Reordenació de vies a Sants Renfe

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 20/05/2017 23:50

albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera
O fer com a València-Nord: unes portes metàl·liques que s'obren quan ix o arriba un tren de LD, on està el control d'accés habitual a qualsevol estació.
albe6 ha escrit:Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?
El passar les vies 7 i 8 a ample estàndard sembla que s'ha descartat, segons comenten a SkyScpraperCity.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 21/05/2017 10:56

albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera

Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?
Puede ser que en un futuro próximo tanto las vías 7 - 8 puedan ser de ancho mixto para que los trenes procedentes del Corredor del Mediterráneo hagan su parada en Sants sin tener que afectar las circulaciones de los trenes AVE, Alvia y TGV.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 21/05/2017 13:02

trensmat ha escrit:
albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera

Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?
Puede ser que en un futuro próximo tanto las vías 7 - 8 puedan ser de ancho mixto para que los trenes procedentes del Corredor del Mediterráneo hagan su parada en Sants sin tener que afectar las circulaciones de los trenes AVE, Alvia y TGV.
Aviam, si canvien la distribució de vies per a que el ramal de Catalunya tingui més capacitat, no faran ara invents de compartir vies amb d'altres trens. La LAV te 6 vies, dividides en un parell de sectors (12 trens), més una d'apartat que és espai més que suficient. Si en algun moment del dia (molt puntual) coincideixen varis trens a l'estació, es tant senzill com que Renfe enviï els trens sobrants a Can Tunis o a Sagrera/Sant Andreu si allà tenen vies d'apartat. Però no podem restar-li capacitat a Rodalies per utilitzar l'estació com a cotxera.
I al final, sembla ser que Adif ho ha entès.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Diumenge 21/05/2017 19:42

Miquel ha escrit:
trensmat ha escrit:
albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera

Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?
Puede ser que en un futuro próximo tanto las vías 7 - 8 puedan ser de ancho mixto para que los trenes procedentes del Corredor del Mediterráneo hagan su parada en Sants sin tener que afectar las circulaciones de los trenes AVE, Alvia y TGV.
Aviam, si canvien la distribució de vies per a que el ramal de Catalunya tingui més capacitat, no faran ara invents de compartir vies amb d'altres trens. La LAV te 6 vies, dividides en un parell de sectors (12 trens), més una d'apartat que és espai més que suficient. Si en algun moment del dia (molt puntual) coincideixen varis trens a l'estació, es tant senzill com que Renfe enviï els trens sobrants a Can Tunis o a Sagrera/Sant Andreu si allà tenen vies d'apartat. Però no podem restar-li capacitat a Rodalies per utilitzar l'estació com a cotxera.
I al final, sembla ser que Adif ho ha entès.
Però... Jo més que això, lo que faria seria instal·lar els sistemes ERMTS per a que els túnels de Barcelona vagin amb més fluïdesa amb la circulació actual dels trens. Que en futur ho incrementin o no, això ja és una altra cosa. Encara que també haig de dir que aquesta opció de redistribuir les vies de Sants és la més econòmica i ràpida.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 21/05/2017 19:57

El ERTMS sortirà bastant car, no per els equips en via, sino pel fet d'haver d'equipar els trens (ara només en porten les 447 rebotades de Madrid)

S'hauria de considerar estudi econòmic entre ERTMS o tercer tunel

Per cert, mama por per quan hagin de trastejar amb l'enclavament..



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 21/05/2017 21:50

El Maño amañado ha escrit:Però... Jo més que això, lo que faria seria instal·lar els sistemes ERMTS per a que els túnels de Barcelona vagin amb més fluïdesa amb la circulació actual dels trens. Que en futur ho incrementin o no, això ja és una altra cosa. Encara que també haig de dir que aquesta opció de redistribuir les vies de Sants és la més econòmica i ràpida.
Vulguem o no, l'ERMTS no millorarà gaire la situació actual, més enllà d'oferir una millor seguretat. Per a buidar de manera més ràpida el túnel (i oferir una fluïdesa real) cal treure els trens del túnel el més ràpid possible, i això o ho fas desdoblant el túnel sencer o poses com a mínim més vies a les estacions per a absorbir la demanda de circulacions. Així a Sants ara poden entrar 2 trens gairebé simultàniament i quan el túnel va col·lapsat, podrien ser fins a 4 amb rebassaments autoritzats. Cosa molt bona ja que el temps d'aturada a aquesta estació és un pel més alt que a Arc de Triomf per exemple.

El que fa falta a Rodalies és més capacitat (tercer túnel i/o radial Zona 1, desdoblaments o quadruplicacions, vies d'apartat, etc). L'ERTMS només permetrà posar més trens en un espai reduït dins d'un control automàtic de la seguretat. Però no es res que no es faci ja quan el túnel va al límit i se circula marxa a la vista, amb els trens enganxats un darrere de l'altre. Clar que amb l'ERTMS aquestes situacions "excepcionals" poden ser "normalitzades" gràcies al plus de seguretat, i per tant, reflexades en l'increment de circulacions teòric, ja que amb l'actual no es poden posar més circulacions que les que admet la infraestructura amb els trens respectant la circulació normal i les distàncies dels cantons actuals.

El que hem de fer-nos la idea es que l'actual nombre de circulacions és absurdament alt, i cal una diversificació de les línies de rodalies al llarg de la ciutat i no només a la part baixa.


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 28/05/2017 3:55

Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.17/27507.0073
PROYECTO DE CONSTRUCCIÓN DE DE NUEVA CONFIGURACIÓN DE LA ESTACIÓN DE SANTS (4+4)
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: VARIOS CRITERIOS: OFERTA MÁS VENTAJOSA
Presupuesto de Licitación: 2.668.395,52 Euros
Valor Estimado del Contrato: 5.623.997,73 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 10 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Última modificación: 27/05/2017
Fecha Publicación: 27/05/2017

Ver documentos adjuntos

Pliego de prescripciones técnicas

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Número anuncio/expediente: 3.17/27507.0072
ASISTENCIA TÉCNICA PARA EL CONTROL Y VIGILANCIA DE LAS OBRAS DEL PROYECTO CONSTRUCCIÓN NUEVA CONFIGURACIÓN DE LA ESTACIÓN DE SANTS (4+4).
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: VARIOS CRITERIOS: OFERTA MÁS VENTAJOSA
Presupuesto de Licitación: 327.094,40 Euros
Valor Estimado del Contrato: 654.188,80 Euros
Plazo de Ejecución / F.Entrega: 10 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Última modificación: 27/05/2017
Fecha Publicación: 27/05/2017

Pliego de prescripciones técnicas



RogBcn07
N3
N3
Entrades: 28

Entrada Autor: RogBcn07 » Dimecres 31/05/2017 18:30

Los R2 sud ya paran en la vía 12 y al momento sale para paseo de gracia



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimecres 31/05/2017 18:40

Sí, hay ciertos momentos del día en que algún R2 o regional del sur para en la vía 12 y algún LD en la 13.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 02/06/2017 23:15

Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 6.17/28510.0026
SUMINISTRO DE SUJECIONES DFF-ADH STANDARD SKL-3 CARRIL 60E1 PARA LA NUEVA CONFIGURACIÓN DE A ESTACIÓN DE SANTS (4+4)
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: UN SOLO CRITERIO: PRECIO
Presupuesto de Licitación: 753.764,00 Euros
Valor Estimado del Contrato: 753.764,00 Euros
Plazo de Ejecución / F.Entrega: 7 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Ver documentos adjuntos



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 05/08/2017 18:52

Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 6.17/28510.0045
SUMINISTRO Y TRANSPORTE DE BALASTO PARA EL PROYECTO CONSTRUCTIVO NUEVA CONFIGURACIÓN DE LA ESTACIÓN DE SANTS (4+4)
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: UN SOLO CRITERIO: PRECIO
Presupuesto de Licitación: 156.526,50 Euros
Valor Estimado del Contrato: 156.526,50 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 4 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Última modificación: 05/08/2017
Fecha Publicación: 05/08/2017

Pliego de prescripciones técnicas



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 18/11/2017 11:38




Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 18/11/2017 13:30

metring ha escrit:
A veure com seran les afectacions i organització de les obres



RogBcn07
N3
N3
Entrades: 28

Entrada Autor: RogBcn07 » Dimarts 21/11/2017 18:16

Cuando empieza las obras si ya están adjudicadas?
Y como será la nueva reordenación de vías ?



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 21/11/2017 18:35

RogBcn07 ha escrit:Cuando empieza las obras si ya están adjudicadas?
Y como será la nueva reordenación de vías ?
Sobre la data ni idea, crec que s'havia dit que seria en horari nocturn.

En teoria el feix de vies anirà així:
- Via 7 i Via 8: Línia Vilafranca direcció Hospitalet.
- Via 9 i Via 10: Línia Vilafranca direcció Catalunya.

- Via 11 i Via 12: Línia Vilanova direcció Bellvitge.
- Via 13 i Via 14: Línia Vilanova direcció Aragó.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 21/11/2017 18:44

article sobre la reordenació de vies :
Adif adjudica les obres per implantar un nou esquema de vies a l'estació de Barcelona Sants

Estació de Sants
EUROPA PRESS
Publicat 18/11/2017 12:52:15CET
BARCELONA, 18 Nov. (EUROPA PRESS) -


Adif ha adjudicat el contracte d'obres per la implantació d'un nou esquema en les vies d'ample convencional de l'estació de Barcelona Sants, ha informat aquest dissabte en un comunicat.

El contracte d'obres ha estat adjudicat a l'empresa Acciona Construcción amb un termini d'execució estimat de 10 mesos i un pressupost de 2.867.460 euros (IVA inclòs), al que s'afegeix una partida de 2.9995.602 euros en concepte de materials i serveis aportats directament per Adif, fet que representa una inversió global de 5.823.062 euros.

La implantació del nou esquema de vies té com a objectiu millorar el servei, ja que permetrà "optimitzar i flexibilitzar la capacitat de la infraestructura i de l'explotació" en el nucli central de la xarxa ferroviària de Barcelona.

Es busca "equilibrar" les operacions d'entrada i sortida de trens per agilitar els moviments d'estacionament i de pujada i baixada de viatgers, permetent un augment de la fluïdesa en el pas per aquesta estació, fet que redundarà en una reducció dels temps de viatge.

En l'actualitat, l'estació de Barcelona Sants disposa de 8 vies d'estacionament per serveis d'ample convencional (Rodalies, Regionals i Llarga Distància), i dues d'aquestes vies donen servei als més de 450 trens que circulen diàriament.

Amb la nova configuració, les vies 7, 8, 9 i 10 de Barcelona Sants serviran per l'estacionament dels trens que circulen pel túnel de Plaça de Catalunya, mentre que les vies 11, 12, 13 i 14 s'utilitzaran per les circulacions del túnel de Passeig de Gràcia.
https://www.aldia.cat/espanya/noticia-a ... 25215.html



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 01/02/2018 22:34

Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.17/27507.0073
PROYECTO DE CONSTRUCCIÓN DE DE NUEVA CONFIGURACIÓN DE LA ESTACIÓN DE SANTS (4+4)
Régimen Jurídico Ley 31/2007
Tipo de procedimiento Abierto
Criterios de Adjudicación Varios criterios
Tipo de Contrato Obras
Presupuesto de Licitación 2.668.395,52 Euros
Valor Estimado del Contrato 5.623.997,73 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega 10 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega Barcelona

Adjudicatario-NIF ACCIONA CONSTRUCCION SA - A81638108
Importe de Adjudicación 2.369.802,06 Euros
Plazo de ejecución 10 Meses

Fecha de Adjudicación 20/11/2017
Fecha publicación adjudicación: 18/01/2018

Pliego de prescripciones técnicas



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Entrada Autor: albert28 » Divendres 02/02/2018 13:45

Ara a veure com s'organitzen i quines afectacions al servei diari suposa aquesta reordenaciío



escursso
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Diumenge 04/03/2018 21:02

Esperem que no hi hagi afectació durant les hores de més circulacions els dies lectius. Crec que serà una bona millora, al menys pels trens que passen pel túnel de Catalunya, els que fem servir diàriament la R1 estem desitjant no fer més parades llargues a l'entrada de Sants per esperar que s'alliberi l'andana.
Salutacions.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 05/03/2018 15:01

L'únic problema que li trobo, és que es mantindran els Talgo de València via Vilanova, només els Euromed aniran via Camp de Tarragona.
Llavors, l'andana de les vies 13/14 és curta, sí que pot permetre un Talgo en composició curta, però per exemple en Falles... no.
Però vaja, en aquest cas suposo que l'haurien de posar a la via 12, i cisallar una mica. Però tractant-se de pocs trens al dia, suposo que no seria massa merder.
L'ideal, cas de que soterrin a Hospitalet/Torrassa/Bellvitge, seria fer dos salts de moltó, un a la Torrassa, i un sota Avinguda de Roma, per tal que els trens de Plaça Catalunya passéssin per les vies 13/14, així els Talgos no tindrien cap problema. Tot i que com ja dic, no serien gaires trens al dia, però sense salts de moltó, potser sí que en fóssin prou com per encaixonar una mica el tràfic del túnel de Passeig de Gràcia a certes hores si els Talgos en qüestió fóssin llargs.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”