Com va la idea del "Tram-Vallès"?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Re: Infraestructura actual perllongada

EntradaAutor: UT596001 » Diumenge 14/02/2010 17:04

Guigui ha escrit:T'imagines un 500 passant pels carrers de Cerdanyola o pel campus de la UAB?


Després de visitar l'Stadtbahn d'Sttutgart jo sí m'ho imagino i no em semblaria massa mala idea. :D

Conyes a part, prefereixo un tramvia de caire suburbà (això vol dir amb infraestructura ferroviària per permetre velocitats altes a "camp obert" al més pur estil dels tramvies suburbans alemanys o suïssos) que relligui internament les ciutats de la nostra comarca per paliar un dels problemes endèmics de la nostra comarca en matèria de transport públic, l'escassa oferta que hi ha en relacions que no vagin a Barcelona o Sabadell.
UT596001
N10
N10
 
Entrades: 4094
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:44

Plànol del traçat

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 16/02/2010 11:20

Us passo un plànol del traçat (encara que oficialment vagi del túnel d'Horta).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23710
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?

EntradaAutor: 122-042-132 » Dimarts 02/03/2010 8:09

Butlletí informatiu Servei ofert per Gestió d'Infraestructures, SA
Ja pot consultar tota la informació sobre les últimes licitacions d'obres presentades a concurs públic. 01/03/2010 EV. EG-TX-10004: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi geològic, geotècnic i hidrogeològic del nou sistema tramviari entre Bellaterra i Montcada i Reixac.
Clau: EG-TX-10004
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 984
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Liverpool UK, Washington DC)

Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?

EntradaAutor: Trenscat » Divendres 03/12/2010 9:42

Ahir a Terrassa l'Ègara Fòrum Mobilitat (EFM) va organitzar a l’AVV Torrent d’en Pere Parres una conferència sobre la proposta de tram-tren per a Terrassa i el Vallès Occidental: context de mobilitat a la comarca, el perquè d'un tramvia, explicació de la proposta i situació actual del projecte. La conferència va anar a càrrec de Ricard Riol, president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i Albert Parés, vocal del Vallès Occidental de la PTP.
La idea es basa en fer una línia principal des de Montcada i Reixac (estació R2) cap a Montcada Ripollet (estació R3), Ripollet, Cerdanyola (enllaç R4-R7), Universitat Autònoma, Badia, Barberà, Sabadell i Terrassa. A més, la xarxa es completaria amb connexions més locals amb un ramal Cerdanyola-St.Cugat-Rubí nord, una línia interna Badia-Sabadell (per la Gran Via)-Castellarnau (mossos) i una línia circular per Terrassa utilitzant les avingudes. La línia principal seria més de tipus tren-tramvia per assolir velocitat més altes entre poblacions (especialment imagino que entre Sabadell i Terrassa ja que la resta és bastant continu urbà).
Centrant-me en Terrassa la línia troncal entraria pel corredor de la N-150, pujaria per Av.Barcelona i a la pl.de la Dona aniria pel passeig 22 de Juliol cap a l'intercanviador de l'Estació del Nord i acabaria a Can Boada, on es preveu construir una altra estació de Rodalies. La línia "urbana" de tramvia seria circular i discorreria per la Rambla d'Ègara (enllaç estació FGC Terrassa Rambla), Av.Josep Tarradellas, Ronda Ponent, Av.Béjar (enllaç estació FGC Nacions Unides), pel barri de St.Llorenç cap a l'estació de Terrassa Est (amb dues alternatives, una per la riera i l'altra pels barris de Les Arenes-La Grípia) i baixar per l'av.Madrid cap a la N-150. Per tancar el cercle pel sud de la ciutat hi ha dues alternatives, per la carretera de Montcada i per l'avinguda Santa Eulàlia.
Què en penseu de la proposta? A mi m'agrada bastant encara que la vec de difícil execució a curt termini.
Avatar de l’usuari
Trenscat
Administrador
 
Entrades: 2992
Membre des de: Divendres 22/04/2005 1:19
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord

Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?

EntradaAutor: Pe Jorba » Divendres 03/12/2010 15:49

Ho trobo complicat. I, abans que tots aquests projectes -que comportarien, a més, nous esquarteraments d'unes comarques ja prou trinxades-, s'haurien de posar tots els esforços en l'execució de la Via Orbital, en l'aprofitament de les infraestructures existents (El Papiol-Mollet inclòs), en les prolongacions de FGC... La millora de les comunicacions interurbanes en aquesta zona s'ha de fer pensant en l'optimització del que hi ha o del que sembla més factible. A més, no m'acaba de convèncer la idea d'aquests trens-tramvies. Dediquem-nos primer a comunicar bé les poblacions. Després, cal pensar que cada població té la seva pròpia"dinàmica" (i els seus problemes i calendari)... (En el cas de Terrassa, ¿amb la incorporació del "tram" s'hauria de tornar a posar la Rambla potes enlaire?) No sé si els qui són al capdavant d'aquesta plataforma per al Transport Públic tenen massa en compte la realitat de tots els altres projectes existents. I si saben massa què és això de les coordinacions.
Pe Jorba
N6
N6
 
Entrades: 206
Membre des de: Divendres 12/09/2008 14:29

Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?

EntradaAutor: 122-042-132 » Divendres 03/12/2010 23:09

Estic força d'acord amb els comentaris del company Pe Jorba. Dins de l'actual moment econòmic en el que vivim (i que durarà molts anys), no podem fer volar coloms; ni podrem, durant molt de temps iniciar nous projectes, per tant hem d'aprofitar les sinergíes existents, i potenciar les infrestuctures existents i, cas de Sabadell i Terrassa, les noves obres que en pocs anys complementaran la vialitat existent (perllongaments de FGC). Salut!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 984
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Liverpool UK, Washington DC)

Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?

EntradaAutor: UT596001 » Dimarts 07/12/2010 14:01

Doncs sento no estar d'acord, però precisament es neccesita un complement a l'actual xarxa ferroviària, que no cobreix ni de bon tros gran part dels punts d'interès i de generació de mobilitat de la comarca, a part que no respon adecuadament a gran part dels desplaçaments interns a la comarca (sí, no tots anem a Barcelona). La xarxa del tramvallès respondria a això, sent complementària a la xarxa ferroviària. Ara, sempre la mateixa excusa: per al Vallès Occidental mai hi ha diners. :emprenyat

Si almenys tinguéssim una xarxa d'autobús interurbà que estigués a l'alçada, encara, però les poques coses que s'han fet son de cara a la galeria. Com pot ser que en plena zona central de la comarca tinguem línies amb una frequència de pas d'un autobús cada hora?

Potser si treguéssim serveis totalment prescindibles com el del metro nocturn, potser sí tindríem diners per finançar les millores en transport públic que ens fa falta...
UT596001
N10
N10
 
Entrades: 4094
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:44

Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?

EntradaAutor: metring » Dimarts 07/12/2010 19:54

UT596001 ha escrit:
Potser si treguéssim serveis totalment prescindibles com el del metro nocturn, potser sí tindríem diners per finançar les millores en transport públic que ens fa falta...


Dubto moltíssim que pel metro nocturn, no hi hagi calers per fer el Tram-Vallès.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22450
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?

EntradaAutor: wefer » Dilluns 05/12/2011 11:00

UT596001 ha escrit:Potser si treguéssim serveis totalment prescindibles com el del metro nocturn, potser sí tindríem diners per finançar les millores en transport públic que ens fa falta...

El dèficit del metro nocturn són 1,5 milions d'euros a l'any. 1 Km de tramvia costa 15,4 milions d'euros.
Efectivament, suprimint el metro nocturn podríem construir el Tramvallès, concretament a un ritme de 100 metres anuals. Segons els meus càlculs, la xarxa sencera de 58 Km podria entrar en servei l'any 2591.

Sembla que de moment potser seria millor centrar-se en posar més autobusos i crear carrils bus allà on faci falta.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7518
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?

EntradaAutor: UT596001 » Dimecres 07/12/2011 15:29

wefer ha escrit:Efectivament, suprimint el metro nocturn podríem construir el Tramvallès, concretament a un ritme de 100 metres anuals. Segons els meus càlculs, la xarxa sencera de 58 Km podria entrar en servei l'any 2591.

Sembla que de moment potser seria millor centrar-se en posar més autobusos i crear carrils bus allà on faci falta.


Ja, el problema és que quan hi havia diners i al Vallès demàvem més autobusos sempre ens deien la mateixa cantinela: "no hi ha diners" o "és deficiatari, no cal". Només cal veure que les poques línies noves que s'han posat en marxa a la comarca tenen frequències de 1 hora. Així que dubto que ara que no hi ha un cèntim facin res i ja serà molt que no ens treguin servei. Ara, si ens treuen servei sentint-ho molt però a Barcelona també s'hauran de retallar serveis, per pura justícia social. Res de metro nocturn, treure frequències de línies d'autobús que ja tenen molt bon servei, clausurar trams de metro que transporten bàsicament aire...
UT596001
N10
N10
 
Entrades: 4094
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:44

Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?

EntradaAutor: fcuevas27 » Dimecres 07/12/2011 18:07

millorem el que ja tenim, linia c1 castellar - sabadell, entre setmana encara, ja que tens 4.55 i ja fins la 6 del mati, pero festius i caps de setmana, 4.55 i fins les 8 no hi ha res, 3h sense servei... no podriem omplir aquest forat? I no se perque m'ensumo que la n65, si no la treuen, la deixaren 1 cada 2 hores...
fcuevas27
 

Back to topic!

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 07/12/2011 22:57

Si voleu parlar d'autobusos, feu-ho al subfòrum corresponent, al fil corresponent, si us plau. I ara, tornem al tema.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23710
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?

EntradaAutor: Aeduh » Dijous 02/11/2017 20:13

Imatge

Algú sap alguna cosa del tema?
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N2
N2
 
Entrades: 13
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Kane_84 i 4 visitants