Músics als trens i metro.

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Músics amb amplificadors i rotonda de Catalunya bloquejada

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/04/2007 0:01

Una pregunta: els llocs marcats com a "músics al metro" estan subjectes a certes normes, especialment no utilitzar amplificadors? Ho dic perquè avui, a Fontana, se sentien els esgarips del playback d'acompanyament de l'acordió fins a l'andana.

D'altra banda, quan he entrat a Catalunya per la rotonda de la L3 i FGC, he hagut d'atravessar una rotllana de kumbaiàs que, amb la corresponent colla de badocs, ocupaven tot aquell vestíbul. M'està molt bé que hi toquin grups, alguns dels quals ho fan molt bé, però el que trobo inadmissible és que impedeixin el pas a la gent que vulgui accedir al metro.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dissabte 21/04/2007 0:22

Doncs queixat-hi Guigui, perquè ells mateixos no estan complint amb les normes, els hi donen un espai i si ells mateixos no el compleixen, doncs els hauran de sancionar.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/04/2007 0:34

Denisuko ha escrit:Doncs queixat-hi Guigui, perquè ells mateixos no estan complint amb les normes, els hi donen un espai i si ells mateixos no el compleixen, doncs els hauran de sancionar.
El vestíbul rodó del qual surten les tres boques (Canaletes, Pelai i Cafè Zuric) així com l'accés a la L3 i FGC és territori TMB o via pública "normal"? Si és el segon cas, cosa que en un principi pensava, no és a TMB a qui he de reclamar, i per això ni se m'ha passat pel cap fer-ho.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/07/2007 15:52

Notícia de l'Avui:

--------------------------------------------------------------------------------------

Els seleccionats obtindran el carnet d'associat de l'AMUC que els permetrà tocar al metro de Barcelona
Càsting per tocar al Metro

EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 07.07.2007 - 19:40 hs


L'Associació de Músics del Carrer (AMUC) ha realitzat avui una prova de selecció als músics que han sol·licitat plaça per a tocar al metro de Barcelona. L'objectiu principal és garantir la qualitat de la música i facilitar el control i el bon funcionament dels 32 punts reservats de la xarxa metropolitana.

Les proves han tingut lloc al Convent de Sant Agustí de la ciutat amb un jurat integrat per experts de la indústria musical de l'Escola de Músics I.J.P.C. de Barcelona, encarregat de valorar els 95 artistes inscrits per passar la selecció.


Els aspirants han presentat un repertori de 20 cançons, de les quals n'han interpretat com a mínim tres, escollides pel jurat

S'ha valorat la qualitat, la varietat temàtica i la possible convivència ambiental dins les instal·lacions del metro. Els aspirants han presentat un repertori de 20 cançons, de les quals n'han interpretat com a mínim tres, escollides pel jurat.

Els seleccionats obtindran el carnet d'associat de l'AMUC que els permetrà tocar al metro i participar en els projectes de l'associació.

Una vegada dins el programa de músics, hauran d'acatar la normativa establerta que obliga a no superar els 20 watts, respectar l'horari, no utilitzar instruments de percussió i moure's pels diferents espais habilitats.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 14/12/2007 16:18

A causa del soroll infernal del "músic" de torn a Fontana, he enviat una queixa a TMB. M'han respost això:
El Departament de Relacions Externes de TMB ha escrit:Ens referim a la vostra comunicació en què manifestàveu el vostre desgrat per la utilització d’amplificadors per part dels músics que actuen a les instal·lacions de metro.

D’antuvi, en relació amb les actuacions musicals que es duen a terme a l’interior de les instal·lacions de metro, us hem de recordar que es tracta d’activitats reglamentades, de forma i manera que seus els músics, dintre del projecte desenvolupat per TMB juntament amb l’Associació de Músics al Carrer i amb la mediació del Districte de Ciutat Vella, poden realitzar les seves actuacions sempre dintre de la normativa establerta.

D’altra banda, tan bon punt es detecta la presència de músics amb aparells amplificadors del so, ja sigui per avís dels empleats de servei a l'estació o als trens o per pròpia observació, el personal de vigilància els insten a no utilitzar-los, única acció que poden efectuar per tal d’evitar molèsties als passatgers, ja que cal tenir en compte que la seva actuació no és un delicte i, per tant, no poden posar-los a disposició de la policia. En molts casos, posteriorment, tornen a utilitzar-los a la xarxa, fins que els tornen a amonestar novament.

Esperem, doncs, que totes les actuacions empreses contribueixin a oferir-vos la qualitat de servei que demaneu a TMB.
I si sobrepassen el límit de so permès, provocant un perill per a la salut pública, no hi poden intervenir amb més contundència?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 14/12/2007 22:04

Guigui ha escrit:A causa del soroll infernal del "músic" de torn a Fontana, he enviat una queixa a TMB. M'han respost això:
El Departament de Relacions Externes de TMB ha escrit:Ens referim a la vostra comunicació en què manifestàveu el vostre desgrat per la utilització d’amplificadors per part dels músics que actuen a les instal·lacions de metro.

D’antuvi, en relació amb les actuacions musicals que es duen a terme a l’interior de les instal·lacions de metro, us hem de recordar que es tracta d’activitats reglamentades, de forma i manera que seus els músics, dintre del projecte desenvolupat per TMB juntament amb l’Associació de Músics al Carrer i amb la mediació del Districte de Ciutat Vella, poden realitzar les seves actuacions sempre dintre de la normativa establerta.

D’altra banda, tan bon punt es detecta la presència de músics amb aparells amplificadors del so, ja sigui per avís dels empleats de servei a l'estació o als trens o per pròpia observació, el personal de vigilància els insten a no utilitzar-los, única acció que poden efectuar per tal d’evitar molèsties als passatgers, ja que cal tenir en compte que la seva actuació no és un delicte i, per tant, no poden posar-los a disposició de la policia. En molts casos, posteriorment, tornen a utilitzar-los a la xarxa, fins que els tornen a amonestar novament.

Esperem, doncs, que totes les actuacions empreses contribueixin a oferir-vos la qualitat de servei que demaneu a TMB.
I si sobrepassen el límit de so permès, provocant un perill per a la salut pública, no hi poden intervenir amb més contundència?
Aquesta setmana passada he vist al túnel de Verdaguer L4-L5 un xinès?japonès? coreà? tocant un instrument de corda oriental (d´una sola corda). Tocava molt bé.
El mateix dia un cantant amb guitarra a l´estació de Ciutadella L4 tampoc estava malament.
Ja no hi ha tants acordeonistes dels xungos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 15/12/2007 18:00

437.001 ha escrit:Ja no hi ha tants acordeonistes dels xungos.
Doncs a Fontana sembla que no tenen aquest privilegi de la reducció d'estira-i-arronsa-acordions. Cada cop que hi passo hi ha un escandalós que camufla el seu horrorós estil antiharmònic rere el xivarri eixordador d'un amplificador.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 16/12/2007 0:51

Haurieu d'haver vist una dona que cantava (en plan karaoke) a l'estació d'Avenida de America (Madrid) l'altre dia. Impresionant. Digne d'aquell programa de Cuatro, aquella especie d'OT per freaks.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 16/12/2007 1:04

Vox ha escrit:Haurieu d'haver vist una dona que cantava (en plan karaoke) a l'estació d'Avenida de America (Madrid) l'altre dia. Impresionant. Digne d'aquell programa de Cuatro, aquella especie d'OT per freaks.

Vox
Cert, l'últim cop que vaig estar a Madrid, vaig veure que allà està de moda fer karaoke. Duen la música enregistrada i ells només canten, de manera escandalosa i amb un amplificador de fira que no pots ni apreciar la música. Ho vaig veure en un bon grapat d'ocasions, i sembla que aquesta moda comença a estendre's a Barcelona, doncs ja ho he vist un cop.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 21/11/2008 22:39

Ahir desprès de molts temps em van venir a tocar música al tren,en aquest cas un home d'uns 60 anys aproximadament que tocava el víoli força bé.Va ser en el rodalies Vilanova-Sant Celoni de les 15.50 per Bellvitge,entre Bellvitge i Sants.

Peró bueno,d'aquest home no em puc queixar,per qué ho feia bé,encara que passava pel vagó a demanar diners,i ningú el va donar diners(jo nomès portava una T-10).Dels que em queixo són d'aquells que és posen a cantar,a fer concerts,amb les guitarres,el grupet de 2 o 3 que alguns cops són gitanos,o alguns cops un extranjer que a sobre és posaven a dir "Tocamos para que su viaje sea más ameno",i la majoria del vagó dónat-hi diners i a sobre ho feien fatal >:(

Doncs aixó,que feia molt de temps que no venia algú a tocar música a dins d'un tren.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 22/11/2008 0:09

Doncs l'altre dia, anant i tornant de Barcelona a l'Autònoma en FGC, vaig trobar-me el mateix personatge tocant la guitarra entre Sarrià i Baixador de Vallvidrera (S2) i La Floresta i Sarrià (S55). Força estrafet, i em sembla que no va tocar massa xavalla.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/07/2009 18:37

http://www.lamalla.cat/cultura/musica/article?id=279269

El metro avalua els músics aspirants

Cinquena edició de la prova d'aptitud per tocar al suburbà

LAMALLA.CAT

El metro busca músics. Aquest dijous i divendres, una setantena d'intèrprets passaran les proves d'idoneïtat per tocar al metro. Es tracta de la cinquena edició d'unes proves que tenen per objectiu avaluar les propostes ofertes per tal de garantir la qualitat, la varietat temàtica i la convivència ambiental de la música que sona al subsòl de la ciutat, segons informa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en nota informativa. Cadascun dels inscrits haurà d'interpretar tres temes a l'atzar escollits d'un repertori d'entre 15 i 20 cançons presentades pel músic. Les cançons populars amb acompanyament de guitarra són les prioritats de la majoria dels músics que s'hi presenten, tot i que també es poden escoltar trios de jazz i alguns instrumentistes en solitari que toquen trombons, acordió, saxó i violí, entre d'altres.

Després de vuit anys de la presència de músics a les instal·lacions de la xarxa de metro, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l'Associació de Músics de Carrer (Amuc BCN), amb la col·laboració d'un jurat integrat per professors de l'Escola de Músics I.J.P.C., adherida al Districte de Ciutat Vella, organitzen una nova prova de selecció per avaluar els músics aspirants a tocar en algun dels 32 punts que tenen reservats dins de la xarxa de metro. Arran de l'èxit de participació de les passades edicions, s'ha hagut d'organitzar una cinquena audició per als dies, 16 i 17 de juliol, perquè els qui no s'hi van poder presentar o no van superar l'avaluació puguin fer-ho. En aquesta ocasió, les proves tindran lloc a l'estació de metro d'Universitat (Línies 1 i 2), entre les 9 i les 17 hores del dijous i entre les 9:30 i les 14 hores del divendres. S'ha decidit canviar l'emplaçament de les proves per tal que els usuaris del metro les puguin viure en directe i per donar més visibilitat als diferents artistes que s'hi presenten.

Publicat 16/07/2009 13:16h


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 16/07/2009 18:39

Segueixo dient que la iniciativa m'agrada molt (encara que em repeteixo, ja ho sé). Però que no es quedi només aquí: Que aquests músics, si volen tenir una carrera de música, que les fundacions principals de música els mirin i els agafin ;) .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dijous 16/07/2009 18:51

Els dos ultims trens que he agafat per anar a barcelona m'hi he trobat musics. No se si es casualitat o que ara n'hi a mes :nose

A mi, la veritat es que no em molesten, més aviat m'agrada. :ok



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 742
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dilluns 20/07/2009 13:13

A FGC sembla haver últimament una plaga de músics que pujen als trens al trajecte entre Muntaner i Les Planes. Les sessions dins dels trens, duren desde Muntaner fins al Baixador de Vallvidrera, i després pujen a altre cotxe desde Baixador de Vallvidrera fins les Planes. Per tornar a fer el mateix a l´inversa. Son gairebé cinc minuts de sessió molesta, amb violins i acordeons.

Salutacions.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dilluns 20/07/2009 14:41

Fa un parell de setmanes, anant a Mataró, no em vaig ensopegar pas amb músics, sinó amb... "aprenents" d'actor intentant de representar una escena de "Romeo i Julieta"! Ni més ni menys. Per tant, es va ampliant el repertori. Aviat, jocs de mans i sessions de cinema amateur! El que no canvia -un cop acabada la feina (i quina feina, la de de malmetre Shakespeare als peus d'un Cívia)- és el conseqüent "paseíllo torero" amb platet i gorra...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 21/01/2010 20:09

Recupero el fil per qué avui un senyor ben vestit(i diria que imigrant)ha pujat al tren tocant el violí juntament amb una noia grassa(i diria que també imigrant)tocant un instrument d'aquests musicals semblant a un tamboret peró que no era un tambor,'aquests que si l'uses sona metall,no se com és diu,i ha estat en una 112 d'FGC que feia un S1 direcció Barcelona.La parella en qüestio ha pujat a Muntaner i baixat a Provença.

Ara bé,és el primer cop en la meva vida que veig aixó de gent entrant a un tren per tocar instruments musicals a FGC!!!!,sempre ho havia vist al metro o a renfe,peró a FGC mai,el primer cop en la meva vida!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 21/01/2010 21:29

Jo ja he patit algun massacrador d'innocents violins entre Peu del Funicular i Les Planes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dijous 21/01/2010 23:25

Los músicos son todo un clásico en la Barcelona - Vallès. Yo siempre los sufro en el S55 de las 14:19 o el S2 de las 14:24, siempre, cada día, alguno toca. Generalmente es el mismo rumano (?) con el acordeón "tlaaaaa señoraaaaaaaaaaa, tlaaaaa comidaaaaaaaaaa" aunque poco a poco han aparecido otros integrantes del star system suburbano como una vez que habían unos suramericanos que cantaban y todo creo recordar. Y para que no falte, el merchandising de la mano de los vendedores de paquetes de kleenex a un euro.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 21/01/2010 23:37

Curiós, respecte als dos darrers missatges, un mateix dia, anada i tornada a Sant Cugat, vaig tenir primer l'home que feia "cridar" el violí i el senyor de l'acordió.
Els millors musics que he vist als trens, ha sigut a un Civia, R1, tots dos vam pujar a Sants i ells van baixar a Arc de triomf. Jo vaig continuar cap a Calella. Era un petit grup, amb saxòfon i contrabaix (i altres dos que semblen que no podien tocar perquè és possible que els seus instruments siguin majors), que eren uns professionals. Potser ho van fer per passar l'estona, mentre feien el trajecte perquè no van pidolar ni res. Era fascinant, i jo realment esperava que m'acompanyessin a Callella :P Quin jazz... em sembla que l'única vegada que he arribat a agrair la presència de músics als trens... que per emprenyar el personal, millor que tornin a posar musica clàssica.
El pitjor que he vist era un home amb guitarra al passadís de la L3 a Plaça Espanya que feia tocs de guitarra i cridava "a" durant deu segons per seguir dient "o"... jo i un amic que m'acompanyava ens vam fer una bona petada de riure.

D'altra banda, i molt relacionat amb aiò, recordo... farà set o vuit anys. A la línia Llobregat-Anoia, a Plaça espanya, cada migdia, i havia un senyor gran que repartia el diari Metro, avui desaparegut. Aquest senyor era el pare d'un dels treballadors, i el seu oci era repartir el diari a la gent, als FGC i establir converses amb senyores de la seva edat. Un dia FGC li va fer un toc d'atenció, prohibint-li per això perquè Diari Metro és una empresa privada i se subvenciona per publicitat, que ben bé era repartida directament als trens, però aquest home va anar cada migdia durant un any més fins que no el vaig tornar a veure.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”