Nou accés ferroviari al Prat
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1375
- Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Informació: Diari digital El Món, edició d'aquest migdia
El Govern ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) explotar la futura línia ferroviària a l'aeroport de Barcelona, una connexió que entrarà en funcionament una vegada Adif finalitzi el ramal que està construint actualment, a partir del 2022.
"Ens avancem i hem encarregat a FGC l'explotació d'aquesta línia", ha dit el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, en la roda de premsa posterior al consell executiu.
En concret, el Govern ha aprovat declarar aquest nou servei ferroviari d'accés a l'Aeroport de Barcelona com a servei de rodalies, públic. I ha atribuït la seva prestació a FGC.
El ramal que s'està construint, de 4,5 quilòmetres, va des de l'estació del Prat de Llobregat fins a la T1 de l'aeroport, i l'actuació inclou la construcció de les noves estacions ferroviàries a la T1 i T2, amb transbord amb la L9 del metro.
Calvet ha destacat que aquest nou servei, que discorrerà per vies de titularitat estatal des de l'estació de Sant Andreu Comtal fins a les terminals aeroportuàries, també tindrà una funció de "vertebració territorial".
Aquest servei, que el conseller ha destacat que "serà molt més que una llançadora", prestarà servei a la T1 i T2 i comptarà amb un tren cada 15 minuts, enfront dels 30 minuts actuals.
El Govern ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) explotar la futura línia ferroviària a l'aeroport de Barcelona, una connexió que entrarà en funcionament una vegada Adif finalitzi el ramal que està construint actualment, a partir del 2022.
"Ens avancem i hem encarregat a FGC l'explotació d'aquesta línia", ha dit el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, en la roda de premsa posterior al consell executiu.
En concret, el Govern ha aprovat declarar aquest nou servei ferroviari d'accés a l'Aeroport de Barcelona com a servei de rodalies, públic. I ha atribuït la seva prestació a FGC.
El ramal que s'està construint, de 4,5 quilòmetres, va des de l'estació del Prat de Llobregat fins a la T1 de l'aeroport, i l'actuació inclou la construcció de les noves estacions ferroviàries a la T1 i T2, amb transbord amb la L9 del metro.
Calvet ha destacat que aquest nou servei, que discorrerà per vies de titularitat estatal des de l'estació de Sant Andreu Comtal fins a les terminals aeroportuàries, també tindrà una funció de "vertebració territorial".
Aquest servei, que el conseller ha destacat que "serà molt més que una llançadora", prestarà servei a la T1 i T2 i comptarà amb un tren cada 15 minuts, enfront dels 30 minuts actuals.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1375
- Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)
FGC Elaboració del pla de negoci del nou servei ferroviari entre Barcelona i l'Aeroport de Barcelona - El Prat.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 2&lawType=
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 2&lawType=
El Parlament rebutja la connexió ferroviària de l’R4 amb l’Aeroport del Prat
El Parlament de Catalunya ha rebutjat connectar la línia R4 de Rodalies amb l’Aeroport del Prat, tal com proposaven alcaldes socialistes del Vallès Occidental, entre els quals figuren la de Sabadell, Marta Farrés. La proposta ferroviària ha rebut el cop de porta de la cambra catalana amb els vots d’ERC, Junts per Catalunya i el Partit Popular.
En la proposta de resolució, s’instava al Parlament a connectar els dos Vallesos amb l’aeroport mitjançant les línies R2 Nord i R4. Amb aquesta proposta, es mantindria l’actual connexió entre el Vallès Oriental i l’aeroport, s’ampliaria amb l’arribada de l’R4 oferint freqüències d’un tren cada 10 minuts amb l’aeroport amb trens i un augment de la rotació dels trens de l’R4.
El govern català, per contra, pretén crear una nova línia que creuï Barcelona des de Sant Andreu fins el Prat del Llobregat, una operació que facilitaria l’empresa Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
“Els partits al govern de la Generalitat es tornen a aliar amb la dreta del PP per donar l’esquena al Vallès i a la majoria de la ciutadania que utilitza a diari els trens de rodalies”, ha declarat Pol Gibert, tinent d’alcaldessa i diputat al Parlament català. “La Generalitat segueix encaparrada en portar-hi un tren llançadora que serà més car que Rodalies”, ha afegit el regidor i parlamentari.
https://www.diaridesabadell.com/2020/07 ... port-prat/
El Parlament de Catalunya ha rebutjat connectar la línia R4 de Rodalies amb l’Aeroport del Prat, tal com proposaven alcaldes socialistes del Vallès Occidental, entre els quals figuren la de Sabadell, Marta Farrés. La proposta ferroviària ha rebut el cop de porta de la cambra catalana amb els vots d’ERC, Junts per Catalunya i el Partit Popular.
En la proposta de resolució, s’instava al Parlament a connectar els dos Vallesos amb l’aeroport mitjançant les línies R2 Nord i R4. Amb aquesta proposta, es mantindria l’actual connexió entre el Vallès Oriental i l’aeroport, s’ampliaria amb l’arribada de l’R4 oferint freqüències d’un tren cada 10 minuts amb l’aeroport amb trens i un augment de la rotació dels trens de l’R4.
El govern català, per contra, pretén crear una nova línia que creuï Barcelona des de Sant Andreu fins el Prat del Llobregat, una operació que facilitaria l’empresa Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
“Els partits al govern de la Generalitat es tornen a aliar amb la dreta del PP per donar l’esquena al Vallès i a la majoria de la ciutadania que utilitza a diari els trens de rodalies”, ha declarat Pol Gibert, tinent d’alcaldessa i diputat al Parlament català. “La Generalitat segueix encaparrada en portar-hi un tren llançadora que serà més car que Rodalies”, ha afegit el regidor i parlamentari.
https://www.diaridesabadell.com/2020/07 ... port-prat/
-
- N8
- Entrades: 667
- Ubicació: Horta L5
Yo no me calentaría tantísimo la cabeza con la reestructuración de líneas.
Siendo sensatos, y bajo mi opinión, no veo nada mal que el tren lanzadera del aeropuerto finalice/inicie en Moncada-bifurcació, ya que no hay cruces por el medio.
Así mismo, la R2 sur también podría tener su origen y final ahí, SAC no tendrá vías como antaño para albergar trenes.
Los regionales hacia el sur, los haría salir desde la estación de Francia como hasta ahora, y los del norte, desde sants. Asimismo trenes de largo recorrido por convencional.
Aunque con SAGRERA echa y funcionando, unificaría la R2 en una sola línea con origenes y destinos vilanova/st.vicenç-granollers/sant celoni.
Siendo sensatos, y bajo mi opinión, no veo nada mal que el tren lanzadera del aeropuerto finalice/inicie en Moncada-bifurcació, ya que no hay cruces por el medio.
Así mismo, la R2 sur también podría tener su origen y final ahí, SAC no tendrá vías como antaño para albergar trenes.
Los regionales hacia el sur, los haría salir desde la estación de Francia como hasta ahora, y los del norte, desde sants. Asimismo trenes de largo recorrido por convencional.
Aunque con SAGRERA echa y funcionando, unificaría la R2 en una sola línea con origenes y destinos vilanova/st.vicenç-granollers/sant celoni.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5253
- Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contacta:
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... na-8175905
ENLLAÇARÀ AMB LA L-9 DEL METRO
El Govern autoritza les obres perquè Rodalies arribi a la T-1 de l'aeroport de Barcelona
Amb una inversió de 73 milions, permetran connectar Sants amb la terminal en 19 minuts
ENLLAÇARÀ AMB LA L-9 DEL METRO
El Govern autoritza les obres perquè Rodalies arribi a la T-1 de l'aeroport de Barcelona
Amb una inversió de 73 milions, permetran connectar Sants amb la terminal en 19 minuts
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
S'abandona la idea de llançadora segregada d'FGC, doncs?? D'ésser així, seria una gran notícia!!El Periódico ha escrit:Amb el nou accés, hi haurà serveis directes de Rodalies a les dues terminals de l’Aeroport des de Manresa i Maçanet, via Barcelona, amb les línies R4 i R2, i es podrà accedir a les altres línies de rodalies i al metro de Barcelona, [...]

Salvem l'Estació de França!
Segons aquesta notícia de l'Ara (amb els errors de rigor), seria una línia pròpia:
FGC engega els tràmits per licitar els trens de la nova R-Aeroport, que arribarà fins a la T1 del Prat
Renfe manté el pols per gestionar el mateix servei i insisteix que és la millor opció
https://www.ara.cat/societat/FGC-R-Aero ... 44890.html
Ara, aneu a saber què és cert...
FGC engega els tràmits per licitar els trens de la nova R-Aeroport, que arribarà fins a la T1 del Prat
Renfe manté el pols per gestionar el mateix servei i insisteix que és la millor opció
https://www.ara.cat/societat/FGC-R-Aero ... 44890.html
Ara, aneu a saber què és cert...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Renfe y FGC chocan por el tren hasta la T-1 de El Prat
Mientras Renfe Rodalies mantiene que su oferta es mucho más rentable y operativa, desde Ferrocarrils recuerdan que el Govern ya se decidió por la operadora catalana y tienen 12 trenes encargados
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
I 12 trens no és excessiu per una llançadora??
Se'ns escapa quelcom.
Mientras Renfe Rodalies mantiene que su oferta es mucho más rentable y operativa, desde Ferrocarrils recuerdan que el Govern ya se decidió por la operadora catalana y tienen 12 trenes encargados
https://cronicaglobal.elespanol.com/vid ... 6_102.htmlFGC anunció la compra de 12 nuevos trenes con los que pretenden prestar el servicio de tren lanzadera entre Sant Andreu Comtal y El Prat, lo que ya han bautizado como R-Aeroport. [...] La propuesta de Renfe pasa por integrar el tren que llegará hasta la terminal 1 de El Prat en el recorrido de la R2 desde Maçanet-Massanes y la R4 desde Manresa.
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
I 12 trens no és excessiu per una llançadora??

m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 28/10/2020 19:22, en total s’ha editat 2 vegades.
Salvem l'Estació de França!
m.h.t. ha escrit: ↑Dimecres 28/10/2020 19:10Renfe y FGC chocan por el tren hasta la T-1 de El Prat
Mientras Renfe Rodalies mantiene que su oferta es mucho más rentable y operativa, desde Ferrocarrils recuerdan que el Govern ya se decidió por la operadora catalana y tienen 12 trenes encargados
Bueno, suposo que serà un repartiment per a operar el tram Lleida - Manresa.FGC anunció ayer el inicio de los trámites para la compra de 12 nuevos trenes con los que pretenden prestar el servicio de tren lanzadera entre Sant Andreu Comtal y El Prat, lo que ya han bautizado como R-Aeroport. [...] La propuesta de Renfe pasa por integrar el tren que llegará hasta la terminal 1 de El Prat en el recorrido de la R2 desde Maçanet-Massanes y la R4 desde Manresa.[/b]
https://cronicaglobal.elespanol.com/vid ... 6_102.html
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
I 12 trens no és excessiu per una llançadora??Se'ns escapa quelcom.
El metro de Barcelona amb motoristes!
No es tan. Pensant que el trajecte serà de poc de 30 min i els temps d'espera a terminal, seria un temps de volta de 90-100 min mínim si es fa en carrosel. Cada 15 min són 6-7 unitats, i aixó ben justet. També s'ha de pensar en fer dobles composicions, reforços d'hora punta i reserva.m.h.t. ha escrit: ↑Dimecres 28/10/2020 19:10Renfe y FGC chocan por el tren hasta la T-1 de El Prat
Mientras Renfe Rodalies mantiene que su oferta es mucho más rentable y operativa, desde Ferrocarrils recuerdan que el Govern ya se decidió por la operadora catalana y tienen 12 trenes encargados
https://cronicaglobal.elespanol.com/vid ... 6_102.htmlFGC anunció la compra de 12 nuevos trenes con los que pretenden prestar el servicio de tren lanzadera entre Sant Andreu Comtal y El Prat, lo que ya han bautizado como R-Aeroport. [...] La propuesta de Renfe pasa por integrar el tren que llegará hasta la terminal 1 de El Prat en el recorrido de la R2 desde Maçanet-Massanes y la R4 desde Manresa.
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
I 12 trens no és excessiu per una llançadora??Se'ns escapa quelcom.
Adif licita la segona fase de les obres del nou accés ferroviari a la T1 del Prat
La construcció de les instal·lacions durarà dos anys i costarà 81 milions d'euros
BARCELONA 25/11/2020 15:07 | NATÀLIA VILA
https://www.ara.cat/societat/Adif-licit ... 43125.html
La construcció de les instal·lacions durarà dos anys i costarà 81 milions d'euros
BARCELONA 25/11/2020 15:07 | NATÀLIA VILA
https://www.ara.cat/societat/Adif-licit ... 43125.html
Yo me he perdido,jaezcurra ha escrit: ↑Dimecres 25/11/2020 17:35Adif licita la segona fase de les obres del nou accés ferroviari a la T1 del Prat
La construcció de les instal·lacions durarà dos anys i costarà 81 milions d'euros
BARCELONA 25/11/2020 15:07 | NATÀLIA VILA
https://www.ara.cat/societat/Adif-licit ... 43125.html
Le sumo a 2018 (fecha que anunciarón) 2021 que estaria en pruebas y ahora 2 años más de obras? quiere decir que en el mejor de los casos nos vamos a finales de 2022 o 2023 y aqui no pasa nada? de verdad?
Ahora acepto que alguien me diga que por eso FGC tardara en tener 2 años los nuevos trenes y bla bla bla, pero es muy triste el nivel de retrasos en obra publica que tenemos en Catalunya.
- uriol108
- N8
- Entrades: 862
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Estas orbras las está ejecutabndo ADIF y el Ministerio de Fomento