Escoltar la ràdio als túnels del metro/FGC/renfe?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 06/06/2007 12:47

Minoria absoluta es de RAC1 del grup Radiocat XXI que es de la Vanguardia Grup Godó, als tunels de vallvidrera nomes s'escolten les emisores de la corporació es dir Catalunya Radio, Icat FM, Ctalunya Informacio i Catalunya Musica i les del grup FLAIX Flaix Fm i FLAIXBAC el que no se, es si aixo es perque no hi ha mes capacitat o perque son els unics que paguen per poder fer servir aquesta infraesctuctura, mes aviat m'inclino pel segon......



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/06/2007 17:03

Mortadel·lo ha escrit:jo quan passa un ciclomotor pel carrer el "veig" a la tele
:?: :?: Coooom?



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 06/06/2007 17:17

metring ha escrit:
Mortadel·lo ha escrit:jo quan passa un ciclomotor pel carrer el "veig" a la tele
:?: :?: Coooom?
fan interferències electromagnètiques i veig l'imatge amb neu i se sent malament :tele


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 06/06/2007 18:55

Hola,
Mortadel·lo ha escrit:fan interferències electromagnètiques i veig l'imatge amb neu i se sent malament :tele
:muertorisa :muertorisa :muertorisa :muertorisa :muertorisa

:pinocho

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Diumenge 10/06/2007 1:25

Respecte a la possibilitat d'escoltar la ràdio a la línia de Sarrià, el tros on s'escolta relativament bé és el que va des d'una mica sobre l'estació de La Bonanova fins a la parada de Sarrià. Suposo que deu influir-hi el fet de què per aquella zona (estació de Les Tres Torres), el túnel va a molt poca fondària.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 10/06/2007 12:22

Efectivament la poca fondaria i que els accesos son mlt proxims en superficie fan que es "colin" les ones pero no cal oblidar també que la torre de Collserola esta just al damunt d'aquella zona i la intensitat de senyal es altisima.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Diumenge 10/06/2007 13:49

De fet sí, jo també tinc comprovat que la ràdio se sent fins una mica abans de la Bonanova però m'agradaria que se sentís en tot el recorregut :twisted:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 06/08/2010 17:22

Pujo el tema per preguntar si durant aquest temps hi ha hagut cap canvi en la recepció de la ràdio als transports de l'àrea (ja no cal comptar amb les L9-10...).



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 27/10/2010 22:27

Hoola

Algú sap, per casualitat, l'interval de freqüències d'ona que utilitzen les diferents operadores per la comunicació Tren-Terra?
Sabent això, si modifiquués un receptor per sintonitzar aquestes freqüències i l'utilitzés per sentir les conversación estaria fent quelcom il·legal?


Gràcies!



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dimecres 27/10/2010 23:32

Jo no fa molt vaig agafar un tren desde la estacio de França per anar a Sant Feliu fent trasbort, un ex 448 o algo aixis, i vaig escoltar la Ser durant tot el recorregut fins a estacio de Sants amb quasi cap interferencia, i juraria que fa un any o aixis que feia el viatge cada dia nomes podia escoltarla sota terra al baixador de paseig de gracia i ja entran a Sants.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/02/2014 11:24

Algú pot explicar això?

Roser Valo ‏@rusineta 2 h

un duda en el #DiaMundialdelaRadio sobre @TMB_Barcelona ¿porque en el metro no se puede oir pero en cambio hay cobertura de móvil?

TMBinfo ‏@TMBinfo 35 m

@rusineta ¡Buenos días, Roser! A corto plazo no está previsto que haya cobertura de radio en #metrobcn por temas de seguridad :/ Salud!



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 13/02/2014 11:29

Podria ser perquè alguns sistemes de seguretat funcionen amb freqüències FM?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 13/02/2014 17:46

Adolescent barceloní ha escrit:Podria ser perquè alguns sistemes de seguretat funcionen amb freqüències FM?
Així és. Alguns sistemes de seguretat funcionen amb freqüències FM i per això no es podria implementar la cobertura de ràdio terrestre als túnels del metro. A més, ara amb les aplicacions per a smartphones, es pot escoltar la ràdio (sempre i que tingui la seva corresponent aplicació), perfectament i sense problemes, sempre que estigui dotat de connexió a internet.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 13/02/2014 23:31

Renfe451 ha escrit:Així és. Alguns sistemes de seguretat funcionen amb freqüències FM i per això no es podria implementar la cobertura de ràdio terrestre als túnels del metro. A més, ara amb les aplicacions per a smartphones, es pot escoltar la ràdio (sempre i que tingui la seva corresponent aplicació), perfectament i sense problemes, sempre que estigui dotat de connexió a internet.
Evidentment, tots els equips de seguretat i comunicació funcionen a freqüències fora de la banda comercial, que a Espanya va dels 87,5MHz als 108MHz. Si al metro no posen repetidors de ràdio, és perquè no hi ha interès econòmic, i punt. L'argument de les interferències, que realment no sabem si és a això al que es referia, no té cap sentit.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 14/02/2014 0:50

Javi M ha escrit:Evidentment, tots els equips de seguretat i comunicació funcionen a freqüències fora de la banda comercial, que a Espanya va dels 87,5MHz als 108MHz.
A mi també m'estranyaria molt que fessin servir la FM per emetre, ja que per començar està prohibidíssim utilitzar-la i seria il·legal. D'acord que en els túnels no passaria res perquè no és un espai obert (desconec si la llei ho permet en aquests casos) però el metro també té trams en superfície on no es podria fer servir de cap manera. I és clar... encara que fos tant important aquest sistema de seguretat que ocupa la FM, estaria desactivat en tots els trams en superfície. Això sí que seria seguretat!!! :riure
metring ha escrit:no está previsto que haya cobertura de radio en #metrobcn por temas de seguridad
Quan en aquest país es diu que X cosa no es pot fer per motius de seguretat, és equivalent a dir que no es fa perquè als responsables de torn no els dóna la gana i punt.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 14/02/2014 1:33

wefer ha escrit:
Javi M ha escrit:Evidentment, tots els equips de seguretat i comunicació funcionen a freqüències fora de la banda comercial, que a Espanya va dels 87,5MHz als 108MHz.
A mi també m'estranyaria molt que fessin servir la FM per emetre, ja que per començar està prohibidíssim utilitzar-la i seria il·legal. D'acord que en els túnels no passaria res perquè no és un espai obert (desconec si la llei ho permet en aquests casos) però el metro també té trams en superfície on no es podria fer servir de cap manera. I és clar... encara que fos tant important aquest sistema de seguretat que ocupa la FM, estaria desactivat en tots els trams en superfície. Això sí que seria seguretat!!! :riure
Evidentemente no usan la banda comercial, pero eso no significa que no pueda haber interferencias en otras bandas causadas por la señal de radio. Las bandas que se usan para comunicación entre transportes y así suelen estar bien cerca de las bandas comerciales. Por ejemplo la banda del Tren-Tierra es de 460 MHz y la del ERTMS 4 MHz, la banda para AM va de 500 KHz a 1.6MHz y la de FM de 87 a 108MHz. La banda de los móviles esta por encima de los 2 GHz y por eso no supone tanto problema.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 14/02/2014 9:05

De 460 a 87MHz hay un trecho. Con 5MHz de diferencia entre dos seañales está absolutamente garantizado que no se interfieran. Piensa que entre una cadena de radio comercia y la siguiente puede llegar a haber menos de 1MHz de diferencia, sin que eso suponga ningún problema para la calidad del sonido.



Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Entrada Autor: reusenc2 » Divendres 14/02/2014 10:26

Els últims cops que he anat a Barcelona en els darrers 3 o 4 anys he notat que des de Passeig de Gràcia fins sortir del tunel de Sants s'escolten perferctamen les emissores de Cataluna Ràdio. Abans no era així, ja que només entrar al túnel ja deixava d'escoltar-se fins a l'estació, on s'escoltava amb dificultat.

Això del tema de seguretat al metro... Si al trens funciona la ràdio i no hi ha cap problema de seguretat, no acabo d'entendre que n'hi hagi d'haver amb el metro... :roll:



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 19/02/2014 10:55

Jo quan arribo tard a casa i juga el Barça i ja ha començat el partit em poso la Transmissió d'en Puyal de Catalunya Radio, de Plaça Catalunya a Muntaner-Bonanova no es reben les emissions radiofòniques exterior i ho escolto amb l'APP de Catalunya Radio i de Bonanova a 3 torres amb la recepció de radio FM del mòvil,

Trobo que haurien de poder-se eswcoltar com a mínim les emisores radiofòniques de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals als Túnels de FGC...

Un altre pregunta : Algú sap a quines estacions hi ha accés a la Wifi gratuïta de Click ? Em consta que a Plaça Catalunya i Balmes/Provença n'hi ha, però no sé si a algun altre estació tenen wifi...



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 20/02/2014 19:42

uriol108 ha escrit:Jo quan arribo tard a casa i juga el Barça i ja ha començat el partit em poso la Transmissió d'en Puyal de Catalunya Radio, de Plaça Catalunya a Muntaner-Bonanova no es reben les emissions radiofòniques exterior i ho escolto amb l'APP de Catalunya Radio i de Bonanova a 3 torres amb la recepció de radio FM del mòvil,

Trobo que haurien de poder-se eswcoltar com a mínim les emisores radiofòniques de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals als Túnels de FGC...

Un altre pregunta : Algú sap a quines estacions hi ha accés a la Wifi gratuïta de Click ? Em consta que a Plaça Catalunya i Balmes/Provença n'hi ha, però no sé si a algun altre estació tenen wifi...
Ara, als busos biarticulats. De FGC, crec que només aquestes de la Línia del Valles/Balmes


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”