

A no ser que "els-cervells-que-se-suposa-que-pensen" decideixin a ultimíssima hora un retoc absolut i una super-reestructuració de Sagrera i ens hi estiguem fins anys després que hagin acabat la Sagrada Família...
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4298
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

EntradaAutor: abegot » Diumenge 18/09/2005 18:53

437.001 ha escrit: A no ser que "els-cervells-que-se-suposa-que-pensen" decideixin a ultimíssima hora un retoc absolut i una super-reestructuració de Sagrera i ens hi estiguem fins anys després que hagin acabat la Sagrada Família...


A però, la Sagrada Familia continuará en peu passant el TAV cada 6 hores

per sota? :o :'(
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
 
Entrades: 1032
Membre des de: Dijous 02/06/2005 11:39
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Mucho AVE y pocas nueces...

EntradaAutor: JaMiRo! » Diumenge 18/09/2005 19:00

Ja veuràs com la megaestació de Sagrera no farà més que saturar encara més la xarxa de Rodalies donat que crearà un nou punt d'interconnexió amb el metro (L4 i L9-10)...Esperem que es posin les piles perquè si no...No vull pensar en Rodalies més saturats...

Per cert els trens doble pis no es foten pel Maresme per culpa del túnel de Montgat? He sentit una cosa per l'estil...Llàstima perquè farien molt de bé a aquesta banda...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
 
Entrades: 4156
Membre des de: Dissabte 17/09/2005 0:38
Ubicació: Olesa de Montserrat

EntradaAutor: victorcasta » Diumenge 18/09/2005 23:04

Hi ha un tema en aquest fòrum sobre això del túnel de Montgat, que et puc avançar que és fals.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4529
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

Sobre l'estació....

EntradaAutor: |Ethan| » Dilluns 19/09/2005 1:12

Hola a tots/totes,

Tinc un dubte existencial força gran... Jo tenia entès que l'estació de la Meridiana serià aquell edifici tant espectacular del Frank Gehry que es diu "La núbia" o algu així...

Algú em pot resoldre el dubte??

Moltes gràcies,

Jordi
Avatar de l’usuari
|Ethan|
N4
N4
 
Entrades: 46
Membre des de: Dimecres 11/05/2005 21:33
Ubicació: Sant Just Desvern

EntradaAutor: wefer » Dilluns 19/09/2005 1:18

L'edifici de Gehry es situarà al triangle ferroviari i serà un edifici d'oficines, que també podria donar acollida a un museu del transport, si no m'equivoco.
O sigui, que no té res a veure amb l'estacuió de Sagrera, que em sembla encara no téforma arquitectònica definitiva
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7518
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: |Ethan| » Dilluns 19/09/2005 12:29

Moles Gràcies!

Sí que anava una mica mal encaminat....

Però és últil això que hi hagi un triange ferroviari a un altre edifici diferent que la estació del TAV? No seria més llògic integrar-ho tot en un ara que encara no s'ha començat a construir?
Avatar de l’usuari
|Ethan|
N4
N4
 
Entrades: 46
Membre des de: Dimecres 11/05/2005 21:33
Ubicació: Sant Just Desvern

EntradaAutor: UT596001 » Dilluns 19/09/2005 15:30

Tingues en compte que al triangle ferroviari només hi han cotxeres del metro i una cotxera d'autobusos
UT596001
N10
N10
 
Entrades: 4094
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:44

ESTACIÓ SAGRERA - TAV

EntradaAutor: xevi » Divendres 13/10/2006 19:55

Algú sap on es pot veure una maqueta o plànol definitiu de la nova i flamant estació de la Sagrera? Se sap quin arquitecte la farà?
Tots el plànols que he vist fins ara són una espècie d´esquemes generals de l´estació però no un disseny definitiu com per exemple el que podem veure de la nova terminal de l´aeroport del Prat.
Ja de passada també m´agradaria saber quan començaran les obres.
Merci!
xevi
N7
N7
 
Entrades: 567
Membre des de: Dimecres 05/10/2005 18:43

EntradaAutor: metring » Divendres 13/10/2006 20:17

L'únic que se m'acut, és que et possis en contacte amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, en principi, es poden consultar allà plànols i projectes, tot i que no sigui massa conegut.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22453
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Següent

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 2 visitants