Estació de França ---> França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Estació de França ---> França

Entrada Autor: Vox » Dissabte 31/03/2007 2:38

Avui he passat per l'Estació de França i he recordat, quan de petit, veia tot de Talgo III i d'altrens trens.

Per on sortien de BCN? es a dir, per quines vies/túnels passaven per sortir de BCN direcció nord? Per exemple, per anar a París o Ginebra (crec que el IIIRD hi anava).

Parlo dels anys 80s aprox, abans que al '89 passesin les rodalies al túnel de Plaça Catalunya i començes la reducció d'activitat dels 90s.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dissabte 31/03/2007 13:04

Sempre hi han hagut dues sortides:

E.França a Passeig de Gràcia
E.França a Clot Aragó

I de aquí fins a on anèssin. Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 31/03/2007 13:11

I la línia de la marina que connectava directament EdF amb Badalona (i també amb Sant Andreu Comtal via el triangle ferroviari).

Aquesta línia va deixar d'existir per donar pas a la Ronda Litoral.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dissabte 31/03/2007 13:26

entfe001 ha escrit:I la línia de la marina que connectava directament EdF amb Badalona (i també amb Sant Andreu Comtal via el triangle ferroviari).

Aquesta línia va deixar d'existir per donar pas a la Ronda Litoral.
Per tant eran tres sortides... Suposo que aquesta que dius que anava directament a Badalona era la que tenía parada a la desapareguda estació del Poble Nou. Quan existia l'antiga estació de "Cercanias" al costat de l'estació de França t'enrecordes?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dissabte 31/03/2007 14:43

Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...
Els trens que sortint de la estació de França viatjaven cap al nord, no passaven mai per Passeig de Gràcia, com tampoc ho fan avui dia.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 31/03/2007 15:44

BCN Término ha escrit:
Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...
Els trens que sortint de la estació de França viatjaven cap al nord, no passaven mai per Passeig de Gràcia, com tampoc ho fan avui dia.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.
Exacte, bàsicament pq si fos aixií, arrivarien a PdG en direcció sud, mentre França està cap el nord.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 31/03/2007 15:48

sortrens ha escrit:
entfe001 ha escrit:I la línia de la marina que connectava directament EdF amb Badalona (i també amb Sant Andreu Comtal via el triangle ferroviari).

Aquesta línia va deixar d'existir per donar pas a la Ronda Litoral.
Per tant eran tres sortides... Suposo que aquesta que dius que anava directament a Badalona era la que tenía parada a la desapareguda estació del Poble Nou. Quan existia l'antiga estació de "Cercanias" al costat de l'estació de França t'enrecordes?
Sí, però aquesta 3a sortida era pels rodalies de la C1. Fins el 1989, segons he tingut entès sempre, (o 1987 pq en aquest fòrum algún defensava aquesta data, crec, i amb proves), efectivament sorties de EdF amb una 438 o una 440 i anaves primer a Poble Nou i després a Sant Adrià, Badalona i ja pel Maresme.

Suposo que algún cop es deuria desviar un Talgo per aquest recorregut.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dissabte 31/03/2007 21:06

BCN Término ha escrit:
Per anar a França era E.França-Passeig de Gràcia-Portbou i fins al destí...
Els trens que sortint de la estació de França viatjaven cap al nord, no passaven mai per Passeig de Gràcia, com tampoc ho fan avui dia.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.
Bé però la línia que va a tortosa que surt de l'Estació de França si passa per Passeig de Gràcia. I les línias que surtien de l'estació desapareguda "cercanias" eran només rodalies con ho diu la paraula i els que surtien de E.França eran regionals, suburbans i els que anàvent a França.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dissabte 31/03/2007 21:10

Aprop de l'estació del Poble Nou habien uns tallers molt importants de Renfe. M'enrecordo que les vies d'aquesta linia pasaven tocant el cementiri de l'EST.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dissabte 31/03/2007 21:40

A veure:

A la pregunta, per ón sortien els trens que anaven a França desde la estació de França ?, la resposta no pot ser mai per el baixador del Passeig de Gràcia, ja que està en direcció contraria. La resposta es per la linia de Granollers, Massanet, Girona, Figueres, Portbou, es a dir, cap al nord per el interior.

Per Passeig de Gràcia passaven tots els trens amb direcció sud, cap a Tarragona, Valencia, Saragossa, Madrid, ja anessin per Vilanova o per Vilafranca, es a dir, per la costa o per l´interior.

La estació de frança ha vist sortir i arribar trens de rodalies, regionals, expressos, correus, mercaderies, trens internacionals etc.., depenent de la época.

Els tallers a que et refereixes al costat de la estació del Poble nou era, ni mes ni menys, que el dipósit de locomotores de MZA a Barcelona, y per extensió de la estació de frança i de la estació de mercaderies a la Sagrera.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 01/04/2007 19:58

Cal recordar també que per la zona de Poble Nou hi habia als antics tallers de Talgo a Barcelona, i com no la moly honorable MACOSA, d'on habian sortit gran nombre de trens de RENFE, i cotxes del METRO de Barcelona



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 01/04/2007 20:34

A Glòries L1 també hi ha escales mecàniques de MACOSA. Que se n'ha fet d'aquesta empresa? També he vist el seu logo a alguns trens de la sèrie 4000 i al logo del Jordilar obviament XDD



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 01/04/2007 20:37

No ho saps? Macosa va ser absorvida (o es va fusionar amb ella) per la Maquinista, i es van convertir en Meinfesa,(hi han 2000 del metro d'aquesta empresa) i després, aquesta se la va quedar Alstom, que abans era GEC Alsthom. Has pogut entendre? :x



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 01/04/2007 20:52

Si! merci metring! De fet he vist plaquetes als trens de macosa, la maquinista maritima y terrestre, gec alsthom i d'alstom obviament (a part de caf) no sabia aquesta història d'absorcions. Podem estar orgullosos d'haver tingut tanta industria ferroviaria! Esperem tenir l'ALSTOM per molts anys jejeje



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Divendres 06/04/2007 16:47

Vox ha escrit:
Sí, però aquesta 3a sortida era pels rodalies de la C1. Fins el 1989, segons he tingut entès sempre, (o 1987 pq en aquest fòrum algún defensava aquesta data, crec, i amb proves), efectivament sorties de EdF amb una 438 o una 440 i anaves primer a Poble Nou i després a Sant Adrià, Badalona i ja pel Maresme.

Suposo que algún cop es deuria desviar un Talgo per aquest recorregut.

Vox
Que yo recuerde los Talgo de la estación de Francia, estrellas y vagones verdes como los de la DR, pasaban por el paso a nivel de bogatell y se metían llegando a Meridiana por el túnel de entrada dirección Clot -que tiempos aquellos-.
:'( :roll: :x Aunque había visto convoy de Talgo con 269 y Alsthom en macosa, pero no se si era por motivos de mantenimiento, la cuestión es que por el orden de la composición parecían que vinieran de la estación de Francia, aunque es raro Talgo no tiene taller en Sant Andreu :?:


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Dissabte 07/04/2007 0:03

fantito ha escrit:Fins 1989 els tallers de Talgo van estar al Poble Nou.

Els Barcelona Montpeller i Barcelona Milan/Zuric no eren rars a la lína del maresme.
Avui aniré a dormir amb algo mes après.


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 09/04/2007 14:32

fantito ha escrit:Fins 1989 els tallers de Talgo van estar al Poble Nou.

Els Barcelona Montpeller i Barcelona Milan/Zuric no eren rars a la lína del maresme.
Jo encara els recordo vagament... :'(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”