Ripollet tindrà connexió ferroviària amb Barcelona i estació

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
trainman
N9
N9
Entrades: 2355
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Ripollet tindrà connexió ferroviària amb Barcelona i estació

Entrada Autor: trainman » Divendres 20/10/2006 16:51

Ripollet tindrà connexió ferroviària amb Barcelona i una estació al nucli urbà


El departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha anunciat que el Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya 2006-2026 (PICT) finalment incorporarà la reivindicada ampliació de la connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès Occidental, dins l'apartat del Pla Territorial Metropolità, i que atendrà la petició d’una estació dins Ripollet. La inversió total s’ha estimat en uns 300 milions d’euros.

Segons l’escrit que el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha adreçat a l’alcalde, “en aquests moments l’equip redactor del Pla Territorial Metropolità de Barcelona està estudiant en detall la definició concreta d’aquesta connexió i la seva proposta incorpora que sigui un nova línia ferroviària que donarà servei al vostre municipi, amb una estació central al nucli urbà”. La carta justifica la reconsideració de la inversió per la seva importància estratègica i la necessitat de transport públic. Recordar que el passat mes de maig els partits polítics de Ripollet van acordar la presentació unitària d’al·legacions al PICT, entre les quals cal destacar la petició d’una estació per a tren i metro lleuger.

Foto:
- Imatge de la línia Mollet-El Papiol entre el parc dels Pinetons i el Baricentro
- Carta del departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat


18/10/2006

http://www.ripollet.cat/asp/llistat_not ... sp?ID=7016



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Divendres 20/10/2006 17:03

trainman ha escrit: Recordar que el passat mes de maig els partits polítics de Ripollet van acordar la presentació unitària d’al·legacions al PICT, entre les quals cal destacar la petició d’una estació per a tren i metro lleuger.
Que siguin una mica raonables, o una cosa o l'altra... a veure si resultarà que per no tenir tren i metro es consideraran uns pueblerinos, allà ells... d'altra banda, demanar una estació de tren al mig del poble és una mica demanar la lluna sobre tot tenint en compte la configuració de les actuals linies ferroviàries que rodejen el poble.

La solució que jo proposaria és posar una connexió eficient mitjançant autobús o tranvia entre Ripollet i Cerdanyola, especialment, entre Ripollet i l'estació de Cerdanyola. Paral·lelament també es podria obrir una nova estació a la linia Papiol-Mollet entre Baricentro i Santa Perpètua juntament amb un bon servei d'autobus entre aquesta i el centre urbà.

Ara bé, posar tren o metro al mig de Ripollet no ho veig del tot clar, primerament la opció metro no tindria gaire futur ja que seria molt car i l'agafaria poca gent doncs només farien servir una teòrica L11 Can Cuiàs-Ripollet les persones que vulguin anar com a molt cap a la zona de Maragall, Trinitat Nova i Torre Baró (doncs més enllà crec que tardarien més que amb els transports actuals), i després la opció ferrocarril pel mig del poble, a part de ser també car (doncs hauria de ser soterrat per nassos) no sembla tenir masses opcions de prolongació (potser Polinyà...) i les freqüències no podrien ser cap meravella tenint en compte que la cosa ja està una mica saturada i que la demanda seria pràcticament exclusiva dels viatjers de Ripollet. En tot cas, si la urgència de necessitar vots els empeny a construir alguna cosa per Ripollet prefereixo que posin un ferrocarril i que tinguin alguna idea creativa per aprofitar-ho com allargar-ho a Polinyà, Palau i Caldes, per exemple...



trainman
N9
N9
Entrades: 2355
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 21/10/2006 14:25

Vallès. La Generalitat confirma que la connexió en tren del Vallès amb Barcelona tindrà estació a Ripollet



J.A.. Ripollet

El secretari general per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha confirmat per carta a l'alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, que el pla d'infraestructures del transport de Catalunya (PICT) –el document marc per la planificació viària i ferroviària del país– inclourà la connexió ferroviària entre el Vallès Occidental i Barcelona i que tindrà una estació dins del municipi de Ripollet. La carta, amb data del 6 d'octubre, és una resposta a les demandes que el consistori ripolletenc va fer arribar a la secretaria general de Mobilitat després d'aprovar-se el juliol passat el PICT sol·licitant més informació respecte al tractament de les al·legacions que s'havien presentat per unanimitat de les formacions al maig.

En aquestes al·legacions es demanava la creació d'una estació a tocar del parc dels Pinetons, concretament a la plaça d'Avrillé, per a tren i metro lleuger –amb 36.000 habitants no en té cap actualment–, reconvertir la línia entre la UAB i Mollet per a passatgers, perllongar la línia de metro lleuger entre Trinitat Nova i Can Cuiàs fent una connexió amb la línia Mollet-el Papiol i també la creació d'un nou eix ferroviari de Rodalies de Renfe amb inici a l'estació de Santa Maria de Montcada fins a l'eix de Caldes de Montbui i amb parada a Ripollet.

En la carta enviada per Nadal a l'alcalde de Ripollet reconeix que l'equip redactor del pla territorial metropolità de Barcelona «estudia la definició concreta d'aquesta connexió» entre el Vallès i Barcelona i que la proposta «incorpora que sigui una nova línia ferroviària que doni servei al vostre municipi, amb una estació central al nucli urbà». La inversió estimada per aquesta nova línia, que considera d'«importància estratègica», serà de 300 milions d'euros.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2099043



trainman
N9
N9
Entrades: 2355
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 28/10/2006 0:18

Després de molts mesos de sentir parlar sobre una estació de tren al nostre municipi, la Generalitat s’ha compromès a incloure la connexió ferroviària dins el Pla Territorial Metropolità de Barcelona que s’està redactant actualment. Encara no s’ha concretat una data ni la ubicació de la parada.

L'estació de tren a Ripollet serà una realitat. Així ho ha comunicat a l’Ajuntament de Ripollet el Secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal. A la seva carta, rebuda al consistori el passat 16 d’octubre, concreta que l’estació no figura específicament dins del Pla d’Infrastructures del Transport de Catalunya (PITC) però si que s’inclourà al Pla Territorial Metropolità de Barcelona. L’equip que està redactant actualment aquest document està estudiant com es farà concretament la connexió ferroviària de la capital amb el nostre municipi. La proposta inicial inclou una nova línia que donarà servei a Ripollet i una estació central al nucli urbà. En declaracions a la Revista de Ripollet, l’alcalde Juan Parralejo ha manifestat que encara és “molt aviat” per parlar d’una ubicació definitiva. El que si és segur és que s’ha assignat un pressupost de 300 milions d’euros per a l’ampliació de la connexió ferroviària a Barcelona des del Vallès Occidental.

Resposta a les al·legacions conjuntes
L’estació de tren a Ripollet ha estat una demanda de totes les formacions polítiques locals. Per fer més força davant de la Generalitat, tots els partits van aprovar una moció a l’abril del 2005 a través de la qual es comprometien a treballar de manera unitària per aconseguir-la. En aquest sentit, van presentar al·legacions conjuntes al PITC. Concretament des del consistori es demanava establir una connexió amb la capital mitjançant tren o metro, amb els pobles i polígons de les rodalies i amb altres infrastructures existents. D’altra banda, totes les associacions de veïns del municipi i la Unió de Botiguers també van presentar al·legacions al PITC, donant suport a la proposta del ripolletenc Salvador Gorina per ubicar una estació de tren a la plaça d’Avrillé.
Malgrat aquestes demandes, el 25 de juliol d’enguany es va aprovar el PITC, que és el document marc per a la planificació viària i ferroviària a Catalunya i que no contempla l’estació de tren a Ripollet. La resposta de la Generalitat a les al·legacions va arribar a finals d’agost en forma de CD amb tota la informació del projecte. “No quedava clara la previsió a la nostra comarca perquè ens remetia al Pla Territorial Metropolità de Barcelona. Per això li vam demanar una contestació més concreta”, diu Parralejo. Aquesta resposta ha estat la carta que recentment els ha tramés Nadal i que des de l’Ajuntament han reenviat a tots els portaveus municipals.
Tot i que l’anunci d’una estació de tren a Ripollet ha estat una sorpresa, des del consistori ja tenien la sospita que s’estava treballant en aquest sentit. I és que Nadal , en una reunió amb els alcaldes de l’Àrea Metropolitana, ja va fer referència a una nova connexió del Vallès Occidental amb Barcelona. Fins i tot, va apuntar que tindria dues ramificacions: una que passaria per Cerdanyola i l’altra per Ripollet. “Per primera vegada tenim una proposta per escrit i una dotació pressupostària. Estem contents, i a partir d’ara totes les formacions polítiques hem d’anar juntes i fer un seguiment exhaustiu dels treballs”, explica Parralejo. Per a l’alcalde ha estat decisiva la unanimitat de tots els partits a l’hora de reivindicar la connexió ferroviària del municipi. El Pla Territorial Metropolità de Barcelona es presentarà en els propers mesos.

On s’ubicarà l’estació?
La proposta de Gorina de situar la futura estació de tren a la Plaça d’Avrillé va ser recolzada per algunes formacions polítiques, les associacions de veïns i la Unió de Botiguers. Aquesta ubicació suposaria aprofitar l’obertura de la línia Mollet-El Papiol per al trànsit de passatgers. La resta de grups que s’han pronunciat no han concretat una ubicació dins el municipi però han fet referència també a aquesta línia. “La carta de Nadal s’ha de prendre amb una mica d’escepticisme i prudència. La noticia és molt positiva i ara s’haurà de veure. Jo continuo dient que ha de ser a la plaça Avrillé perquè li veig moltes possibilitats”, afirma Gorina.
Per a aquest veí de Ripollet és necessària la unitat de les forces polítiques, associacions i veïns per continuar lluitant fins la construcció d’aquesta estació. A més, creu que aconseguir autoestima és clau per creure que la connexió ferroviària pot ser una realitat. “Som els parents pobres de l’Àrea Metropolitana, però a més ens ho creiem, i així no es guanya. Si aconseguim autoestima i orgull podem aconseguir molt”, afegeix Gorina. Tanmateix aquest ripolletenc explica que som l’únic municipi, en comparació amb els del voltant, que no compta amb aquest transport i això que, segons ell, reunim tots els requisits per tenir-lo. “Ara tenim la possibilitat i si se’ns escapa no hi haurà una altra fins d’aquí a molt temps”, conclou Gorina.
Amb la carta de Nadal, Ripollet ha aconseguit el compromís que tindrà una estació de tren al nucli urbà. Ara caldrà concretar on, com i quan.

http://a08zz104.eresmas.net/Revista%20469/tema469.htm



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”