Informadors/es que no saben informar

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 749
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Informadors/es que no saben informar

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 08/02/2007 19:37

Durant el tall per obres al tram Arc de Triomf-Sant Andreu Arenal, per les obres a Sagrera, els tres caps de setmana anteriors, es varen poder veure joves informadors/es a les estacions, amb gorreta de color vermell i donant folletons de color groc amb la informació.
El dissabte, jo vaig veure això, a Sants:

-Noia: escolta, aquest tren para a Montcada-Bifurcació?
-Informadora: No lo sé, creo que no...no, no para, va directo desde Plaza Cataluña hasta Vic.
-Jo: sí que para, ja hi pots pujar, degut a les obres sí que para excepcionalment només avui i demà.

Conclusions:
A.- La informadora no sap bé del que ha d´informar.
B.- La informadora no sap respondre en català, que és la llengua en la que si la formulat la pregunta per part de la clienta.

Jo crec que això era tan fàcil com llegir la informació que estava donant en el folletons que repartia. És cert que amb les avaries els informadors no poden donar informació al moment perquè encara no han rebut de Renfe "el parte" del que passa. Però el que no pot ser és que un persona sigui contractada temporalment per repartir folletons i no sàpiga ni què reparteix, ni respondre als clients, ni respondre en català.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 08/02/2007 20:15

Increible!,per qué la renfe contracta una que no en té d'idea en informar.
Per cert,totes les informadores són noies baixes i una mica grasses,i morenes,i crec que són sudamericanes.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 08/02/2007 20:23

Misma situación el primer sábado de corte en Pça Catalunya.

Señora acompañada de un niño: "para ir a Vilanova, voy directa???"
Informadora: "No, ha de bajar en Sants"
Señora: "y allí que hago???"
Informadora: "Pues se espera en ese andén y en poco llega un tren que va a Vilanova"
Yo:..tras irse la informadora "Señora, al llegar a Sants debe subir las esclaeras, pq usted entrará por la vía 1 y normalmente los Vilanova/St Vicenç pasan por la 5, así que debe subir a la estación y debe volver a bajar"
Señora: "gracias, no me había dicho eso la chica."



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dijous 08/02/2007 20:27

Desprès està la típica que "es pasa" de informadora... Com un dia a Pl. Catalunya, anava a treure el bitllet cap a Sabadell Nord, i quan estava apunt de ficar-hi els diners ve la noia y PAF "CANCELAR" i em pregunta "¿Dónde vas? y jo per dins AAARGHH... res, li feia il.lusió treure'ls a ella...

;)


Imatge

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 08/02/2007 20:31

A Sabadell Centre la informadora que hi ha, segons ella, nomes hi paren alguns trens a L'Hospitalet.
Pel que es veu tampoc saben fer anar l'ordinador de la megafonia-teleindicadors que hi ha a la taquilla :emprenyat :emprenyat



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 08/02/2007 20:49

Doncs els agents d'estació de FGC tampoc és que no tingui massa idea,m'explico;
Apareix un home i li pregunta a l'agent com s'agafa la renfe per poder anar al Prat,l'agent li diu que vagi a Espanya,allà agafi el metro fins a Sants i d'allà cap al Prat amb renfe,a mès va dir que cap estació de FGC tenia enllaç amb la renfe,salto jo i li dic els dos que poden agafar la renfe a la Gornal,que és molt mès ràpid,doncs l'agent és posa de chulo diguem-ma que no em fiqui en el que no m'haig de ficar i que ell portava 2o anys treballant a FGC,etc.....
Aixó és normal?I a mès,l'home duia bitllet senzill,li fa donar mès volta i pagar mès,el ximple de l'agent.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 08/02/2007 20:56

Hola,

Un informador desinformado, no informa, desinforma.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 08/02/2007 21:11

Això serà cada vegada anirá a més amb tanta subcontractació. Informadors que desinformen, taquillers que no saben fer bitllets, formadors que no saben formar...Això acabará sent un caos total.

Salut,



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 08/02/2007 21:33

Yo fui a hacer la entrevista para currar de informador pero no me cogieron :'( :'( :'( :'(

Saludos



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 08/02/2007 21:38

A mi tot això em sona a treballar amb desgana, perquè si realment tens ganes, et prepares bé, poses interés en que la gent pugui resoldre els seus dubtes amb tú >:(



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 08/02/2007 21:47

A mi una de las preguntas que me hicieron en la entrevista fue: "¿Sabes horarios de trenes?" A lo que yo respondí: "Sí, sé de Cercanías, Regionales, Grandes Líneas"

Pero por lo que se ve el saber horarios no me sirvió para nada :( :(



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 08/02/2007 21:59

A lo mejor un requisito para ser informador era no tener idea de horarios ni correspondencias ni nada...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/02/2007 22:24

metring ha escrit:A mi tot això em sona a treballar amb desgana, perquè si realment tens ganes, et prepares bé, poses interés en que la gent pugui resoldre els seus dubtes amb tú >:(
Doncs a mi em sona a contracte-escombraria, ETT i altres úlceres sociolaborals per l'estil...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 08/02/2007 22:25

També, les ETT's i la desgana tenen relació causa-efecte :|



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 08/02/2007 22:29

O que basicament la gent que anava a l'entrevista deia a tot que si si, que en sabia moltisim i despres mira... Pero a l'hora de contractar si hi ha hagut molta demanda una manera de "purgar" es en funcio dels idiomes que saps, i en el cas d'aquest treball es quelcom absolutament necessari, i si la gent "normal" sap dos idiomes, van i contracten gent que nomes en sap un.... La seleccio l'haurien d'haver fet millor sembla.

A Castelldefels no hi ha dia que hi hagin dues persones que em preguntin si el tren que ve de Barcelona amb letrero CASTELLFEFE. continua recte a Sitges, si torna a Barcelona, si para a El Prat, si va a Granollers o si va a Sant Celoni, potser a Sants hi ha masses informadors i podrien enviarne almenys un a Castelldefels pel fet de ser una estacio on els trens fan "coses rares" com tornar enrere, no parar a totes les estacions, no tenir els letreros de destinacio activats quan arranca i on a l'estacio no hi ha cartells informant a quina via quin tren amb quines destinacions hi pot parar (com al metro on equivocarse de via es ABSOLUTAMENT imposible degut a que nomes falta que ho indiquin al terra tambe XD. O un cartell com els que abunden a madrid i que hi ha a Clot per exemple aqui a Barcelona on posa la destinacio del tren i on no para i aixi tambe s'estalvien un informador, que pel que esteu dient, d'informar sembla que poc.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 08/02/2007 23:59

trainman ha escrit:Yo fui a hacer la entrevista para currar de informador pero no me cogieron :'( :'( :'( :'(
Curioso. A alguien que entiende del tema no lo contratan.

No me extraña. Yo también estoy harto como otros compañeros del FoTraCat de desinformadores que no tienen ni idea y que no conocen las dos lenguas oficiales de Cataluña.

>:(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 09/02/2007 9:35

Que no coneguin les dues llengües no és tan greu com que no coneguin la xarxa. El segon diumenge del tall vaig haver d'explicar a un home a Montcada-Bifurcació el que havia de fer per anar fins a Puigcerdà, ja que li va demanar a l'informador (un noi que sí que coneixia les dues llengües), i com que aquest no trobava Puigcerdà en l'horari de cap línia que hi fes parada... Cosa que em fa pensar que potser Renfe tampoc es va preocupar gaire.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 09/02/2007 9:46

Requisits imprescindibles per treballar en aquest tipus de tasques, ser jove, estar disposat a treballar moltes hores i cobrar molt poc i molt important ser noia, aixi et paguen encara menys, sobre si saps horaris etc.. tan fa, l'important es que l'usuari vegui gent amb el "peto" d'informador i no es senti desates, encara que segons quines atencions, preferiexo buscar-me la vida jo mateix.

Encara com no van tirar ma dels EX- Voluntaris olimipcs per si algú que encara tingui una mica de l'esperit olimpic volgues fer aquestya feina de franc.

Es lamentable.



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Divendres 09/02/2007 11:09

faristol ha escrit:Requisits imprescindibles per treballar en aquest tipus de tasques, ser jove, estar disposat a treballar moltes hores i cobrar molt poc i molt important ser noia, aixi et paguen encara menys, sobre si saps horaris etc.. tan fa, l'important es que l'usuari vegui gent amb el "peto" d'informador i no es senti desates, encara que segons quines atencions, preferiexo buscar-me la vida jo mateix.

Encara com no van tirar ma dels EX- Voluntaris olimipcs per si algú que encara tingui una mica de l'esperit olimpic volgues fer aquestya feina de franc.

Es lamentable.
El treball d'aquestes subcontrates és totalment precari i el procés de selecció d'aspirants a mi també em sembla dubtós ja que és evident que els coneixements tarifaris i de la xarxa no semblen importar massa. Ara bé, et puc assegurar que discriminació d'edat i de sexe no n'hi ha, i el sou és el mateix per a tots.



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Divendres 09/02/2007 13:12

trainman ha escrit:A mi una de las preguntas que me hicieron en la entrevista fue: "¿Sabes horarios de trenes?" A lo que yo respondí: "Sí, sé de Cercanías, Regionales, Grandes Líneas"

Pero por lo que se ve el saber horarios no me sirvió para nada :( :(
M'encanta la pregunta "Saber de horarios de trenes". Això vol dir saber-se de memòria els horaris de les 6 línies de Rodalies Renfe d'extrem a extrem de cada línia?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”