Com va la idea del "Tram-Vallès"?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Com va la idea del "Tram-Vallès"?

Entrada Autor: hospitalenc » Dimarts 26/06/2007 17:58

M´agradaría com va la proposta d´una línia o xarxa de tramvía al Vallès de Terrassa a Sabadell i mès enllà fins i tot (fins a Ripollet o Ciuta Badía), que alguns proposen, crec que amb molt d´encert.

Hi ha algun estudi fent-se o en projecte?. S´ha mostrat aquesta idea a polítics d´allà d´Ajuntaments, Consell Comarcal, Diputació, l´ATM, la Generalitat....?.

I que us sembla a vosaltres, habitants i futurs usuaris del Vallès, i a la resta de gent del Fòrum?.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/06/2007 18:06



a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 01/04/2009 18:29

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... i=sabadell

DIMECRES, 01/04/2009 - 06:00h

Noves propostes de transport urbà i interurbà

L’Entesa proposa implantar un tramvia a Sabadell mentre que ICV-EUiA presenten una moció per donar suport al projecte del TramVallès

El passat dimarts, l’Entesa per Sabadell va presentar la seva proposta d’implantació del tramvia a Sabadell amb l’objectiu de millorar la mobilitat del conjunt de la ciutat i, fins i tot amb la resta de comarca, a partir del projecte del TramVallès. A més, al proper Ple Municipal es debatrà la moció presentada per ICV-EUiA amb la intenció de donar suport a aquest últim projecte de caire intracomarcal.

Des de l’Entesa es considera que el Pla de Mobilitat urbana, actualment en fase de definició, és una oportunitat única per replantejar l’actual model de mobilitat de la ciutat així com per apostar per nous models de transport urbà. En aquest sentit, la proposta d’aquesta formació política passa per la implantació d’un tramvia que relligui la ciutat de nord a sud i d’est a oest. En aquest mateix sentit, també van insitir en el fet que aquestes línies de tramvia combinades amb la xarxa de ferrocarrils en actual construcció afavoriria les connexions entre barris de la ciutat. Aquesta proposta de tramvia ja figurava en les Propostes de l’Entesa sobre la Xarxa d’infraestructures de mobilitat local i comarcal del març de 2008, en la que es plantejaven tres línies urbanes connectades amb la proposta de TramVallès.

Pel que fa al projecte del TramVallès, el passat 18 de març ICV-EUiA va registrar una moció de suport a aquest projecte cara a proper Ple Municipal. El traçat del TramVallès, que de moment resta com a línia en estudi en el Pla Director d’Infraestructures (PDI) de l’Autoritat de Transports Metropolitans (ATM), pretén ellaçar Sabadell, Terrassa, Sant Cugat i Montcada, passant per Rubí, Cerdanyola, la UAB, Ripollet, Barberà i Badia, fent una anella amb la intenció de donar servei i solució a les connexions internes més importants del Vallès Occidental. Des d’ICV-EUiA es creu important i necessari que ‘els ajuntaments de la comarca donin suport a un projecte d’aquestes característiques i emplacin a les administracions superiors a contemplar-lo en la seva planificació d’infraestructures pels propers anys’. En aquest sentit, aquest grup presenta la moció de manera coordinada amb d’altres municipis de la comarca com ara Rubí, Sant Cugat, Badia o Terrassa on ja s’ha aprovat amb una àmplia majoria en els plens d’aquest mes de març.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 01/04/2009 18:36

Aquest em diu que no existeix.

D'altra banda, recentment al forum de la PTP s'ha publicat ultimes noticies sobre aquest projecte:

http://www.laptp.org/forum/index.php?s= ... &start=100

La plataforma pel TramVallès ha creat aquesta web: http://www.tramvalles.cat



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/05/2009 11:40

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... alies.html

96 milions per iniciar la xarxa de tramvia al Vallès

emili Agulló

L'esborrany del pacte atorga preeminència a les infraestructures de transport públic, sobretot el ferrocarril, però també a la construcció de carrils segregats per a autobusos i vehicles amb alta ocupació i més línies de tramvia. En aquest sentit, s'hi plasmarà una partida pressupostària de 96 milions d'euros per començar a relligar els municipis del Vallès Occidental amb línies de tramvia. És una de les aportacions d'ICV-EUiA, que ha obert el debat amb mocions en tots els ajuntaments vallesans on té regidors. El pacte no defineix encara cap tram prioritari, però es prioritzarà la interconnexió de poblacions mitjanes sense transport públic de qualitat o un itinerari que enllaci Sabadell i Terrassa, a través dels barris més allunyats de les estacions ferroviàries.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Divendres 05/06/2009 13:55

El ayuntamiento de Ripollet ha aprobado por unanimidad la propuesta del TramVallès


El ple aprova per unanimitat donar suport al projecte del Tramvallès
04/06/2009 •

Tots els partits amb representació al ple municipal van donar suport durant la sessió ordinària corresponent al mes de maig a una moció que demana que es tiri endavant el projecte del TramVallès. El text, presentat per tots els grups, valora les possibilitats que dóna el tramvia per tal de poder construir una malla de transport més densa i oferir així un transport públic més pròxim i accessible. Es dóna suport a la proposta que des de fa temps està treballant la Plataforma pel Transport Públic que dibuixa una xarxa de tramvia a la comarca, que connectaria Montcada amb Ripollet Cerdanyola, Badia i Sabadell. La base de la iniciativa és utilitzar el tramvia com a transport per a desplaçaments curts que permetin connectar amb l’actual xarxa ferroviària i la resta de modes de transport. Cal tenir en compte que a la comarca hi viuen prop d’un milió de persones i que els desplaçaments que es fan al Vallès suposen una quarta part de tota la mobilitat de la província de Barcelona. És per això que es considera oportuna l’opció del tramvia, un mitjà de transport segur, no contaminant, que es desplaça a poca velocitat, que permet fer parades molt seguides i que en poder-se incloure als centres urbans sense haver de fer túnels és converteix en una opció molt interessant pel nostre municipi. Tots els regidors van valorar positivament la moció i el regidor del COP-CpR va explicitar un altre sentiment comú “tot i el tramvia s’ha de continuar treballant per l’arribada del tren”.

http://213.162.209.169:96/VERNOTI.ASPX?VAR=1396



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dissabte 06/06/2009 21:58

Però l' Ajuntament de Montcada encara s' hi oposa, ¿no?


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 06/06/2009 23:37

Busman ha escrit:Però l' Ajuntament de Montcada encara s' hi oposa, ¿no?
També s'oposen a això?? Ni nau d'Adif, ni res de res???



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dissabte 06/06/2009 23:42

Jo havia llegit (potser a l' Avui) que l' Ajuntament de Montcada i un altre de la zona havíen aprovat sengles plèns en contra del projecte del TramVallès.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 07/06/2009 1:03

Que jo recordi Montcada no ha dit pas que no, la que ha dit que no és Barberà, ja que segons l'alcalde era absurd dir que sí a un projecte que no es farà mai i que això seria enganyar i crear falses il·lusions. :cop



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 23/06/2009 14:07

El ple s'haurà de posicionar sobre el Tramvallès
El grup municipal d’ICV-EUiA a l’Ajuntament de Cerdanyola, amb el vist-i-plau del Consell de Mobilitat, presentarà al ple del mes de juny una moció de suport a la creació d’una xarxa de tramvies al Vallès Occidental i a l’entitat social que lidera aquesta demanda, la Plataforma pel Tramvallès.
La formació d'ICV-EUiA acaba a Cerdanyola la campanya pel tramvia que va iniciar comarcalment a l’octubre de 2008 i per la qual s’han presentat i aprovat mocions a favor d’aquesta infrastructura a ajuntaments com Sabadell, Sant Cugat, Terrassa o Badia, entre d’altres.

El tramvia hauria d’unir, en una primera fase, municipis com Terrassa, Sabadell, Barberà, Badia, la UAB, Cerdanyola ciutat, Ripollet, Montcada i Reixac, Sant Cugat i Rubí. A la nostra ciutat, segons l’alcalde, Antoni Morral, es plantegen dos traçats. El primer connectaria Cerdanyola amb Sant Cugat i la banda del Ripoll i el segon serviria per lligar el centre del municipi amb Badia, Barberà i Sabadell. A més, segons Morral, seria interessant que aquesta xarxa connectés amb el nou corredor ferroviari que uniria Barcelona amb Cerdanyola a través de Collserola i que des d’ICV-EUiA defensen.

La coordinadora comarcal d’EUiA, Marisol Martínez, fa un balanç força positiu dels resultats aconseguits en aquesta campanya i assegura que és una satisfacció per a ells poder portar una reivindicació social a la via institucional per aconseguir que aquesta petició esdevingui una realitat.

Antoni Morral, de la seva banda, recorda que la comarca té molts problemes de mobilitat i afirma que “el Vallès ha de ser una prioritat política dels governs a partir de ja”. Per a Morral, és el moment d’invertir en infrastructures a la comarca.

L'alcalde espera que la moció proliferi

L’alcalde considera important la suma d’esforços en aquesta reivindicació i, per aquest motiu, confia en que el ple de l’Ajuntament aprovi per unanimitat el proper dijous aquesta moció. Antoni Morral explica que el Consell Municipal de Mobilitat ja l’ha aprovada.

L’alcalde afirma que el Pla Nacional d’Infrastructures recull la demanda del Tramvallès i que el Pla Territorial “contempla també bona part d’aquestes propostes”. Ara, segons Antoni Morral, cal treballar perquè aquest projecte passi a figurar en el calendari d’actuacions. En aquest sentit, Morral es compromet a portar aquesta proposta a aquells espais d’influència en els governs dels que disposen des de la seva formació.

Des d’ICV-EUiA confien en que aquesta infrastructura pugui començar a ser visible en un curt termini. El president d’ICV al Vallès Occidental, Xavier Boix, aspira a que el projecte sigui inclòs en els pressupostos autonòmics del 2011.

A Cerdanyola, segons Antoni Morral, la creació d’aquesta xarxa anirà en paral·lel al desenvolupament del projecte del Centre Direccional. Segons Morral, la situació actual de crisi econòmica fa difícil poder concretar aquesta obra en el calendari.

http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia16973.html



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 21/07/2009 12:24

L'Associació d'Empresaris de Cerdanyola aposta per la xarxa de tramvies comarcal
L’Associació d’Empresaris de Cerdanyola (AEC) dóna suport a la proposta de la Plataforma del Tramvallès per a la creació d'una xarxa de tramvies que relligui les principals poblacions del Vallès Occidental enllaçant les diferents línies radials dels Ferrocarrils de la Generalitat i de Rodalies Renfe.
Jordi Sancho, president de l’AEC afirma que no es pot permetre que "una de les comarques amb més presència industrial a Catalunya no tingui una xarxa de transports eficient i competitiva" i, en aquest sentit, valora la proposta de forma positiva "sempre i quan pugui enllaçar també amb polígons industrials i amb poblacions com ara Ripollet sense estació de Renfe”.

Des de l'AEC indiquen que l’aposta pel tramvia estaria concebuda per trajectes curts, comunicant barris i municipis propers fomentant la intermodalitat amb la formació d’una xarxa ferroviària integrada que fes de columna vertebral del transport públic de la comarca.

L'associació empresarial considera que el tramvia aporta, en relació a altres sistemes de transport públic com l'autobús, més capacitat i flexibilitat i la possibilitat d’acoblar vehicles, consumeix un 30% menys d’energia per viatger que un bus elèctric, més velocitat i seguretat ja que circula per una plataforma reservada amb prioritat semafòrica i un cost de construcció relativament baix.

L'entitat empresarial de Cerdanyola està adherida a la patronal comarcal Cecot que ja proposava la posada en marxa d'un tramvia que unís les poblacions de Sabadell i Terrassa.

La proposta del Tramvallès compta amb el suport de l'Ajuntament de Cerdanyola, aprovat en Ple Municipal.

http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia17170.html



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 21/07/2009 17:45

El projecte del Tram-Vallès està molt bé, sobretot per complementar les necessitats de transport actuals i futures, doncs dóna més possibilitats de transport,
trainman ha escrit:A més, segons Morral, seria interessant que aquesta xarxa connectés amb el nou corredor ferroviari que uniria Barcelona amb Cerdanyola a través de Collserola i que des d’ICV-EUiA defensen.
Com dic, és important saber que el tram-Vallès, com el tram-llobregat que es podria fer, no és una xarxa important. És important apostar per la intermodalitat de cara a una major movilitat, però tinc els meus dubtes de que això sigués factible, com ho és a territoris com a Karlsruhe, doncs no estem parlant del mateix.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Minotaure
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: Sabadell (Vallès Occidental)

Entrada Autor: Minotaure » Dimecres 05/08/2009 0:08

UT596001 ha escrit:Que jo recordi Montcada no ha dit pas que no, la que ha dit que no és Barberà, ja que segons l'alcalde era absurd dir que sí a un projecte que no es farà mai i que això seria enganyar i crear falses il·lusions. :cop
Lamentablement Montcada va votar en contra de donar suport al Tramvallès. Juntament amb Barberà són els dos únics municipis que el Ple no ha donat suport. Podeu veure el detall (amb el sentit del vot de tots els partits) de totes les mocions presentades a la següent entrada del bloc de la Plataforma pel Tramvallès:
http://tramvalles.bloc.cat/post/18175/260848

D'altra us recordo que a la web de la Plataforma pel Tramvallès http://www.tramvallès.cat/ trobareu tota l'actualitat del TramVallès.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimecres 10/02/2010 11:23

La Generalitat impulsa el tramvia entre Montcada i la UAB amb connexió amb Renfe i FGC
La Generalitat licita l'estudi de la línia que connectarà Montcada, Ripollet, el nucli de Cerdanyola i el campus de la UAB. El servei enllaçarà amb les línies de tren de Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat, incloent-hi el futur túnel d'Horta ferroviari, i tindrà entre 12 i 18 parades.

Tramvia a Barcelona

Foto: ArxiuLa licitació, a través de l'empresa pública GISA, té un pressupost de 191.580 europs per a la realització de l'estudi informatiu i de 60.000 per a la redacció de l'estudi d'impacte ambiental .D'acord a la licitació, es preveu que la nova línia tramviària es desenvolupi entre la UAB i Montcada i Reixac, en una longitud aproximada de 10 km i tindrà de 12 a 18 parades, inclosos els intercanviadors amb FGC i Rodalies-RENFE.

El nou sistema de tramvia donarà servei als nuclis existents de Montcada, Ripollet i Cerdanyola, però també zones estratègiques com el Parc Tecnològic del Valllès, el futur Centre Direccional o el campus universitari i connectarà amb la xarxa de rodalies a les estacions de Cerdanyola, Cerdanyola Universitat i la de Montcada-Ripollet (corredor de Vic) o de Montcada-santa Maria (línia de Manresa), a més d'amb l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat en la UAB. A més, es preveu que connecti amb les actuacions futures del túnel de Montcada i el túnel d'Horta per connectar posteriorment amb la xarxa de transport públic de la ciutat de Barcelona.

La data límit de presentació d'ofertes per aquesta licitació és el 24 de febrer i la redacció ha d'estar enllestida als sis mesos de la seva adjudicació. L'estudi informatiu ha de presentar:

Estudis de mobilitat, amb dades proporcionades per l’ATM.
Simulacions de marxes i estudis de capacitat de transport de viatgers
Estudis funcionals i d’explotació tramviària en tots els escenaris possibles de connexió amb la xarxa de transport públic existent o previst.
Estudis econòmic-financers i de rentabilitat.
Estudi estructural de les infrastructures existents que resultin afectades.
Estudi de traçat
Definició funcional, dimensional i estructural de les diferents seccions tipus.
Estudi d’afeccions i adaptacions a les altres xarxes de transport, tant físiques com d’explotació.
Disseny funcional, arquitectònic i de l’equipament dels nous intercanviadors i noves estacions, amb accessibilitat per a PMR.
Restauració i urbanització de la superfície afectada per les obres
Mesures correctores d’impacte ambiental (sorolls i vibracions, integració paisatgística, hidrogeologia, etc) .
Ocupacions, serveis afectats i afeccions a tercers.
Estudi de sistemes, processos i fases constructives, i la seva afecció en superfície.
Proposta de desviaments de trànsit viari i ferroviari afectats (en l’espai i en el temps).
Dissenys d’instal.lacions associades al sistema tramviari (subestacions elèctriques i les seves connexions, tallers i cotxeres, etc) amb proposta d’ubicació en el territori, d’acord amb el planejament urbanístic vigent.

http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia18539.html



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 10/02/2010 22:02

Heu vist el projecte de tren tram entre Ripollet ADIF i UAB ADIF?

No sé si és un projecte de calaixera diferida, però si la cosa va de debò entenc que és absurd fer acabar la línia a l'estació d'Adif de Cerdanyola-Universitat. Allò útil seria continuar el TramCampus a través de les facultats de la UAB i fins l'estació dels FGC i jubilar la coneguda flota dels autobusos`popularment coneguts com autobus asmàtics, bàsicament ex-TMB.

Espero que el facin en ample ibèric o en ample internacional per fer-me el manteniment als tallers d'FGC a Rubí o als de Renfe.

Quin plaer viatjar amb andròmines històriques ex-TMB en la meva època d'estudiant al campus.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 10/02/2010 22:18

No hi havia una idea per a unir aquest tramvia amb la L11?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/02/2010 0:25

De què anava aquesta idea d'unir aquest tren tram amb la L11? Seria un enllaç o és que volen fer una prolongació d'un estil MetroTram?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 9:05

Es tractaria d'un perllongament; els termes concrets (metro "lleuger" com la L11, tramvia, tren-tram), els desconec. Al PDI 2001-2010 estava contemplat com a projecte de futur a estudiar. Ara no sé com ha quedat en les successives actualitzacions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/02/2010 13:10

I com pretenen compaginar un tramvia en la seva naturalesa amb els combois habituals de la L11? :cop :cop :cop



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”