Reordenació de vies a Sants Renfe

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: fgc113 » Dissabte 20/05/2017 23:50

albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera

O fer com a València-Nord: unes portes metàl·liques que s'obren quan ix o arriba un tren de LD, on està el control d'accés habitual a qualsevol estació.

albe6 ha escrit:Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?

El passar les vies 7 i 8 a ample estàndard sembla que s'ha descartat, segons comenten a SkyScpraperCity.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 826
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: trensmat » Diumenge 21/05/2017 10:56

albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera

Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?

Puede ser que en un futuro próximo tanto las vías 7 - 8 puedan ser de ancho mixto para que los trenes procedentes del Corredor del Mediterráneo hagan su parada en Sants sin tener que afectar las circulaciones de los trenes AVE, Alvia y TGV.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1444
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: Miquel » Diumenge 21/05/2017 13:02

trensmat ha escrit:
albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera

Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?

Puede ser que en un futuro próximo tanto las vías 7 - 8 puedan ser de ancho mixto para que los trenes procedentes del Corredor del Mediterráneo hagan su parada en Sants sin tener que afectar las circulaciones de los trenes AVE, Alvia y TGV.

Aviam, si canvien la distribució de vies per a que el ramal de Catalunya tingui més capacitat, no faran ara invents de compartir vies amb d'altres trens. La LAV te 6 vies, dividides en un parell de sectors (12 trens), més una d'apartat que és espai més que suficient. Si en algun moment del dia (molt puntual) coincideixen varis trens a l'estació, es tant senzill com que Renfe enviï els trens sobrants a Can Tunis o a Sagrera/Sant Andreu si allà tenen vies d'apartat. Però no podem restar-li capacitat a Rodalies per utilitzar l'estació com a cotxera.
I al final, sembla ser que Adif ho ha entès.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3586
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: El Maño amañado » Diumenge 21/05/2017 19:42

Miquel ha escrit:
trensmat ha escrit:
albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera

Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?

Puede ser que en un futuro próximo tanto las vías 7 - 8 puedan ser de ancho mixto para que los trenes procedentes del Corredor del Mediterráneo hagan su parada en Sants sin tener que afectar las circulaciones de los trenes AVE, Alvia y TGV.

Aviam, si canvien la distribució de vies per a que el ramal de Catalunya tingui més capacitat, no faran ara invents de compartir vies amb d'altres trens. La LAV te 6 vies, dividides en un parell de sectors (12 trens), més una d'apartat que és espai més que suficient. Si en algun moment del dia (molt puntual) coincideixen varis trens a l'estació, es tant senzill com que Renfe enviï els trens sobrants a Can Tunis o a Sagrera/Sant Andreu si allà tenen vies d'apartat. Però no podem restar-li capacitat a Rodalies per utilitzar l'estació com a cotxera.
I al final, sembla ser que Adif ho ha entès.


Però... Jo més que això, lo que faria seria instal·lar els sistemes ERMTS per a que els túnels de Barcelona vagin amb més fluïdesa amb la circulació actual dels trens. Que en futur ho incrementin o no, això ja és una altra cosa. Encara que també haig de dir que aquesta opció de redistribuir les vies de Sants és la més econòmica i ràpida.
Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
 
Entrades: 409
Membre des de: Dimecres 12/10/2016 11:21
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: albe6 » Diumenge 21/05/2017 19:57

El ERTMS sortirà bastant car, no per els equips en via, sino pel fet d'haver d'equipar els trens (ara només en porten les 447 rebotades de Madrid)

S'hauria de considerar estudi econòmic entre ERTMS o tercer tunel

Per cert, mama por per quan hagin de trastejar amb l'enclavament..
albe6
N8
N8
 
Entrades: 799
Membre des de: Divendres 17/02/2012 21:15
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: Miquel » Diumenge 21/05/2017 21:50

El Maño amañado ha escrit:Però... Jo més que això, lo que faria seria instal·lar els sistemes ERMTS per a que els túnels de Barcelona vagin amb més fluïdesa amb la circulació actual dels trens. Que en futur ho incrementin o no, això ja és una altra cosa. Encara que també haig de dir que aquesta opció de redistribuir les vies de Sants és la més econòmica i ràpida.

Vulguem o no, l'ERMTS no millorarà gaire la situació actual, més enllà d'oferir una millor seguretat. Per a buidar de manera més ràpida el túnel (i oferir una fluïdesa real) cal treure els trens del túnel el més ràpid possible, i això o ho fas desdoblant el túnel sencer o poses com a mínim més vies a les estacions per a absorbir la demanda de circulacions. Així a Sants ara poden entrar 2 trens gairebé simultàniament i quan el túnel va col·lapsat, podrien ser fins a 4 amb rebassaments autoritzats. Cosa molt bona ja que el temps d'aturada a aquesta estació és un pel més alt que a Arc de Triomf per exemple.

El que fa falta a Rodalies és més capacitat (tercer túnel i/o radial Zona 1, desdoblaments o quadruplicacions, vies d'apartat, etc). L'ERTMS només permetrà posar més trens en un espai reduït dins d'un control automàtic de la seguretat. Però no es res que no es faci ja quan el túnel va al límit i se circula marxa a la vista, amb els trens enganxats un darrere de l'altre. Clar que amb l'ERTMS aquestes situacions "excepcionals" poden ser "normalitzades" gràcies al plus de seguretat, i per tant, reflexades en l'increment de circulacions teòric, ja que amb l'actual no es poden posar més circulacions que les que admet la infraestructura amb els trens respectant la circulació normal i les distàncies dels cantons actuals.

El que hem de fer-nos la idea es que l'actual nombre de circulacions és absurdament alt, i cal una diversificació de les línies de rodalies al llarg de la ciutat i no només a la part baixa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3586
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

En licitació:

EntradaAutor: 437.001 » Diumenge 28/05/2017 3:55

Licitaciones de Adif

Número anuncio/expediente: 3.17/27507.0073
PROYECTO DE CONSTRUCCIÓN DE DE NUEVA CONFIGURACIÓN DE LA ESTACIÓN DE SANTS (4+4)
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: VARIOS CRITERIOS: OFERTA MÁS VENTAJOSA
Presupuesto de Licitación: 2.668.395,52 Euros
Valor Estimado del Contrato: 5.623.997,73 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 10 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Última modificación: 27/05/2017
Fecha Publicación: 27/05/2017

Ver documentos adjuntos

Pliego de prescripciones técnicas

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge



Número anuncio/expediente: 3.17/27507.0072
ASISTENCIA TÉCNICA PARA EL CONTROL Y VIGILANCIA DE LAS OBRAS DEL PROYECTO CONSTRUCCIÓN NUEVA CONFIGURACIÓN DE LA ESTACIÓN DE SANTS (4+4).
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: VARIOS CRITERIOS: OFERTA MÁS VENTAJOSA
Presupuesto de Licitación: 327.094,40 Euros
Valor Estimado del Contrato: 654.188,80 Euros
Plazo de Ejecución / F.Entrega: 10 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Última modificación: 27/05/2017
Fecha Publicación: 27/05/2017

Pliego de prescripciones técnicas
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4290
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: RogBcn07 » Dimecres 31/05/2017 18:30

Los R2 sud ya paran en la vía 12 y al momento sale para paseo de gracia
RogBcn07
N2
N2
 
Entrades: 14
Membre des de: Dijous 20/04/2017 13:18

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: fgc113 » Dimecres 31/05/2017 18:40

Sí, hay ciertos momentos del día en que algún R2 o regional del sur para en la vía 12 y algún LD en la 13.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 826
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

En licitació:

EntradaAutor: 437.001 » Divendres 02/06/2017 23:15

Licitaciones de Adif

Número anuncio/expediente: 6.17/28510.0026
SUMINISTRO DE SUJECIONES DFF-ADH STANDARD SKL-3 CARRIL 60E1 PARA LA NUEVA CONFIGURACIÓN DE A ESTACIÓN DE SANTS (4+4)
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: UN SOLO CRITERIO: PRECIO
Presupuesto de Licitación: 753.764,00 Euros
Valor Estimado del Contrato: 753.764,00 Euros
Plazo de Ejecución / F.Entrega: 7 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Ver documentos adjuntos
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4290
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

En licitació:

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 05/08/2017 18:52

Licitaciones de Adif

Número anuncio/expediente: 6.17/28510.0045
SUMINISTRO Y TRANSPORTE DE BALASTO PARA EL PROYECTO CONSTRUCTIVO NUEVA CONFIGURACIÓN DE LA ESTACIÓN DE SANTS (4+4)
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: UN SOLO CRITERIO: PRECIO
Presupuesto de Licitación: 156.526,50 Euros
Valor Estimado del Contrato: 156.526,50 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 4 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Última modificación: 05/08/2017
Fecha Publicación: 05/08/2017

Pliego de prescripciones técnicas
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4290
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 2 visitants