Informadors/es que no saben informar

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 09/02/2007 13:14

Pel que fa al procés de selecció és dubtós moltes vegades també el de la contarctació directe i els coneixements específics de la feina a realitzar tampoc es tenen en gaire consideració.

Una altra cosa és que si el sou ofert és baix hi ha més oferta que demanda i això afecti a la selecció, i que en cas contrari també afecti a la selecció.
Watermark ha escrit: El treball d'aquestes subcontrates és totalment precari i el procés de selecció d'aspirants a mi també em sembla dubtós ja que és evident que els coneixements tarifaris i de la xarxa no semblen importar massa. Ara bé, et puc assegurar que discriminació d'edat i de sexe no n'hi ha, i el sou és el mateix per a tots.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

david_jim
N4
N4
Entrades: 65
Facebook: https://www.facebook.com/davidjbd
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Entrada Autor: david_jim » Dilluns 12/02/2007 14:47

Jo entenc que el procés de selecció sigui entre ETT's i tot això, i també entenc que no es tingui gaire en compte algunes coses, o que no parli totes dues llengües. Però no entenc com, un dia que li vaig preguntar jo a una d'aquestes a Pg. de Gràcia "perdona, tens horaris de la línia 2 de rodalies?" em respon "¿Qué? ¿los qué?" i jo "que si té horaris de la línia 2 de rodalies" i ella "ehh ¿rodalias? ¿y qué es eso?" i jo, vale, t'estàs quedant amb mi i jo "doncs els trens que passen per aquí, que si té els horaris" i ja diu "ahhh, horarios, ¿no?, es eso. Pídelo en taquilla" i jo "gràcies".

La primera vegada que els pregunto alguna cosa i crec que serà l'última.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 12/02/2007 21:37

Mako448 ha escrit:Doncs els agents d'estació de FGC tampoc és que no tingui massa idea,m'explico;
Apareix un home i li pregunta a l'agent com s'agafa la renfe per poder anar al Prat,l'agent li diu que vagi a Espanya,allà agafi el metro fins a Sants i d'allà cap al Prat amb renfe,a mès va dir que cap estació de FGC tenia enllaç amb la renfe,salto jo i li dic els dos que poden agafar la renfe a la Gornal,que és molt mès ràpid,doncs l'agent és posa de chulo diguem-ma que no em fiqui en el que no m'haig de ficar i que ell portava 2o anys treballant a FGC,etc.....
Aixó és normal?I a mès,l'home duia bitllet senzill,li fa donar mès volta i pagar mès,el ximple de l'agent.
Això és increible...



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dissabte 17/02/2007 16:21

Realment es molt normal que no sapiguen el que diuen perque a alguns informadors (i potser la majoria) no els hi agrada el "mundillo", també hem de tenir en compte que no porten molts anys d'experiencia en la nova tasca, i encara que faci un parell de mesos que estan al carrec, costa saber-ho tot. De totes maneres, si tenen una bona formació i han fet dies de pràctiques, no ha d'anar pas malament. També hauria estat bona idea si fessin algun examen per saber si coneixes el tema o si saps informar sobre el camp al que estas, cosa que aixo a metro tampoc ho fan. Potser es molt absurt fer aixo pero hi ha molta gent que quan li fan una consulta no saben expressar-se i el passatger es perd sempre (apart que tampoc escolta les instruccions que li dona l'informador i acaba fent el que li dona la gana). Sempre recordare un dia que estaba a Passeig de Gracia L3 i un passatger em va preguntar:

Passatger: com puc anar a la Sagrada Familia?
Denisuko: vagi cap a diagonal i faci trasbordament a la L5 i baixis a Sagrada Familia
Passatger: pero no seria millor anar a L2?
Denisuko: no, perque s'ha de recorrer un llarg passadis per arribar a L2 i a Diagonal no es tan llarg la distancia entre L3 i L5.

Doncs si, al cap d'una estona estava al mega-passadis de Passeig de Gràcia.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 26/03/2007 20:29

Una amiga meva de 16 anys està buscant feina i m'ha comentat que li agradaria algo que fós d'informar.Salto jo i li dic si vol ser un informador d'aquests de la renfe.Li he explicat el que fan i això i m'ha dit que està prou bé,peró m'ha demanat si cal fer un cicle o ja pots començar ja a treballar ja?
Ho dubto perqué totes les informadores són noies de 30 o 40 anys i la majoria sudamericanes.
Avui li he començat a deixar plànols perqué s'aprengui les estacions i he explicat algunes coses sobre les línies,els trens,etc...
Que cal fer per fer aquesta feina?Que et demanen?
PD:M'imagino que cobraràn una caqueta :x



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 26/03/2007 20:31

Jo tinc una amiga que treballava d'informadora a l'estació de Montmeló, i sí... cobraven una caqueta.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 26/03/2007 20:34

Jordi Freixas ha escrit:Jo tinc una amiga que treballava d'informadora a l'estació de Montmeló, i sí... cobraven una caqueta.
Esque nomès veure pel que fan ja pots deduir el que cobren.
Peró a la meva amiga de 16 anys l'hes igual,diu que vol fer algo sobre informar.
També pel que he llegit al post,les informadores la majoria no tenen ni idea de trens.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 26/03/2007 20:38

Bé... si tens 16 anys, sempre és una experiència.



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dissabte 07/04/2007 21:07

Esta clar que els informadors són persones per carregar-los les culpes de lo malament que funciona la RENFE, apart de que no s'enteren de res o no estan atents o simplement no els informen.

Sense anar més lluny tots coneixem la situació nocturna que es viu a Sants-Estació fins a principis de juny. Doncs bé, jo volia anar fins a Sant Feliu a partir de les 23 h i com hi havia canvis doncs no sabia si m'afectarien. A Sants li pregunto a un informador com ho puc fer, i em diu: "Espera un momento", i m'agafa uns fulletons: "Aqui encontraras toda la información"

No em va solucionar el problema ja que un informador informa no et dona uns fulletons i.... apañatelas....

Plaça Catalunya: el mateix, un informador que m'expliqui com puc tornar: "Ah, pero hay un corte en Sants?" (és a dir, no sabia res de res) "Mira, en aquellos paneles del fondo te explica todo lo extraordinario"

(Han sigut les meves primeres i últimes preguntes que els hi faig, potser els hi puc fer per riure'm d'ells per saber si estan informats o no. Al final puc descubrir jo mateix que no tenia cap problema en anar a Sant Feliu passades les 23 h.)


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 08/04/2007 19:08

Jo, és que directament passo d'aquesta gent.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 08/04/2007 20:04

Jordi Freixas ha escrit:Jo, és que directament passo d'aquesta gent.
Si et vols informar,informa't a travès dels viatgers,no dels informadors.
Dimecres passat al matí hi va haver un tren averiat al Prat,jo era a la via 6 esperant un tren cap a EDF(que va passar-hi per via 7),i ja deduia que el servei anava malament.Com a l'andana hi havien 0 informadors,i la gent preguntant-se tota l'estona,com que no ve el tren?El tren de l'aeroport,etc..?,i no hi havia cap informador i la megafonia no deia ni piu,vaig ser jo qui vaig dir-hi el que passava i perqué els trens venien amb retard.
En fi,intenteu informar-vos amb els viatgers si cal,ús donàran mès informació que els informadors :)



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 08/04/2007 20:56

ai carai! per cert... què tal la teva amiga? L'han agafada?



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 10/04/2007 15:32

Jordi Freixas ha escrit:ai carai! per cert... què tal la teva amiga? L'han agafada?
És que demana si abans de fer això és necessari fer un cicle o ja és pot fer directament a treballar.
Nomès té el títol d'ESO.
A mès si aconsegueix informar-se,abans l'hauré de donar unes classes perqué s'aprengui els horaris i els trens,i tot això que hauria de saber un informador(encara que alguns no tenen ni remota idea).
Dimecres passat vaig anar a la renfe i no vaig preguntar perqué hi havien 0 informadors :twisted:



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 10/04/2007 15:41

Home (o dona...), si li posen la feina sobre la taula, que no sigui burra i que ho agafi, no?



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 10/04/2007 15:59

Jordi Freixas ha escrit:Home (o dona...), si li posen la feina sobre la taula, que no sigui burra i que ho agafi, no?
A part de que no sap el que és necessita,igual coneixent renfe ja no té places per oferir a la noia.

PD:És una noia baixa i rubia.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 10/04/2007 16:02

Jordi Freixas ha escrit:Home (o dona...), si li posen la feina sobre la taula, que no sigui burra i que ho agafi, no?
A part de que no sap el que és necessita,igual coneixent renfe ja no té places per oferir a la noia.

La noia a mès té 16 anys i és baixeta i cabell ros i els informadors que veg a la renfe tenen una edta bastant avançada i són la majoria imigrants sudamericans que a mès no tenen ni idea de trens.
Peró la noia volia alguna cosa d'informació,i clar,li vaig dir que fès aixó.No sé si és trovara de gust.
Passa que no és una experta en trens i li estic ensenyant horaris,tipus de trens,estacions,etc......



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 10/04/2007 17:38

A veure... a gust em sembla que no s'hi trobarà. Però vaja, que si li interessa, tampoc hi perd res per intentar-ho.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 10/04/2007 20:05

Només fa falta tenir l'ESO per aquesta feina.

Jo no li recomanaria, és una porqueria total, no tan sols pel sou, si no per la consideració que la gent et té. A mi personalment els tinc molt mal vistos i ja bastanta gent que pensa el mateix.

Salut,



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 10/04/2007 20:51

Opino el mateix que el Jordilar, pero si té la ilusió de traballar en això... a més amb 16 anys costa que t'agafin enlloc i es una experiència... Si ella vol que ho faci!
XD Sempre aprendrà tècniques per calmar a clients rabiosos que porten acumulades un parell d'hores per setmana de retards.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 10/04/2007 22:38

Tinc entès que hi han hagut agressions contra les informadors a causa de la manca d'informació que dónen els 'informadors'.Ès cert això?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”