Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 27/06/2009 22:56

I pregunto: si la nova estació Sol de Madrid ha costat només 570.000.000 d'euros, on coi van a parar 4.000.000.000 d'euros en el pla de rodalies Barcelona? I per què a Madrid amb 1.000.000.000 més que nosaltres fan moltíssimes més coses noves de trinca que no pas Barcelona? És que encara planeja el fantasma del 3%? :?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 27/06/2009 23:26

cristian26 ha escrit:I pregunto: si la nova estació Sol de Madrid ha costat només 570.000.000 d'euros, on coi van a parar 4.000.000.000 d'euros en el pla de rodalies Barcelona? I per què a Madrid amb 1.000.000.000 més que nosaltres fan moltíssimes més coses noves de trinca que no pas Barcelona? És que encara planeja el fantasma del 3%? :?
Cal veure la caverna que s'ha fet sota els carrerons i edificis que envolten la Puerta del Sol per adonar-se de per què aquesta obra ha costat el que ha costat en temps i en diners, i sense que des de l'exterior se n'adonessin de res.

Un vídeo força il·lustratiu de la construcció d'aquesta estació:




Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 27/06/2009 23:35

Malgrat tot, com expliques que a Madrid es tregui més rendiment als diners que a Barcelona?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 27/06/2009 23:38

Madrid té un sòl més homogeni que Barcelona i és més fàcil perforar-hi, per tant surt més barat fer un túnel a Madrid que a Barcelona.



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 27/06/2009 23:41

Això només explicaria el suposat túnel de la Diagonal. Però què me'n dius de l'ampliació en superfície de moltes de les línies cap a poblets on alguns no arriben ni als 5.000 habitants?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 28/06/2009 1:21

cristian26 ha escrit:Això només explicaria el suposat túnel de la Diagonal. Però què me'n dius de l'ampliació en superfície de moltes de les línies cap a poblets on alguns no arriben ni als 5.000 habitants?
Doncs aquí està, fer una línia per superfície i enmig del no-res en un terreny pla és més barat que desdoblar la línia de Vic amb una orografia complicada o fer la línia Cornellà-Castelldefels en túnel perquè la zona està densament poblada, desdoblar d'Arenys a Blanes en una zona salvatgement urbanitzada, que cal fer més maniobres per encabir-hi una altra via.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 28/06/2009 9:45

cristian26 ha escrit:I pregunto: si la nova estació Sol de Madrid ha costat només 570.000.000 d'euros, on coi van a parar 4.000.000.000 d'euros en el pla de rodalies Barcelona? I per què a Madrid amb 1.000.000.000 més que nosaltres fan moltíssimes més coses noves de trinca que no pas Barcelona? És que encara planeja el fantasma del 3%? :?
És que claaar, com és la capital d'Espanya (Zapatero dixit ahir mateix).



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Diumenge 28/06/2009 12:38

Es cert que el ministeri de Blanco pagara la LOF? 4.000.000.000€ mes per a catalonia?



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimarts 30/06/2009 9:14

Això diuen, i té sentit perquè de fet el 4rt. cinturó viari també el paguen ells.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimarts 30/06/2009 17:10

Per a que veieu les diferències de cost. L'ampliació de la C-5 de Madrid fins a Illescas (Toledo) costarà 70 milions d'euros, i són 15 quilòmetres de recorregut i 5 estacions.

Clar, no és el mateix ampliar a zones poc poblades i planes que a zones amb molta densitat d'habitatges i amb orografia complicada



Ricard
N2
N2
Entrades: 17
Contacta:

Entrada Autor: Ricard » Dimecres 01/07/2009 0:16

cristian26 ha escrit:I pregunto: si la nova estació Sol de Madrid ha costat només 570.000.000 d'euros, on coi van a parar 4.000.000.000 d'euros en el pla de rodalies Barcelona? I per què a Madrid amb 1.000.000.000 més que nosaltres fan moltíssimes més coses noves de trinca que no pas Barcelona? És que encara planeja el fantasma del 3%? :?
Perquè a Madrid el pla té una "baixa temerària" per evitar comparacions amb BCN... És impossible que el que es vol fer allà només sigui 1.000 M€ més car que a Barcelona, amb 5 vegades més extensió de xarxa. Al temps...

Us proposo aquesta lectura:
http://www.transportpublic.org/revista-mss
Imatge


Associació per a la Promoció del Transport Públic: http:www.laptp.org

Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dijous 16/07/2009 0:34

ara tinc un dubte, a la pagina web de trenscat surt com a estació projectada la de santa perpetua-cal folguera. Si no hi ha cap pla serios per que la linia del papiol-mollet sigui per viatjers com es que s'hi està construint una estació??

http://www.trenscat.com/renfe/staperpetuacf_ct.html



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/07/2009 0:36

solde13 ha escrit:Si no hi ha cap pla serios per que la linia del papiol-mollet sigui per viatjers com es que s'hi està construint una estació??
Precisament, hi ha un pla seriós per a convertir la Papiol-Mollet en una línia de rodalia: Martorell-Granollers (o quelcom per l'estil).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 16/07/2009 1:12

solde13 ha escrit:ara tinc un dubte, a la pagina web de trenscat surt com a estació projectada la de santa perpetua-cal folguera. Si no hi ha cap pla serios per que la linia del papiol-mollet sigui per viatjers com es que s'hi està construint una estació??

http://www.trenscat.com/renfe/staperpetuacf_ct.html
Al pla de rodalies que van presentar farà 15 dies aproximadament, hi és present la construcció d'un baixador al lloc de les fotografies de trenscat.



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dijous 16/07/2009 13:38

Pere ha escrit:
solde13 ha escrit:ara tinc un dubte, a la pagina web de trenscat surt com a estació projectada la de santa perpetua-cal folguera. Si no hi ha cap pla serios per que la linia del papiol-mollet sigui per viatjers com es que s'hi està construint una estació??

http://www.trenscat.com/renfe/staperpetuacf_ct.html
Al pla de rodalies que van presentar farà 15 dies aproximadament, hi és present la construcció d'un baixador al lloc de les fotografies de trenscat.
I de l'estació de baricentro hi diu alguna cosa?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/07/2009 13:43

A la pàgina 11 de http://estaticos.20minutos.es/edicionim ... _06_09.pdf , link ja penjat en un missatge anterior, ho explica.



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dilluns 20/07/2009 8:13

solde13 ha escrit:
Pere ha escrit:
solde13 ha escrit:ara tinc un dubte, a la pagina web de trenscat surt com a estació projectada la de santa perpetua-cal folguera. Si no hi ha cap pla serios per que la linia del papiol-mollet sigui per viatjers com es que s'hi està construint una estació??

http://www.trenscat.com/renfe/staperpetuacf_ct.html
Al pla de rodalies que van presentar farà 15 dies aproximadament, hi és present la construcció d'un baixador al lloc de les fotografies de trenscat.
I de l'estació de baricentro hi diu alguna cosa?
Dons si l'estació ja era ruinosa, ara a sobre utilitzen les andanes per posar-hi els nous pals de la catenaria:

<object width="320" height="265"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/FRVQlWP7rUI&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/FRVQlWP7rUI&hl=es&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="320" height="265"></embed></object>[/youtube]

Per cert, no tinc res a veure amb els que fan el video, nomes l'he trobat per casualitat :riure



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 20/07/2009 18:29

La línia R5 anirà de Granollers a Martorell passant per Barberà del Vallès i Sant Cugat del Vallès, segons la nova nomenclatura de les línies.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 20/07/2009 21:37

Al video s'escolten les putes boletes de les llaunes dels graffiters... entre aquesta noia... no diré res, i els graffiters...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dilluns 20/07/2009 22:42

Lluita1714 ha escrit:Al video s'escolten les putes boletes de les llaunes dels graffiters... entre aquesta noia... no diré res, i els graffiters...
almenys es nota que la noia sap del tema anomena "Circuitos de electricidad para que el tren pueda circular" que es podria dir que es el nom cientific del que tots coneixem com a catenaria.

també diu que la via dreta esta es deshus, tot-hi que te les travesses noves (d'ample doble) i que hi ha el forat per posar el nou pal de la catenaria

es nota que es un reportatge fet per autentics professionals :riure

dels grafiters, millor no en parlem.... :avall



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”