Vaga contra el traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
xevi
N7
N7
Entrades: 606

Vaga contra el traspàs de Rodalies

Entrada Autor: xevi » Dilluns 10/09/2007 17:49

Els maquinistes anuncien una vaga en protesta pel traspàs de Rodalies

El Sindicat de Maquinistes Ferroviaris ha advertit avui de la convocatòria d'un calendari d'aturades de 24 hores a tots els serveis de Renfe. Les jornades de vaga, que tindrien lloc a finals de setembre i començaments d'octubre, tenen com a objectiu mostrar el rebuig del sindicat per la transferència dels serveis de Rodalies a les comunitats autònomes.

El Semaf té previstes les aturades pels dies 25 i 26 de setembre, i per l'1 i 2 d'octubre. Amb tot, el calendari ha de ser aprovat després d'una reunió de la Comissió de Conflictes de Renfe. El sindicat reacciona així a l'anunci divendres passat que l'executiu de Zapatero està disposat a traspassar Rodalies a totes les comunitats autònomes que ho demanin. El sindicat al·lega que el servei ferroviari és millor pel que fa a la qualitat, eficiència i seguretat si és operat "de forma solidària" i seguint l'estructura actual. En realitat, el Semaf està preocupar pels efectes que la transferència pugui tenir en el dret dels treballadors, sobretot tenint en compte el procés de lenta privatització en què està immers el sector ferroviari.

El sindicat s'estima més una participació de les comunitats autònomes en la gestió del servei o bé que el govern central limiti el traspàs a la gestió del tràfic i les tarifes. El Semaf lamenta que el govern de Zapatero hagi anunciat el traspàs sense fer una comunicació prèvia als treballadors, i reivindica un debat sobre quina és la millor manera d'abordar-lo.


Als serveis de Rodalies de Renfe hi treballen uns 1.700 treballadors del total de 5.000 que formen part de la plantilla de la companyia. El servei de Rodalies arriba en l'actualitat a Astúries, Barcelona, Bilbao, Cadis, Madrid, Màlaga, Múrcia, Cantàbria, Santander, Sevilla i València.

QUINA COLLA!!!!DEUEN TENIR POR QUE ELS VIGILIN D´APROP?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 10/09/2007 17:55

Sembla ben bé que la Generalitat pot començar a ofertar un grapadet de places de maquinista, ja que n'hi ha uns quants que volen ser suspesos de sou i feina per amor al centralisme...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 10/09/2007 18:04

Un dels motius de la vaga és "Por la defensa de un ferrocarril seguro, de calidad y SOLIDARIO"

Els hi acabo d´enviar un e-mail on els dic que precisament l´objectiu del traspàs és això, ja que ells han estat incapaços d´oferir un ferrocarril "seguro y de calidad" durant 50 anys, 50!!!!!! i que ells no tenen ni idea del que hem hagut de patir els cada dia agafem les rodalies per anar a la feina.
Aqui teniu l´e-mail d´aquesta colla ejecutiva@semaf.org



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 10/09/2007 18:11

ferrocarril operat de forma "solidària" = presa de pèl

>:(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 10/09/2007 18:23

JaMiRo! ha escrit:ferrocarril operat de forma "solidària" = presa de pèl

>:(
Jo diria encara més: "solidaritat" en boca de ments centralistes = prostitució etimològica!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 10/09/2007 19:31

és que responsables polítics han aclarit que també es traspassa el personal i això inclou els maquinistes.

Aquí hi ha moltes situacions personals diferents i cal ser curós amb elles.

A veure quan traspassen els Media Distancia també.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 10/09/2007 20:40

Però primer que s'esperin a saber quines són les condicions pactades del traspàs, que se'ls hi ensenyi als sindicats quines són aquestes condicions i, només aleshores, si no hi estan d'acord, que vagin a la vaga.

Si la por és que els maquinistes no podran anar a places de la resta de l'Estat, no crec que això passi. Doncs se m'acut el cas d'on treballo. Amb l'Estatut, s'ha transferit a la Generalitat la capacitat de decisió sobre els registres de la propietat, i nomenament de registradors i notaris. I aquests, tot i estar a Catalunya, podran seguir anant a places de la resta d'Espanya. Doncs



Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: Brill_13 » Dilluns 10/09/2007 21:46

xevi ha escrit:Zapatero està disposat a traspassar Rodalies a totes les comunitats autònomes que ho demanin.
MMMh com m'agrada el cafè! .... Per tothom....



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 10/09/2007 21:49

Realment com ha de ser...per tothom.

Salut,



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 10/09/2007 21:56

Brill_13 ha escrit:
xevi ha escrit:Zapatero està disposat a traspassar Rodalies a totes les comunitats autònomes que ho demanin.
MMMh com m'agrada el cafè! .... Per tothom....
I per què no? Tothom té dret a fer-ho. El que no veig bé és que certes comunitats sol·licitin transferència de rodalies, sabent que no tenen prou recursos econòmics per fer-ho bé, tal i com va passar amb la transferència de la sanitat pública a totes les comunitats.



Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: Brill_13 » Dimarts 11/09/2007 0:29

Ja, però penseu el que ha costat que transfereixin les rodalies...

Amb el circ que s'ha muntat només ha aconseguit fer bullir més la sang dels de "fora de Catalunya" que ens tenen ràbia. Ara la resta els donen les rodalies com si res.
Es que sembla que haguem de rebre els cop de bastó els mateixos..



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 11/09/2007 1:13

Hem de ser justos. No podem ser superiors. Per a mí sería injust poder gaudir d'uns serveis que els altres espanyols com jo no disposen perque resulta que a la meva comunitat sempre s'estan queixant i donant guerra a pesar que disposa dels mateixos serveis que les altres comunitats. Així, vist el plantejament, el govern central pensa que lo millor es sol·lucionar les queixes i ja de pas solventar el problema a totes les altres comunitats per vetllar pel benestar col·lectiu.

Es així com es té que actuar, si no es generen odis o gelosia.

Salut,



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 11/09/2007 9:12

Doncs, és que qui no plora no mama, aquesta és una norma de tota la vida, a mi no em sembla just que gent que s'hi ha oposat tenaçment ara ho demani perquè ho veu un benefici i és una cosa que s'ha aconseguit amb l'esforç d'uns altres, però accepto que s'han d'adaptar a les normes regles del joc, malgrat tot tinc seriosos dubtes de quines comunitats arribaran a reclamar el traspàs del seus respectius nuclis de rodalies i podria ser que moltes no ho demanin.

I pel que fa als odis i la gelosia, molt em temo que es faci com es faci no hi ha cap remei perquè es generin.
Jordilar ha escrit:Hem de ser justos. No podem ser superiors. Per a mí sería injust poder gaudir d'uns serveis que els altres espanyols com jo no disposen perque resulta que a la meva comunitat sempre s'estan queixant i donant guerra a pesar que disposa dels mateixos serveis que les altres comunitats. Així, vist el plantejament, el govern central pensa que lo millor es sol·lucionar les queixes i ja de pas solventar el problema a totes les altres comunitats per vetllar pel benestar col·lectiu.

Es així com es té que actuar, si no es generen odis o gelosia.

Salut,


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dimarts 11/09/2007 11:10

No està mal el tema. Nosaltres, demanem, plorem, negociem per intentar arribar a un acord (perque no oblidem que Renfe no ofereix un bon servei a Barcelona, tot ve d´aqui), i mentre tot això passa, rebem insults, boicots, amenaces... i un cop s´arriba a un acord, automaticament es traspassa a tothom, i a sobre som els dolents de la pel.licula, perque és així, tinc articles on es diu que el traspàs de rodalies trenca la unitat "de una gran empresa nacional", la "cohesión nacional"... L´objectiu del traspàs és millorar i oferir un bon servei ELS QUE CADA DIA PATIM EL TREN, Madrid per exemple té un gran servei de rodalies (bona gestió de proximitat?), de fet ha tingut premis d´excelència de servei, però a València per exemple, hi ha la opinió generalitzada que el traspàs no els beneficiarà en res.
En fi, que es traspassi rodalies a tothom, no em sembla malament, ara, tal com han anat les coses em sento una mica gilipolles.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 11/09/2007 12:01

Val a dir que jo m'oposo al traspás de rodalies perque considero que aquest traspàs no millorará la qualitat del servei i considero que RENFE ho pot fer molt millor del que ho está fent. Només fa falta que veieu com és Madrid, on els trens son puntuals, hi ha unes freqüencies més o menys bones i els trens están nets. Val a dir que també m'oposo al traspàs de Madrid, doncs considero que el servei no té cap deficiència i per tant, no hi veig cap motiu.

Salut,



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 11/09/2007 12:08

Jordilar ha escrit:Hem de ser justos. No podem ser superiors. Per a mí sería injust poder gaudir d'uns serveis que els altres espanyols com jo no disposen perque resulta que a la meva comunitat sempre s'estan queixant i donant guerra a pesar que disposa dels mateixos serveis que les altres comunitats.
Jo no veig cap murcià o andalús reclamant que els hi possin un peatge cada 70 km per no ser superiors als catalans. Com deia aquell: "que cada perro se lama su pijo" (perdó per l'expresió). :evil:



Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Dimarts 11/09/2007 13:45

Brill_13 ha escrit:
xevi ha escrit:Zapatero està disposat a traspassar Rodalies a totes les comunitats autònomes que ho demanin.
MMMh com m'agrada el cafè! .... Per tothom....
Off-topic on: ¿Y cuánto invertirá en estos traspasos, 80 céntimos por cada uno? :)


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 11/09/2007 15:09

Un altre tema, que no és polític i que és el motiu que considero perque els maquinistes s'oposin a aquests traspás:

Imagineu-vos un Maquinista de Rodalies RENFE que guanya un bon sou, té una jornada laboral amb unes condicion acceptables i que el fet de ser funcionari de l'estat fa que el seu treball sigui estable i per tota la vida amb possibilitat d'ascendir en categories més altes i guanyar més diners.

Imagineu-vos que un bon dia li diuen que deixa de pertanyer a RENFE per formar part d'una empresa d'àmbit no estatal amb el risc de perdre les condicions laborals que té a RENFE. A més el fet de ser d'àmbit comunitari fa que per traslladar-se a un altre lloc d'Espanya hagi d'avandonar l'empresa o si vol ascendir de categoria en l'àmbit de conducció de trens tampoc pot, perque rodalies es la categoria máxima.

Dit això i veient aquests riscos el que faria seria pasar-me a Media Distancia quan hi haguessin oposicions o vetllar perque les meves condicions una vegada traspassat siguin les mateixes que tenia a renfe.

Salut,



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 11/09/2007 22:33

Un maquinista de renfe és funcionari? Les coses em temo que han canviat, Jordi. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 11/09/2007 22:49

Els Factors d'entrada nous son funcionaris, o es el que m'han donat a entendre.


Salut,



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”