Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
sergi
N6
N6
Entrades: 261

Re: Nou pla de Rodalies per Barcelona

Entrada Autor: sergi » Dijous 26/02/2009 18:33

El "emoticono" me ha salido ahí involuntariamente...

Que nadie se piense que me burlo de los de Gavà ponent...je,je

Saludos :hola



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/02/2009 18:38

pukyxd ha escrit:Buff... 3 noves estacions a la C4 Entre Manresa i Barcelona... Això són 6 minuts més de temps de trajecte. :( I això sense contar la de Sagrera. Em sembla a mi que a Manresa com més va més ens empitjora tot...

Segur que primer fan les estacions i després les millores a la línia... espero que m'equivoqui... En fi això d'arribar a Barcelona en menys d'una hora ho veig impossible...
El túnel de Montcada permetria escurçar el trajecte, al anar directe desde Cerdanyola fins a Torre Baró.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 212
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 26/02/2009 18:39

sergi ha escrit:Hola,antes que nada una preguntilla que tengo,a ver si alguien me las responde:

-¿ A que se refieren con eso de "nuevo túnel en Montcada" ?
Doncs és un nou tunel que tenen previst construir al terme municipal de Montcada que anirà en línia recta per la línia C4 i estalviara 2.2km de trajecte i permetrà saltar-se les 3 estacions d'aquest municipi. O sigui després de Cerdanyola començaria el tunel fins a sortir a Torre-Baró. Si no vaig errat. Això obriria l'opció de fer semidirectes des de Manresa ja que es mantindria el traçat actual també i pel tunel es podrien fer adelantaments.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 212
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 26/02/2009 18:46

victorcasta ha escrit:
pukyxd ha escrit:Buff... 3 noves estacions a la C4 Entre Manresa i Barcelona... Això són 6 minuts més de temps de trajecte. :( I això sense contar la de Sagrera. Em sembla a mi que a Manresa com més va més ens empitjora tot...

Segur que primer fan les estacions i després les millores a la línia... espero que m'equivoqui... En fi això d'arribar a Barcelona en menys d'una hora ho veig impossible...
El túnel de Montcada permetria escurçar el trajecte, al anar directe desde Cerdanyola fins a Torre Baró.
No sí això ja ho sé. Però amb aquest tunel com a molt guanyem els 6 minuts que es perden amb les noves estacions. Però és que al trajecte avui en dia ja és massa llarg per ser competitiu... El mínim són 1 hora i 15 minuts des de Manresa a Plaça Catalunya. A part que el tunel només millora el trajecte per la gent que vagi a Barcelona. Però els milers d'estudiants que van a l'Autonoma per exemple o a estudiar a Sabadell el trajecta mínim passara de 40 minuts mínim a més de 45. Per això espero que a part del tunel també es contempli la millora del traçat de Manresa a Terrassa on hi ha força marge de millora ja que en molts trams el tren va a pas de tortuga.

Segons el pla es renovarà la cateniria i vies i el sistema de senyalització (que a Manresa és de l'any de la maria castanya, avui en dia els trens encara surten a toc de xiulet), però tot i així no crec que això sigui suficient per millorar substancialment la velocitat ja que hi ha trams amb força curves. De moment no he vist enlloc on seran aquestes actuacions, la suposició és que serà a tot arreu on no s'hagi ja renovat, però tampoc se sap segur.

Cal recordar que una de les suposades millores del pla és la millora d'un 20% dels temps de trajecte, i jo no veig d'on treuran aquesta millora del temps...



Lluísbcn
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: Lluísbcn » Dijous 26/02/2009 18:51

Ja tenim el principal obstacle per a realitzar infraestructures ferroviàries a Catalunya, i no és el finançament, o la gestió política: és l'opinió pública, de la qual se'n fa ressò ERC, però podria ser qualsevol altre partit.

Aquesta és la raó per la qual hi ha cops en què és preferible que les coses es facin, i sobretot, es decideixin, des de Madrid, perquè al tenir menys "sensibilitat" cap al territori, quan té voluntat de fer una cosa, ho fa de forma més diligent i no s'està per romanços, mentre que quan s'ha de decidir des d'aquí, les coses es discuteixen 20 cops, i els projectes es refan 21, simplement per a tenir content a tothom, i mentrestant els anys passen, els pressupostos es disparen, i acaben sortint recorreguts xapusses, com la línia 9, el pas del AVE entre St. Boi, El Prat i Barcelona (gran aportació catalana), o l'estació de Camp de Tarragona -una altra gran aportació local- (cal recordar que el primer projecte d'AVE contemplava anar directament de Lleida a Barcelona sense passar per Tarragona i entrar per la Trinitat, sense necessitat de provocar el col·lapse actual a Sants?).

A més a més, així si a Calella protesten contra la duplicació, sempre es pot dir que és culpa de Madrit i es queda bé, perquè si s'ha de decidir des d'aquí... l'any 2020 encara estarem discutint el recorregut.
metring ha escrit:http://www.eldigital.cat/index.php?opti ... 8&Itemid=1

ERC de Calella, primera veu contraria al Pla de Rodalies


Calella, 26 de febrer de 2009.- El nou Pla de Rodalies aprovat divendres pel Consell de Ministres i anunciat pomposament aquest dimecres pels responsables de RENFE, ja ha trobat la primera veu opositora a la comarca.

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) de Calella ha emès un comunicat en que mostra la seva oposició frontal al projecte, que suposarà el desdoblament de la via del tren al seu pas per les poblacions del Maresme nord.

Amb aquest anunci per part del govern de l’Estat, es compleixen les previsions més pessimistes. La demanda històrica dels municipis de la comarca per aconseguir el soterrament de la via del tren o el seu canvi de traçat ha estat ignorada pel govern del PSOE (socis d’ERC a Calella), que ha tirat endavant el projecte de la doble via.

Amb aquest desdoblament, el govern espanyol dona resposta a la demanda d’una major freqüència de pas dels trens que recorren la línia de l’Alt Maresme, però ho fa preveient una segona via paral·lela a l’actual.

Per ERC de Calella, aquesta iniciativa allunya definitivament la possibilitat d’alliberar la façana litoral de la zona turística de l’Alt Maresme.

La línia C-1 de RENFE acumula, cada any, diverses víctimes mortals, moltes d’elles turistes, a més de suposar una agressió paisatgística de l’entorn més proper a les platges.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/02/2009 18:54

Fa no gaire que vaig llegir en algun pla d'aquests que tant li agrada fer a la Generalitat, la intenció de fer un traçat més recte entre Manresa i Terrassa.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/02/2009 18:56

http://www.eldigital.cat/index.php?opti ... 8&Itemid=1

ERC de Calella, primera veu contraria al Pla de Rodalies


Calella, 26 de febrer de 2009.- El nou Pla de Rodalies aprovat divendres pel Consell de Ministres i anunciat pomposament aquest dimecres pels responsables de RENFE, ja ha trobat la primera veu opositora a la comarca.

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) de Calella ha emès un comunicat en que mostra la seva oposició frontal al projecte, que suposarà el desdoblament de la via del tren al seu pas per les poblacions del Maresme nord.

Amb aquest anunci per part del govern de l’Estat, es compleixen les previsions més pessimistes. La demanda històrica dels municipis de la comarca per aconseguir el soterrament de la via del tren o el seu canvi de traçat ha estat ignorada pel govern del PSOE (socis d’ERC a Calella), que ha tirat endavant el projecte de la doble via.

Amb aquest desdoblament, el govern espanyol dona resposta a la demanda d’una major freqüència de pas dels trens que recorren la línia de l’Alt Maresme, però ho fa preveient una segona via paral·lela a l’actual.

Per ERC de Calella, aquesta iniciativa allunya definitivament la possibilitat d’alliberar la façana litoral de la zona turística de l’Alt Maresme.

La línia C-1 de RENFE acumula, cada any, diverses víctimes mortals, moltes d’elles turistes, a més de suposar una agressió paisatgística de l’entorn més proper a les platges.
Potser ERC hauria de proposar que la via estigués ben arranjada, i més ben comunicada amb l'altra banda de la via, en comptes de pensar-se que estan en una gran ciutat i que el soterrament de la línia és d'una necessitat imperial.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22725
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/02/2009 19:20

http://www.comemissores.com/catavui/art ... &id=215213

El Pla de Rodalies de Barcelona no inclou el baixador de Can Pou, però sí un aparcament soterrani de 600 places a Premià de Mar

Decepció a Premià de Mar després de saber-se que el Pla de Rodalies de RENFE de Barcelona no inclou el baixador de Can Pou. L’Alcalde Miquel Buch ha convocat una reunió extraordinària de tots els portaveus municipals per dissenyar una nova estratègia comuna per assolir el baixador. El pla de Rodalies, que es va presentar ahir, sí que inclou en canvi la construcció d’un aparcament soterrani de 600 places a Premià de Mar, tot i que no especifica on ni quan es farà.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22725
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/02/2009 19:21

http://es.noticias.yahoo.com/5/20090226 ... ed071.html

Alcaldes del Baix Llobregat (Barcelona) reclaman más paradas en la nueva línea de Cercanías

Los alcaldes de Viladecans, Gavà y Castelldefels reclamaron hoy al Ministerio de Fomento que se cumpla el proyecto consensuado de la nueva línea 3 de Cercanías entre Cornellà de Llobregat y Castelldefels que preveía la construcción de varias estaciones en sus municipios. Según los alcaldes, el Ministerio de Fomento no ha presentado a los ayuntamientos el Plan de Cercanías que se dio a conocer ayer y que no cumple con las previsiones iniciales.

En 2006, los ayuntamientos del sur del Baix Llobregat y la Generalitat de Catalunya acordaron la construcción de una nueva línea ferroviaria que se integraría en la red de Cercanías. El denominado 'Metro del Delta' tenía proyectadas dos nuevas paradas en Sant Boi de Llobregat, dos en Viladecans, dos en Gavà y dos en Castelldefels, además de las ya existentes.

El Plan de Cercanías presentado ayer por Fomento tan sólo mantiene las dos nuevas estaciones en Sant Boi, mientras que en Viladecans y en Gavà prevé una. En Castelldefels, la línea finalizaría en la actual estación de Renfe sin ninguna parada adicional.

El alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, explicó a Europa Press que Fomento "no ha presentado esta información a los alcaldes", por lo que reclamó una reunión "inmediata" con los representantes del Ministerio y de la Generalitat. El edil valoró "positivamente" que el Plan de Cercanías confirme el proyecto de la nueva línea ferroviaria pero reclamó que "se mantenga la filosofía de trabajar como una red de metro", por lo que reafirmó la necesidad de una segunda parada en su municipio.

Por su parte, el alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, mostró su "sorpresa" por la presentación del proyecto sin darlo a conocer a los ayuntamientos. "Mi información es que el proyecto pactado en su día no se ha modificado en absoluto y, si se modifica, no lo compartiré en absoluto", afirmó.

Finalmente, el alcalde de Castelldefels, Antonio Padilla, mostró su "satisfacción" por que se materialice la línea ferroviaria pero aseguró que "no se ha convocado a los alcaldes afectados por lo que consideró que las cosas están igual que antes". Aún así, Padilla también mostró su "rechazo" a una posible modificación del proyecto que suponga una reducción de las paradas de la línea en Castelldefels.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 26/02/2009 20:01

metring ha escrit:Alcaldes del Baix Llobregat (Barcelona) reclaman más paradas en la nueva línea de Cercanías.
Encara més??? :o Això semblara el metro!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23371
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/02/2009 20:11

La línia C-1 de RENFE acumula, cada any, diverses víctimes mortals, moltes d’elles turistes, a més de suposar una agressió paisatgística de l’entorn més proper a les platges.
Cal ser ignorant integral per deixar anar aquest reguitzell de bestieses. Si insinuen que els atropellaments són culpa dels trens, que s'ho facin mirar, ja que sempre han sigut el resultat d'imprudències temeràries per part dels vianants. I ja em diran quin paisatge hi ha a prop de les platges. Potser el tren impedeix veure els meravellosos blocs de pisos del desarrollismo? Realment, una llàstima...

:boig


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23371
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/02/2009 20:16

Alcaldes del Baix Llobregat (Barcelona) reclaman más paradas en la nueva línea de Cercanías
Si només saben anar en cotxe oficial, que no obrin la boca per xerrar d'allò que no entenen. Si volen més estacions per mantenir contenta la parròquia, que muntin un tramvia i se'l paguin de la seva pròpia butxaca.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dijous 26/02/2009 20:20

"Encara més??? Això semblara el metro!"

Pues yo,convengo con los alcaldes del Baix,en que es negativo pasar de las 9 estaciones previstas anteriormente ,a sólo las 4 que anuncian ahora.

Yo creo que esta línea,siempre se ha concebido con un fuerte carácter urbano,más cercano al metro,efectivamente, que no a una línea de cercanías más "regional".

Como mencianaba antes algún otro forero,ni siquiera mencionan el intercambiador con FGC en Molí Nou..para mí es imperdonable.

Veremos que es lo que acaban haciendo.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23371
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/02/2009 20:24

sergi ha escrit:Y en otro orden de cosas,hablando de la nueva línea del Baix Llobregat (antigua L-12),ahora anuncian sólo 4 estaciones (Gavà,Viladecans,y dos en Sant Boi);sin embargo en la propuesta de trazado que todavía puede verse en la web de la gene salen:

-Dos estaciones en Castelldefels :Campus UPC,y Canyars.
-Dos estaciones en Gavà :Ponent y Centre.
-Dos estaciones en Viladecans:Centre y Oliveretes.
-Y TRES estaciones en St.Boi:Pl.Catalunya,Pl.Generalitat,y Molí Nou (intercambiador con FGC Llobregat).

(Dejo a parte la que se propuso en Sant Feliu- Falguera,que parece ya se había descartado).

En total 9...en vez de las sólo cuatro que anuncian ahora.



!! Menudo recorte !!,¿ No os parece ?
Sí, és una bona retallada, però pensa que estem parlant d'una línia de rodalia, no d'un metro o d'un tramvia. Els polítics de la zona només miren el seu propi bé, i la poltrona queda més assegurada si reclamen coses que els identifiqui més amb el seu electorat, independentment de si comprometen seriosament el projecte en el seu conjunt. I ja em diràs quina lògica tenia la L12, que es pretenia que comencés a Sarrià, s'arribés fins a St. Feliu per creuar cap a St. Boi, donar algunes voltes de tirabuixó abans d'anar a petar a Castelldefels. En lloc d'aquesta aberració, hi ha una línia recta que connecta les poblacions de l'interior del Delta del Llobregat abans d'anar a trobar la línia de rodalia més propera. I tot plegat, sense parar cada dos per tres, cosa que allargaria considerablement el temps de trajecte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Divendres 27/02/2009 1:24

Por mi parte sólo puedo que felicitarme por haber tardado sólo 2 meses en anunciar de modo oficial las inversiones a realizar. Siempre nos pareceran insuficientes, eso es verdad.
Pero me empiezo a hartar de los alcaldes que sólo saben criticar las actuaciones que se van a realizar, en especial el de Calella. La N-II también es una barrera no?.
Por hacer túneles que no quede, y está claro que todas las poblaciones del Maresme tienen la vía férrea a tocar el mar, ¿Calella es diferente?, o todas o ninguna, por ahora que disfrute de la doble vía.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22725
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 27/02/2009 8:50

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... iutat.html

L'Ajuntament de Montcada i Reixac assegura que amb les vies de tren subterrànies es cohesionarà la ciutat

27/02/09 02:00 - Montcada i Reixac

L'Ajuntament de Montcada i Reixac ha rebut com una gran notícia el pla de rodalies de Renfe, que a la ciutat implicarà el cobriment de la via que actualment creua la població i el desdoblament de la línia que uneix Barcelona i Vic. En aquest sentit, el tinent d'alcalde de Política Territorial, Jordi Climent, va declarar ahir que el cobriment significa «eliminar una de les grans barreres» que hi havia a la ciutat i que, per tant, hi haurà «més cohesió» perquè on ara hi ha la via es farà un llarg passeig i una zona verda. Climent, a més, també va valorar molt positivament el desdoblament de la línia que uneix Barcelona i Vic, una de les altres reclamacions del consistori.

Climent va assegurar que fer la via subterrània significa «eliminar una de les grans barreres» del municipi. També va destacar que amb aquest projecte desapareixeran els dos passos a nivell que hi ha a la localitat, una de les principals reclamacions de l'Ajuntament. D'altra banda, Climent també va celebrar el desdoblament de la línia que uneix Barcelona i Vic, perquè assegura que així augmentaran les freqüències de pas dels trens i es podran escurçar les distàncies entre les estacions.

Moncada i Reixac ja comença a notar les afectacions de les obres, en aquest cas les del TAV. Aquest cap de setmana l'Adif inicia la segona fase del trasllat de vies d'ample convencional en el trajecte entre Sant Andreu Comtal i Montcada, fet que afectarà des de les set de la tarda de dissabte i fins a les set del matí de diumenge els trens que fan aquest recorregut, que circularan per una sola via i això obligarà a limitar el pas de sis tres per hora i sentit.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23371
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 27/02/2009 11:36

D'altra banda, Climent també va celebrar el desdoblament de la línia que uneix Barcelona i Vic, perquè assegura que així augmentaran les freqüències de pas dels trens i es podran escurçar les distàncies entre les estacions.
Quina tècnica tan revolucionària: gràcies als desdoblaments, es reduiran quilòmetres! :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 27/02/2009 18:27

"Quina tècnica tan revolucionària: gràcies als desdoblaments, es reduiran quilòmetres!"

Pues a no ser que en el desdoblamiento Montcada-Vic haya previsto hacer alguna importante variante,cosa que no me consta,la declaración del sr. Climent es "curiosa",en efecto...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3721
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 27/02/2009 18:33

sergi ha escrit:"Quina tècnica tan revolucionària: gràcies als desdoblaments, es reduiran quilòmetres!"

Pues a no ser que en el desdoblamiento Montcada-Vic haya previsto hacer alguna importante variante,cosa que no me consta,la declaración del sr. Climent es "curiosa",en efecto...
Al projecte consta que entre Figaró i St. Martí de Centelles es farà un traçat nou, més recte que l'actual, amb doble túnel, i que l'actual traçat serà reconvertit en una via verda.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 27/02/2009 18:43

Estaba mirando detenidamente el plano de la nueva configuración de cercanías de "La Vanguardia"(que aparece en la página anterior de este hilo),en que la línea C-3 que viene de Vic se le hace pasar a través de Sagrera AVE,y Passeig de Gràcia,en vez de por Torre Baró,Arc de Triomf,y Catalunya como actualmente.

Bueno,estos mapas de los periódicos ya sabemos que no son muy fiables,je,je,pero si realmente se hace así,ello exigiría hacer circular los trenes por la vía de enlace entre Montcada Bifurcació (líneas Manresa y Vic),y la línea de Girona.

Por lo tanto,este ramal que ahora sólo tiene carácter "técnico" pasaría a formar parte de la "red general".

Perdonadme el tocho,pero es que vivo en el barrio de Vallbona (por donde pasa el citado ramal),y siempre he pensado que está "desaprovechado".

Como sólo son especulaciones mías si alguien sabe algo en "firme" que lo diga,please!

Un saludo a todos. :hola



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”