Nou accés ferroviari al Prat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Entrada Autor: wefer » Diumenge 17/04/2016 20:04

bigcoaster ha escrit:Amb el ramal a l'aeroport que s'està construint ara n'hi hauria prou, no caldria res més, però com que ha tardat tant temps en arribar (l'Estat és qui la fa), la Generalitat va allargar el seu projecte inicial per poder arribar a l'aeroport i unir la T1 amb transport públic d'alta capacitat.
La cosa va ser encara millor: com que Madrid tenia metro a l'aeroport, no podia ser que nosaltres no en tinguéssim també. Encara que la lògica deia que l'ideal era millorar la connexió mitjançant Rodalies, no pas metro (i menys cedint als deliris de l'alcalde d'El Prat que han fet la L9 lenta i absurda).
Efectivament, a això se li suma el total desinterès de Fomento per a qualsevol obra que no es faci a Madrid, i tenim l'absurditat actual on ens hem gastat una quantitat obscena de diners... mentre el camí més còmode i ràpid a l'aeroport continua essent l'Aerobús.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 17/04/2016 20:06

Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 17/04/2016 20:19

wefer ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Amb el ramal a l'aeroport que s'està construint ara n'hi hauria prou, no caldria res més, però com que ha tardat tant temps en arribar (l'Estat és qui la fa), la Generalitat va allargar el seu projecte inicial per poder arribar a l'aeroport i unir la T1 amb transport públic d'alta capacitat.
La cosa va ser encara millor: com que Madrid tenia metro a l'aeroport, no podia ser que nosaltres no en tinguéssim també. Encara que la lògica deia que l'ideal era millorar la connexió mitjançant Rodalies, no pas metro (i menys cedint als deliris de l'alcalde d'El Prat que han fet la L9 lenta i absurda).
Efectivament, a això se li suma el total desinterès de Fomento per a qualsevol obra que no es faci a Madrid, i tenim l'absurditat actual on ens hem gastat una quantitat obscena de diners... mentre el camí més còmode i ràpid a l'aeroport continua essent l'Aerobús.
Exacte, amb la línia de Rodalies n'hi hauria més que suficient, però és com aquell gag del polònia que totes les CCAA volien una caqueta perquè Catalunya l'havia demanat. xD
Només discrepo en una cosa, la volta del Prat tenia tot el sentit del món si la L9 no havia d'anar més enllà del Parc Nou, però com que van fer-ho el pitjor que van poder, doncs au, volta i cap a l'aeroport. :)
metring ha escrit:Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?
Jo, desde la T1,2,3 directe fins al centre i en hora punta. Com que comences a l'extrem tens seient sempre. La maleta que portava me la vaig posar entre les cames i com que als passadissos no acostuma a haver-hi gaire gent perquè no s'hi cap, doncs estava còmode i no molestava gaire. La veritat, no ho vaig trobar una cosa extranya o incòmoda o que molestés a algú, simplement era com anar al metro amb la motxilla del gimnàs o de l'escola.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 17/04/2016 20:21

bigcoaster ha escrit:

metring ha escrit:Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?
Jo, desde la T1,2,3 directe fins al centre i en hora punta. Com que comences a l'extrem tens seient sempre. La maleta que portava me la vaig posar entre les cames i com que als passadissos no acostuma a haver-hi gaire gent perquè no s'hi cap, doncs estava còmode i no molestava gaire. La veritat, no ho vaig trobar una cosa extranya o incòmoda o que molestés a algú, simplement era com anar al metro amb la motxilla del gimnàs o de l'escola.
Ho deia pel temps de trajecte cap el centre, si el trobàveu acceptable o no.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 17/04/2016 21:13

Però... La volta pel Prat no era, a més de per criteris polítics, per dificultats en el subsòl? O això de les dificultats és perquè ens han venut la moto?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 17/04/2016 21:37

Adolescent barceloní ha escrit:Però... La volta pel Prat no era, a més de per criteris polítics, per dificultats en el subsòl? O això de les dificultats és perquè ens han venut la moto?
Si, la volta de Aeroport T. de Càrrega si que es va fer per evitar passar sota les pistes sota terreny deltaic, però la volta del Prat es va fer per arribar a l'estació del Prat i a La Ribera.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 17/04/2016 22:28

metring ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
metring ha escrit:Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?
Jo, desde la T1,2,3 directe fins al centre i en hora punta. Com que comences a l'extrem tens seient sempre. La maleta que portava me la vaig posar entre les cames i com que als passadissos no acostuma a haver-hi gaire gent perquè no s'hi cap, doncs estava còmode i no molestava gaire. La veritat, no ho vaig trobar una cosa extranya o incòmoda o que molestés a algú, simplement era com anar al metro amb la motxilla del gimnàs o de l'escola.
Ho deia pel temps de trajecte cap el centre, si el trobàveu acceptable o no.
El temps és bastant acceptable, en 45-50 minuts estàs a Picadilly Circus (que per alguna cosa és la Picadilly line) o sigui que si. A més, fa enllaç amb totes les línies. És exactament el que serà la L2 quan arribi a l'aeroport en el cas de Barcelona.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 17/04/2016 22:29

Adolescent barceloní ha escrit:Però... La volta pel Prat no era, a més de per criteris polítics, per dificultats en el subsòl? O això de les dificultats és perquè ens han venut la moto?
mmmm... :boig Permet-me dubtar de les "dificultats del subsòl", per exemple en el cas de l'aeroport. I més encara quan d'aquí no res es perforarà el túnel de rodalies per sota de les pistes, que serà exactament igual que el de la L9.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 17/04/2016 23:31

i si d'aquí uns anys es pogues fer això ?

Imatge



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dilluns 18/04/2016 11:17

Si la meitat dels trens de la L9 fessin trajectes semi-directes n'hi hauria prou per solucionar la lentitud de la línia a l'espera que arribi la L2 i la L1 fent servir la mateixa via?



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 18/04/2016 15:29

ortegote ha escrit:
David.F.C.M.B.1000 ha escrit:don ramon , sabe si renfe ara igual que la linea 9 sur lo del billete especial al aeropuerto ???
Creo que Santi Vila como Conseller ya lo dejo claro la lanzadera con capital Privado y suplemento como en casi todo el mundo se hace (no es que me guste la idea pero esto es verdad)
Se gana que llegaras a la T1 con Tren pero lo de la explotación privada me da a mi que al final esta empresa privada alquilara a Renfe para hacer el servicio.
Saludos.
Yo creo que más que suplemento será suplementazo. Pondrán trenes guays con wifi, asientos cómodos, muchas pantallitas con vídeos sobre Barcelona, máquinas expendedoras de cosas y toda esa parafernalia que gusta a los guiris y les cobrarán una morterada que pagarán a gusto porque ése tren mola. Quizá suene despectivo, pero cómo diantres iban a amortizar la inversión los inversores privados, si no lo hacen así?

Quedarán tres alternativas:

- El tren a precio hiperelitista y totalmente disuasorio para quien no sea guiri.
- El metro con su "giragonsa" y su suplemento, para el populacho.
- Y si no te gusta, el Aerobús o el 46.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/04/2016 16:02

En el fons, tens raó sobre el tema de política de preus. Però ves-te traient del cap que el guiri és l'oncle ric d'Amèrica. Molts fan aquí exactament el que nosaltres fem quan anem (faríem si anéssim) als seus països: buscar l'opció més econòmica. Oi que a Londres, si vas per preu, saps que l'última opció que agafaries és el Heathrow Express? O a Viena el CAT? Doncs això.

O per què us penseu que AirBNB prolifera en detriment dels hotels convencionals?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 18/04/2016 18:02

uriol108 ha escrit:i si d'aquí uns anys es pogues fer això ?

Imatge
No descarto que es pogués fer en superfície aquestr tram. Si es pot, el dia que facin la L2, això s'ha de fer.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 18/04/2016 20:30

Jo penso que la L9 Sud tindrà que haver arribat fins Sarrià així es faria una conexión amb FGC Vallès Occidental i amb el centre de Barcelona, ara que estan construint el Ramal que connecta la T1 amb la T2 penso que més endavant es podria fer un ramal sur que conecti les terminals de l'aeroport del Prat amb el Garraf, Tarragona, Lleida i Tortosa.

Ara hem pregunto perquè abans de gastar tants diners amb la L9 perquè arribi a l'aeroport del Prat no és va estudiar abans fer una prolongació de la L1 fins l'aeroport del Prat, però en fi eren els temps del totxo i del cava.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 18/04/2016 20:43

La L9 Sud no podia arribar fins a Sarrià (ni pot) principalment perquè falta per tunelar des de Campus Nord.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 18/04/2016 21:00

fgc113 ha escrit:La L9 Sud no podia arribar fins a Sarrià (ni pot) principalment perquè falta per tunelar des de Campus Nord.
Jo hagués continuat fins Sarrià i es mes això ho podrien haver fet però un altre cosa són les ganes de fer les coses bé.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 18/04/2016 21:16

Hola,
A ver que la demanda de usuarios no hiba a ser la bomba creo que todos lo teniamos claro.
Pero se ha echo y bueno da un servicio, que ahora los politicos deberian salir a entornar el "mea culpa" por algunos errores a la hora de finalizar el proyecto pues tambien (pero no lo haran).
Yo voy siendo usuario y mira nunca lo hubiera dicho, bueno no para ir al Aeropuerto ya que veo abusivo el suplemento y tengo otras alternativas mas baratas, pero si voy usando otras conexiones como es ir al Part a pillar la Renfe para ir hacia el sur o si me viene en gana tipo turista para llegar a Barcelona.
Y de momento esa es mi vision de la L9Sud ya veremos en un futuro como le va a la linea, dios no quisiera ver una cosa parecida a la L12 de Mexico la Dorada que se inaguro y ya se ha cerrado, Don Ramón al ser mexicano sepa de esta linea y repito que aqui no pase una cosa asi por que entonces si que habriamos tirado el dinero.
Saludos.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 18/04/2016 22:27

trensmat ha escrit:
fgc113 ha escrit:La L9 Sud no podia arribar fins a Sarrià (ni pot) principalment perquè falta per tunelar des de Campus Nord.
Jo hagués continuat fins Sarrià i es mes això ho podrien haver fet però un altre cosa són les ganes de fer les coses bé.
I jo, seria un enllaç boníssim per anar del Vallès a la Z.U., però la veritat és que no hi ha un duro i que falta per fer fins i tot el túnel!


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 18/04/2016 22:48

ortegote ha escrit:dios no quisiera ver una cosa parecida a la L12 de Mexico la Dorada que se inaguro y ya se ha cerrado, Don Ramón al ser mexicano sepa de esta linea y repito que aqui no pase una cosa asi por que entonces si que habriamos tirado el dinero.
Saludos.
Imatge
:)

Bueno, a banda de esto... espero que no pase lo mismo que la línea 12 del D.F. a nuestra simbiosis llamada líneas 9 y 10.

Además, el Don Ramón de aquí es un nickname, jejeje.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 18/04/2016 23:09

He estat mirant sobre el que dieu de la línia 12 del metro de Mèxic i això és el que diu la Wikipèdia:

https://es.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADne ... 3.ADnea_12

No es tracta d'una clausura estrictament sinó d'un tancament temporal per refer la línia, segons expliquen. Cosa, que per cert, no cal anar tan lluny per veure una cosa semblant: el mateix va passar amb la línia de metro de Ciutat de Palma, que va tancar temporalment després que s'inundés.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”