Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

R5

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/07/2009 22:56

BB9200 ha escrit:La línia R5 anirà de Granollers a Martorell passant per Barberà del Vallès i Sant Cugat del Vallès, segons la nova nomenclatura de les línies.
Segur? Perquè per a l'ATM, la R5 és una altra... De fet, Renfe ja va haver de canviar la denominació de la R7, precisament perquè la volia anomenar C-5. O sigui, que són el proverbial animal que ensopega dos cops a la mateixa pedra.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 21/07/2009 11:40

BB9200 ha escrit:La línia R5 anirà de Granollers a Martorell passant per Barberà del Vallès i Sant Cugat del Vallès, segons la nova nomenclatura de les línies.

No crec pas que és digui R5 justament per que aquesta momenclatura ja s'està ultilitzant per part de FGC.Supos que serà com la C7 que la volien posar C5 peró a l'estar la R5 que també és considera una línia de rodalies per part d'ATM,van acabar posant-la C7.

Aquesta línia entre Granollers i Martorell serà la C8,i la orbital la C9.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 21/07/2009 17:38

Jo no ho sé, el que sí sé és que la línia en principi té que tenir aquesta nomenclatura, ara, tant poden canviar la nomenclatura de l'actual R5 com el d'aquesta futura línia.
Tanmateix dir que la línia orbital, tot i estar en estudi informatiu, mentre no estigui autoritzada la seva construcció, i ja s'hagi construït almenys la primera pedra, no se li pot posar nomenclatura, doncs la generalitat i ATM no ho contemplen així.
De la mateixa forma m'extranya que amb el nou pla de rodalies no es contempli la creació de noves línies de rodalia, com sí es contempla la tornada en servei de l'enllaç entre les línies de Puigcerdà i Portbou a Granollers. Trobo més llògic el primer, evidentment.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 21/07/2009 22:27

BB9200 ha escrit:com sí es contempla la tornada en servei de l'enllaç entre les línies de Puigcerdà i Portbou a Granollers.
Doncs primera notícia.



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dijous 23/07/2009 8:08

victorcasta ha escrit:
BB9200 ha escrit:com sí es contempla la tornada en servei de l'enllaç entre les línies de Puigcerdà i Portbou a Granollers.
Doncs primera notícia.
Per fer que un tren pari a Parets del Vallès i Granollers Centre (plà de la linia orbital) has d'enllaçar d'alguna manera la via de Puigcerdà i la de Portbou, i com si no tinguessim més obres, l'enllaç es farà pel barri de Can Tabola de Montmeló. Amb lo facil que seria unirles a traves de la linia de Mollet-El Papiol.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 23/07/2009 14:34

solde13 ha escrit:
victorcasta ha escrit:
BB9200 ha escrit:com sí es contempla la tornada en servei de l'enllaç entre les línies de Puigcerdà i Portbou a Granollers.
Doncs primera notícia.
Per fer que un tren pari a Parets del Vallès i Granollers Centre (plà de la linia orbital) has d'enllaçar d'alguna manera la via de Puigcerdà i la de Portbou, i com si no tinguessim més obres, l'enllaç es farà pel barri de Can Tabola de Montmeló. Amb lo facil que seria unirles a traves de la linia de Mollet-El Papiol.
Doncs quina volta cal donar per anar de Parets a Granollers passant per Montmeló... La unió entre les dues línies està contemplada en el projecte de la línia orbital però cap al sud de Granollers i no cap al nord.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 24/07/2009 8:17

victorcasta ha escrit:Doncs quina volta cal donar per anar de Parets a Granollers passant per Montmeló... La unió entre les dues línies està contemplada en el projecte de la línia orbital però cap al sud de Granollers i no cap al nord.
Exacte, la línia orbital preveu un nou enllaç entre la Papiol-Mollet i la línia de Vic-Puigcerdà just al punt on actualment ja es creuen mitjançant un salt de moltó. Més endavant, la línia es separarà de la de Puigcerdà al sud del circuit de Catalunya (on actualment existeix una trinxera amb un petit túnel) per discórrer en paral·lel a l'AP-7 fins a trobar la línia de Girona-Portbou a l'alçada de la sortida de Granollers de l'AP-7.



metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dimarts 28/07/2009 11:58

Despres de les darreres reunions bilaterals sobre el traspas de les rodalies per part del conseller es va parlar que a partir del dia 1 de gener l'usuari percebrà que el servei de rodalia pertany a la generalitat. Algu te coneixement d'aquests canvis??? Recorreguts, horaris, linies, noves linies, nous serveis, imatge...



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 28/07/2009 17:23

El material seguirà essent de renfe, i les infraestructures d'ADIF.
En el sentit d'imatge es notarà el canvi, i també en els serveis, previstos a curt plaç (2 anys, està projectat), amb 5 línies de rodalies , la R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova-BCN-Mataró-Maçanet.
La R2 Sant Vicenç-Vilafranca del Penedès-BCN-Granollers-Maçanet.
La R3 Hospitalet-BCN-Vic...
La R4 Aeroport-Manresa.
La R5? Granollers Centre-Mollet-Sant Cugat del Vallès-Martorell.
A part d'això, no es compta les noves infraestructures que poden crear nous serveis.
Altra cosa és que les infraestructures són d'ADIF, els trens de renfe, la major part del personal és renfe-ADIF...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 28/07/2009 17:50

BB9200 ha escrit:El material seguirà essent de renfe, i les infraestructures d'ADIF.
En el sentit d'imatge es notarà el canvi, i també en els serveis, previstos a curt plaç (2 anys, està projectat), amb 5 línies de rodalies , la R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova-BCN-Mataró-Maçanet.
La R2 Sant Vicenç-Vilafranca del Penedès-BCN-Granollers-Maçanet.
La R3 Hospitalet-BCN-Vic...
La R4 Aeroport-Manresa.
La R5? Granollers Centre-Mollet-Sant Cugat del Vallès-Martorell.
A part d'això, no es compta les noves infraestructures que poden crear nous serveis.
Altra cosa és que les infraestructures són d'ADIF, els trens de renfe, la major part del personal és renfe-ADIF...
Per fer la famosa reestructuració de línies en primer lloc fa falta disposar entre d'altres del salt de moltó a La Torrassa que permeti als trens que vénen de Vilafranca anar cap al túnel de Passeig de Gràcia i als que vénen de Vilanova anar cap al túnel de Plaça Catalunya. I de moment sembla que l'intercanviador de La Torrassa encara està en una fase prèvia a inici d'obres.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 28/07/2009 17:55

Per això: Plaç curt, 2 anys i mig, és en un principi el previst per fer aquesta reestructuració.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 28/07/2009 19:08

BB9200 ha escrit:Per això: Plaç curt, 2 anys i mig, és en un principi el previst per fer aquesta reestructuració.
L'intercanviador de la Torrassa i el nou traçat de la línia de Vilanova no estarà fet en 2 anys i mig ni de conya.



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dimecres 05/08/2009 10:11

victorcasta ha escrit:Doncs quina volta cal donar per anar de Parets a Granollers passant per Montmeló... La unió entre les dues línies està contemplada en el projecte de la línia orbital però cap al sud de Granollers i no cap al nord.
Pasarà per Montmeló, però no per l'estació actual sinó que es fará una estació a la zona del circuit que serà on es bifurcaran la linia 3 i l'orbital. Si vols enllaçar l'estació de Parets amb la de Granollers Centre has de pasar per allà si o si.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 22/09/2009 17:48

Inversión de veintidós millones de euros en las Cercanías de Barcelona




Los proyectos adjudicados por la SEITT se enmarcan en el Plan de Cercanías de Barcelona
El Ministerio de Fomento ha adjudicado obras por valor de 21.955.616,17 euros para mejorar las Cercanías de Barcelona. Se trata concretamente de los proyectos para implantar la red de comunicaciones móviles ferroviarias (GSM-R) en 470 kilómetros de vía, con un presupuesto de 16,57 millones, y para la rehabilitación de las instalaciones no ferroviarias que garantizarán la funcionalidad y seguridad de los túneles de Tarrasa, Sabadell y Barcelona en sus tramos I, II y III, en la que se invertirán 5,38 millones.





(22/09/2009) Ambas actuaciones, que fueron adjudicadas el pasado 17 de septiembre durante la celebración del Consejo de Administración de la Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre (SEITT), se enmarcan en el Plan de Cercanías de Barcelona 2008-2015.

Implantación de la red de comunicaciones móviles ferroviarias

Las obras correspondientes a la instalación de la red de comunicaciones móviles ferroviarias GSM-R (Global System Mobile-Railways) han sido adjudicadas a la empresa Instalaciones Inabensa, S.A. por 16.575.472,49 euros. El plazo de ejecución de las obras es de veintiocho meses.

El proyecto contempla la implantación del sistema GSM-R en un total de 470 kilómetros de vía y zonas colindantes de la Red de Cercanías. Además, incluye una serie de ramales adicionales con treinta kilómetros de vía a cielo abierto y 57 en túnel o zona soterrada.

Mediante este contrato se desarrollan la primera y la segunda fase del proyecto constructivo. La primera fase contempla la instalación de GSM-R en toda la red, excepto en los tramos Línea 3 Tarrasa-Manresa y Línea 4 Canovelles-Vich-Ripoll. Esta fase supone la instalación de GSM-R en un total de 396,6 kms.

La segunda fase consiste en la integración del GSM-R sobre instalaciones ya existentes.

En el futuro, será acometida la tercera fase del proyecto constructivo, que supondrá la instalación de GSM-R en los tramos de la Línea 3 Tarrasa-Manresa y Línea 4 Canovelles-Vic-Ripoll, con una longitud total aproximada de 103,1 kilómetros.

Los trabajos a desarrollar incluyen las siguientes actuaciones:

- Estudio geotécnico de la línea.

- Ejecución de la obra civil necesaria para la implantación del sistema: armarios intemperie, repetidores y torres de comunicación.
- Suministro e instalación del sistema de antenas radiantes.
- Suministro, instalación y puesta en servicio del equipamiento de red GSM-R correspondiente al subsistema de estaciones base (BSS).
- Suministro, instalación y puesta en marcha del equipamiento para los armarios intemperie.
- Medidas de calidad y evaluación de Red.
- Puesta en servicio del sistema privado de radiotelefonía proporcionado por la red GSM-R.
- Sistema de gestión-supervisión de red BSS incluyendo la gestión integrada de repetidores y equipos de alimentación.

-Rehabilitación de instalaciones no ferroviarias

El contrato para la rehabilitación de las instalaciones no ferroviarias de los túneles de Cercanías de Barcelona ha sido adjudicado a la unión temporal de empresas formada por Sistemas y Montajes Industriales, y Thales Transport, Signalling & Security Solutions, por 5.380.143,68 euros (IVA excluido). El plazo de ejecución de las obras es de cinco meses.

El objeto de esta actuación es la modernización de las instalaciones existentes y la construcción de las que sean necesarias para garantizar la funcionalidad y seguridad de los túneles de Tarrasa, Sabadell y Barcelona (en sus tramos I, II y III) en las situaciones de emergencia.

Entre los trabajos a llevar a cabo en los túneles de Tarrasa, Sabadell y Barcelona (tramo I, II y III) destacan los siguientes: señalización de emergencia, tomas de corriente, alumbrados de emergencia principal y autónomo, aumento de la potencia del suministro, monitorización y control del alumbrado, saneamiento del resto de instalaciones eléctricas y otras obras de rehabilitación.



http://www.vialibre.org


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 22/09/2009 23:54

Els missatges referents a topònims, es troben al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 24#p145724



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 23/09/2009 19:08

BB9200 ha escrit:R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova-BCN-Mataró-Maçanet.
La R2 Sant Vicenç-Vilafranca del Penedès-BCN-Granollers-Maçanet.
La R3 Hospitalet-BCN-Vic...
La R4 Aeroport-Manresa.
La R5? Granollers Centre-Mollet-Sant Cugat del Vallès-Martorell.
La R5, tanto como la R6, pertenecen a FGC, la cual cosa, optamos por seguir la nomenclatura, con la actual R7, o bien R8.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dimecres 23/09/2009 22:00

ferroviario_catalan ha escrit:
BB9200 ha escrit:R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova-BCN-Mataró-Maçanet.
La R2 Sant Vicenç-Vilafranca del Penedès-BCN-Granollers-Maçanet.
La R3 Hospitalet-BCN-Vic...
La R4 Aeroport-Manresa.
La R5? Granollers Centre-Mollet-Sant Cugat del Vallès-Martorell.
La R5, tanto como la R6, pertenecen a FGC, la cual cosa, optamos por seguir la nomenclatura, con la actual R7, o bien R8.
Jo el que faria es:
- O cambiar el nom de les linies R5 o R6
- O que l'ATM permeti que tant renfe/adif com FGC tenir la mateixa nomenclatura

Sincerament, crec que queda molt malament veure un mapa de rodalies i veure R1, R2, R3, R4 i R7. Al igual que també queda malament veure R5 i R6 i que no hi hagi de la 1 a la 4.

(Igual que a la L11 de metro)



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 23/09/2009 22:18

El de menys és la nomenclatura mentre els serveis siguin pèssims. al metro tenim L1, L2, L3, L4, L5, [L6, L7, L8 (fgc)], properament la L9 i la L10, i la L11 ja hi es.
A rodalia el mateix. I no es tracta de que un plànol quedi millor saltant-se números o no, sinó de que no trobo normal que no hi hagi plànols de rodalia, que inclogui FGC i Renfe, de la R1 a la 7, o plànols de metro sense FGC. Crec que ha d'haver unificació, i canviar aquest sistema que fa que cada companyia vagi per la seva banda. FGC em sembla que és la que més fa menció de la resta de la xarxa, seguit del metro i renfe, on la menció és escassa.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/09/2009 0:58

solde13 ha escrit:Sincerament, crec que queda molt malament veure un mapa de rodalies i veure R1, R2, R3, R4 i R7.
L'anomalia no és la nomenclatura, sinó que hi hagi mapes de rodalia sense res més. En aquest sentit, Renfe és l'operador ferroviari més autista de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dimecres 21/10/2009 15:07

ferroviario_catalan ha escrit:
BB9200 ha escrit:R1 Sant Vicenç de Calders-Vilanova-BCN-Mataró-Maçanet.
La R2 Sant Vicenç-Vilafranca del Penedès-BCN-Granollers-Maçanet.
La R3 Hospitalet-BCN-Vic...
La R4 Aeroport-Manresa.
La R5? Granollers Centre-Mollet-Sant Cugat del Vallès-Martorell.
Però la linia 3 no la volen fer acabar a Castelldefels construint una nova linia des de Cornellà?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”