Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/05/2020 17:32

oscar440 ha escrit:
Dimarts 26/05/2020 17:01
Ahir dilluns, atropellament mortal al "famós" pas a nivell de Sant Feliu de Llobregat. La dona, de 51 anys, va morir a les poques hores després a l´Hospital de Bellvitge:

https://www.fetasantfeliu.cat/noticia/1 ... s-a-nivell
Sense cap ànim d'iniciar polèmica, però per què no es diu el motiu de l'atropellament? Va passar o no amb la barrera baixada? És que no he vist cap explicació a cap mitjà, només que no va ser intent de suïcidi i prou :nose



Avatar de l’usuari
oscar440
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: El Putxet i el Farró (Barcelona) / Massamagrell (València)

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 26/05/2020 17:44

metring ha escrit:
Dimarts 26/05/2020 17:32
oscar440 ha escrit:
Dimarts 26/05/2020 17:01
Ahir dilluns, atropellament mortal al "famós" pas a nivell de Sant Feliu de Llobregat. La dona, de 51 anys, va morir a les poques hores després a l´Hospital de Bellvitge:

https://www.fetasantfeliu.cat/noticia/1 ... s-a-nivell
Sense cap ànim d'iniciar polèmica, però per què no es diu el motiu de l'atropellament? Va passar o no amb la barrera baixada? És que no he vist cap explicació a cap mitjà, només que no va ser intent de suïcidi i prou :nose
Només diuen que l´atropellament va ser "lateral" i no "frontal" amb el tren, i que en conseqüència, segons fonts policials, no va ser cap suïcidi...



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 16/06/2020 17:04

Crec és la mateixa topera on un 447 es va menjar la topera i va quedar alçat la part frontal. Com es comenta per les xarxes irònic, que fa poc retiren el tren del accident a la estació de França per a que passi aquest :nose




En l'informe de l'accident del 2012, es recomanava el següent:
"Estudiar la posibilidad de instalar balizas ASFA con fondo fijo L7 (control de velocidad) en vías con topera y un elevado número de entradas de trenes de viajeros."
En l'informe del Estació de França 2017 es recomanava:
Insistir en la correcta aplicación de lanormativa sobre velocidad prefijada, a través de los procesos de formación y reciclaje del personal de conducción. Para ello se deberán revisar los manuales de conducción y cualquier otro documento formativo para evitar priorizar el uso de la velocidad prefijada y eliminar cualquier posible referencia a “conducción automática”. Asimismo, se recomienda utilizar la información obtenida de los registros de los trenes sobre el uso real de la velocidad prefijada.

Estudiar la viabilidad de establecer limitaciones técnicas que imposibiliten la utilización de la velocidad prefijada a velocidades bajas, evitando así su uso indebido en maniobras, estacionamientos u otras circunstancias de limitación de velocidad que requieran una mayor atención de los maquinistas
Veurem d'aquí un temps la resolució. En els dos anteriors esmentats, duïen la velocitat prefixada.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 845
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 16/06/2020 17:51

No es podrien posar sistemes d'aturada automàtica ATO o ATP als trens ? Pregunto desde el desconeixement técnic...



Miquel
Administrador
Entrades: 4113
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 16/06/2020 18:15

uriol108 ha escrit:
Dimarts 16/06/2020 17:51
No es podrien posar sistemes d'aturada automàtica ATO o ATP als trens ? Pregunto desde el desconeixement técnic...
Penso que podria posar-se una balisa a una distància X, que amb una velocitat superior a X pugui frenar el tren. De totes formes, ja veurem què ha passat. Aquest cop val a dir que avui és dia de pluja, i això pot condicionar la corba de frenada habitual.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/06/2020 18:31




mohn902
N4
N4
Entrades: 49

Entrada Autor: mohn902 » Dimarts 16/06/2020 18:40

Velocitat prefixada entenc que vol dir que anava en 'manual'? Potser ha ajudat que la via estava mullada per la pluja i hagués patinat a l'hora d'estacionar.

Reedito: Ja he vist la diferència entre Manual i Prefixada.
mohn902 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 16/06/2020 18:56, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 16/06/2020 18:48

mohn902 ha escrit:
Dimarts 16/06/2020 18:40
Velocitat prefixada entenc que vol dir que anava en 'manual'? Potser ha ajudat que la via estava mullada per la pluja i hagués patinat a l'hora d'estacionar.
En aquest cas no ho sabrem encara... Però els altres casos anteriors es dóna aquesta circumstància comuna.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3723
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 17/06/2020 0:55

albert28 ha escrit:
Dimarts 16/06/2020 17:04
Crec és la mateixa topera on un 447 es va menjar la topera i va quedar alçat la part frontal. Com es comenta per les xarxes irònic, que fa poc retiren el tren del accident a la estació de França per a que passi aquest :nose



He pensat el mateix, i les cirscumstàncies son semblants, ja que si no recordo malament, quan la 447 es va "menjar" la topera al 2012, també havia plogut. Esperem l'informe de la CIAF.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Dijous 18/06/2020 11:23

https://www.lavanguardia.com/local/mare ... rsion.html
Adif agiliza la instalación de toperas en la estación de Mataró tras el tercer choque

Estaban adjudicadas desde el 2019 pero el concurso quedó desierto y habrá que iniciar un nuevo procedimiento

El Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) informó ayer de que impulsa la instalación de toperas hidráulicas para amortiguar los golpes y minimizar accidentes como los que se acumulan en la vía 4 de la estación de Renfe de Mataró y que se saldó con 17 heridos leves a causa del impacto.

El concurso que Adif había previsto para instalar estas nuevas protecciones, que en caso de choque absorben el impacto, fue convocado atendiendo a la recomendación de la Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios del Ministerio de Fomento, para la estación de Mataró, pero también en Arenys de Mar, Vilanova i la Geltrú y Sant Vicenç de Calders.

El concurso quedó desierto tras su licitación en julio del 2019. Ahora, Adif impulsa otras fórmulas para agilizar el proyecto, como ya ha sucedido en la estación de França y en l’Hospitalet de Llobregat.

El coste de la actuación supera los 200.000 euros y, si no sufren más percances, las obras podrían empezar dentro de seis u ocho meses. El del pasado martes fue el tercer choque con heridos en la estación de Mataró tras los del 2009 y el 2012.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”