Nou accés ferroviari al Prat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: Vox » Divendres 05/01/2018 15:05

A mi el tema Passeig de Gràcia em sona a que arribarà fins allà, no pas que acabi allà. Com alguns heu dit es complicat fer-lo donar la volta allà amb tot el moviment de trens que hi ha (i més si com algunes teories apunten al final hi posen alguna línea més de rodalia per allà). El més normal es que el tren segueixi fins Estació de França o fins Clot i la futura Sagrera. I fer-ho en buit seria absurd podent fer-ho en servei.

Per altra banda no sé vosaltres però parlant amb gent els ha donat l'impresió de que el que es fa es un ramal segregat desde la T1 fins Passeig de Gràcia i no pas la realitat, es a dir, un túnel de la T1 a la T2 i al Prat i d'allà conexió amb les vies existents.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Vox
N9
N9
 
Entrades: 1393
Membre des de: Dimarts 03/05/2005 4:47
Ubicació: Badalona

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: Lluis » Dissabte 06/01/2018 14:05

Vox ha escrit:A mi el tema Passeig de Gràcia em sona a que arribarà fins allà, no pas que acabi allà. Com alguns heu dit es complicat fer-lo donar la volta allà amb tot el moviment de trens que hi ha (i més si com algunes teories apunten al final hi posen alguna línea més de rodalia per allà). El més normal es que el tren segueixi fins Estació de França o fins Clot i la futura Sagrera. I fer-ho en buit seria absurd podent fer-ho en servei.


A mi també m'ho sembla.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Lluis
N5
N5
 
Entrades: 153
Membre des de: Divendres 17/10/2014 19:37
Ubicació: Sants Estació

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: Carlos González » Dimarts 16/01/2018 23:43

Es recuperaria "de facto" la R10? Si finalitza a l'Estació de França.....
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1328
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: adriaesc » Dilluns 29/01/2018 21:20

Spotters Barcelona-El Prat ha escrit:La pista 07L-25R del aeropuerto de Barcelona volverá a cerrarse al tráfico aéreo en enero y febrero de 2018. Esta vez, por las obras del túnel ferroviario que conectará las terminales T1 y T2. Además, se terminaran las obras de reasfaltado y cambio de iluminación que se hicieron a principios de 2017, en las que quedó pendiente el cruce con la pista 02-20.
Link de la notícia

Sembla ser que la connexió entre terminals va avançant, fins a tal punt que ja creua la pista d'aterratges.
adriaesc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 30/01/2018 0:52, en total s’ha editat 1 vegada.
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 305
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 18:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: Adolescent barceloní » Dimarts 30/01/2018 0:19

Aquesta obra s'està executant amb tuneladora o a cel obert?
Juanjo Rubio. Programador informàtic, casteller, i aficionat al transport públic.
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
 
Entrades: 2350
Membre des de: Dissabte 25/02/2012 16:00
Ubicació: La Trinitat Nova

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: adriaesc » Dimarts 30/01/2018 0:56

Pel que diu la notícia suposo que a tuneladora, ja que diu que per raons de seguretat i no perquè la pista estigui aixecada.
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 305
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 18:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: uriol108 » Divendres 02/02/2018 17:04

Això vol dir que la tuneladora que estava foradant per sota els horts del costat de la C-32 ja ha arribat fins a la terminal de l'Aeroport ? o hi han 2 tuneladores treballant ?
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
 
Entrades: 709
Membre des de: Diumenge 30/12/2007 22:04
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: adriaesc » Divendres 02/02/2018 18:06

Van començar a foradar el 15 de setembre, segons Adif. No crec que tinguin dues tuneladores per un tram de 4,5 km. A més, aquesta és l'època amb menor moviment de l'Aeroport. Potser no han fet encara tota la estació de la T2 i prefereixen creuar les pistes ara i ja foradaran l'estació més endavant. Això sí, tot són suposicions meves. Potser m'equivoco.
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 305
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 18:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Ubicació de la tuneladora

EntradaAutor: Guigui » Divendres 02/02/2018 20:05

Diria que es troben entre l'actual estació de rodalia i la T-2, pels desviaments de trànsit canviants de l'accés que hi ha hagut i per la maquinària pesada que s'està movent per aquella zona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23807
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Nova estació

EntradaAutor: Javi M » Dissabte 03/02/2018 4:17

Més aviat, aquestes afectacions al trànsit que comentes i la presència de maquinària, corresponen a les obres de la nova estació per a la T2. De fet, a aquesta zona la situació ja ve essent aquesta des d'abans de l'estiu, quan van enderrocar l'antiga passarel·la que comunicava amb l'estació actual.

En principi, el pas de la tuneladora no ve acompanyat de cap mena d'obra a la superfície, amb el que és impossible de saber on s'ubica de forma visual.

I atenent el ritme normal d'avanç d'una tuneladora, i el tancament de la pista 07L/25R, crec que es pot afirmar quasi amb total seguretat de que la tuneladora ja ha creuat la terminal.
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1572
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49

Nou tema: estació intermodal

EntradaAutor: Guigui » Dijous 08/02/2018 19:36

Atès que l'estació intermodal del Prat dóna per tot un tema i no acaba d'encaixar en aquest fil, se n'hi ha dedicat un de propi: viewtopic.php?f=2&t=14597
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23807
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: uriol108 » Dimecres 18/04/2018 14:12

Segons 324.cat :

Aturada la tuneladora que ha de fer arribar el tren llançadora a la T1 del Prat
TV3 ha pogut saber que la perforació posaria en perill la seguretat aèria a la pista principal
18/04/2018 - 13.48 Actualitzat 18/04/2018 - 14.05
Publicitat

Les obres per fer arribar el tren a la T1 estan aturades, segons ha pogut TV3. Des de principis de març, la tuneladora que excava el túnel per on passarà el tren llançadora que connectarà el centre de Barcelona amb la terminal, ha parat de perforar. No pot foradar el tram previst sota la pista principal de l'aeroport en plena temporada turística, per motius de seguretat aèria.

Adif ha confirmat que ara mateix la màquina perforadora ha arribat a tocar de la pista principal, al costat muntanya, però que no ha començat a perforar per sota. L'ens ferroviari explica que, ara com ara, ja s'haurien perforats dos dels tres quilòmetres del túnel projectat. Aquest quilòmetre que falta és, però, el més complex i delicat.

La parada tècnica, l'ha determinada un equip de coordinació conjunta d'ADIF i AENA, per raons de seguretat aèria. En principi, l'aturada es perllongaria fins al mes de novembre, un cop superada l'època estival, amb el volum més alt d'operacions d'enlairament i aterratge. Tot i així, ADIF assegura que s'estudia avançar la data per començar el pas sota la pista i mirar d'adaptar-se al calendari programat.

Fonts de la Generalitat indiquen que, un cop exhaurit el termini de perforació marcat per AENA, no tenen clar que es pugui recuperar el temps perdut. També recorden que el túnel havia d'estar finalitzat a finals de febrer i no creuen que AENA doni llum verda abans de la temporada d'hivern. Això comportaria un nou endarreriment de més de mig any.

Mentre la tuneladora que ha d'arribar a la T1 es manté en via morta, en superfície continuen les obres de les estructures de l'estació de la terminal T2. Aquí s'està treballant en la construcció de pantalles i la instal·lació de lloses, sortides d'emergència o el pou d'extracció de la tuneladora.
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
 
Entrades: 709
Membre des de: Diumenge 30/12/2007 22:04
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: adriaesc » Dimecres 18/04/2018 19:41

Això no m'acaba de quadrar, però suposo que si ho diuen deu ser cert. Amb tot, si no es va fer, per què es va tancar la pista 07L/25R durant finals de gener-principis de febrer? Teòricament era per passar la tuneladora per sota de la pista.
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 305
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 18:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: m.h.t. » Dimecres 18/04/2018 23:02

Això és el que passa per no fer el vial perimetral i voler tunelar sota les pistes. :cop

El tren podria haver anat de T2 a T1 compartint infraestructura amb el metro. Aquest va sota l'enllaç viari T1-T2; al perímetre, no sota les pistes. De fet, no feia falta ni tan sols tunelar: podria haver-se fet un enllaç en superfície.

Metro i Rodalies podrien compartir un mateix viaducte en superfície al costat de la carretera d'enllaç entre T1 i T2. Una sola infraestructura, sense tunelar i econòmica. A més, sense "condemnar" al passatge a un llarg túnel innecessari en aquest indret.
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 1043
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: oriolp13 » Dijous 19/04/2018 1:03

adriaesc ha escrit:Això no m'acaba de quadrar, però suposo que si ho diuen deu ser cert. Amb tot, si no es va fer, per què es va tancar la pista 07L/25R durant finals de gener-principis de febrer? Teòricament era per passar la tuneladora per sota de la pista.

Diria que va ser per obres de reasfaltat, no perquè estigués passant la tuneladora.
Salutacions,

Oriol
oriolp13
N9
N9
 
Entrades: 2215
Membre des de: Diumenge 13/05/2007 22:44
Ubicació: L2/L5

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: bigcoaster » Dijous 19/04/2018 21:02

m.h.t. ha escrit:Això és el que passa per no fer el vial perimetral i voler tunelar sota les pistes. :cop

El tren podria haver anat de T2 a T1 compartint infraestructura amb el metro. Aquest va sota l'enllaç viari T1-T2; al perímetre, no sota les pistes. De fet, no feia falta ni tan sols tunelar: podria haver-se fet un enllaç en superfície.

Metro i Rodalies podrien compartir un mateix viaducte en superfície al costat de la carretera d'enllaç entre T1 i T2. Una sola infraestructura, sense tunelar i econòmica. A més, sense "condemnar" al passatge a un llarg túnel innecessari en aquest indret.


Per superfície, ok, en viaducte, ja no. Recorda que quedaria a l'extrem de la pista principal, la que utilitzen els avions més grans, cosa no gaire recomanable, i dubto que legal.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 851
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: ortegote » Divendres 20/04/2018 20:12

buenas,
Voy leyendo y veo que si Soterrado, que si en superficie, que si en viaducto, que si metro y tren compartiendo infraestructura, falta poner que la L1 podia llegar a la T2 por las vias de Renfe/ADIF

Pero nade recuerda que la T1 es reciente, vamos que es medio nueva y el problema es de los politicos ineptos que hicieron una estacion pero que no le hicieron las vias para que llegase?
Ese es el problema hacemos una infraestructura nueva le metemos una Autovia nueva pero nos dejamos el Tren, no os peleis que si por aqui o por alla, decir directamente quien es el culpalble de la situacion y es el Gobierno Central el encargado de Construir la T1 creo que en su dia era el PSOE pero da igual son un desastre sean quien sea el color que mande.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 914
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Nou accés ferroviari al Prat

EntradaAutor: adriaesc » Diumenge 22/04/2018 17:34

oriolp13 ha escrit:
adriaesc ha escrit:Això no m'acaba de quadrar, però suposo que si ho diuen deu ser cert. Amb tot, si no es va fer, per què es va tancar la pista 07L/25R durant finals de gener-principis de febrer? Teòricament era per passar la tuneladora per sota de la pista.

Diria que va ser per obres de reasfaltat, no perquè estigués passant la tuneladora.

No. Mira què deia Enaire
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 305
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 18:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 2 visitants

cron