Nou accés ferroviari al Prat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 23/12/2019 16:37

Informació: Diari digital El Món, edició d'aquest migdia

El Govern ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) explotar la futura línia ferroviària a l'aeroport de Barcelona, ​​una connexió que entrarà en funcionament una vegada Adif finalitzi el ramal que està construint actualment, a partir del 2022.

"Ens avancem i hem encarregat a FGC l'explotació d'aquesta línia", ha dit el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, en la roda de premsa posterior al consell executiu.

En concret, el Govern ha aprovat declarar aquest nou servei ferroviari d'accés a l'Aeroport de Barcelona com a servei de rodalies, públic. I ha atribuït la seva prestació a FGC.

El ramal que s'està construint, de 4,5 quilòmetres, va des de l'estació del Prat de Llobregat fins a la T1 de l'aeroport, i l'actuació inclou la construcció de les noves estacions ferroviàries a la T1 i T2, amb transbord amb la L9 del metro.

Calvet ha destacat que aquest nou servei, que discorrerà per vies de titularitat estatal des de l'estació de Sant Andreu Comtal fins a les terminals aeroportuàries, també tindrà una funció de "vertebració territorial".

Aquest servei, que el conseller ha destacat que "serà molt més que una llançadora", prestarà servei a la T1 i T2 i comptarà amb un tren cada 15 minuts, enfront dels 30 minuts actuals.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 31/12/2019 10:01

FGC Elaboració del pla de negoci del nou servei ferroviari entre Barcelona i l'Aeroport de Barcelona - El Prat.

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 2&lawType=



trainman
N9
N9
Entrades: 2355
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 14/07/2020 10:56

El Parlament rebutja la connexió ferroviària de l’R4 amb l’Aeroport del Prat

El Parlament de Catalunya ha rebutjat connectar la línia R4 de Rodalies amb l’Aeroport del Prat, tal com proposaven alcaldes socialistes del Vallès Occidental, entre els quals figuren la de Sabadell, Marta Farrés. La proposta ferroviària ha rebut el cop de porta de la cambra catalana amb els vots d’ERC, Junts per Catalunya i el Partit Popular.

En la proposta de resolució, s’instava al Parlament a connectar els dos Vallesos amb l’aeroport mitjançant les línies R2 Nord i R4. Amb aquesta proposta, es mantindria l’actual connexió entre el Vallès Oriental i l’aeroport, s’ampliaria amb l’arribada de l’R4 oferint freqüències d’un tren cada 10 minuts amb l’aeroport amb trens i un augment de la rotació dels trens de l’R4.

El govern català, per contra, pretén crear una nova línia que creuï Barcelona des de Sant Andreu fins el Prat del Llobregat, una operació que facilitaria l’empresa Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

“Els partits al govern de la Generalitat es tornen a aliar amb la dreta del PP per donar l’esquena al Vallès i a la majoria de la ciutadania que utilitza a diari els trens de rodalies”, ha declarat Pol Gibert, tinent d’alcaldessa i diputat al Parlament català. “La Generalitat segueix encaparrada en portar-hi un tren llançadora que serà més car que Rodalies”, ha afegit el regidor i parlamentari.

https://www.diaridesabadell.com/2020/07 ... port-prat/



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 667
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimarts 14/07/2020 22:33

Yo no me calentaría tantísimo la cabeza con la reestructuración de líneas.
Siendo sensatos, y bajo mi opinión, no veo nada mal que el tren lanzadera del aeropuerto finalice/inicie en Moncada-bifurcació, ya que no hay cruces por el medio.
Así mismo, la R2 sur también podría tener su origen y final ahí, SAC no tendrá vías como antaño para albergar trenes.
Los regionales hacia el sur, los haría salir desde la estación de Francia como hasta ahora, y los del norte, desde sants. Asimismo trenes de largo recorrido por convencional.

Aunque con SAGRERA echa y funcionando, unificaría la R2 en una sola línea con origenes y destinos vilanova/st.vicenç-granollers/sant celoni.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”