La nova parada de Liceu al.ludirà als símbols de la Rambla

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

La nova parada de Liceu al.ludirà als símbols de la Rambla

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/10/2006 14:43

La nova parada de metro de Liceu al.ludirà als símbols de la Rambla

• Les andanes de l'estació tindran plafons amb imatges d'edificis i monuments històrics

• TMB vol que la rehabilitació, que començarà al gener, sigui un referent d'innovació i disseny

Fer baixar el carrer al metro. Aquesta idea conceptual és un dels eixos sobre els quals gira el projecte de rehabilitació interior de l'estació de metro de Liceu (L-3), una de les més antigues i freqüentades de Barcelona, que canviarà totalment d'imatge l'any que ve. La reforma, que començarà al gener, evocarà gràficament símbols de l'entorn historicopatrimonial, cultural i comercial de la Rambla i es vol convertir en un referent d'innovació i disseny.
El projecte, adjudicat per concurs a MBM Arquitectes (Martorell, Bohigas, Mackay, Capdevila i Gual) i els seus socis d'Estudi IDP, té un termini d'execució mínim de 9 mesos i vol ser la joia de la corona de la renovació d'estacions que està portant a terme Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), aprofitant el pla de la Generalitat per fer accessible la xarxa a les persones amb mobilitat reduïda.
L'interès especial per l'estació de Liceu, que va ser estrenada el 1925, un any després de la inauguració del primer ferrocarril metropolità de la ciutat entre Plaça Catalunya i Lesseps, s'explica per la seva ubicació i història, que li confereix unes característiques singulars que estan marcant tot el procés de reforma.

TROBALLES ARQUEOLÒGIQUES
Els enginyers s'han trobat des del principi amb nombrosos problemes que van des de les reduïdes dimensions de l'estació (té les andanes més petites del suburbà) fins a troballes arque- ològiques a les excavacions. Això ha impedit abordar-hi una reforma estructural més profunda i s'ha optat per potenciar el canvi de la imatge interior de les instal.lacions. També s'ha tingut en compte el caràcter simbòlic de l'estació, enmig de la Rambla, i la seva utilització massiva des de fa uns anys per part dels turistes.
"Hem buscat fer l'estació més amable, accessible, lluminosa i neta", resumeix Lluís Pau, responsable del seu nou disseny. Entre les novetats que s'hi han fet destaca el cobriment de les parets laterals i una part del sostre de les dues andanes amb plafons lluminosos d'última generació i baix consum.
Sobre aquests s'imprimiran digitalment fulles de plàtan de diferents èpoques de l'any (una de les estampes més clàssiques de la Rambla) i imatges infogràfiques d'edificis de l'entorn. Entre aquests destaquen l'Òpera, la Boqueria, la plaça Reial, el Palau de la Virreina, el Palau Moja, l'església de Santa Maria del Pi i el Palau Güell. També es recordarà el monument a Serafí Pitarra i les populars floristes de la Rambla.
El paviment serà granit de color gris fosc, similar al de les voreres de la superfície. "La idea és fer aquest espai al més còmode possible per als usuaris, al contrari del que passa ara", indica Pau. Seguint aquesta concepció, s'evitaran els elements arquitectònics que dificultin el trànsit de viatgers.

FORJATS ALS ACCESSOS
Els plànols informatius s'integraran als plafons, es redissenyaran els panells penjats al sostre que comuniquen el temps d'espera i les incidències i el senyal televisiu de Canal Metro es projectarà sobre una pantalla entre les dues vies.
La rehabilitació es completarà, en la superfície, amb la restauració de les boques d'accés del costat de mar. El projecte depèn de l'ajuntament i se centrarà a tornar a col.locar els forjats d'inspiració modernista retirats per les obres.
Els ornaments recorden les estacions d'art nouveau de París i són els últims d'aquest tipus que queden a Barcelona. Un portaveu municipal va confirmar ahir a aquest diari que seran restaurats, però no va concretar quan ni si es respectarà tot el conjunt original.

Imatge
Detall d'un tram dels plafons laterals, amb fulles de plàtan i imatges del teatre d'òpera. Foto: TMB

El Periódico de Catalunya, 26 d'octubre de 2006.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 26/10/2006 14:59

victorcasta ha escrit:Un portaveu municipal va confirmar ahir a aquest diari que seran restaurats, però no va concretar quan ni si es respectarà tot el conjunt original.
Doncs Sr. Portaveu, volem saber-ho. :pistola



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 26/10/2006 15:39

Ja veurem com quedarà tot plegat però la veritat és que hauria preferit que en lloc de fer una estació superfashion ho haguessin restaurat el màxim possible per retornar-li l'aspecte original, tal com passa per exemple a l'estació de Baker Street del metro de Londres.

Imatge



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 26/10/2006 15:40

simbols de la rambla? mmmmmmmmmm

posaran alegories de trileros i de senyores que fumen i et parlen de tu?

(lo de senyores és relatiu a segons quina zona/hora , vease "hola guapo")


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 26/10/2006 16:40

Aquesta proposta és molt més encertada, amb el que pretenen fer. Només faltarien uns quants periquitos engabiats, algú fent dibuixos a terra amb guix de coloraines, i potser ninots simulant tertulians futboleros un diumenge per la tarda.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 29/10/2006 12:28

Notícia duplicada (però en diferent idioma) ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/10/2006 11:01

Quines fotos, la de Londres, i la de la peli, amb el 300!! Llàstima que els vaig agafar poquíssim! Lo de Liceu, si no reposen les boques (a rics de fer-me ratllant ;) ), que no vinguin amb històries de què volen recuperar simbols, ja que aquestes ho eren.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 30/10/2006 11:10

Hola!

Jo els 300 els recordo com els 400...Quan era un mocòs, deia "ep, mira, un dels vells"...M'encantava el ruuuuuuuuuuuuuuun que feien aquestes andròmines. :D

Encara tinc a la ment la imatge del 400 i l'inconfusible placa que em feia dir que aquell trasto era "un dels vells"... :'(

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”