Vaga a Renfe-Adif

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Vaga a Renfe-Adif

EntradaAutor: victorcasta » Dimarts 17/07/2007 20:45

Acabo de llegir a Tranvía Portal, que els sindicats provincials de Renfe i d'Adif han convocat vaga per als dies 3, 4, 6, 7, 10 i 11 d'agost.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4525
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

EntradaAutor: victorcasta » Dimarts 17/07/2007 23:15

He trobat alguna cosa...

El Periódico de Catalunya ha escrit:Treballadors d'Adif i Renfe a BCN convoquen vagues a l'agost

• El Sindicat Ferroviari al·lega "la falta de plantilla i l'abandonament de serveis" com a motiu de la protesta

EUROPA PRESS
BARCELONA

Els comitès provincials d'Adif i Renfe a Barcelona han convocat mobilitzacions i vagues per als dies 3, 4, 6, 7, 10 i 11 d'agost d'aquest any davant "la falta generalitzada de plantilles i l'abandonament constant de serveis" per part de les dues empreses públiques, segons ha informat el Sindicat Ferroviari.

Els treballadors d'Adif i Renfe s'han queixat en un comunicat del "tancament d'estacions, de la privatització o subcontractació del manteniment d'activitats per al bon servei públic", així com de la "contínua reducció de plantilla en la venda de bitllets, informació, atenció al client, llocs de circulació, maniobres, estacions i terminals, tallers, manteniment d'infraestructura i intervenció i conducció".

Increment dels riscos

Davant aquesta situació, el Sindicat Ferroviari ha advertit "d'un increment dels riscos d'accidents, de les malalties professionals i dels accidents greus i fins i tot mortals". Han reiterat que la política d'Adif i Renfe "suposa un deteriorament continu de les relacions laborals, perjudicades amb les mesures adoptades unilateralment per les empreses davant les incidències en el servei".

Per això, els treballadors ferroviaris han exigit "ingressos de personal" tant a Adif com a Renfe en les categories d'entrada (ajudants ferroviaris, factors i oficials d'ofici), i a més han reclamat "la paralització immediata del tancament de dependències i dels processos d'externalització". Així mateix, han demanat a les empreses públiques que compensin el "desproporcionat" augment de les càrregues de treball i més inversions en el ferrocarril convencional.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4525
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

EntradaAutor: wefer » Dimarts 17/07/2007 23:37

Fantàstic!!!! Jo tinc un bitllet pel dia 7, i un altre pel dia 11. I els hotels contractats.

Se sap alguna cosa de la possibilitat de que s'anul·li la protesta? quins serveis mínims acostuma a haver-hi en aquestes situacions?

Està clar que la Renfe s'ha proposat arruinar-me les vacances :'(
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7517
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: Watermark » Dimarts 17/07/2007 23:42

Penso que les causes de la vaga estan més que justificades. L'ànsia de reducció de costos en un servei que se suposa públic ha convertit a la xarxa de Rodalies en un generador enorme de treball precari i ineficient. Quasi tot està externalitzat amb l'únic i malvat objectiu de que es facin les mateixes feines a la meitat de sou i amb una quarta part dels drets laborals. Tot plegat sembla un veritable retrocés de dècades en quant a dignitat laboral. Una altra cosa que tenen aquestes subcontratacions és que la formació laboral dels treballadors entra dintre de les "rebaixes" el que es tradueix, en que a la xarxa treballa molta gent que no en té ni idea, ni tampoc massa necessitat de tenir-ne, doncs una vegada es trobi un treball més digne (no és massa complicat) el treballador plegarà.

Per als detractors de les vagues cal dir que les dates proposades són de les menys conflictives, evitant inici/mitjans de mes.

I la paradoxa de tot és que seran precisament els treballadors precaritzars els que salvaran el cul de Renfe aquests dies, el que demostra la perversitat del sistema.
Watermark l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 17/07/2007 23:46, en total s’ha editat 1 vegada.
Watermark
N7
N7
 
Entrades: 389
Membre des de: Dimarts 12/07/2005 22:55

EntradaAutor: victorcasta » Dimarts 17/07/2007 23:44

A més, els sindicats no veuen amb gaire bon ull la transferència de les rodalies a la Generalitat..,
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4525
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

EntradaAutor: victorcasta » Dimarts 17/07/2007 23:49

wefer ha escrit:Fantàstic!!!! Jo tinc un bitllet pel dia 7, i un altre pel dia 11. I els hotels contractats.

Se sap alguna cosa de la possibilitat de que s'anul·li la protesta? quins serveis mínims acostuma a haver-hi en aquestes situacions?

Està clar que la Renfe s'ha proposat arruinar-me les vacances :'(


Estem parlant d'una delegació provincial del S.F. No sé si això afectaria a nivell de trens de llarga distància o només als de rodalies i mitjana distància.

De totes maneres, si arribés a afectar els de llarga distància, i tens bitllet per al Costa Brava, tens moltíssims números perquè el suprimeixin.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4525
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

EntradaAutor: EUKibo » Dimarts 17/07/2007 23:49

Cal agrair a aquests sindicats que no hagin convocat vaga en mesos laborables, perquè si les vies rebenten, les catenàries cauen i els trens es queden sense traccionar... Hem d'agrair molt als maquinistes.

I veient cada dia el que deuen veure de com la seva empresa cada dia fa tant i tant de mal a les persones i que ells son del poc personal competent que queda en aquesta empresa que s'esta podrint amb la Magdalena i els info-Renfe. A sobre han de donar en molts casos ells la cara.

I vull dir també que l'únic cop que Renfe m'ha informat d'una avaria d'una manera competent fou per part d'un bon maquinista que va sortir de cabina i ens va informar als que estàvem allà presents.

Go go go vaga de Renfe, estic amb els treballadors competents i dignes que encara queden en aquesta empresa!!! :anim
Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
 
Entrades: 1321
Membre des de: Diumenge 07/01/2007 17:54
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

EntradaAutor: wefer » Dimecres 18/07/2007 0:03

EUKibo ha escrit:Cal agrair a aquests sindicats que no hagin convocat vaga en mesos laborables,

Sí home, hem d'agraïr molt que facin vacance... vull dir, vaga, els dies que hi ha més trens en circulació i més moviments arreu d'Espanya, com sempre >:(

A més, no ens enganyem. Quan diuen que el que volen és que es millori el servei, assegurar la qualitat i tal, el que realment volen dir és que els apugin el sou i els donin més dies de vacances. Propòsits, d'altra banda, molt lloables, però no cal tocar els nassos a tot el país per aconseguir-ho.

Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 18/07/2007 0:06, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7517
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: Jordilar » Dimecres 18/07/2007 0:04

Precisament teníem prevista el dia 11 una visita al Canfranero...amb cotxe. Tot i això veure una línia sense trens ni personal de Circulació no és el mateix.

Salut,
Jordilar
 

EntradaAutor: orique » Dimecres 18/07/2007 0:08

wefer ha escrit:
EUKibo ha escrit:Cal agrair a aquests sindicats que no hagin convocat vaga en mesos laborables,

Sí home, hem d'agraïr molt que facin vacance... vull dir, vaga, els dies que hi ha més trens en circulació i més moviments arreu d'Espanya, com sempre >:(

A més, no ens enganyem. Quan diuen que el que volen és que es millori el servei, assegurar la qualitat i tal, el que realment volen dir és que els apugin el sou i els donin més dies de vacances. Propòsits, d'altra banda, molt lloables, però no cal tocar els nassos a tot el país per aconseguir-ho.

Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...


Un dels objectius de qualsevol vaga és causar un impacte com més gran millor a l'empresa.

Altra cosa és que s'aconsegueixi.
orique
N9
N9
 
Entrades: 2182
Membre des de: Diumenge 02/10/2005 16:45
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Watermark » Dimecres 18/07/2007 0:10

victorcasta ha escrit:A més, els sindicats no veuen amb gaire bon ull la transferència de les rodalies a la Generalitat..,


Els sindicats veuen amb bolls ulls que el ferrocarril es gestioni per part de les comunitats autònomes, doncs en una època en que tot es fa per vots, aquestes administracions estan més properes a les necessitats de cada territori i són mes sensibles a la mala gestió de les línies secundàries. Sempre dic que el tancament d'una línia ferroviària faria molt més mal en unes eleccions autonòmiques que en unes generals, per això es bo que el ferrocarril convencional d'àmbit regional es gestioni des de les autonomies. A França (que ja es dir) es fa així amb els TER i més o menys contents.

De fet el que es comenta pels sindicats és que els que han d'estar nerviosos pel traspas de gestió no són els treballadors de Renfe i Adif sino els peixos grossos de la gerència de Rodalies.

El que sí que no es veuria bé per part dels sindicats és que el traspas suposés una fractura més de l'antiga RENFE (ja fracturada entre Renfe i Adif) el que suposa més restriccions en quant a mobilitat laboral: un treballador ja no podria aspirar a una plaça en un altre indret de l'estat o a una categoria també ferroviària peró d'un altra empresa: ara per ara, ferroviaris de l'Adif, a pesar de que n'hi ha molts que coneixen les característiques de senyalització i circulació de les línies, no poden esdevenir maquinistes, doncs Adif té molt pocs maquinistes i Renfe és una altra empresa.
Watermark
N7
N7
 
Entrades: 389
Membre des de: Dimarts 12/07/2005 22:55

EntradaAutor: Watermark » Dimecres 18/07/2007 0:32

wefer ha escrit:Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...


A França hi ha moltes peró moltíssimes més vagues ferroviàries. A Bèlgica van ser capaços de suspendre totalment tot el tràfic ferroviari dels país durant més d'un día. Per aixó a Europa tenen el servei ferroviari que tenen i Espanya té el que té. Després no ens lamentem de que aquí les coses són com són...
Watermark
N7
N7
 
Entrades: 389
Membre des de: Dimarts 12/07/2005 22:55

EntradaAutor: wefer » Dimecres 18/07/2007 0:48

Watermark ha escrit:A França hi ha moltes peró moltíssimes més vagues ferroviàries. A Bèlgica van ser capaços de suspendre totalment tot el tràfic ferroviari dels país durant més d'un día. Per aixó a Europa tenen el servei ferroviari que tenen

Això no és cert de cap manera.
A França tenen un problema greu amb les vagues, no només amb les ferroviàries, sinó en general. Qualsevol canvi que es vol fer és sistemàticament boicotejat pels sindicats. I l'economia se n'està ressentint cada vegada més.
És per això que a França estan perdent pistonada en moltes coses i els costa adaptar-se als canvis socials i econòmics. Un bon exemple és el ferrocarril, que sí està millor que a Espanya (no cal córrer molt per això) però no és dels millors d'Europa. I el pitjor, és que no van gaire cap endavant, sinó més aviat estan estancats i les reformes que cal fer o no es fan, o es fan amb comptagotes

Les vagues són eines de pressió en situacions extremes. Però a Espanya i altres llocs no es fan servir per això, sinó com a mitjà habitual de negociació, i fins i tot moltes vegades només per conservar privilegis, pervertint el sistema democràtic i causant perjudicis innecessaris i molt greus al país i a l'economia del mateix

Dit d'una altra manera: una cosa és fer una vaga quan la situació és puntualment insostenible, i l'altra és el que fan a Renfeadif: vaga a l'Agost, vaga per Nadal, vaga per Setmana Santa i si hi ha algun pont per entremig, doncs en monten una altra.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7517
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: Platanito » Dimecres 18/07/2007 9:26

wefer ha escrit:Les vagues són eines de pressió en situacions extremes. Però a Espanya i altres llocs no es fan servir per això, sinó com a mitjà habitual de negociació, i fins i tot moltes vegades només per conservar privilegis, pervertint el sistema democràtic i causant perjudicis innecessaris i molt greus al país i a l'economia del mateix


:plas :ok :yotb
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Avatar de l’usuari
Platanito
N10
N10
 
Entrades: 2647
Membre des de: Divendres 17/06/2005 9:22
Ubicació: Isàrnia

EntradaAutor: entfe001 » Dimecres 18/07/2007 11:07

Doncs el tema de França no el digueu gaire fort que els últims dies han sonat bastants tambors de guerra al Llenguadoc - Rosselló (curiosament, una de les regions més follonera de la SNCF).
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
 
Entrades: 4240
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 13:43

EntradaAutor: EUKibo » Dimecres 18/07/2007 11:13

Watermark ha escrit:
wefer ha escrit:Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...


A França hi ha moltes peró moltíssimes més vagues ferroviàries. A Bèlgica van ser capaços de suspendre totalment tot el tràfic ferroviari dels país durant més d'un día. Per aixó a Europa tenen el servei ferroviari que tenen i Espanya té el que té. Després no ens lamentem de que aquí les coses són com són...


Exacte! I mira qui ni de lluny pateixen tals tortures i veuen com son còmplices del mal que fa Renfe-ADIF-Magdalena als passatgers.

A més si total, Renfe dia si dia no és incapaç de mantenir el seu servei, molts dies ha tallat el servei totalment. Potser amb la vaga haurà millor servei i tot.
Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
 
Entrades: 1321
Membre des de: Diumenge 07/01/2007 17:54
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

EntradaAutor: fubang » Dimecres 18/07/2007 20:31

Bona tarda.

Un dels problemes que tenen a França amb les vagues ferroviaries es que la llei actual no preveu serveïs minims, i s'está intentan per part del govern introduir-los, amb l'oposició dels sindicats.

Per aixó, quan a França hi ha una vaga, cosa malauradament bastant freqüent darrerament, queda practicament tot el servei ferroviari aturat.
fubang
N5
N5
 
Entrades: 134
Membre des de: Diumenge 09/04/2006 12:05
Ubicació: vic

EntradaAutor: wefer » Dimecres 18/07/2007 23:50

fubang ha escrit:Un dels problemes que tenen a França amb les vagues ferroviaries es que la llei actual no preveu serveïs minims,

...és a dir, que la mobilitat en transport públic del país (un país que també restringeix inexplicablement la competència del bus al ferrocarril) queda sempre supeditat als capricis d'uns sindicats que únicament representen una petita part de la població.
Realment, el que està clar és que tot plegat és molt poc democràtic i altament perjudicial per al país.
No puc entendre que algú consideri que això sigui un model a imitar :?
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7517
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Model mixte...

EntradaAutor: JaMiRo! » Dissabte 21/07/2007 12:53

wefer ha escrit:Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...


Sí, això això, i que passi com al Regne Unit... :x

El model correcte és un model mixte, senyor... :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
 
Entrades: 4156
Membre des de: Dissabte 17/09/2005 0:38
Ubicació: Olesa de Montserrat

Re: Model mixte...

EntradaAutor: josep_serre » Dissabte 21/07/2007 15:35

Bé, el Regne Unit no ha estat tan dramàtic com se'ns ha intentat fer veure de vegades.

Suposo que com a model mixte podríem exemplificar-ho amb el Trambaix.

JaMiRo! ha escrit:
wefer ha escrit:Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...


Sí, això això, i que passi com al Regne Unit... :x

El model correcte és un model mixte, senyor... :D
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre
N9
N9
 
Entrades: 2525
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 9:06
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona

Següent

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants