Pàgina 1 de 13

Metro nocturn el cap de setmana

Publicat: Divendres 24/11/2006 8:23
Autor: davida
Hereu anuncia metro nocturn un dia del cap de setmana des del maig

• L'alcalde diu que tècnicament és possible donar servei una nit i que la demanda ho justifica

• L'operació serà finançada per la Generalitat i tindrà una primera fase de prova de sis mesos


Aglomeració de passatgers a la parada d'Espanya de la línia 3, després del piromusical de la Mercè. Foto: ARXIU / FERRAN NADEU ALBERT OLLÉS
BARCELONA
La utopia del metro nocturn a Barcelona els caps de setmana començarà a ser realitat a partir del mes de maig. Així ho va indicar ahir l'alcalde, Jordi Hereu, que va assegurar que ja és tècnicament possible donar servei una de les dues nits i que la demanda ho justifica.
Aquests dos aspectes havien estat utilitzats fins ara per l'ajuntament per negar la possibilitat d'ampliar l'horari del suburbà, juntament amb l'alt cost econòmic de l'operació. Aquest últim punt se solucionarà mitjançant una partida econò- mica de la Generalitat, en compliment d'una promesa electoral del PSC l'última campanya.
El metro funciona actualment de les cinc del matí fins a la mitjanit els dies laborables. Els divendres, dissabtes i vigílies de festiu l'horari s'amplia fins a les dues de la matinada.

4,5 MILIONS D'EUROS
La proposta socialista xifrava en 4,5 milions d'eu- ros l'aportació de l'Executiu català per al període 2007-2010 (una mica més d'un milió d'euros anuals) i es concretaria a través d'un conveni amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Segons va explicar José Montilla --que serà investit avui com a nou president-- el 20 d'octubre passat, l'ampliació d'horaris beneficiarà 230.000 persones a l'any. "Millorarà la seguretat viària i la tranquil.litat de molts pares", va dir llavors.
Aquestes mateixes paraules van ser pronunciades ahir a la nit per Hereu en una entrevista al programa Contrapunt de Barcelona Televisió. "Espero implantar el servei abans de les eleccions municipals del maig", va afirmar l'alcalde, que no va concretar encara quina de les dues nits del cap de setmana serà l'escollida.
Hereu va dir que tant la demanda de transport públic nocturn el divendres i el dissabte com la millora de la seguretat del trànsit de vehicles privats "justifiquen" un servei ininterromput en festius. "Tots els dies és impossible, però les noves tecnologies ens permeten cobrir completament una nit", va afirmar.
Hereu va recordar en aquest sentit que el funcionament del metro el paguen els contribuents i que els dies festius la demanda és molt inferior a la dels laborables. "La gent ha de saber que les màquines s'han de parar per fer-ne el manteniment i que hi ha qüestions tècniques i de seguretat laboral que encaririen enormement ampliar a altres nits aquesta iniciativa".

AMPLIACIÓ FUTURA
L'alcalde va avançar que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està estudiant el projecte tècnic, que inclou temes de logística, reparació d'avaries, personal, seguretat i neteja, i no va descartar fins i tot, "a la llarga", poder ampliar el servei a tot el cap de setmana.
De moment, i segons el que va dir Montilla a l'octubre, aquesta primavera començarà una primera fase de prova que es prolongarà fins després de la Mercè. Posteriorment, s'estendrà a tot l'any.

El Periodico

Publicat: Divendres 24/11/2006 8:51
Autor: metring
Mmm, quina casualitat, pel maig. No són les eleccions municipals per aquella època? :roll:

Publicat: Divendres 24/11/2006 9:48
Autor: Platanito
metring ha escrit:Mmm, quina casualitat, pel maig. No són les eleccions municipals per aquella època? :roll:
L'Alcalde de Barcelona ha escrit:"Espero implantar el servei abans de les eleccions municipals del maig"
No és una casualitat. Es un acte descaradament premeditat, i a sobre sense cap intenció d'amagar-lo.

Publicat: Divendres 24/11/2006 9:52
Autor: metring
Si, la subtilesa no és el seu fort, no...

Jo proposo fer una carta comuna del FTC, i demanar cosetes, total...

Publicat: Divendres 24/11/2006 14:03
Autor: metring
Acabo de sentir a Catalunya Informació, que es farà una prova pilot l'abril, en plena Setmana Santa, de funcionament del metro tot un cap de setmana, i que si funciona, es farà lo de maig. També, que si es això, costaria 2 mil·lions d'euros extra.

Publicat: Divendres 24/11/2006 14:06
Autor: megapauer
Us queixeu de vici!!

No sé quant temps queixant-vos que voleu metro i ara a criticar!! :x :x

Obviament tot el que fan els polítics és perquè creuen que els portarà vots. No fan res pel poble. Sols per ells.

Així que... A DEMANAR UN BITLLET ESPECIAL NOCTURN, PRETALLAT I DIFERENT CADA CAP DE SETMANA! xD

Publicat: Divendres 24/11/2006 14:58
Autor: UT596001
I en canvi, l'ATM oblida sistemàticament els busos nocturns de la RMB...

Ah no, oblidava dir que ja podem donar gràcies a tenir l'existent. :roll:

Publicat: Divendres 24/11/2006 15:59
Autor: wefer
megapauer ha escrit:Us queixeu de vici!!
No sé quant temps queixant-vos que voleu metro i ara a criticar!! :x :x
Personalment no he sigut mai partidari del metro nocturn. A la nit, per la demanda que existeix, pels costos que té i pel trànsit que hi ha, la millor solució seria una bona xarxa de bus.
Però el metro obert tota la nit, em sembla una necessitat injustificada econòmicament injustificable.

Publicat: Divendres 24/11/2006 16:04
Autor: Trenscat
No sé com pot anar, però en tot cas caldrà que augmentin molt la seguretat al metro a segons quines hores de la matinada perquè la gent l'utilitzi...

Publicat: Divendres 24/11/2006 17:16
Autor: VladiGB
Yo opino que podrían hacer como en Madrid, Buses nocturnos que cubran el recorrido de las líneas de metro, porque el NitBus mucha publicidad en el cine: pero ni llegas antes, ni en el anuncio sale la fauna que suele viajar en los buses -"y no lo digo por los pobres trabajadores que lo tengan que cojer"-. :roll:
Trenscat ha escrit:No sé com pot anar, però en tot cas caldrà que augmentin molt la seguretat al metro a segons quines hores de la matinada perquè la gent l'utilitzi...
Jo posaba als GEOS, perque amb la fauna que hi ha al metro a les dues de la matinada que fan mal bé tot i omplen el terra de potadas fan d'aquest servei desde les 23h un zoo sense gabies... >:(

Publicat: Divendres 24/11/2006 23:03
Autor: Carlos L'H
Haber si es verdad

Publicat: Divendres 24/11/2006 23:07
Autor: Serie600
Hola:
L'alcalde va avançar que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està estudiant el projecte tècnic, que inclou temes de logística, reparació d'avaries, personal, seguretat i neteja,
xD xD xD xD Si us plau quin acudit mes bo!. Algu te contactes per enviar-ho al "Club de la Comedia"?. TMB neteja, seguretat, reparacio d'avaries?..... Au va, home!.

A veure. El que es totalment injustificable es que, com ja he comentat, els locals d'oci nocturn tipus bars musicals, tanquin a les 3 i que el metro tanqui a les 2 de la matinada, sense mes opcio que un bus nocturn deficient o uns taxis purament anecdotics. Si el que volen es que la gent no agafi el transport privat cuan estan beguts, el que s'ha de potenciar es el transport public precissament les nits mes conflcitives. Amb aquestas premisas, la resta d'arguments tipus redibilitat, etc, estan fora de lloc. Primer es te que donar el servei -amb les perdues economiques mes petitas que pugui ser, es clar- pero no argumentar que no es rendible i que per aixo no s'obre.

Per que a veure: On van a parar els ingressos per billetatge, per publicitat (cada vegada mes "salvatge"), per las subvencions publiques, etc. I mes tenint en compte que s'estan destruint llocs de treball (tant a TMB-Metro com a TMB-Bus). Que no em diguin que es deficitari el servei. El que es deficitari es el model de gestio economica. Ras i curt.

A tall de comentari: Aquesta tarde agafo el metro a Hospital de Sant Pau i devant meu es cola (als morros del "armillat") un noi. L'armillat fa el comentari: "I que hem de fer si es colen". I jo he pensat: "Jo et dire el que hauries de fer. Enlloc de tocar-te els collons, avissar al cap d'estacio i pasar-li la descripcio del pajaru aquest. Pero t'es mes comode continuar amb les mans a la butxaca i cuan et rota, sortir al carrer a fer el cigarret, i esperar a fi de mes a que et caigui la pasta a la butxaca per no fer res". Heus aqui el fantastic model de gestio de TMB. Que bonic, no?.....

Sal.lutacions:

Serie600

Publicat: Dissabte 25/11/2006 0:30
Autor: buertu
Serie600 ha escrit: Si el que volen es que la gent no agafi el transport privat cuan estan beguts, el que s'ha de potenciar es el transport public precissament les nits mes conflcitives. Amb aquestas premisas, la resta d'arguments tipus redibilitat, etc, estan fora de lloc. Primer es te que donar el servei -amb les perdues economiques mes petitas que pugui ser, es clar- pero no argumentar que no es rendible i que per aixo no s'obre.
Per això, crec que primer s'hauria de potenciar el transport públic mitjançant autobusos de manera més eficient i no pas obrint el metro tota la nit de dissabte. S'ha de buscar un cert equilibri entre la demanda que hi ha i el servei públic que s'ha de donar.
I el que passarà és que arribarà setmana santa i dissabte obrirà el metro tota la nit i la gent es queixarà perquè hi passarà un metro cada 10-12 minuts i no un cada 5 minuts com tothom voldria. I ja tenim opinió pública no en contra d'obrir a la nit, sinó del metro com a servei públic (que si dóna un mal servei, que si hauria d'obrir cada nit...).
Amb una xarxa de busos més densa i amb més freqüència potser aquest debat de obrir metro tota la nit o no obrir-lo ni tan sols existiria.

Publicat: Dissabte 25/11/2006 4:11
Autor: Serie600
Hola:

Ok, perfecte. En lloc de disminuir el soroll del transit de superficie, posem mes autobusos a circular per la nit. Fantastic.

En lloc de reduir l'emissio de gassos de combustio augmentem la flota d'autobussos. Correcte.

Ei, que cap problema, eh?. Que a mi ja em passen 3 o 4 lines nocturnes pel costat de casa. Entre aixo, el camio de les escobreries, el de regar i el "nen" amb l'escapament de la moto trucat per fer mes soroll, es dorm de maravella. Sobretot a l'estiu. De dia ja ni t'explico.

Si home, es mes correcte aixo i tancar el metro per la nit del cap de setmana (divendres a disabte i dissabte a diumenge).

Si ja tenim una xarxa de metro que funciona, perque en hem "d'inventar" un servei alternatiu nocturn?.

Ja em conformo amb un convoi cada 15 - 20 minuts, es a dir, de tres a cuatre per hora. Mes que suficient.

Sal.lutacions:

Serie600

Publicat: Dissabte 25/11/2006 9:28
Autor: megapauer
Serie600 ha escrit:Si ja tenim una xarxa de metro que funciona, perque en hem "d'inventar" un servei alternatiu nocturn?.
Quan penses que s'ha de fer el manteniment de la infraestructura? A les 12 del migdia?

Publicat: Dissabte 25/11/2006 10:51
Autor: UT596001
A part que amb un sistema de busos nocturns pots servir els barris i/o poblacions on no arribi el metro o el tren.

Idem!

Publicat: Dissabte 25/11/2006 16:51
Autor: JaMiRo!
wefer ha escrit:Personalment no he sigut mai partidari del metro nocturn. A la nit, per la demanda que existeix, pels costos que té i pel trànsit que hi ha, la millor solució seria una bona xarxa de bus.
Però el metro obert tota la nit, em sembla una necessitat injustificada econòmicament injustificable.
Sense que serveixi de precedent, opino el mateix que tú. ;) :D

Resulta més sostenible que el poc trànsit que hi ha per la nit sigui d'autobusos i vehicle privat que no pas mantenir el metro en funcionament. Sabeu els diners que se'n van en il·luminació, per dir-vos quelcom? :|

Evidentment, estic a favor d'obrir el metro per la nit per Sant Joan, la Mercè, Cap d'Any, etc. Això són excepcions totalment justificades ja que la utilització del servei és massiva. :ok

Publicat: Diumenge 26/11/2006 22:25
Autor: Serie600
Hola:
megapauer ha escrit:
Serie600 ha escrit:Si ja tenim una xarxa de metro que funciona, perque en hem "d'inventar" un servei alternatiu nocturn?.
Quan penses que s'ha de fer el manteniment de la infraestructura? A les 12 del migdia?
La pregunta en si es simple.

Estem parlant d'obrir el metro nomesels caps de setmana. Tan dificil es d'entendre?. La nit de diumenge a dilluns ja esta tancat (tanca a les 12, com si despres d'aquesta hora no hi hagues vida en aquesta ciutat, pero be....) i no torna a obrir fins les 5 de la matinada de dilluns. Son prous hores per fer manteniment?. I queda la resta de dies per fer manteniment. Que no es tant temps.

En fi nois, si voleu podem caure en un bucle -com d'altres vegades- que si metro si, o metro no. El que esta molt clar es que a una ciutat com Barcelona, deixar el transport nocturn dels caps de setrmana a expenses d'una xarxa insuficient i mal dissenyada es senzillament de jutjat de guardia. Si hi ha una xarxa de metro, s'ha d'utilitzar, que per aixo esta, i no pas inventar-se serveis alternatius xapussers com el que tenim ara.

Estic parlant de frequencies de pas de 3 a 4 convois cada hora home. El que resultaria un tren cada 15 - 20 minuts. Aixo excessiu?. No fotem?.

Sal.lutacions:

Serie600

Publicat: Diumenge 26/11/2006 22:40
Autor: Fran-Ikarus
Doncs jo continuo amb la meva opinió, la ressumeixo de manera simple: cal potenciar la xarxa de busos nocturns. A mi l'N8 em va de conya, i estic segur que si a tothom li anés igual de bé el Nitbus que a mi aquesta línia, ningú trobaria a faltar el Metro per la nit.

Pel que fa a una ciutat com Barcelona... Jo he estat a París, i el Metro està tancat de nit (vaig agafar bus nocturn). He estat a Londres, i el Metro tanca de nit (en aquest cas cap dia vaig tornar tan tard com per trobar-m'el tancat). He estat a Roma, i el Metro tanca de nit (i la línia A a les 21 h., això sí que és escandalós); vam agafar busos nocturns, i de conya.

He estat a més ciutats europees amb Metro (i que el tanquen de nit), però París, Londres i Roma són prou representatives... Ah! i Madrid.

Ara, que tanquin els laborables a les 2, i obrin també més d'hora (com a Madrid) ja em sembla millor.

Roma...

Publicat: Diumenge 26/11/2006 23:36
Autor: JaMiRo!
Hola!

Si, el tema de Roma és bastant escandalòs... :|
Serie600 ha escrit:Estic parlant de frequencies de pas de 3 a 4 convois cada hora home. El que resultaria un tren cada 15 - 20 minuts. Aixo excessiu?. No fotem?.
No t'enfadis home! :D Pensa que el cost no és per fer moure els trens, sinó per mantenir tota la xarxa en funcionament: sistemes, il·luminació, etc. És una despessa excessiva.

Salut!