Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 17/11/2007 18:47

Nota de l'administració: fil retitulat, per adequar-lo al contingut.

Hola,

EPC:
17/11/2007 18:00 h REUNIÓN DEL COMITÉ FEDERAL DEL PSOE

Zapatero promete dos "ambiciosos" planes de Cercanías para Barcelona y Madrid

EFE
MADRID

El presidente del Gobierno y secretario general del PSOE, José Luis Rodríguez Zapatero, ha prometido hoy dos "ambiciosos" planes para mejorar las Cercanías en Barcelona y en Madrid, y ha garantizado a los ciudadanos catalanes que, pese a los problemas en las obras del AVE, "las cosas van a terminar muy bien".

Durante su intervención ante el Comité Federal del PSOE --máximo órgano de dirección del partido entre Congresos--, en el que estaba presente la ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, Zapatero ha destacado el esfuerzo de su Gobierno en infraestructuras a lo largo de la legislatura. Además, ha comprometido dos planes de Cercanías para Madrid y Barcelona "que den respuesta al crecimiento exponencial de su uso por los trabajadores y los ciudadanos".

El ferrocarril respeta el medioambiente

El presidente ha reiterado que en tres años España tendrá más kilómetros de alta velocidad y de autovías que cualquier otro país de Europa, y ha destacado, además, su apuesta por el ferrocarril, que es "la mejor manera de estar comprometido con el medioambiente". "En estos momentos hay cerca de 2.000 kilómetros de alta velocidad en construcción, invito a que se busque algo parecido, y otros 2.000 kilómetros de autovías en construcción", ha continuado.

En este sentido, ha subrayado que las dificultades que han surgido para culminar la obra del AVE en Barcelona "son por hacer, por invertir, y no por no hacer o no invertir". "Y hemos reconocido los fallos serios, eso también debe formar parte de una seña de identidad del Gobierno", ha indicado el presidente y líder de los socialista.

Los ciudadanos, mejor que los políticos

Zapatero ha asegurado que tanto Catalunya como otras comunidades autónomas "en breve plazo" tendrán unas infraestructuras de transporte ferroviario que "van a situarles a la cabeza de España y de Europa".

"Tenemos por delante un horizonte consolidado que merece la pena defender y por el que vamos a trabajar, asumiendo críticas, reiterando las disculpas a los ciudadanos --que están teniendo un comportamiento mucho más ejemplar que algunos representantes políticos--, y estamos en condiciones de poder decir a la sociedad catalana que las cosas van a terminar muy bien", ha concluido.
Madrid ya tiene unas cercanías bestiales, su principal arteria, que es el Paseo de la Castellana, servida, una segunda doble vía casi casi ya en servicio como es el túnel que pasará por la Puerta del Sol y planes para ir a Barajas (4 pistas) mediante cercanías... ¿qué más necesitan? ¿trenes de cercanías de levitación magnética?

Y por contra... ¿en qué consistirá el super-mega-plan tan "ambicioso" que propone para Barcelona? ¿casacas rojas con botones de oro y diamantes? porque aquí si no empezamos a hablar de un túnel nuevecito de cercanías y de desterrar para siempre el actual corredor irreal, es como si no estuviésemos haciendo nada.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dissabte 17/11/2007 19:34

Santfeliuenc ha escrit:¿qué más necesitan? ¿trenes de cercanías de levitación magnética?
Justamente lo que propuso Esperanza Aguirre...


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 17/11/2007 20:11

zapatero ha escrit:En este sentido, ha subrayado que las dificultades que han surgido para culminar la obra del AVE en Barcelona "son por hacer, por invertir, y no por no hacer o no invertir". "
Fals.
Els problemes tan greus que estan havent-hi deriven d'haver abandonat a la seva sort la xarxa de rodalies de BCN durant molts anys. La xarxa s'aguantava amb pinces, estava moribunda, i les obres de la AV únicament li han donat el tir de gràcia.
Per exemple, si ja estiguessin en funcionament obres que fa molts anys que haurien d'estar en servei, com la orbital, la Castelldefels-Cornellà o la L9 fins El Prat, passés el que passés a Bellvitge, la situació no hagués arribat a ser tan greu com ho és ara
Santfeliuenc ha escrit:Madrid ya tiene unas cercanías bestiales, su principal arteria, que es el Paseo de la Castellana, servida, una segunda doble vía casi casi ya en servicio como es el túnel que pasará por la Puerta del Sol y planes para ir a Barajas (4 pistas) mediante cercanías... ¿qué más necesitan? ¿trenes de cercanías de levitación magnética?
No es poden fer inversions a Barcelona sense fer el mateix esforç inversor o superior a Madrid.
Al revés, com hem pogut veure durant anys, no hi ha cap problema.
Benvinguts a Espanya.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 17/11/2007 21:26

wefer ha escrit:
zapatero ha escrit:En este sentido, ha subrayado que las dificultades que han surgido para culminar la obra del AVE en Barcelona "son por hacer, por invertir, y no por no hacer o no invertir". "
Fals.
Els problemes tan greus que estan havent-hi deriven d'haver abandonat a la seva sort la xarxa de rodalies de BCN durant molts anys. La xarxa s'aguantava amb pinces, estava moribunda, i les obres de la AV únicament li han donat el tir de gràcia.
Per exemple, si ja estiguessin en funcionament obres que fa molts anys que haurien d'estar en servei, com la orbital, la Castelldefels-Cornellà o la L9 fins El Prat, passés el que passés a Bellvitge, la situació no hagués arribat a ser tan greu com ho és ara.
No és fals del tot. No cal oblidar la dada que alguns mitjans deien fa uns mesos, abans del desgavell de Bellvitge, que les obres de l'AV no eren la causa majoritària de les incidències a la xarxa de Barcelona. No s'ha d'oblidar les enèsimes caigudes del "nou" enclavament electrònic de Sants, els problemes de mala instalació de nou fil de catenària, etc. EL que passa és que les incidències provocades per l'AV tenen més afectació i més ressò que les altres.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Diumenge 18/11/2007 12:48

Les obres de l'AVE si menys no han servit per acabar de confirmar de manera clara que l'estat de rodalie es pessim (per si algu encara no ho sabia), i posar parxes no servira per a res, cal que es posin amb les rodalies i que casi casi les estrenin de nou



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 18/11/2007 13:02

Hola,
Les obres de l'AVE si menys no han servit per acabar de confirmar de manera clara que l'estat de rodalies es pessim (per si algu encara no ho sabia), i posar parxes no servira per a res, cal que es posin amb les rodalies i que casi casi les estrenin de nou
Bueno, pues algunos de esto se están empezando a dar cuenta ahora. Otros, con la cabezonería de lo de las cercanías por la Diagonal y mensajes algo extensos donde se exponía todo esto, no hacíamos más que explicar con tiempo más que suficiente lo que está pasando ahora y lo que va a pasar en el futuro. Y encima, hay a quien le molesta que se le proponga una cosa nueva, parece como que le tocan las narices y todo. Eso sí, a esa gente no los veremos ponerse el mono de faena y proponer alternativas a lo que está pasando y a lo que va a pasar. Les da lo mismo, con quejarse ya vale.

Pues por lo que a mi respecta las cosas se van a poner bastante crudas como no se haga algo. Barcelona necesita como el comer un cambio en materia ferroviaria de cercanías, en ejes urbanos de distribución, en intercambiadores, en conexiones metropolitanas y seguimos teniendo el mismo corredor irreal de cercanías que había a principios del siglo XX.

Bueno, pues si se cree que eso es lo correcto, que lo dejen, ya le reventará a quien sea en las narices. El problema es que cuando todo explote, los que estaremos en medio seremos todos nosotros, los usuarios, los ciudadanos, los vecinos... la plebe.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/11/2007 22:17

Zapatero promete dos "ambiciosos" planes de Cercanías para Barcelona y Madrid
"¡Apoyaré el estatuto que apruebe el Parlamento de Cataluña!"

No cal dir res més sobre el tema. :andaya


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 19/11/2007 10:27

Es recorda als senyors foraires que s´apropen unes eleccions generals.

:pinocho



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 19/11/2007 10:34

Santfeliuenc ha escrit:Madrid ya tiene unas cercanías bestiales, su principal arteria, que es el Paseo de la Castellana, servida, una segunda doble vía casi casi ya en servicio como es el túnel que pasará por la Puerta del Sol y planes para ir a Barajas (4 pistas) mediante cercanías... ¿qué más necesitan? ¿trenes de cercanías de levitación magnética?
Una pregunta:

Si a Madrid fins ara hi havien dues vies per on passa el ¿50%? de les rodalies i a Barcelona n'hi han quatre (Aragó i Catalunya) i sempre van malament... No serà que la configuració de les línies a Barcelona és un desastre?

Parlo des de l'ignorància.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dilluns 19/11/2007 11:41

En tot cas recorda (anterior missatge) que el tunel d'arago està saturat de trens MD i LD, a més a més que tens que sumar-hi el mal estat de catenàries i vies



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 19/11/2007 12:39

jordidr ha escrit:En tot cas recorda (anterior missatge) que el tunel d'arago està saturat de trens MD i LD, a més a més que tens que sumar-hi el mal estat de catenàries i vies
Bé, son com a molt 3-4 trens de MD a l'hora i sentit. Fins ara pel Tunel de la Risa també hi han trens d'aquests tot i que cada cop menys.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 19/11/2007 15:39

megapauer ha escrit:
Santfeliuenc ha escrit:Madrid ya tiene unas cercanías bestiales, su principal arteria, que es el Paseo de la Castellana, servida, una segunda doble vía casi casi ya en servicio como es el túnel que pasará por la Puerta del Sol y planes para ir a Barajas (4 pistas) mediante cercanías... ¿qué más necesitan? ¿trenes de cercanías de levitación magnética?
Una pregunta:

Si a Madrid fins ara hi havien dues vies per on passa el ¿50%? de les rodalies i a Barcelona n'hi han quatre (Aragó i Catalunya) i sempre van malament... No serà que la configuració de les línies a Barcelona és un desastre?

Parlo des de l'ignorància.
T'oblides de dir que a Madrid hi ha dues vies on hi passa el ¿50%? de rodalies i a Barcelona n'hi ha quatre, on hi passa el 100%.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dilluns 19/11/2007 17:37

Recordeu que un MD té una ocupació percentual de via i andana major a un rodalies: s'atura més temps per recollir gent normalment acompanyada d'equipatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/11/2007 17:51

megapauer ha escrit:No serà que la configuració de les línies a Barcelona és un desastre?
I a qui li toca desfer aquest nus gordià? Ajuntament? Consell Comarcal? Diputació? Generalitat? Unió Europea?

Tinc la impressió d'haver-me deixat alguna administració, però ja no recordo quina... :|


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 19/11/2007 19:31

Hola,

Pero a ver, la administración, exactamente... ¿qué es lo que administra?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/11/2007 21:30

Santfeliuenc ha escrit:Pero a ver, la administración, exactamente... ¿qué es lo que administra?
Era un decir... :?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 19/11/2007 22:59

Hola,

:D

Es que para mi no administran nada, sino que son solamente unos succionadores de dinero público y procedente de impuestos que desaparece sin que nadie se entere de en qué se ha empleado, mientras luego vemos cómo falta de todo... no hay trenes, no hay metro, no hay autopistas, no hay autovías, no hay aeropuertos, no hay hospitales, no hay instalaciones deportivas, no hay instalaciones eléctricas, todo es más caro en el mercado, los precios suben y suben, los pisos son cada vez más caros y suben exponencialmente, la gente cada día cobra menos... ¿en qué se gastan el dinero?

Porque ya sólo queda imaginar que se montan fiestorras estilo "Ronaldinho-Robinho" y que se lo gastan en "chubasqueiros do pito".

xD

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 20/11/2007 10:12

Qui ha d'arreglar la xapusa es el estat, i la generalitat no pot caure al parany d'assumir les rodalies sense que abans l'estat hagui fet el que ha de fer.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 20/11/2007 17:36

jordidr ha escrit:Qui ha d'arreglar la xapusa es el estat, i la generalitat no pot caure al parany d'assumir les rodalies sense que abans l'estat hagui fet el que ha de fer.
Òbviament en aquest moment ho ha d'arreglar Fomento.

Ara... és una falàcia a vegades l'obsessió amb les administracions. De fer-se s'ha de fer. Ara, si Rodalies segueix éssent estatal, doncs es financiaran directament dels Pressupostos Generals de l'Estat. Si passa a mans autonòmiques he de deduir que es reduirà la partida corresponent a Renfe i Adif i es passarà a la Generalitat, augmentant el pressupost d'aquesta, no?

De fet, si les coses es fessin sense recels i odis (cosa òbviament impossible) el millor seria tenir una sola administració. Però com que això és propi d'una utopia...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 20/11/2007 18:37

Hola,

Para mi el error es empezar a pelearnos por quién tiene que hacer qué, cómo, cuándo... así no acabamos nunca. Si tienen que invertir una cantidad, que lo escriban con luz y taquígrafos, que lo firmen y que luego le traspasen lo que sea a quien quieran, que ya se encargarán luego los jueces de dar la razón al que la tenga si surgen problemas puesto que estará acordado y firmado. Lo que no podemos es seguir así un minuto más. Mejor momento que ahora que hay elecciones dentro de nada no va a haber. Nada de promesas, que lo firmen y se acabó.

Mirad una opinión que leo hoy en el INFO-PTP:
Solució definitiva
El Periódico, 17.11.07
Javi Cózar. Imaginem-nos que tenim un cotxe des de fa 20 anys i que no hem invertit gens a posar-lo a punt. Ara el cotxe ens cauria a trossos i, per no perdre ni diners ni seguretat en els trajectes, la millor opció ja no seria reparar-lo, sinó comprar-ne un de nou. Doncs bé, aquest cotxe és la xarxa de Rodalies de Renfe, i aquesta "desafecció" de les inversions en aquesta part d'Espanya s'ha prolongat durant tants anys que ja no l'arreglaran ni unes mangueres per veure si s'enfonsa el terra, ni bitllets gratis. Perquè d'aquesta manera, igual que amb el cotxe, els problemes tornaran a sorgir. És l'únic que es pot donar per segur quan s'arriba a l'extrem de deixadesa a què ha arribat la xarxa ferroviària de Barcelona. Així que proposo als caps pensants que s'encarreguen de buscar solucions que tallin tot el servei de Rodalies durant dos o tres anys i que deixin aquí la flota d'autocars que fins ara era provisional. Destrueixin tota la xarxa de Rodalies per construir-ne una de totalment nova, i d'acord amb la importància de Barcelona. Tot el que no sigui això significarà allargar l'agonia dels usuaris de Renfe uns anys més.
La verdad es que me parece un poco radical, pero es que es así, o lo cambias todo de un plumazo o esto ya no tiene remedio. Con "mi método" jejejejeje, no sería la cosa así de radical pero la red que surgiría sería nuevecita y reluciente.

¿Cuál se supone que es el nuevo y ambicioso plan de cercanías de ZP que da título al artículo que genera esta cadena de mensajes? hay que exigirle que lo exponga. No vale prometer y dejarlo en ambiguo, NO, que lo explique y que lo exponga. Porque si no dice nada, al final resulta que no había plan, sino que lo que él decía era que primero se haga un estudio para ver qué tal, luego que se analice a ver qué cuál, luego que se vuelva a hacer otro estudio para no sé qué... y al final pasan otros 10 años y seguiremos como siempre.

NO, aquí hace falta un cambio ya. Y el único cambio que veo yo ya sabeis cuál es, ¿cuál sería vuestro cambio? pues no lo sé, ¿cuál es el de ZP? pues tampoco lo sé... pero se necesita uno.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”