Metro nocturn el cap de setmana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 15/04/2007 21:19

Gairebé tots els trajectes que faig en metro sempre em trobo 3 o 4 de seguretat a andanes, trens i vestubuls de les estacions. La presencia de seguretat fa uns mesos que es molt considerable. Hi ha càmeres de vigilància que graben en tot moment tots els racons dels passadissos, andanes i vestibuls del metro, aixi com els trens nous a dins dels combois també. A més, en tot moment hi ha interfons i tens la certesa que hi ha algú a l'estació i és facilment localitzable, a totes les estacions és molt facil trobar el cap d'estació. Després les barreres tarifàries cada cop més eviten que entri gent al metro que no pagui. A més, el metro hi ha la mateixa o més seguretat que al carrer.

I en comparació amb l'operador negre, la gran empresa expopiatòria nacional de les vies d'ample ibèric, que puc dir que no sabeu sobre la inseguretat i el vandalisme...



Avatar de l’usuari
Hagbard
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: The Carmel & La Verneda

Entrada Autor: Hagbard » Diumenge 15/04/2007 21:56

EUKibo ha escrit:[...]La presencia de seguretat fa uns mesos que es molt considerable[...]
Jo també he notat aquest increment de seguretat fa uns mesos... tindrà alguna cosa a veure amb el judici de l'11-M? amb les amenaces terroristes que van sorgint darrerament?

Avui m'he llevat 'Mulder'...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 15/04/2007 22:01

Hagbard ha escrit:
EUKibo ha escrit:[...]La presencia de seguretat fa uns mesos que es molt considerable[...]
Jo també he notat aquest increment de seguretat fa uns mesos... tindrà alguna cosa a veure amb el judici de l'11-M? amb les amenaces terroristes que van sorgint darrerament?
27 de maig... Et sona d'alguna cosa?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

alex86bcn
N5
N5
Entrades: 111
Ubicació: Pels voltants d'Hospital Clinic

Entrada Autor: alex86bcn » Diumenge 15/04/2007 22:05

Potser si que s'ha incrementat la seguretat al metro. Jo ultimament he vist mes d'una batida d'interventors a la L5 especialment en direcció Cornella a partir de sants estació.Al menys 3 o 4 picas per cotxe que revisen tot el passatge en res...i no falla, sempre cauen uns quantsxD (i sempre la mateixa escena d'un sudamerica o àrab..."pero oiga recien validé mi billete" (quan fent un piti al vestibul de pubilla cases(acces josep molins) vaig veure com es colaven 7 personatges d'aquests.

Pero el que jo vull dir es que potser s'ha augmentat la seguretat, pero com em menjo que ahir a les 5 de la matinada (venia d'un aniversari) em trobi 3 seguratas al costat de la cua de maniobres de Cornella(andana cornella, ja que els trens surten d'aquest andana i canvien de via al tunel) i un d'ells fumant (a sobre ducados..alla deixant el pestazo a tota l'andana) M'arribo a encendre jo una cigarreta i m'he de creure que el tio aquest em clavarà una multa?

Em sembla molt be l'augment de seguretat, pero no creieu que ells son els primers que han de donar exemple???



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 15/04/2007 22:42

http://www.avui.cat

Tret de sortida als dissabtes amb servei de metro nocturn

· El combois de metro i FGC comencen a circular sense interrupció.
· La prova pilot s'estén fins al mes d'octubre.
· La PTP considera que l'augment de línies i freqüències de busos nocturns evitaria la mesura.

Redacció / Q. Torrent
Aquesta matinada el servei de metro i de Ferrocarrils de la Generalitat no va aturar-se a les dues de la matinada. El combois van continuar viatge i van donar servei ininterrompudament. Això passarà tots els dissabtes i les vigílies de festiu dins la prova pilot que es durà a terme fins a l'octubre per valorar, en funció dels resultats, si serà un servei permanent o no.

Per engegar el tret de sortida del nou servei, l'estació de la plaça Universitat es va convertir ahir en un escenari on es va programar música per al públic jove. Abans, les autoritats, encapçalades per l'alcalde de Barcelona, van fer l'acte protocol·lari d'inauguració.

L'arribada del metro de nit ha estat celebrada des de pràcticament tots els sectors, especialment entre els joves i els propietaris de locals d'oci nocturn. La presidenta del Consell de la Joventut de Barcelona, Núria Galan, troba una bona notícia que "s'obri el metro, ja que era una de les nostres propostes", i demana també l'augment de línies i freqüències dels busos nocturns. En la mateixa línia, el president de la Federació Catalana de Locals d'Oci Nocturn, Fernando Martínez, va destacar que "la gent jove necessitava un transport públic que li permeti sortir amb seguretat i poder deixar el cotxe a casa", va dir Martínez, que és partidari d'ampliar la mesura a les nits de divendres.

Des de la Federació Catalana del Taxi, el seu secretari general, David Florejachs, considera que el metro "complementarà l'oferta de taxis" i evitarà una sobredemanda excessiva d'aquest darrer servei.

Per la seva banda, el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, tot i no oposar-se a la prova pilot durant aquests sis mesos, considera que, augmentant l'oferta de busos nocturns amb "noves línies i més freqüència, potser n'hi hauria prou per cobrir la demanda de mobilitat nocturna". Així, segons Riol, es podria reservar el metro per al transport diürn.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 15/04/2007 22:45

Clar que si! El que passa es que el segurata que vas veure es un impresentable! No se si heu vist els de la Renfe que SEMPRE estan fumant i xerrant, un cop a Clot un moro es volia colar darrere d'un senyor a les validadores, i el senyor el va aturar, el moro el va començar a cridar racista i demes, i el senyor li va començar a contestar també i cridar. El segurata de Renfe (¬¬ que estava alla perque a les validadores de sortida sempre hi ha un, com no?!) no feia res, fins que tothom de l'estacio ens el miravem fixamen amb cara de: ets inutil o que? Despres el senyor i el moro van baixar a l'andana i el segurata va anar darrere al veure tanta pressio ciutadana de com li miravem. Jo vaig pensar: per fi el segurata pillara als 3 que sempre fumen a clot! I que va, passava per davant i com si res... insultant que hi hagi seguretat aixi...

El cas Renfe no tenim res a fer, de fet una reclamacio que vaig posar al setembre encara no m'han contestat... Pero en el cas de TMB si veiem un segurata com el cas concret i aillat d'aquest que fuma, foto i denuncia. 8) Ens vindra a dir que borrem la foto perque no es poden fer, pero li treurem el permis fotografic i s'haura de callar la boca amb un document on TMB autoritza explicitament a fer fotos a les seves instalacions.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 15/04/2007 22:45

Avui ha escrit:Per la seva banda, el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, tot i no oposar-se a la prova pilot durant aquests sis mesos, considera que, augmentant l'oferta de busos nocturns amb "noves línies i més freqüència, potser n'hi hauria prou per cobrir la demanda de mobilitat nocturna". Així, segons Riol, es podria reservar el metro per al transport diürn.
Cada vegada la diuen més grossa. :x



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 15/04/2007 22:45

EUKibo ha escrit:el metro de Barcelona té bastanta fama de seguretat.
El que he vist en una andana del metro no ho he vist enlloc més a la meva vida, i preferiria no veure-ho mai més.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Diumenge 15/04/2007 23:32

Clar, es que segons el portaveu de TMB hi han haguts incidents "no remarcables", on està el límit del "remarcable" informativament parlant. A mi m'han comentat "Radio Macuto" jo no ho he presenciat, de problemes de baralles i aldarulls a l'entrada més propera a la discoteca Performance a Entença L5.

Ara bé, el problema no és el METRO, em penso que el problema ja el tenim la societat, lamentable però és així.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 15/04/2007 23:42

victorcasta ha escrit:
Avui ha escrit:Per la seva banda, el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, tot i no oposar-se a la prova pilot durant aquests sis mesos, considera que, augmentant l'oferta de busos nocturns amb "noves línies i més freqüència, potser n'hi hauria prou per cobrir la demanda de mobilitat nocturna". Així, segons Riol, es podria reservar el metro per al transport diürn.
Cada vegada la diuen més grossa. :x
Totalment encontre del Sr.Ricard Riol, per una part entenc que posar el Metro 24 hores de dilluns a divendres es massa, però com a mínim els dissabtes a la nit i vigílies de festiu es molt necessari perquè d'acord que tenim el Nit Bus, però també cal saber de la necessitat de tenir un transport plural amb Metro Nit, Nit Bus,Taxi Nit i Nit Tram si fos necessari, ja que jo personalment un dia m'anirà bé agadar el Taxi i un altre dia el Metro i si em fa por agafar el Metro Nit m'agarafé el Nit Bus i em fotu i punt. Per el que fa els alderolls que hi possin més vigilància i així donarem més llocs de treball. Visca el Metro Nit!!!


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 15/04/2007 23:48

entfe001 ha escrit:El que he vist en una andana del metro no ho he vist enlloc més a la meva vida, i preferiria no veure-ho mai més.
Tú també has vist coses acollonants? Ja som dos. :?


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 15/04/2007 23:53

mikado ha escrit:A mi m'han comentat "Radio Macuto" jo no ho he presenciat, de problemes de baralles i aldarulls a l'entrada més propera a la discoteca Performance a Entença L5.
Al telenotícies de TV3 (vist en un video de la web http://www.telenoticies.cat ) ha sortit un responsable del metro i ha dit que no hi havien hagut incidents remarcables, només unes quantes baralles i actes vandàlics repartits per diverses estacions.
No vull ni pensar què deu considerar TMB com un "incident remarcable" :?

Per altre banda, i sense que serveixi de precedent, en aquest cas sí estic d'acord amb la PTP i considero que el transport nocturn es podria cobrir perfectament augmentant la quantitat de línies i freqüències dels Nitbús els caps de setmana. Si els Nitbús es comencessin a col·lapsar (amb autobusos articulats cada 5 minuts i línies per tota la ciutat), aleshores sí que seria lògic obrir el metro tota la nit.



alex86bcn
N5
N5
Entrades: 111
Ubicació: Pels voltants d'Hospital Clinic

Entrada Autor: alex86bcn » Diumenge 15/04/2007 23:59

Ens vindra a dir que borrem la foto perque no es poden fer, pero li treurem el permis fotografic i s'haura de callar la boca amb un document on TMB autoritza explicitament a fer fotos a les seves instalacions.
Abans de tot, no se si em sortirà be la citació mai ho he fet i no se si es fa aixi pero bueno...

Tal com diu l'Eukibo, el proxim cop k em pasi aixo, ja tinc foto pel concurs fotografic aquest que vol fer TMB...permis fotografic en mà li clavare una foto a tot el jeto al segurata i la titulare "fumando espero al tren del desespero" xD

Mikado, tens tota la raó, el problema de les baralles de la sala Performance el problema ja no es al metro...si no en societat...i cultura desgraciadament. A aquesta sala (com deien abans...la sala con atxexD) hi acudeix un gran nombre de sudamericans...i tot sabem com son les seves reaccions violentes davant de qualsevol cosa (especialment amb unes quantes copes de mes...algo molt freqüent en aquesta gent)

De fet, recordo un cop que vaig presenciar una barlla entre sudamericans tornant en un dels primers metros a les 5 de la matinada (ENCARA UN 1000 snif snif snif) on hi van intervenir els segurates. Detall graciós es que el motorista va tancar portes pero es va quedar presenciant l'espectacle xD.

Ja som tres entfe001 i Jamiro... en una andana de metro he vist baralles...una parella fotent-se crack...un sudamerica rodant escales mecaniques avall que vaig esquivar de poc...un segurata fumant...I fins i tot jo m'he tingut k veure involucrat en més d'una discusió.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 16/04/2007 9:29

victorcasta ha escrit:
Avui ha escrit:Per la seva banda, el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, tot i no oposar-se a la prova pilot durant aquests sis mesos, considera que, augmentant l'oferta de busos nocturns amb "noves línies i més freqüència, potser n'hi hauria prou per cobrir la demanda de mobilitat nocturna". Així, segons Riol, es podria reservar el metro per al transport diürn.
Cada vegada la diuen més grossa. :x
Doncs jo sí hi estic d'acord. Amb els diners que s'estan despilfarrant inútilment amb el metro nocturn per portar trens buits (jo he agafat el metro un divendres a les 00.30 i anava totalment BUIT) es podria destinar a millorar la xarxa de bus nocturn a Barcelona i a la RMB. Perquè per molt que hi hagi metro nocturn de Barcelona envers Sabadell i Terrassa continua havent-hi només un bus cada hora... i millor ni intentar anar de Sabadell a Granollers...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 16/04/2007 10:04

http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------
La nit dels autobusos buits

DAVID PLACER

Calma absoluta al carrer i sarau sota terra. Barcelona va invertir ahir la seva lògica nocturna sabatina i va desplaçar les gresques i el xi-
varri juvenil de les parades d'autobusos i taxis a les andanes del metro. Les estacions de Fontana, Catalunya, Jaume I, Marina i Ciutadella-Vila Olímpica es van mantenir plenes d'usuaris durant la primera nit de metro ininterromput i van funcionar amb una intensitat gairebé similar a les de les hores puntes dels dies laborals.

La resta de les estacions van tenir una quantitat d'usuaris constant i van posar en evidència l'alta acceptació del metro les 24 hores, una reclamació ciutadana antiga i persistent. L'ambient mogut no va cessar i els usuaris van aplaudir --gairebé per unanimitat-- la mesura adoptada pel govern local, encara que molts van criticar que la decisió arriba tard.

La freqüència de pas de trens va ser inferior a l'anunciada entre les dues i les cinc de la matinada: passaven cada sis minuts a la línia 1, cada nou minuts a la línia 4 i cada 12 a la línia 3, per exemple. Transports Metropolitans de Barcelona havia planejat el pas de trens cada 15 minuts.
L'empresa també havia previst un reforç de seguretat del metro, una altra petició dels usuaris. Ahir es van veure vigilants privats a les estacions més concorregudes.

La jornada també va deixar als barcelonins una imatge insòlita: els Mossos d'Esquadra recorrien algunes andanes, una estampa que molts usuaris no recordaven haver vist mai.
Però les mesures de seguretat no van evitar les infraccions dels que entraven sense pagar, la ingesta constant d'alcohol i els vagons plens de fum de cigarros convencionals i dels altres, malgrat que els cartells adverteixen de multes de 40 euros per aquesta pràctica.
Hi va haver festa als vagons, músics del carrer que no van deixar de demanar diners i també rastres desagradables però no aliens als excessos nocturns: hi havia diversos combois amb vòmits i andanes més brutes que de costum.

La matinada del diumenge també va deixar un ambient inusual a la plaça de Catalunya. A les quatre de la matinada, una hora d'ebullició tradicional, les parades dels Nitbus estaven gairebé desertes. Arribaven i sortien autobusos buits o amb molt poques persones. "Només he tingut 15 validacions fins a les 4.15 hores de la matinada", va comentar Sergio Balfagón, conductor de l'autobús nocturn N7. "Porto 84 validacions en tota la nit, quan el normal són 230", va dir Jéssica Cerezo, de l'N6, un dels més utilitzats. La línia N5, acabada d'estrenar, va tenir diumenge a la matinada autobusos que circulaven buits per la ciutat.

Menys feina

Els taxis també van sentir l'efecte demolidor del metro de 24 hores i feien cua a la plaça de Catalunya per recollir clients. "La feina ha baixat de sobte entre un 30% i un 40%", va dir Manuel Fernández, taxista que esperava, juntament amb nou més, l'arribada de passatgers al carrer Pelai a les 4.15 hores. El conductor esperava el client i no al revés. "¿I això serà per sempre?", va preguntar ahir Marta Parra, de 19 anys, al metro a l'alcalde Jordi Hereu, que va inaugurar aquest servei. "Si funciona, sí", va respondre Hereu i va baixar a l'estació se- güent.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 16/04/2007 10:04

aquí el más tonto hace relojes


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 16/04/2007 13:21

UT596001 ha escrit:
victorcasta ha escrit:
Avui ha escrit:Per la seva banda, el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, tot i no oposar-se a la prova pilot durant aquests sis mesos, considera que, augmentant l'oferta de busos nocturns amb "noves línies i més freqüència, potser n'hi hauria prou per cobrir la demanda de mobilitat nocturna". Així, segons Riol, es podria reservar el metro per al transport diürn.
Cada vegada la diuen més grossa. :x
Doncs jo sí hi estic d'acord. Amb els diners que s'estan despilfarrant inútilment amb el metro nocturn per portar trens buits (jo he agafat el metro un divendres a les 00.30 i anava totalment BUIT) es podria destinar a millorar la xarxa de bus nocturn a Barcelona i a la RMB. Perquè per molt que hi hagi metro nocturn de Barcelona envers Sabadell i Terrassa continua havent-hi només un bus cada hora... i millor ni intentar anar de Sabadell a Granollers...
[mode on torrecollons] D'aquesta manera ja podem tancar el metro i tenir nomes autobusos si taaaant serveixen [mode off torrecollons]



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 16/04/2007 18:15

Algú ha sentit l'anunci radiofònic de TMB sobre el metro nocturn? Se sent una 1000/1100 fent l'avís de tancament de portes, tancant portes i arrencant brownboveriament... :o


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dilluns 16/04/2007 18:18

ElPeriodico ha escrit: Nitbus estaven gairebé desertes. Arribaven i sortien autobusos buits o amb molt poques persones. "Només he tingut 15 validacions fins a les 4.15 hores de la matinada", va comentar Sergio Balfagón, conductor de l'autobús nocturn N7. "Porto 84 validacions en tota la nit, quan el normal són 230", va dir Jéssica Cerezo, de l'N6, un dels més utilitzats. La línia N5, acabada d'estrenar, va tenir diumenge a la matinada autobusos que circulaven buits per la ciutat.
Tot i no ser una font molt fiable, si que ens indica per on van els trets... Molts usuaris del NitBus s'han passat al metro.

Si ens trobessin realment davant de dues empreses com déu mana, amb uns certs interessos ara entraríem en una "guerra" entre el NitBus i el Metro.
Hi ha gent per a tot en aquest món, així que amb l'obertura del metro a la nit em nego a acceptar que el negoci del NitBus s'acabi.

Per part de la EMT/TUSGSAL/Oliveras hi hauria d'haber un replantejament del servei començant per una millora de les freqüències (15min = metro) fins arrivar a una nova i millorada xarxa que serveixi al mateix temps de complement al metro i de substitutori.

Dubto, però, que això passi ja que en lúltima reforma del NitBus no fa gaira es va tornar a caure en el mateix error de fer passar totes i cadascuna de les linies per plaça catalunya. Hi han d'haber punts de transbord entre línies, però no 1 i amb freqüències d'1h! Qui es pot atrevir a fer un transbord aixi? Si s'arriva abans a peu!!



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 16/04/2007 21:13

JaMiRo! ha escrit:Algú ha sentit l'anunci radiofònic de TMB sobre el metro nocturn? Se sent una 1000/1100 fent l'avís de tancament de portes, tancant portes i arrencant brownboveriament... :o
TMB fa tots els seus anuncis de metro amb soroll de 1000... fins i tot els dels actes que organitzen a Universitat!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”