Metro nocturn el cap de setmana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Metro nocturn un dia del cap de setmana apartir del Maig

Entrada Autor: wefer » Dimecres 06/04/2011 23:25

TBF ha escrit:Mentre s'ha de retallar en Sanitat hem de veure com es malgasten els diners en luxes. :avall
Posem que un polític hagués de respondre a aquest test:
Quina és la capital de França?
a) Lió
b) París
c) Bordeus
d) Truita de patata
No en tingueu cap mena de dubte... escollirien la d) en la gran majoria de casos. D'on no n'hi ha, no en pot rajar.
Això, a excepció de si hi hagués una opció e) que digués "no ho sé, però si hi ha calers me'ls embutxaco jo i la meva família".



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 06/04/2011 23:37

La Vanguardia ha escrit:En declaraciones al programa El Món a RAC1, Calvet considera necesario "replantear el transporte público nocturno" que actualmente da servicio, para evitar casos como el que la semana pasada causó la muerte de un agente de seguridad en la estación de Rodalies de Castelldefels.
L'homicidi de Castelldefels va ser a quarts de set del matí... també volen eliminar els trens de primera hora del matí? És que si no és així no entenc a què ve esmentar això.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 06/04/2011 23:37

TBF ha escrit:Mentre s'ha de retallar en Sanitat hem de veure com es malgasten els diners en luxes. :avall
La primera mesura d'estalvi referent al metro dels dissabtes nit podria ser tancar L6, L7 i L8 i substituir-les per línies de bus.

La L7 ja té el N5 que fa un recorregut molt similar. La L6 es podria arreglar la catàstrofe del N7 i fer-los coincidir i ja es podrien estalviar MOLTS €.

Després de fer això ja caldria començar a fer canvis més complicats però aquests són de calaix! >:(



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 07/04/2011 0:30

Sagrerenc ha escrit:
La Vanguardia ha escrit:En declaraciones al programa El Món a RAC1, Calvet considera necesario "replantear el transporte público nocturno" que actualmente da servicio, para evitar casos como el que la semana pasada causó la muerte de un agente de seguridad en la estación de Rodalies de Castelldefels.
L'homicidi de Castelldefels va ser a quarts de set del matí... també volen eliminar els trens de primera hora del matí? És que si no és així no entenc a què ve esmentar això.
Prou és sabut que el transport públic no és el fort dels polítics. Primerament, perquè amb comptades excepcions, ni tan sols l'utilitzen ni forma part de la seva vida diària.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Divendres 08/04/2011 0:52

Guigui ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
La Vanguardia ha escrit:En declaraciones al programa El Món a RAC1, Calvet considera necesario "replantear el transporte público nocturno" que actualmente da servicio, para evitar casos como el que la semana pasada causó la muerte de un agente de seguridad en la estación de Rodalies de Castelldefels.
L'homicidi de Castelldefels va ser a quarts de set del matí... també volen eliminar els trens de primera hora del matí? És que si no és així no entenc a què ve esmentar això.
Prou és sabut que el transport públic no és el fort dels polítics. Primerament, perquè amb comptades excepcions, ni tan sols l'utilitzen ni forma part de la seva vida diària.
Bé, en aquesta entrevista radiofònica va agafar un toc realment surrealista: el secretari parlava de tancaments d'estació referint-se a tancament del perímetre de l'estació amb reixes, i el entrevistador entenia tancament en el sentit de deixar fora de servei durant x hores.
I després tot això ha passat pel sedàs del periodista que ha escrit la notícia. Estaria bé intentar recuperar l'entrevista original....



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 13/04/2011 9:14

I si enlloc de posar truita de patates hi poses omelette aux pommes de terre, llavors és segur que l'opció D la trien el 100% dels nostres polítics.

Salut !!
wefer ha escrit:
TBF ha escrit:Mentre s'ha de retallar en Sanitat hem de veure com es malgasten els diners en luxes. :avall
Posem que un polític hagués de respondre a aquest test:
Quina és la capital de França?
a) Lió
b) París
c) Bordeus
d) Truita de patata
No en tingueu cap mena de dubte... escollirien la d) en la gran majoria de casos. D'on no n'hi ha, no en pot rajar.
Això, a excepció de si hi hagués una opció e) que digués "no ho sé, però si hi ha calers me'ls embutxaco jo i la meva família".


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 13/04/2011 18:47

TBF ha escrit: Bé, en aquesta entrevista radiofònica va agafar un toc realment surrealista: el secretari parlava de tancaments d'estació referint-se a tancament del perímetre de l'estació amb reixes, i el entrevistador entenia tancament en el sentit de deixar fora de servei durant x hores.
I després tot això ha passat pel sedàs del periodista que ha escrit la notícia. Estaria bé intentar recuperar l'entrevista original....
El món a RAC 1 és molt útil per informar-se d'esports, riure i sentir a la gent queixar-se per coses "friquis" del tipus haig de caminar més perquè m'han mogut el contenidor... i el Basté dient "ostres, déu n'hi do"

No m'estranya gens el que dius!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 14/11/2011 23:55

D'acord que potser no és més que un rumor, encara que mai se sap, però llegiu aquest missatge al fòrum d'Autobuses BCN:

http://boards4.melodysoft.com/autbcn/el ... 29409.html
el metro a primeros de año cierra otra vez

El metro despues de ya años dice adios despues de tantos problemas, perdidas inutiles de dinero ,se cierra otra vez el grifo los fines de semana es totalmente oficial .mas refuerzo nit bus



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 15/11/2011 0:15

metring ha escrit: http://boards4.melodysoft.com/autbcn/el ... 29409.html
El metro despues de ya años dice adios despues de tantos problemas, perdidas inutiles de dinero ,se cierra otra vez el grifo los fines de semana es totalmente oficial .mas refuerzo nit bus[/quad]
Doncs el conveni del metro canviarà bastant, no? Ara mateix l'estan negociant em sembla. Per altra banda em sembla bé si es reforça i REFORMA el Nitbus!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 15/11/2011 0:18

Em temo que al Nitbus, també hi hauran retallades, com a la xarxa diürna de Tusgsal, no sé com acabarà tot plegat.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 15/11/2011 0:27

metring ha escrit:Em temo que al Nitbus, també hi hauran retallades, com a la xarxa diürna de Tusgsal, no sé com acabarà tot plegat.
Ningú sap com acabarà això! El que hem de fer és ser conscients de la situació econòmica del país i exigir la millora o supressió dels serveis inútils i el manteniment dels serveis essencials. Per cert ara començarem a saber quant costa mantenir el metro obert de nit, fins ara sempre s'intentava justificar "per no deixar malament el Sr. Montilla" i s'explicava l'important servei públic que feia!

Sembla mentida com canvien les coses.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 22/11/2011 23:41

Ferry1ac1 ha escrit:
metring ha escrit:Em temo que al Nitbus, també hi hauran retallades, com a la xarxa diürna de Tusgsal, no sé com acabarà tot plegat.
Ningú sap com acabarà això! El que hem de fer és ser conscients de la situació econòmica del país i exigir la millora o supressió dels serveis inútils i el manteniment dels serveis essencials. Per cert ara començarem a saber quant costa mantenir el metro obert de nit, fins ara sempre s'intentava justificar "per no deixar malament el Sr. Montilla" i s'explicava l'important servei públic que feia!

Sembla mentida com canvien les coses.
El servei públic ho té xungo. No només ens quedarem sense servei nocturn sinó també sense noves inguracions de Metro. I molts projectes que no s'acabaran en Segles.
Ho sigui més Bici, Caminar que es sa i a pagar més impostos i bitllets de metro més cars com a dit el MAs


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 22/11/2011 23:48

Fa uns mesos.

http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=194793#p194793
Lluita1714 ha escrit:El problema és que de dia, pot ser més barat el transport públic ja que el fa servir més gent, i tots paguen el mateix preu, per tant, moure el transport públic és més rentable, vagi qui vagi i faci el que faci. Amés, l'economia diürna de l'oci mou uns beneficis, no només en l'ús multitudinari del transport públic, sinó en l'àmbit comercial, fins al punt que cada any, a un poble com Sallent, algú paga un tren especial entre Manresa i el poble, per tal d'atraure gent fins a la seva fira de Santa Llúcia.

Però el transport públic nocturn és realment un luxe. És un luxe moure a la nit dels dissabtes no-sé-quantes unitats de metro de cinc cotxes cada una, quan només hi viatgen cinc, o deu persones en un tren sencer a les pitjors hores. L'AVE Madrid - Cuenca - Albacete es tancà per pocs viatgers. Aquí tancar no, però sí pujar el preu una mica ja que és un luxe. Amés, no sé que et penses que dic, ningú cobrarà 20 euros per un viatge, però els preus poden oscil·lar dins el marge que hi ha ara (de 0.05 € / km, a 0.09 €/km.).


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/11/2011 23:29

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN


El govern municipal defensa el transport públic de qualitat per a Barcelona


publicat el 30/11/2011 a les 17:59 h. Redacció bcn.cat

[...]La Mobilitat ha estat un dels temes centrals del penúltim plenari de l'any, celebrat aquest dimecres, en el qual el govern municipal ha reafirmat la seva aposta per un transport públic de qualitat defensant el manteniment del servei de metro els caps de setmana i els horaris habituals d'obertura i tancament[...]



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 01/12/2011 0:12

Gent fumant, gent que es cola, gent que fa pudor, gent que crea sensació d'inseguretat... d'això en diuen transport públic de qualitat?

Com es nota que a aquelles hores, ses senyories són a una altra banda. Bé, de fet hi són sempre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 02/12/2011 10:10

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... e-nit.html

Posen damunt la taula la supressió del metro de nit

L'Estat redueix els diners per al transport públic i la Generalitat no en vol posar més
No es descarta eliminar el metro i els FGC dissabte a la nit per evitar un encariment substancial de tarifes
02/12/11 02:00 - Barcelona - Xavier Miró

La supressió amb vista al 2012 dels serveis ferroviaris del metro i els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) les nits de dissabte és cada cop més a prop. No hi ha una decisió presa, però les administracions, els operadors ferroviaris i els tècnics ja en parlen obertament si bé hi ha punts de vista diferents. Des de la Generalitat sona la música i Ferrocarrils ja ha fet passos i una reflexió pública. El govern català està disposat a mantenir l'any que ve els 330 milions d'aportació al transport públic, però descarta fer un sobreesforç i denuncia que l'Estat continua reduint la seva aportació, que aquest any s'aprimarà en 20 milions respecte de l'any passat. La reducció de les aportacions públiques es podria compensar amb un encariment extraordinari de les tarifes que paguen els usuaris, però, a més de ser una opció gens popular, posaria en risc la capacitat competitiva del transport públic respecte del vehicle privat, un extrem que el govern català vol evitar. L'Ajuntament de Barcelona s'ha mostrat disposat a augmentar un 10% la seva aportació si es tracta d'evitar un encariment massa per sobre de l'IPC. Però si l'Estat i la Generalitat no s'estiren més, l'oferiment de l'Ajuntament no servirà per a res. O, com a mínim, no evitarà mesures que ja són al centre del debat: la retallada de serveis que hi ha qui no considera imprescindibles perquè són un llast. La reflexió no es fa només des del govern de CiU, tot i que és el govern el que l'ha plantejada obertament. També alcaldes socialistes es pregunten si val la pena mantenir en servei el metro cada nit de dissabte si la mitjana d'usuaris és d'unes sis mil persones quan, en canvi, hi ha dotze festius anuals en què potser la demanda fóra major. Alguns tècnics, però, insisteixen que l'oferta crea demanda. Els primers passos en públic s'han fet a Ferrocarrils. L'operadora ferroviària de la Generalitat estudia reduir serveis minoritaris com ara el telefèric d'Olesa i el funicular de Gelida, però també el nombre de combois en les hores vall a la línia del Baix Llobregat, una opció que ja s'aplica a la línia del Vallès. I, més important encara, FGC ja ha plantejat a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) la reflexió sobre els trens de dissabte a la nit. Tenen poca demanda i un cost elevat, sobretot en seguretat. La direcció d'FGC ha demanat a aquest organisme, del qual també depèn el metro, que prengui la decisió de reduir els trens de dissabte a la nit o suprimir-los. Però també les línies de bus amb menys demanda són en el punt de mira.

LA XIFRA
1.222
milions
va costar a les administracions l'any passat el transport públic metropolità, el doble que fa una dècada.
Recoder vol serveis amb demanda

El conseller Lluís Recoder insistia a fer una reflexió ahir al Bcn Rail, el saló internacional de la indústria ferroviària. És un debat iniciat pel govern tripartit. El 2001, el transport públic metropolità costava a la Generalitat, a l'Estat i als ajuntaments 507 milions anuals, i l'any passat, 1.222. Tramvia, ampliació de línies, metro i autobusos nocturns i la nova L9 són serveis posats en marxa en aquesta dècada. El problema és que el 2001 el finançament públic i les tarifes es repartien la meitat del cost del servei i avui les administracions suporten el 60% i les tarifes el 40%. Això s'ha d'acabar ja, defensa Recoder, que reivindica un nou model basat en la demanda. S'ha d'acabar, això de “passejar ferro buit”. Només així, conclou, serà sostenible un transport públic com a pilar de l'estat del benestar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 03/12/2011 11:45




Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 03/12/2011 15:44

L'article diu que el cost del metro nocturn és de 2,5 milions d'euros i que es validen 33.000 bitllets cada nit de mitjana. Suposant que tots aquests viatgers van amb T-10 això representa uns ingressos anuals de 33.000 x 0,825 x 52 = 1.415.700 €. Arrodonim a 1,5 M€, suposant que alguns d'aquests viatgers entren amb bitllet senzill. Per tant, el suposat dèficit del servei és de només 1 milió d'euros. L'article d'El Periódico incita a confondre "cost" amb "dèficit".

A més, l'usuari no suportaria el 21% del cost del bitllet sinó el 60%. O hi ha dades que estan malament, o ens volen enganyar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 03/12/2011 21:10

Apart, no em negareu que l'article, molt molt objectiu no ho acaba de ser...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 03/12/2011 21:21

Sembla que amb la supressió del metro nocturn, tornem a l'època de Cro-Magnon. Potser no recorden com anaven les coses fins fa cinc anys?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”