Reordenació de vies a Sants Renfe

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: Aeduh » Dissabte 17/03/2018 18:32

Una pregunta. A Madrid faran sota Atocha un altre nivell on posaràn més vies. No es podria fer a llarg termini això mateix a Sants si tan congestionada està l'estació? I encara que no sigui econòmicament una bona idea, algú sabria dir si tècnicament seria possible fer-ho? Mersi
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 133
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: albe6 » Dissabte 17/03/2018 18:45

El nou nivell d'Atocha és per al Túnel de la Risa 3 (el UIC).

Aquí Barcelona sempre s'ha defensat que el dia que es faci el 3r túnel de Rodalies sigui perimetral als actuals.
albe6
N8
N8
 
Entrades: 839
Membre des de: Divendres 17/02/2012 21:15
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: Aeduh » Dissabte 17/03/2018 19:08

Una ampliació d'andanes pels costats hi cap abans de trobar-nos edificis? He intentat trobar un plànol de l'estació però no he trobat cap.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 133
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 17/03/2018 22:27

Aeduh ha escrit:Una ampliació d'andanes pels costats hi cap abans de trobar-nos edificis? He intentat trobar un plànol de l'estació però no he trobat cap.


No hi cap res més sense demolicions.

Actualment les vies de Sants estan així:

-vies 1/2/3/4/5/6: AVE.
-via 7: direcció Hospitalet.
-via 8: direcció Plaça Catalunya.
-vies 9/10: direcció Bellvitge (Rodalies/Regionals).
-via 11: direcció Bellvitge (LD).
-via 12: direcció Passeig de Gràcia (LD).
-vies 13/14: direcció Passeig de Gràcia (Rodalies/Regionals).

La propera reordenació de vies deixarà les vies:

-vies 1/2/3/4/5/6: AVE.
-vies 7/8: direcció Hospitalet.
-vies 9/10: direcció Plaça Catalunya.
-vies 11/12: direcció Bellvitge.
-vies 13/14: direcció Passeig de Gràcia.

Amb aquesta reordenació: tots els Talgos seran origen/final Estació de França (compto que l'Euromed passarà a les vies 1-6 en qüestió de mesos, ja hi ha la BT fent proves entre Camp de Tarragona i els canviadors d'ample de La Boella), cosa que ja va bé, perquè així també s'eliminaran cisallaments a Clot (i els de Bifurcació Vilanova-Marina i els de Laminados seguiran sent els mateixos).

Això presenta un problema: com que hi seguirà havent trens LD per via Vilanova (els Talgos), entre altres coses perquè si els traguéssin, els trajectes Tarragona-Castelló i Tarragona-València perdrien competitivitat enfront del vehicle particular, en època com l'actual (Falles), els Talgos llargs no cabrien a les vies 13 ni 14, perquè l'andana allà no medeix 400 metres (igual com tampoc hi cap un Euromed en doble composició).

De tota manera, sí que hi podria haver una segona reordenació de vies, però només lligada a la construcció de dos salts de moltó, un a cada cantó de l'estació (és a dir, un a sota de l'Avinguda de Roma, i un altre... més enllà de Riera Blanca (probablement Torrassa).

Amb aquests salts de moltó, la configuració de vies quedaria així (ja de manera definitiva):

-vies 1/2/3/4/5/6: AVE.
-vies 7/8: direcció Hospitalet.
-vies 9/10: direcció Bellvitge.
-vies 11/12: direcció Passeig de Gràcia.
-vies 13/14: direcció Plaça Catalunya.

Aquesta configuració permetria tots els moviments possibles sense cisallar excessivament.
És a dir, que un tren podria venir de Plaça Catalunya i seguir cap a Vilanova o Vilafranca indistintament, i un tren que vingués de Passeig de Gràcia també.
I a més, un tren que vingués de Bellvitge també podria seguir cap a Plaça Catalunya o Passeig de Gràcia indistintament, i el mateix si vingués d'Hospitalet.
Això no seria gratis, és clar, però resoldria molts dels problemes que hi ha ara a Sants, lligats a la manca de flexibilitat de l'estació, ja que qualsevol moviment inhabitual causa un munt de cisallaments, i això equival a causar retards a altres trens.

A més, permetria que els trens de LD provinents de Vilanova no haguéssin de cisallar en cas que vinguéssin en composició llarga, perquè un cop es faci aquesta propera reconfiguració, un Talgo llarg que vingui de Vilanova haurà d'estacionar a la via 12, perquè a les vies 13 i 14 no hi cabrà, per tant haurà de cisallar.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4438
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 17/03/2018 22:46

albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera


Correcte.

albe6 ha escrit:Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?

trensmat ha escrit:Puede ser que en un futuro próximo tanto las vías 7 - 8 puedan ser de ancho mixto para que los trenes procedentes del Corredor del Mediterráneo hagan su parada en Sants sin tener que afectar las circulaciones de los trenes AVE, Alvia y TGV.


No: ja no es preveu que les vies 7/8 passin a AV.

A més, se suposa que l'estació de Sagrera i SOBRETOT el dipòsit/base de manteniment d'AV de Sant Andreu Comtal, obriran i descarregaran Sants d'aquí a no massa (toquem fusta), que tindrà així més espai per a trens direcció nord (París, etc) o altres coses (privats, EVA, etc).
A més, Brussel.les ja ha avisat Foment de que això d'invents de tercers rails té una data de caducitat, i que vol veure papers de com planifiquen el canvi d'ample de TOTA LA XARXA (no sé si inclouen Feve o no).
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4438
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: Aeduh » Dissabte 17/03/2018 23:21

Pues gràcies pel resumen que m'ha aclarit molt la situació, encara que jo el que preguntava és precisament si és tècnicament possible fer demolicions i fer l'estació més ampla, més enllà de que sigui una bona idea econòmicament o no.
Ciutadans de catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 133
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 17/03/2018 23:28

Aeduh ha escrit:Pues gràcies pel resumen que m'ha aclarit molt la situació, encara que jo el que preguntava és precisament si és tècnicament possible fer demolicions i fer l'estació més ampla, més enllà de que sigui una bona idea econòmicament o no.


Home, tècnicament, clar que és possible.

Ara bé: agafa als veïns de Sants (recordeu que CAN VIES :twisted: no cau gens, però que gens lluny, d'allà), i explica'ls que els hi tires les cases...
...i això, tenint l'estació de Sagrera i la de Sant Andreu Comtal inacabades, i a sobre amb l'Estació de França infrautilitzada.

Et cuinen viu, a Sants, xaval.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4438
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 17/03/2018 23:33

Se m'oblidava: Renfe està cuinant coses. Euromeds amb origen/final Girona i/o Figueres-Vilafant. :P
Si tenen bon enllaç amb els TGV o AVE de França, en temporada alta guanyaran pasta a carretades.

O sigui que a Sants encara li queda estona abans de saturar-se del tot. :D
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4438
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: França451 » Dissabte 17/03/2018 23:47

437.001 ha escrit:
albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera


Correcte.

albe6 ha escrit:Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?

trensmat ha escrit:Puede ser que en un futuro próximo tanto las vías 7 - 8 puedan ser de ancho mixto para que los trenes procedentes del Corredor del Mediterráneo hagan su parada en Sants sin tener que afectar las circulaciones de los trenes AVE, Alvia y TGV.


No: ja no es preveu que les vies 7/8 passin a AV.

A més, se suposa que l'estació de Sagrera i SOBRETOT el dipòsit/base de manteniment d'AV de Sant Andreu Comtal, obriran i descarregaran Sants d'aquí a no massa (toquem fusta), que tindrà així més espai per a trens direcció nord (París, etc) o altres coses (privats, EVA, etc).
A més, Brussel.les ja ha avisat Foment de que això d'invents de tercers rails té una data de caducitat, i que vol veure papers de com planifiquen el canvi d'ample de TOTA LA XARXA (no sé si inclouen Feve o no).


Y gracias a esa panda de... Bueno, iba a decir un disparate pero realmente ellos no tienen la culpa. La culpa la tendrán los de aquí, que aprovecharán la normativa para imponer por la fuerza la red de AVEstruz en todo territorio peninsular (por eso fueron llenando de Aves el país), y no penséis que van a dejar ni siquiera las redes de cercanías, NOOOOOOOO SEÑOR, NO!!!! Todos sabemos quiénes están al frente de la directiva, y creo que alguna vez se indexço un link desde aquí a un sector de Andén 1 de Madrid, que compartieron la historia de Cercanías, donde claramente, gente que allá estaba metida dice que por finales de los noventa, metieron en la directiva a toda una plantilla pro-AVEs, y que gracias a eso se empezaron a hacer líneas de alta velocidad a mansalva. Es de pensar que ya habían oído campanas de dicho toque de Bruselas, sólo que al público general nos han llegado esas campanas veinte años después.
Se dijo y se repitió en muchos sitios de este foro que pareciera que sólo les importa el AVE a Adif/Fomento. Y que se iba a dejar morir la red convencional por falta de mantenimiento evidente, con lo cual es a no muy largo plazo, la excusa que tienen para eliminarla y quitársela del medio y fomentar sólo el AVE.

Muchas gracias a los que piden tocar madera por el avance de las obras de la Sagrera y Sant Andreu Comtal. El paso siguiente son La Llagosta y Gavá, lo del corredor mediterráneo y la variante de Vandellós. Si os fijáis, todo obrtas nuevas y sabiendo el toque de Bruselas, todas estas obras las dejarán preparadas para ancho UIC en alguna parte. El paso siguiente ya sabemos cual es: la Estación de Francia, no les van a meter ancho UIC: está demasiado vieja y obsoleta para tal cosa, eso o le tiran todos los muros, la rellenan de tiendas, como hicieron en Príncipe Pío y te meten el UIC para el ave. Ninguna de las dos cosas me gusta, una es eliminar el arte y la segunda es una patada en salva sea la parte al arte y la cultura artística catalana. Pero dado que hoy en día los valores y la cultura importan una m******, sea donde sea, no tendrán reparos en tirarla, y ya se dijo y se repitió, y Ramón dijo hace mucho tiempo que lo de Gavá, La Llagosta, la Torrassa y La Sagrera/SAC era para tener la excusa de cargarse la Estación de Francia.
Evidentemente si le meten a último término centro comercial molt fashion con vías UIC, van a cubrir absolutamente todo el tramo desde PDG, lo cual representa un obrón de narices que en cien años nadie de este foro verá acabado del todo. Podrían hacerlo pero alegarán que les resulta muy caro y cuando las vías métricas y de ancho ibérico caduquen, todo lo que haya con ellas se irá al túnel del tiempo. Y sólo se quedará un avestruz, y si es muy caro te ponen los cochecitos talgo viejos a Low Cost, que leímos todos en el hilo del low cost y que a nadie se le ha ocurrido pensar que sea la maniobra de Fomento para obligarte a usar el avestruz y dejar moriri de asco la red convencional.

Y a nuestro amigo Carlos y compañía: estad al loro con lo que hacen FGC con la Llobregat-Anoia, porque si ya han dicho Bruselas que anchos que no sean UIC fuera, a ver qué pasa con esta línea: estad al loro. Imagino que Catalunya que para entonces será independiente, presionará para que FGC si sigue siendo titular de la línea, se gaste las pelas y haga ancho internacional. O quizás como lo consideran un Metro, al ser al margen de fomento, digan que por una línea comarcal, le dejan su ancho métrico y a correr. Imagino que el AVE sólo meterá mano en todo aquello que fuera de Renfe o FEVE, y la mitad de feve, harán como la línea llobergat-anoia: lo que se pueda considera metro comarcal lo dejarán y que lo gestione la provincia, y el resto, fuera.
Aeropó èh er grá ar cú de l' Htasiò de Fransa. I Chagrera TÁ èh aqueh fantahma senh coyón, que no ha pogú deborái-la.
França451
N8
N8
 
Entrades: 1138
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 20:23
Ubicació: Enc L2 y Bcneta L4, 33,34,50,51,H10,B24 y 45,59,D20,V15,39 TMB,Clot Aragò y Estaciò de França

Back to topic!

EntradaAutor: Guigui » Dissabte 17/03/2018 23:55

El fil va de la reordenació de vies a Sants. Torneu al tema, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23793
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

EntradaAutor: fgc113 » Diumenge 18/03/2018 0:41

437.001 ha escrit:els Talgos llargs no cabrien a les vies 13 ni 14, perquè l'andana allà no medeix 400 metres (igual com tampoc hi cap un Euromed en doble composició).

No caben però per poc: en un Euromed en doble composició queden fora de l'andana dos cotxes.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló
No al tancament de la línia convencional Vandellòs - Tarragona!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 868
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants