Consulta a los expertos: Adecuación a UIC de las lineas de F

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Consulta a los expertos: Adecuación a UIC de las lineas de F

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 28/03/2007 19:49

Pregunto... Com farien els experts del forum per adaptar les vies de aquelles linees al ample UIC... naturalment es més facil adecuar una linea en via Iberica a UIC, que una metrica a UIC, ja que la metrica per lo que he pogut observar en la web de trenscat, es sol fer servir per montanya i espais estrets o dificultusos de fer via més ample, i per lo que he vist en aquelles linees hi ha sectors on només hi ha una via... Per aixó pregunto... Com es faria per adaptarla a UIC i fer aquell projecte ambiciós del que es parla en un altre fil de unificar FGC Catalunya i FGC Espanya.
A més a partir de un cer tram comparteixen via totes les linees. Per tant... quin seria el procés a seguir?
la L8 no s'hauria de segregar i fer vies de ample UIC propies? I fer que sigui subterranies fins a Moli Nou on acaba actualment la linea? I deixar la superficie per les altres linees?
I si la linea cap a horta-Bellaterra, el nou ramal que es vol fer , es fes en metric i fos una ampliació del S33... ?
Pregunto... Jo no en tinc massa idea.
Bueno es evident que la L6 i L7 s'haurien de segregar pero no estic d'acord a que L7 sigui una linea: Gracia-Av.Tibidabo, si no que s'hauria desviar desde Gracia, cap a Passeig de Sant joan-Estació de França... Pero es una opinió... I es evident que las linees S, haurien de tenir tunel o tunels propis de pl.catalunya fins a Sarriá i passar per un altre recorregut que vaig plantejar en un altre fil:
A: Pujar per un altre carrerr que no sigui Balmes, paral-lel costat hospitalet, fins a Diagonal(Creant estació paralela a Provença, poder, Pujar per Diagonal fins a Francesc Maciá,
Arribar fins a Illa Diagonal i pujar fins a Sarriá.
B: Tirar cap a Av.Roma, creant estació Roma, Sants EStació i conectar amb l'altre ramal a Illa.
Bueno, deixo la ideia per aqui... a partir de aqui...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 29/03/2007 10:12

Buens,

tot i que no em queda clar si ja ho saps, la línia del Vallès ja està en ample i gàlib UIC, tret del túnel entre Gràcia i av. Tibidabo, on hi caben les 111 però no les 112 degut a que el gàlib pel quin es va construir era més petit.

Pel que fa a la línia Llobregat-Anoia, és a dir, els que surten de pl. Espanya, FGC ja va adaptar tota la línia al gàlib UIC, de manera que actualment els 213 poden recòrrer tota la línia. Per tant, en cas de voler-hi canviar l'ample, només caldria separar els carrils i canviar els bogies de tot el parc mòbil. També es podrien superposar nous carrils d'ample UIC als actuals i així, durant una etapa de transició, hi podrien conviure ambdòs amples. Crec que amb només un tercer carril hi hauria problemes degut a que la gran diferència d'ample deixaria la catenària massa descentrada. Als trams comuns FGC-Renfe hi ha tercer carril, però fins on jo sé FGC només hi empra màquines dièsel.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 29/03/2007 18:32

Platanito ha escrit:Crec que amb només un tercer carril hi hauria problemes degut a que la gran diferència d'ample deixaria la catenària massa descentrada. Als trams comuns FGC-Renfe hi ha tercer carril, però fins on jo sé FGC només hi empra màquines dièsel.
A banda de la problemàtica de la ubicació de la catenària, Renfe i FGC treballen a diferents tensions per la qual cosa només un dels operadors la pot aprofitar. Si està electrificada pels trens de Renfe és perquè FGC no disposa de material elèctric de tracció de mercaderies.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”