Com va la idea del "Tram-Vallès"?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Infraestructura actual perllongada

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 14/02/2010 16:04

Guigui ha escrit:T'imagines un 500 passant pels carrers de Cerdanyola o pel campus de la UAB?
Després de visitar l'Stadtbahn d'Sttutgart jo sí m'ho imagino i no em semblaria massa mala idea. :D

Conyes a part, prefereixo un tramvia de caire suburbà (això vol dir amb infraestructura ferroviària per permetre velocitats altes a "camp obert" al més pur estil dels tramvies suburbans alemanys o suïssos) que relligui internament les ciutats de la nostra comarca per paliar un dels problemes endèmics de la nostra comarca en matèria de transport públic, l'escassa oferta que hi ha en relacions que no vagin a Barcelona o Sabadell.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 16/02/2010 10:20

Us passo un plànol del traçat (encara que oficialment vagi del túnel d'Horta).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 02/03/2010 7:09

Butlletí informatiu Servei ofert per Gestió d'Infraestructures, SA
Ja pot consultar tota la informació sobre les últimes licitacions d'obres presentades a concurs públic. 01/03/2010 EV. EG-TX-10004: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi geològic, geotècnic i hidrogeològic del nou sistema tramviari entre Bellaterra i Montcada i Reixac.
Clau: EG-TX-10004
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 03/12/2010 8:42

Ahir a Terrassa l'Ègara Fòrum Mobilitat (EFM) va organitzar a l’AVV Torrent d’en Pere Parres una conferència sobre la proposta de tram-tren per a Terrassa i el Vallès Occidental: context de mobilitat a la comarca, el perquè d'un tramvia, explicació de la proposta i situació actual del projecte. La conferència va anar a càrrec de Ricard Riol, president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i Albert Parés, vocal del Vallès Occidental de la PTP.
La idea es basa en fer una línia principal des de Montcada i Reixac (estació R2) cap a Montcada Ripollet (estació R3), Ripollet, Cerdanyola (enllaç R4-R7), Universitat Autònoma, Badia, Barberà, Sabadell i Terrassa. A més, la xarxa es completaria amb connexions més locals amb un ramal Cerdanyola-St.Cugat-Rubí nord, una línia interna Badia-Sabadell (per la Gran Via)-Castellarnau (mossos) i una línia circular per Terrassa utilitzant les avingudes. La línia principal seria més de tipus tren-tramvia per assolir velocitat més altes entre poblacions (especialment imagino que entre Sabadell i Terrassa ja que la resta és bastant continu urbà).
Centrant-me en Terrassa la línia troncal entraria pel corredor de la N-150, pujaria per Av.Barcelona i a la pl.de la Dona aniria pel passeig 22 de Juliol cap a l'intercanviador de l'Estació del Nord i acabaria a Can Boada, on es preveu construir una altra estació de Rodalies. La línia "urbana" de tramvia seria circular i discorreria per la Rambla d'Ègara (enllaç estació FGC Terrassa Rambla), Av.Josep Tarradellas, Ronda Ponent, Av.Béjar (enllaç estació FGC Nacions Unides), pel barri de St.Llorenç cap a l'estació de Terrassa Est (amb dues alternatives, una per la riera i l'altra pels barris de Les Arenes-La Grípia) i baixar per l'av.Madrid cap a la N-150. Per tancar el cercle pel sud de la ciutat hi ha dues alternatives, per la carretera de Montcada i per l'avinguda Santa Eulàlia.
Què en penseu de la proposta? A mi m'agrada bastant encara que la vec de difícil execució a curt termini.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 03/12/2010 14:49

Ho trobo complicat. I, abans que tots aquests projectes -que comportarien, a més, nous esquarteraments d'unes comarques ja prou trinxades-, s'haurien de posar tots els esforços en l'execució de la Via Orbital, en l'aprofitament de les infraestructures existents (El Papiol-Mollet inclòs), en les prolongacions de FGC... La millora de les comunicacions interurbanes en aquesta zona s'ha de fer pensant en l'optimització del que hi ha o del que sembla més factible. A més, no m'acaba de convèncer la idea d'aquests trens-tramvies. Dediquem-nos primer a comunicar bé les poblacions. Després, cal pensar que cada població té la seva pròpia"dinàmica" (i els seus problemes i calendari)... (En el cas de Terrassa, ¿amb la incorporació del "tram" s'hauria de tornar a posar la Rambla potes enlaire?) No sé si els qui són al capdavant d'aquesta plataforma per al Transport Públic tenen massa en compte la realitat de tots els altres projectes existents. I si saben massa què és això de les coordinacions.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 03/12/2010 22:09

Estic força d'acord amb els comentaris del company Pe Jorba. Dins de l'actual moment econòmic en el que vivim (i que durarà molts anys), no podem fer volar coloms; ni podrem, durant molt de temps iniciar nous projectes, per tant hem d'aprofitar les sinergíes existents, i potenciar les infrestuctures existents i, cas de Sabadell i Terrassa, les noves obres que en pocs anys complementaran la vialitat existent (perllongaments de FGC). Salut!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 07/12/2010 13:01

Doncs sento no estar d'acord, però precisament es neccesita un complement a l'actual xarxa ferroviària, que no cobreix ni de bon tros gran part dels punts d'interès i de generació de mobilitat de la comarca, a part que no respon adecuadament a gran part dels desplaçaments interns a la comarca (sí, no tots anem a Barcelona). La xarxa del tramvallès respondria a això, sent complementària a la xarxa ferroviària. Ara, sempre la mateixa excusa: per al Vallès Occidental mai hi ha diners. :emprenyat

Si almenys tinguéssim una xarxa d'autobús interurbà que estigués a l'alçada, encara, però les poques coses que s'han fet son de cara a la galeria. Com pot ser que en plena zona central de la comarca tinguem línies amb una frequència de pas d'un autobús cada hora?

Potser si treguéssim serveis totalment prescindibles com el del metro nocturn, potser sí tindríem diners per finançar les millores en transport públic que ens fa falta...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/12/2010 18:54

UT596001 ha escrit:
Potser si treguéssim serveis totalment prescindibles com el del metro nocturn, potser sí tindríem diners per finançar les millores en transport públic que ens fa falta...
Dubto moltíssim que pel metro nocturn, no hi hagi calers per fer el Tram-Vallès.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 05/12/2011 10:00

UT596001 ha escrit:Potser si treguéssim serveis totalment prescindibles com el del metro nocturn, potser sí tindríem diners per finançar les millores en transport públic que ens fa falta...
El dèficit del metro nocturn són 1,5 milions d'euros a l'any. 1 Km de tramvia costa 15,4 milions d'euros.
Efectivament, suprimint el metro nocturn podríem construir el Tramvallès, concretament a un ritme de 100 metres anuals. Segons els meus càlculs, la xarxa sencera de 58 Km podria entrar en servei l'any 2591.

Sembla que de moment potser seria millor centrar-se en posar més autobusos i crear carrils bus allà on faci falta.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 07/12/2011 14:29

wefer ha escrit: Efectivament, suprimint el metro nocturn podríem construir el Tramvallès, concretament a un ritme de 100 metres anuals. Segons els meus càlculs, la xarxa sencera de 58 Km podria entrar en servei l'any 2591.

Sembla que de moment potser seria millor centrar-se en posar més autobusos i crear carrils bus allà on faci falta.
Ja, el problema és que quan hi havia diners i al Vallès demàvem més autobusos sempre ens deien la mateixa cantinela: "no hi ha diners" o "és deficiatari, no cal". Només cal veure que les poques línies noves que s'han posat en marxa a la comarca tenen frequències de 1 hora. Així que dubto que ara que no hi ha un cèntim facin res i ja serà molt que no ens treguin servei. Ara, si ens treuen servei sentint-ho molt però a Barcelona també s'hauran de retallar serveis, per pura justícia social. Res de metro nocturn, treure frequències de línies d'autobús que ja tenen molt bon servei, clausurar trams de metro que transporten bàsicament aire...



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dimecres 07/12/2011 17:07

millorem el que ja tenim, linia c1 castellar - sabadell, entre setmana encara, ja que tens 4.55 i ja fins la 6 del mati, pero festius i caps de setmana, 4.55 i fins les 8 no hi ha res, 3h sense servei... no podriem omplir aquest forat? I no se perque m'ensumo que la n65, si no la treuen, la deixaren 1 cada 2 hores...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/12/2011 21:57

Si voleu parlar d'autobusos, feu-ho al subfòrum corresponent, al fil corresponent, si us plau. I ara, tornem al tema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 02/11/2017 19:13

Imatge

Algú sap alguna cosa del tema?


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 18/04/2022 20:54

Aeduh ha escrit:
Dijous 02/11/2017 19:13
Algú sap alguna cosa del tema?
No, però últimament començo a estar tot cofoi i ple de joia, amb tantes mesures pro-cotxe que es prenen, tant des de la Generalitat com des del Ministeri. :evil:

Que jo sàpiga, la cosa encara passa menys del paper que el tramvia del Camp de Tarragona.
Potser caldrà tancar alguna línia de Rodalies, per fer-lo, no creieu? :x



Jofre
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Jofre » Dilluns 26/12/2022 20:42

El dolent d'aquesta proposta és que els principals impulsors d'aquest tramvia (i de la resta de tramvies proposats a Catalunya) era l'entitat "promoció del transport públic", el qual fa molt temps que veig que no en parla. El màxim que té a la seva pàgina web és això:
https://transportpublic.org/tramvalles/
A dins sembla que hi hagi vàris fitxers explicant millor la proposta "Proposta d’implantació a Sabadell, Barberà i Badia", "Plafons explicatius" els quals no funcionen. Pel que poca informació detallada hi ha. Així que jo mateix vaig intentar representar el recorregut que proposen de manera esquemàtica en una imatge a un mapa (el tram entre Terrassa i Sabadell).
Recorregut-TramVallès.jpg
Recorregut-TramVallès.jpg (20.01 KiB) Visualitzat 4041 cops
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 27256&z=13
Això si, em quedo amb les ganes de poder veure la proposta detallada amb recorreguts detallats, freqüències, volums de passatgers...
Perquè els municipis de Terrassa i Sabadell sumen uns 440.000 habitants, i amb una bona densitat de població, mentre que a la majoria de ciutats europees amb quantitats d'habitants similars compten amb algun tramvia. I si bé és cert que Terrassa i Sabadell han compençat la seva falta de tramvies amb un servei similar a un metro i la qualitat del transport públic deu ser similar, la contrucció d'un tramvia està més que justificada, ja que no ressegueix gaire els recorreguts del tren al peu de la lletra, però en canvi si que hi dona enllaç, travessen les ciutats de punta a punta amb recorreguts llargs, però sense donar moltes voltes i a més tot el recorregut es fa en zones bastant densament poblades, pel que tenim garantit un gran nombre d'usuàris, més opcions de transport sempre és una bona notícia.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 27/12/2022 9:14

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 99994&z=12

Jo he volgut fer la meva versió del TRAMVallès... tant de bó que fos així.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Jofre
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Jofre » Dimarts 27/12/2022 11:53

Carlos González ha escrit:
Dimarts 27/12/2022 9:14
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 99994&z=12

Jo he volgut fer la meva versió del TRAMVallès... tant de bó que fos així.
Hem fet la part de Sabadell gairebé igual, i la part de Terrassa l'hem fet lleugerament diferent (sobretot per aquesta part per on de Terrassa Nacions unides t'hen vas directament al sud, que no m'acaba de convèncer), i tu has fet tota la part sud que jo ho he continuat. Però mirant l'esquema que proposen, crec que el teu esquema és una mica més fidel.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 27/12/2022 15:56

Jofre ha escrit:
Dimarts 27/12/2022 11:53
Hem fet la part de Sabadell gairebé igual, i la part de Terrassa l'hem fet lleugerament diferent (sobretot per aquesta part per on de Terrassa Nacions unides t'hen vas directament al sud, que no m'acaba de convèncer), i tu has fet tota la part sud que jo ho he continuat. Però mirant l'esquema que proposen, crec que el teu esquema és una mica més fidel.
Bones, respecte a com ho he fet, no sé si es pot considerar fidel o no, perquè aquí no he dibuixat el recorregut de Sant Cugat-Rubí del TRAMVallès, però no perquè no defensi que es faci, sino perquè no sé com seguir el trajecte quan ja arriba a Sant Cugat, bàsicament.

De totes maneres, de cara a la realitat, això no es farà... de moment està en licitació el tramvia des de Montcada-UAB. :nose :nose :nose


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”